موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

خارج شدن از حالت hibernate در ویندوز 10

خارج شدن از حالت hibernate در ویندوز 10

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 07 آبان 1400 ساعت 00:25

آموزش امنیت اینستاگرام

روش های رفع مشکل گیر کردن کامپیوتر و لپتاپ ( بخش دوم )

در مطلب روش های رفع مشکل گیر کردن کامپیوتر و لپتاپ ( بخش اول ) به پاسخ سوال Hibernate  چیست؟ و همچنین به حل مشکلاتHibernate و  مشکل گیرکردن لپتاپ و کامپیوتر  در Hibernate پرداختیم.

قابلیت Hibernating با تمام مزایایی که برای صرفه جویی در مصرف شارژ  باتری لپ تاپ ها و همچنین انجام ذخیره‌ی فرآیند ها و پروژه ها یا برنامه های متفاوت در کامپیوتر بر روی هارد دارد ، اما گاها برای کاربران مشکلاتی را به وجود می آورد که هر کدام از این مشکلات را میتوان با روش خاصی رفع نمود.

این مشکلات میتواند بالا نیامدن ویندوز بعد از Hibernate و یا مشکل در خارج شدن از حالت Hibernate در ویندوزها با نسخه های متفاوت باشد.

پیغام Hibernating در لپ تاپ اگر برای خطا نمایش داده شده باشد هم قابل رفع است و میتوان مشکلاتی این چنینی را با راه حل هایی که در ادامه گروه فنیرایانه کمک بیان می کند ، رفع نمود.

قبل از هرچیز  به سوالات زیر که مشکلات کاربران رایانه کمک در این زمینه هستند دقت کنید. 

بالا نیامدن ویندوز 10بعد از Hibernating چه دلایلی دارد؟

غیرفعال کردن حالت Hibernating در ویندوز چگونه است ؟

فعال بودن FAST STARTUPچه تاثیر در مشکل هایپرنتیگ دارد ؟

تعمیر فایل سیستم ها برای حل مشکل Hibernating چگونه است ؟

خارج شدن از حالت hibernate در ویندوز 10

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث مشکلِ گیر کردن کامپیوتر و لپتاپ شود، حالت hibernate است.

این ویژگی یک حالت بین خواب  و خاموش بودن کامپیوتر است که در ویندوز و کامپیوتر های امروزی به صورت پیشفرض وجود دارد.

در این حالت تمامی برنامه و فعالیت های شما به حالت اجرا می‌مانند و سپس رایانه خاموش می‌شود.

البته خاموش شدن به معنای از دست دادن اطلاعات خود نیست، و پس از این که کاربر دستگاه خود را روشن می‌کند، دوباره می‌تواند به برنامه های خود دسترسی داشته باشد.

در واقع قابلیت hibernate  یکی از حالت های ذخیره انرژی در کامپیوتر است که بیشتر در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد

متاسفانه طبق گزارشان که به کارشناسان ما داده شده است، بسیاری از کاربران رایانه کمک در زمان خارج شدن از حالت hibernate  ویندوز با مشکل روبرو شده اند.

اما چگونه میتوان از حالت hibernate  در ویندوز 10 خارج شد؟

چگونه لپ‌تاپ را از Hibernate خارج کنیم؟

مسائل مختلفی می‌تواند باعث خارج نشدن لپتاپ از Hibernate شود.

برای حل مشکل عدم بازگشت ویندوز ۱۰ از Hibernation

  • ابتدا دستگاه خود را از شارژ یا پریز برق جدا کنید.
  • سپس اگر امکان دارد باتری لپ تاپ خود را از دستگاه جدا کنید.
  • دکمه power لپ تاپ را برای بیرون آمدن از حالت هایپرنیت، به مدت 30 ثانیه نگه دارید. این کار باعث می‌شود دستگاه دشارژ شده و به صورت کامل خاموش شود.
  • در مرحله بعدی باتری و شارژر لپ تاپ را به دستگاه متصل کنید.
  • پس از گذشت 30 ثانیه، دوباره دیوایس خود را روشن نمایید.

اگر تمامی فرایند های بالا را به درستی انجام داده باشید، کامپیوتر از حالت ذخیره نیرو خارج شده و دوباره ویندوز آن بالا می‌آید.

حل مشکل هایبرنت نشدن در ویندوز 10 با  غیرفعال کردن FAST STARTUP

 اگر شما در لپ تاپ و یا کامپیوتر خود با مشکل Hibernating مواجه هستید و هنوز موفق به حل مشکل Hibernating در ویندوز ۱۰ نشدید باید در این مرحله قابلیت Fast Startup را غیرفعال کنید ، در این جا منظور از این مرحله ، اکنون است ، زمانی که بخش اول  مطلب  روش های رفع مشکل گیر کردن کامپیوتر و لپتاپ را مطالعه کردید و تاکنون به ترتیب ساده ترین و مهم ترین راه حل ها را بکار گرفته اید اما هنوز موفق به حل مشکل هایبرنت در سیستم خود نشدید و دائم با مشکل گیر کردن کامپیوتر و لپتاپ مواجه هستید.

قابلیت FAST STARTUP  در صورت فعال بودن باعث میشود سیستم برای روشن شدن مواردی را که در زمان راه اندازی ویندوز بررسی میکند ، را نادیده بگیرد تا سیستم بسیار زودتر و در زمان کمتری راه اندازی و سیستم عامل اجرا میشود.

گرچه قابلیت Fast Startup میتواند در شرایط و مواردی بسیار کاربردی باشد، اما معمولا برای حل مشکل Hibernating همیشه تاکید بر غیرفعال کردن آن است.

برای انجام این کار 

الف) از طریق ورود به Control Panel به روی گزینه ی Power Option کلیک کنید.

ب) در ادامه از طریق گزینه هایی که در سمت چپ پنجره ی نمایش داده شده قرار دارد ابتدا به روی  Choose what the power button do کلیک کرده  و سپس Change settings that are currently unavailable را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل مشکلات مربوط به Hibernate رفع خواهد شد.

رفع مشکل هایبرنتینگ با ریست کردن POWER PLAN SETTINGS

اگر با انجام مراحل بالا مشکل Hibernating در لپ تاپ رفع نشده است  اکنون بهتر است ، تنظیمات مربوط به Power Plan را به حالت قبل برگردانید.

این فرآیند با عنوان Reset Power Plan Settings هم شناخته میشود که برای انجام این کار مواردی را که در ادامه به آن پرداخته میشود به ترتیب انجام دهید:

الف) ابتدا از طریق Control Panel به روی گزینه ی Power Option کلیک کنید.

ب) در میان گزینه های موجود برای انتخاب ریست کردن تنظیمات Power Plan  گزینه ای را که در ابتدا انتخاب نمودید و توسط چک باکس به عنوان گزینه ی فعال نمایش داده شده است را بیابید و به روی گزینه ی Change Plan Settings که به صورت لینک آبی رنگ در مقابل گزینه های تنظیمات Power قرار گرفته را انتخاب و کلیک کنید.

بعد از پایان این مراحل شاید مشکل هایبرنت در ویندوز ۱۰ و ۸ و … رفع شده باشد.

حل مشکل بالا نیامدن ویندوز 10 بعد از hibernate  با بررسی درایوها با استفاده از  CMD

از دیگر مواردی که میتواند باعث گیرکردن لپ تاپ به روی گزینه Hibernating شود وجود ایراد و خلل در درایوها و فایل های سیستمی  است.

اگر متوجه ایراد و مشکلی در درایو خاصی شدید باید فورا به رفع آن بپردازید در غیر اینصورت مشکل Hibernate نه تنها رفع نخواهد شد بلکه در آینده با مشکلات بیشتری نیز مواجه خواهید شد.

برای بررسی این موضوع که آیا مشکلی متوجه درایو های شماست یا خیر مراحل زیر را به دقت طی کنید:

الف) ابتدا از طریق منوی استارت و سرچ عبارت CMD گزینه مربوطه را بیابید.

نکته:

در ویندوز نسخه ی ۷ و ۸ شما با کلیک راست و انتخاب گزینه ی Run as administrator صفحه ی مربوط را اجرا کنید. 

در ویندوز ۱۰ شما میتوانید دکمه های Ctrl و Shift و Enter را به صورت همزمان فشار دهید تا به این صورت قادر به اجرای Command Prompt  در حالت Admin شوید.

ب) برای بررسی درایو های متفاوت باید دستورات را به نحوی که در زیر نمایش داده  شده وارد کنید:

Chkdsk C: /f

Chkdsk D: /f

Chkdsk H: /f

نکته:

وجود هر مشکل در درایورهای سیستم میتواند باعث تشدید مشکل Hibernating در ویندوز و یا رفع مشکل خارج نشدن از حالت هایبرنت شود .

حل مشکل sleep در ویندوز با بررسی و رفع مشکل فایل سیستم ها

شما میتوانید با استفاده از خط فرمان و صفحه دستورات به بررسی فایل سیستم ها و حتی تعمیر آن بپردازید.

برای انجام این کار شما باید دستور زیر را در صفحه ی فرمان یا همان CMD وارد کنید و اینتر را بزنید:

Sfc /scannow

دستور فوق باعث میشود که سرویس مربوطه به صورت خودکار اقدام به بررسی مشکل های فایل سیستم‌ها کند و بعد از شناسایی آن ها آسیب های وارد شده به هرکدام را نیز رفع نماید ، این فرآیند میتواند گاها بسیار زمانبر شود پس تا انتهای آن صبور باشید و اجازه دهید سرویس کار خود را  انجام دهد.

رفع پیغام  Hibernating با غیرفعال کردن حالت Hibernating در ویندوز

اگر تمامی مراحل بالا را برای رفع مشکل Hibernating در لپ تاپ یا کامپیوتر خود طی کردید اما همچنان از نتیجه بدست آمده راضی نیستید و یا به هر دلیلی قصد غیر فعال کردن این ویژگی را دارید میتوانید این کار را با وارد کردن دستور زیر در Command Prompt به صورت Administrator وارد نمایید:

Powercfg –h off

نکته:

گاهی هم با اجرای سیستم در حالت امن یا همان Safe Mode به بررسی برنامه ها و نرم افزارهای ناسازگار با ویژگی Hibernate بپردازید.

سخن پایانی

شرکترایانه کمک با داشتن بیشتر از 10 سال تجربه ، سخت ترین مشکلات کامپیوتر و تلفن همراه شما را به آسانی برطرف خواهد کرد پس اگر موفق به انجام مراحل بالا نشدید با کارشناسان رایانه کمک تماس گرفته و مشاوره تلفنی دریافت کنید ، خدمات رایانه کمک سراسری بوده و از هر نقطه در کشور می توانید با شماره تلفن‌های 9099071540 و 0217129تماس بگیرید.

در این مطلب قابلیت Hibernating را معرفی کردیم این ویژگی ممکن است بدون هیچ مشکل یا اروری اجرا شود اما گاهی در لپتاپ یا در کامپیوتر اجرا نشده و با مشکلاتی خاص مواجه میشویم این مشکلات را در دو مطلب به طور کامل بررسی کرده و نحوه ی حل مشکل هایبرنتینگ در ویندوز را بیان کردیم .

برای آشنایی با جدیترین و جذابترین تکنولوژی های روز از آپارت واینستاگرام رایانه کمک دیدن فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر