موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 8

رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 8

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 25 اسفند 1398 ساعت 15:32

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7Reviewed by 021-28423838 on Mar 27Rating: 5.0رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7

آموزش امنیت اینستاگرام

در این مقاله ما کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل در خدمت شما کاربران گرامی هستیم بامقاله آموزشی رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 .

همه کاربرانی که از کامپیوتر های رومیزی و لپ تاپ ها استفاده می کنند حداقل برای یک بار در صفحه مانیتور خود یک صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Deat ،(BSOD را مشاهده کرده اند یک صفحه آبی مرگ همچنین یک خطای STOP نامیده می شود و اکثر BSOD ها یک کد STOP را نشان می دهند که می تواند برای پیدا کردن مشکل از آن استفاده کرد .

کاربران در زمان مشاهده این صفحه به احتمال زیاد دچار استرس می شوند که آیا کامپیوترشان دچار مشکل سخت افزاری نگران کننده ای شده یا اینکه این مشکل نرم افزاری و قابل رفع است؟.

علت به وجود امدن مشکل صفحه ابی مرگ یا مشاهده این صفحه معمولا در زمانهایی است که یا نرم افزاری را به درستی نصب نکرده باشید ، یا تنظیمات سیستم به هم خورده باشد و یا مشکل سخت افزاری پیش امده باشد و یکی از سخت افزار ها دچار نقص شده باشد .

در برخی موارد هم خود سیستم عامل دارای مشکل است و به اصطلاح خود سورس سیستم عامل معیوب است . اما در مواردی که این مشکلی یعنی صفحه ابی مرگ مربوط به مشکلات نرم افزاری باشد قابل رفع است .

با توجه به نکات گفته شده اکنون ما کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل بصورت مرحله به مرحله به آموزش رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 می پردازیم .

صفحه آبی مرگ هنگامی که مشکل سیستم بسیار جدی است و ویندوز باید به طور کامل متوقف شود، ظاهر می شود.

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7


لیست کدهای صفحه آبی مرگ و معنی آنها بخش اول

آیا ویندوز پس از صفحه آبی مرگ دوباره راه اندازی می شود؟

اگر در کامپیوترتان صفحه آبی مرگ را مشاهده کردید و سیستم را بعد از مشاهده این صفحه مجددا راه اندازی کردید و دوباره هنگام لود کردن ویندوز این صفحه را مشاهده کردید در این حالت ویندوز شما از کار افتاده است و دیگر قابلیت اجرا و به اصطلاح بالا امدن را ندارد . 

در زیر دلایل عمومی صفحه آبی مرگ بررسی می شود. لطفا فهرست کدهای خطای صفحه آبی را برای بررسی و عیب یابی به وسیله کد یاداشت کنید.در مقالات بعدی کدهای صفحه آبی مرگ را برای شما شرح می دهیم. کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

بعضی از این مراحل ممکن است نیاز به بالا آوردن ویندوز در حالت Safe Mode داشته باشند. اگر برای شما رفتن به حالت Safe Mode امکان پذیر نیست، این مراحل را انجام ندهید. این راهنمای عیب یابی برای هر نسخه از ویندوز، از جمله ویندوز 10، ویندوز 8، ویندوز 7، ویندوز ویستا و ویندوز XP استفاده می شود.

1.در مرحله اول رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7  باید از خودتان بپرسید که چه کارهایی قبل از ظاهر شدن صفحه آبی مرگ انجام دادید.

آیا شما فقط یک برنامه جدید یا یک قطعه سخت افزاری نصب کرده اید یا یک درایور را به روز کرده اید و یا یک آپدیت ویندوز و غیره نصب کرده اید ، اگر چنین است شانس بسیار خوبی دارید چون به احتمال زیاد تغییر شما باعث ایجاد صفحه آبی مرگ شده و مشکل سخت افزاری نیست.

مراحلی که در زیر ارائه داده ایم بسته به کارها و تغیراتی که شما انجام داده اید راه حل های متفاوتی دارد.

نکته : شما می توانید برای رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 با زدن کلید F8 در ویندوز 7 و کلید ترکیبی Shift+F8  در ویندوز 8 و ویندور 10 و رفتن به بوت منو پیشرفته گزینه last known good configuration را انتخاب کنبد تا سیستم به نزدیکترین حالت سالم خود برگردد.

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -1


2.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 شما می توانید از System Restore برای بازگرداندن تغییرات اخیر سیستم، استفاده کنید. کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -2


3.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 بازگردانی درایور آپدیت شده به ورژن قبلی با استفاده از Roll back the device driver در ویندوز می باشد.

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -3


4.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 بررسی کنید که فضای خالی کافی  روی درایو که ویندوز نصب شده است موجود باشد در صورتی که فضای درایو شما کاملا پر باشد صفحه آبی مرگ و سایر مسائل جدی، مانند ذخیره نشدن اطلاعات می تواند رخ دهد کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

نکته:مایکروسافت توصیه می کند که حداقل 100 مگابایت فضای آزاد را نگه دارید. ولی معمولا توصیه می شود که کاربران ویندوز حداقل 10٪ ظرفیت درایو را خالی نکه دارند.

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -4


5.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 سیستم خود را ویروس کشی کنید بعضی از ویروس ها می توانند یک صفحه  مرگ ، به خصوص آنهایی که رکورد اصلی بوت (MBR) یا بخش بوت را آلوده می کنند، ایجاد کنند.

نکته : اطمینان حاصل کنید که نرم افزار ویروس کش شما به طور کامل به روز رسانی شده است و قابلیت اسکن MBR را دارد.

اگر آنتی ویروس ندارید.و در حال حاظر امکان خرید آنتی ویروس را ندارید.یکی از آنتی ویروس های رایگان را انتخاب و از سایت های معتبر دانلود کنید.

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -5


6.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 همه بسته های سرویس ویندوز و به روز رسانی ها را اعمال کنید. مایکروسافت به طور منظم  بسته های سرویس برای سیستم عامل های خود را منتشر می کند که ممکن است شامل راه حل هایی برای صفحه آبی مرگ را داشته باشد . کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -6


معنی بوق های بایوس در کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟

7.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 بروز رسانی درایور سخت افزار شما می تواند مشکل صفحه آبی شما را برطرف کند . چون مشکل در درایورهای قطعات در برخی مواقع می تواند دلیل اصلی صفحه مرگ باشد.

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -7


8.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7نظیمات BIOS را به پیش فرض آن بازگردانید. یک BIOS دستکاری شده یا ناسازگار می تواند انواع مشکلات تصادفی، از جمله صفحه آبی مرگ را ایجاد کند. کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

نکته:برای پیش فرض کردن بایوس سیستم خود باید در زمان روش شدم سیستم کلید (Del(Delete را بزنید تا به بایوس هدایت شوید.در بایوس کلید F5 را بزنید.تا بایوس به تنظیمات پیش فرض برگردد.وبعد با کلید F10  تنظیمات را ذخیره و از بایوس خارج شوید.

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -8


9.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 اطمینان حاصل کنید که تمام کابل های داخلی، کارت ها و سایر اجزای نصب شده به درستی در جای خود قرار گرفته اند.سخت افزاری که به طور کامل در جای خود قرار داده نشده است می تواند صفحه آبی مرگ را ایجاد کند،سعی کنید موارد زیر را چک کنید.

  • تمام کابلهای داخلی کیس را جدا کرده و مجدد نصب کنید.
  • رم ها سیستم را خارج و دوباره نصب گنید
  • کارت های جانبی و کارت گرافیک را خارج و دوباره نصب کنید.
  • کابل های هارد را جدا و متصل کنید.و در صورت امکان کابل دیتای هارد را تعویض کنید.

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -9


10.در مرحله بعد رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 کامپیوتر خود را با سخت افزار ضروری (پاور،رم،مادربرد،سی پی یو،کارت گرافیک) روشن کنید. یک گام عیب یابی مفید در بسیاری از موارد، از جمله مسائل صفحه مرگ، شروع کامپیوتر شما با حداقل سخت افزار لازم برای اجرای سیستم عامل است. اگر کامپیوتر شما با موفقیت شروع به کار کند، ثابت می کند که یکی از دستگاه های سخت افزاری حذف شده علت صفحه مرگ بوده است. کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 -10

دسترسی به منوی بوت در ویندوز 10 و 8 چگونه است؟


امیدواریم مقاله آموزشی رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7 از لحاظ کاربردی برای کاربران گرامی مفید واقع شده باشد و کاربران گرامی توانسته باشندبا استفاده از این آموزش هر زمان که به مشگل صفحه آبی مرگ برخورد کردند سیستم خود را بررسی و اگر دلیل این مشکل نرم افزاری باشد آن را رفع کنند .

کاربران گرامی توجه داشته باشند که خطای صفحه آبی مرگ کدهای مختلفی دارد که هر کد مربوط بخش مختلفی است بهتر است که هنگام مشاهده صفحه ابی مرگ کد مربوطه را به خاطر بسپارید چون با داشتن ان کد راحتر میتوانید علت مشکل را پیدا کنید.

کاربران گرامی ماکهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل برای شما آموزش های بسیار مفید و کاربردی در بخش آموزش و زیر منو های آموزش ویدئویی و مقالات آموزشی قرار داده ایم که می توانید با رجوع به این بخش ها و بهره گیری از آموزش های موجود در آن اطلاعات بسیار مفید و کاربردی بدست اورید .

این بخش از سایت بسیار کاربردی برای کاربرانی می باشد که با کامپیوتر اشنایی دارند و نیاز به کمک های موردی دارند و یا به نحوی در پی پیدا کردن اطلاعاتی برای حل مشکلات خود هستند.

کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل  در کلیه زمینه ها اعم از تعمیرات لپ تاپ و سخت افزار های کامپیوتر و خدمات شبکه در خدمت کاربران گرامی می باشد . اگر نیاز به این سرویس ها داشتید می توانید به راحتی با مراجعه یه صفحه اصلی سایت و ثبت درخواست در اسرع وقت و سریعترین زمان مشکل خود را رفع کنید .

کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل همیشه و در تمامی ساعات شبانه روز و حتی در روزهای تعطیل آماده یاری رساندن به کاربران گرامی می باشد .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر