موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

علت خاموش روشن شدن کامپیوتر چیست

علت خاموش روشن شدن کامپیوتر چیست

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 16 آبان 1399 ساعت 16:20

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟Reviewed by 021-28423838 on Mar 26Rating: 5.0دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟

آموزش امنیت اینستاگرام

 در این مقاله ما  کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل  در خدمت شما کاربران گرامی هستیم بامقاله آموزشی دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ .

همه کاربرانی که از کامپیوتر های رومیزی استفاده می کنند گاها به این مشکل که کامپیوتر بلافاصله بعد از روشن شدن و یا چند ثانیه بعد از روشن شدن به یکباره خاموش می شود برخورده اند و در هنگام بر خورد با این مشکل کمی بهت زده و متعجب شده اند و اولین دلیل را به خرابی سخت افزار مربوط دانسته و فکر می کنند که شاید سخت افزاری در سیستم خراب شده است .

البته که درست فکر می کنند و حدس شان درست است این مشکل یعنی خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن عمدتا سخت افزاری است و به علت برخی مشکلات پیش امده در سخت افزار سیستم می باشد .

علت این مشکل شما می تواند خیلی ساده یا هاد باشد.از آنجا که دلایل متعددی وجود دارد که کامپیوتر شما ممکن است در طول فرایند بوت شدن خاموش شود، مهم است که از طریق یک فرایند عیب یابی منطقی مانند آنچه که در زیر توضیح داده ایم پیش بروید.

با توجه به نکات گفته شده اکنون ما کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل بصورت مرحله به مرحله به آموزش دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ می پردازیم .

در صورتی که سیستم خودرا روشن می کنید.و چراغ های کیس روشن می شود سپس بعد از چند ثانیه خاموش می شود.این مراحل را دنبال کنید.

1.در مرحله اول دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ در صورتی که سیستم بعد از روشن شدن و قبل از خاموشی بوقی بزند شما می توانید.با جستجو نوع بوق در اینترنت دلیل مشکل خود را پیدا کنید.کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -1


معنی بوق های بایوس در کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟


2.در مرحله بعد دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ اطمینان حاصل کنید که سوئیچ ولتاژ منبع تغذیه به درستی تنظیم شده است. اگر ولتاژ ورودی برای منبع تغذیه با تنظیم صحیح کشور خود مطابقت نداشته باشد، ممکن است.کامپیوتر شما بعد از روشن شدن خاموش شود.

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -2


3.در مرحله بعد دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر و محیط آن دمای بالایی ندارد و سیستم شما بیش از حد داغ نمی شود.ممکن است دمای سیستم شما بیش از حد بالا باشد و باعث خاموش شدن سیستم شود.کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -3

4.در مرحله بعد دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ بررسی داخل سیستم برای چک کردن عدم وجود اتصالی سیم های پاور با بدنه یا اتصالی کردن پورت های یو اس بی جلوی کیس و یا پشت کیس با بدنه است .

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -4


5.در مرحله بعد دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ منبع تغذیه خود را تست کنید فقط به این دلیل که رایانه شما چند لحظه روشن می شود . به این معنا نیست که منبع تغذیه در کامپیوتر شما به درستی کار می کند. مشکل در منبع تغذیه منجر به ایجاد مشکالت بیشتر در سخت افزار های دیگر می شود و اغلب باعث می شود کامپیوتر خود به خود خاموش شود.کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

روش تست پاور : مطابق تصویر پین سه و چهار را با یک سیم به هم متصل کنید و بینید فن پاور شروع به کار می کند یا نه. اگر فن پاور شروع به کار کرد مشکل از مادربرد شماست اگر کار نکرد پاور شما خراب شده است.و نیاز به تعمیر دارد.

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -5


6.در مرحله بعد دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ کلید روشن/خاموش سیستم خود را برسی کنید.زیرا در صورتی که این کلید روشن/خاموش گیر کند باعث خاموش شدن خودکار سیستم بعد از روشن شدن می شود.

نکته:در برخی مادر برد ها بر روی برد اصلی(MotherBord) کلیک خاموش و روشن تعبیه شده است بری تست می توانید از آن کلید استفاده کنید.

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -6


رفع مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز 10 ، 8 ، 7


7.در مرحله بعد دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ همه اتصالات داخل کامپیوتر را برسی کنید و یکبار جدا و دوباره متصل کنید ممکن است در طول زمان شل شده باشند.کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

  • تمامی کابل ها را برسی و مجدد متصل کنید.
  • رم ها از ماژول خارج و دوباره در جای خود قرار دهید.
  • تمام کارت های پی سی آی و کارت گرافیک را  از اسلاید خارج و دوباره جای گذاری کنید.
  • کیبورد و موس را نیز جدا کنید و بدون آنها تست کنید.

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -7


8.در مرحله بعد دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ در صورت آشنایی با نحوه در آوردن CPU آن را مجددا نصب کنید، فقط اگر فکر می کنید که ممکن است شل شده باشد یا ممکن است به درستی نصب نشده باشد.

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -8


9.در مرحله بعد دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ کامپیوتر خود را با سخت افزار اصلی روشن کنید(پاور،رم،مادربرد،سی پی یو،کارت گرافیک)تا برسی کنید که مشکل از قطعات حانبی نباشد.کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل

دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ -9


10.در مرحله اخر دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ هر قطعه سخت افزار ضروری را در رایانه خود با  یک قطعه سخت افزاری یکسان یا مشابه جایگزین کنید. تا مشخص شود کدام یک از قطعات سخت افزاری کامپیوتر شما باعث خاموش شدن سیستم به صورت خودکار می شود.

لیست کدهای صفحه آبی مرگ و معنی آنها بخش اول


امیدواریم مقاله آموزشی دلیل خاموش شدن کامپیوتر بعد از روشن شدن چیست ؟ از لحاظ کاربردی برای کاربران گرامی مفید واقع شده باشد و کاربران گرامی توانسته باشندبا استفاده از این آموزش زمانی که با مشکل خاموش شدن کامپیوتر بلافاصه بعد از روشن شدن مواجه شدند بتوانند مسیر های مختلف را برای تست و ازمایش سیستم خود طی کنند و سیستم را رفع عیب کنند .

کاربران گرامی ماکهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل برای شما آموزش های بسیار مفید و کاربردی در بخش آموزش و زیر منو های آموزش ویدئویی و مقالات آموزشی قرار داده ایم که می توانید با رجوع به این بخش ها و بهره گیری از آموزش های موجود در آن اطلاعات بسیار مفید و کاربردی بدست اورید .

این بخش از سایت بسیار کاربردی برای کاربرانی می باشد که با کامپیوتر اشنایی دارند و نیاز به کمک های موردی دارند و یا به نحوی در پی پیدا کردن اطلاعاتی برای حل مشکلات خود هستند.

کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل  در کلیه زمینه ها اعم از تعمیرات لپ تاپ و سخت افزار های کامپیوتر و خدمات شبکه در خدمت کاربران گرامی می باشد . اگر نیاز به این سرویس ها داشتید می توانید به راحتی با مراجعه یه صفحه اصلی سایت و ثبت درخواست در اسرع وقت و سریعترین زمان مشکل خود را رفع کنید .

کهکشان کامپیوتر pcgalaxy.ir تعمیر کامپیوتر در محل و خدمات کامپیوتر در محل همیشه و در تمامی ساعات شبانه روز و حتی در روزهای تعطیل آماده یاری رساندن به کاربران گرامی می باشد .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر