موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

ارور 0x8007025d در حین نصب ویندوز

ارور 0x8007025d در حین نصب ویندوز

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 06 آذر 1399 ساعت 13:26

آموزش امنیت اینستاگرام

1140

رضا نجمی 30 فروردین 1398 9190

1140

رضا نجمی 30 فروردین 1398 9190

ویندوز 10 با این که با مزایای بسیاری منتشر شده است اما یکی از دشوارترین سیستم های به روز رسانی و نصب را دارا می باشد که دلیل این مورد نیز رخ دادن خطاهای متنوع در طی انجام این فرآیندهاست. یکی از آنها، خطای 0x8007025D است که بعد از طی درصد معینی از عملیات نصب رخ می دهد. تلاش برای نصب مجدد ویندوز هم فایده ای ندارد و باز هم همین خطا نمایش داده می شود. ارور 0x8007025D در حین نصب ویندوز که بعضا در ویندوز 7 نیز مشاهده شده است، به طور معمول برای افرادی ظاهر شده است که از USB و فلش برای انجام این کار استفاده کرده اند. این خطا که در زمره ارور windows cannot install required files قرار دارد، ممکن است توسط چندین مسئله اتفاق بی افتد، اما تقریبا همه آنها مربوط به سیستم حافظه یا بافر USB هستند. این خطا با پیغام زیر نمایان می شود:

Windows cannot install required files. Make sure that all files required for installation are available and restart the installation. Error code: 0x8007025D

با توجه به پشتیبانی ویندوز، ارور با کد 0x8007025D یا ERROR_BAD_COMPRESSION_BUFFER نشان دهنده ی شکل گرفتن بد داده های بافر است. USB 3.0 برای ارتباط با سیستم از حالت Message Signaled Interrupt (MSI) استفاده می کند. در حالی که USB 2.0 از سیستم Interrupt Request (IRQ) بسیار قدیمی تر استفاده می کند. یکی از ویژگی های جدید سیستم MSI کنترل غیرهمزمان انتقال داده بین دستگاه و سیستم است. این روش به یک بافر نیاز دارد که از طریق آن داده ها با نرخ داده بالا (SuperSpeed) جریان داشته باشند و سپس توسط سیستم رمزگشایی شوند. این ارور نشان دهنده ی این است که دستگاه های PNY شما اطلاعات بد یا خراب را به بافرها ارسال می کنند، بافر های دستگاه شما خفه می شوند یا دستگاه شما نمی تواند داده ها را به درستی رمزگشایی کند.

اطلاعات خراب شده در درایو USB بدین معناست که این داده ها نمی توانند به درستی رمزگشایی شوند و این خطا را نمایش می دهند. داده های خراب ممکن است از فایل نصب ویندوز استفاده شده برای ایجاد درایو بوت شده USB باشد. این مسئله همچنین ممکن است از یک درایو فلش خراب نیز باشد. علاوه بر این در مواردی که یک دستگاه USB دیگر به سیستم وصل شده باشد، داده های ارسال شده به بافر توسط این دستگاه ها نیز ممکن است باعث رخ دادن این خطا شوند.

در ادامه مطلب، روش های رفع خطای 0x8007025D حین نصب ویندوز را توضیح داده ایم.

رفع ارور 0x8007025D


1. تمام دستگاه های جانبی را جدا کنید

تمام دستگاه های متصل به USB و دیگر دستگاه های جانبی از جمله کابل اینترنت را جدا کنید. اغلب موارد هنگام نصب ویندوز، به علت خراب بودن و قدیمی بودن درایورهای سخت افزارها ارورهایی بروز می کند. همچنین همانطور که بالاتر توضیح داده شد، ممکن است که این دستگاه ها داده های خرابی را از طریق پورت USB به سیستم ارسال کنند که منجر به رخ دادن این ارور شود. بنابراین پس از جدا کردن این وسایل، یک بار دیگر اقدام به نصب ویندوز خود کنید.

2. کاهش حجم درایو نصب ویندوز

شما فقط حدود 20 گیگابایت فضا برای نصب ویندوز 10 نیاز دارید. ما توصیه می کنیم حجم پارتیشنی که قصد نصب ویندوز در آن دارید را به کمتر از 125 گیگابایت کاهش دهید. این باعث می شود احتمال خراب بودن فضای مورد نظر در هارد دیسک به دلایلی مانند بد سکتور کاهش پیدا کند. برای این کار، در طول پروسه نصب، پس از انتخاب Custom، می توانید فضای دیسک را با کلیک روی گزینه Dirve options (Advanced) مدیریت کنید. البته پیش از هرکاری باید مطمئن شوید که هارد دیسک شما سالم است و به هیچ وجه آسیب ندیده است.

2

علاوه بر این حتما پارتیشنی که قصد نصب ویندوز در آن دارید را فرمت کنید. این عمل بخش ها و سوابق بد روی هارد دیسک را از بین می برد. برای فرمت کردن پارتیشن مورد نظر، پس از کلیک روی Drive Options و درایو مورد نظر، دکمه ی فرمت را بزنید و در پیام ظاهر شده، بر روی Ok کلیک کنید. در نهایت بر روی Next کلیک کنید تا عملیات نصب ویندوز آغاز شود.

3. تعویض فایل نصب ویندوز و دستگاه بوت شده

این احتمال وجود دارد که فایل ایمیج ویندوز خراب باشد که در این صورت رمزگشایی و کپی نخواهد شد. بنابراین از یک فایل نصب دیگر استفاده کنید. برای دانلود آخرین نسخه ویندوز 10 و همچنین ابزار ساخت مدیای نصب ویندوز 10 و دستورالعمل های استفاده از آن ها، می توانید به این صفحه در وب سایت مایکروسافت بروید.

در صورتی که دستگاه USB شما خراب باشد یا دارای قسمت غیرقابل خواندن باشد، فن آوری بافر این خطا را شناسایی کرده و خطای 0x8007025D را بر روی صفحه نمایش شما نشان می دهد. بنابراین از یک دستگاه USB دیگر برای نصب ویندوز استفاده کنید. همچنین پورت USB استفاده شده برای اتصال دستگاه بوت شده را تعویض کنید. در صورت پایداری مشکل، از DVD برای نصب ویندوز خود استفاده کنید.

4. مشکل یابی حافظه ی رم

اگر تمام روش های فوق شکست خورده باشند، تنها گزینه ی باقی مانده برای حل مشکل، تست حافظه ی رم است. به نظر می رسد که ویندوز 10 در طول پروسه نصب، اگر به مشکلی بر روی حافظه رم برخورد کند عملیات نصب را متوقف و ارورهایی مانند این خطا را نمایش می دهد.

اگر شما بیش از یک رم بر روی مادربرد خود دارید که حافظه ی 1 گیگابایت به بالا دارند، آن ها را تک تک جدا کرده و سپس اقدام به نصب ویندوز خود کنید. در صورتی که ارور دوباره نمایش داده شد رم ها را جابجا کنید، در غیر این صورت نشان دهنده ی وجود مشکل در رم جدا شده است.

در کنار این مورد، شما می توانید از ابزار مشکل یابی حافظه ی رم موجود در BIOS سیستم نیز استفاده کنید. برای این کار:

- سیستم خود را روشن یا ریاستارت کنید و وارد منوی BIOS یا Setup سیستم خود شوید (معمولا دکمه ی مربوط به این کار در اولین اسکرین سیستم و قبل از نمایش لوگوی ویندوز در جایی نوشته شده است)

- در منوی نمایش داده شده، Diagnostics را یافته و وارد آن شوید

- حال Memory Test را انتخاب کنید و دکمه ی Enter را بزنید تا عملیات مشکل یابی آغاز شود

3

تا پایان یافتن عملیات منتظر بمانید. در صورت وجود مشکل و تشخیص آن توسط عملیات فوق، این مورد به شما گزارش داده می شود.

مطالب مرتبط

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر