موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

ریکاوری رم فرمت شده

ریکاوری رم فرمت شده

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 14 اسفند 1400 ساعت 01:17

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که متوجه شوید تمام تصاویر و اطلاعاتی که روی کارت حافظه خودتان داشته‌اید پاک شده‌اند. “وای نه” احتمالا این عبارت، اولین کلماتی هستند که پس از این اتفاق به زبان می‌آورید. اگر به صورت تصادفی، کارت حافظه خود را فرمت کردید یا متوجه اختلال در آن شدید، همیشه روشی برای بازیابی تصاویر خود و ریکاوری کارت حافظه دارید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه ریکاوری کارت حافظه فرمت شده را به شما آموزش دهیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

در گذشته اینکه تمام اطلاعات کارت حافظه خودتان را پاک کنید، مطلب ناگواری بود اما اکنون دیگر نیازی به نگرانی ندارید. در این مقاله ما قصد داریم انواع روش‌های بازیابی ریکاوری اطلاعات کارت حافظه را به شما آموزش دهیم.

به منظور ریکاوری کارت حافظه شما به رم ریدر، کامپیوتر، خود کارت حافظه و کمی حوصله نیاز دارید.

قدم اول: وقتی متوجه حذف شدن عکس‌ها شدید، به هیچ عنوان با آن کار نکنید. این یعنی، هیچ عکس دیگری نگیرید و فورا آن را از دوربین خود خارج کنید.

قدم دوم: نرم افزار‌های معرفی شده برای ریکاوری رم و ریکاوری کارت حافظه در این آموزش، Recuva برای Windows و PhotoRec برای Mac میباشند، که هر دو به صورت کاملا رایگان در دسترس هستند.

قدم سوم: نرم‌افزار را در کامپیوتر ویندوز و یا مک خودتان نصب کنید.

قدم چهارم: ابتدا با Recuva شروع میکنیم. برنامه را اجرا کرده و نوع فایل موردنظر خود را برای بازیابی انتخاب کنید. در این آموزش، تصاویر مدنظر ما هستند، اما با استفاده از Recuva میتوانید انواع دیگری از فایل‌ها را نیز بازیابی کنید.

صفحات فهرست را رد کنید تا به صفحه انتخاب محل جستجو برسید. دستگاه اجرای کارت حافظه خود را به کامپیوتر وصل کرده و محلی که تصاویر دوربین شما در آن ذخیره می شود را انتخاب کنید – با این فرض که هنگام حذف شدن تصاویر، ناپدید نشده باشد. این پوشه معمولا DCIM، نام دارد، یا نام تولید کننده دوربین و یا مدل آن.

در PhotoRec، ریکاوری رم کمی پیچیده‌ تر به نظر می رسد، زیرا به جای رابط کاربری گرافیکی از یک رابط دستوری استفاده می کند. اما از آن نترسید، زیرا وقتی به آن عادت کنید، استفاده از آن کار بسیار راحتی است.

PhotoRec را نصب کرده و اگر نیاز بود، رمزعبور Mac خود را وارد کنید، تا برنامه بتواند به تمامی درایو‌ها دسترسی داشته باشد. سپس، درایو موردنظر (مثلا کارت حافظه شما) را با استفاده از کلیدهای جهت روی کیبورد انتخاب کنید. ممکن است نام آن با چیزی که انتظار آن را دارید، متفاوت باشد،  برای اطمینان از انتخاب صحیح، به حجم درایو موردنظر دقت کنید.

برای ادامه، دکمه enter را فشار داده و FAT16/32 را برای اسکن کردن ساختار تشکیل شده توسط دوربین خود، انتخاب کنید. برای ادامه و رفتن به مرحله بعدی، enter را فشار داده و گزینه دیگر  (FAT/NTFS) را انتخاب کنید.

با استفاده از دکمه enter به صفحه بعدی بروید. انتخاب بعدی، محل جستجو را برای برنامه مشخص می کند. اگر فکر می کنید که کارت حافظه آسیب دیده است، “Free” را انتخاب کنید. دوباره enter را فشار دهید و محل ذخیره فایل های بازیابی شده را انتخاب کنید – برای تایید، دکمه C را فشار دهید. سپس، پروسه ریکاوری مموری را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که برای انتخاب کارت حافظه باید بدانید

قدم پنجم:  اسکن را آغاز کرده و فایل ها را بررسی کنید. ممکن است در این قسمت، نتیجه دلخواه را کسب کنید، که این بدین معنی است که برنامه، تصاویر شما را پیدا کرده است.

اگر در قدم چهارم، فقط تصاویر را برای جستجو انتخاب کرده باشید، تنها فرمت های استاندارد مانند JPEG را به شما نمایش خواهد داد. اگر به دنبال فایل های خام هستید و آن ها را مشاهده نمیکنید، باید روش دیگری را  امتحان کنید.

در Recuva، گزینه “Switch to advanced mode” را انتخاب کنید. با اینکار، میتوانید فایل های مورد جستجوی برنامه را مشاهده کنید. تنها کافیست که فرمت خام دوربین خود را وارد کنید. این فرمت معمولا چیزی شبیه به CR2، NEF یا ARW میباشد که به برند دوربین شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید، دفترچه راهنمای دوربین خود را مطالعه کنید.

در PhotoRec، میتوانید با استفاده از دستور “FileOpts” در فهرست اصلی، نوع فایل مورد جستجو را انتخاب کنید. برخی از فرمت های خام اختصاصی را میتوانید با استفاده از افزونه مخصوص فرمت tiff پیدا کنید، پس حتما از انتخاب این مورد، اطمینان حاصل کنید.

مطلب مرتبط: چگونه کارت‌حافظه تقلبی را تشخیص دهیم؟

قدم ششم: برای Recuva، تمامی تصاویری که می  خواهید بازیابی کنید را انتخاب کرده و دکمه “Recover” را انتخاب کنید. محل ذخیره فایل های بازیابی شده را انتخاب کنید. محلی را انتخاب کنید که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید، مثلا desktop یا پوشه تصاویر. بهتر است مجددا آنها را در کارت حافظه ذخیره نکنید.

برای PhotoRec، محل ذخیره را در قدم قبلی انتخاب کرده‌اید. با استفاده از جستجوگر برنامه، به پوشه موردنظر بروید و آن را مشاهده کنید.

قدم هفتم: فایل های بازیابی شده را بررسی کنید، سپس از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید!

مطلب مرتبط: چطور از کارت‌ حافظه مراقبت کنیم؟

امیدواریم از طریق این روش‌ها، موفق به ریکاوری کارت حافظه خود شده باشید. اگر نه، راه های دیگری مانند برنامه های قابل خریداری و سرویس های حرفه ای ریکاوری عکس نیز وجود دارند. در واقع برای اینکار، روش های بسیار زیادی قابل استفاده هستند، شما تجربه خودتون رو از این روش ها با ما به اشتراک بگذارید.


منبع: noornegar.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر