موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

گزینه حذف در گوشی a20

گزینه حذف در گوشی a20

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 23 بهمن 1400 ساعت 21:50

فایل‌های دانلود شده، عکس‌های گرفته شده بوسیله گوشی و همچنین اطلاعاتی که توسط اپلیکیشن‌های مختلف ذخیره می‌شوند، از عمده دلایل کاهش فضای ذخیره سازی آزاد گوشی اندرویدی است. با خالی کردن فایل‌های زائد موجود بر روی حافظه گوشی، فضای خالی برای نصب اپلیکیشن‌های مورد نیاز، به‌روزرسانی سیستم عامل و یا حتی امکان ذخیره آهنگ‌های بیشتر بر روی گوشی مهیا خواهد شد. با توجه به همین مسئله، در مطلب پیش رو قصد داریم تا چند راهنمایی کلی برای بازیابی فضای داخلی گوشی اندرویدی و خلاص شدن از دست اطلاعات زائد و بی‌مصرف، خدمت شما خوانندگان محترم دیجی رو ارائه کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام

فایل‌های دانلود شده

گوشی اندرویدی شما شامل اطلاعات شخصی بسیار زیادی است که شاید حتی متوجه وجود بسیاری از آن‌ها هم نیستید. هر سندی که از ایمیل خود دریافت می‌کنید، هر تصویری که از داخل یک فایل متنی و یا وب سایت ذخیره می‌کنید، همگی در گوشه‌ای از فضای داخلی گوشی هوشمندتان قرار می‌گیرند. معمولاً بهترین راهکار در مورد اینگونه فایل‌ها و اطلاعات این است که آن‌ها را به یک فضای ابری مانند گوگل درایو (Google Drive) و یا دراپ باکس (Dropbox) منتقل کنید.

android-stock-gallery.jpgاگر مطمئن نیستید که چه فایل‌هایی در فضای داخلی و یا کارت حافظه گوشی شما قرار دارند، بهتر است از یک اپلیکیشن مدیریت فایل کمک بگیرید. برخی گوشی‌های اندرویدی، مانند محصولات سری گلکسی سامسونگ، به صورت پیش فرض دارای یک برنامه مدیریت فایل هستند که با وجود ساده بودن می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده کند.

es-file-explorer.jpgولی خوب اگر به هر دلیلی از اپلیکیشن مدیریت فایل موجود بر روی گوشی خود راضی نیستید، ما به شما ES File Explorer را پیشنهاد می‌کنیم. این اپلیکیشن علاوه بر قابلیت مدیریت فایل‌های ذخیره شده بر روی حافظه داخلی و کارت حافظه گوشی، امکان دسترسی مستقیم به فضاهای ابری از قبیل گوگل درایو، دراپ باکس، اسکای درایو و غیره را فراهم می‌کند. حتی اگر مایل باشید می‌توانید فایل‌های خود را مستقیماً به صفحه دسکتاپ ویندوزتان بفرستید.

عکس‌های گرفته شده بوسیله دوربین گوشی

android-gallery-sample.jpgاین مورد معمولاً سریع‌ترین راه برای افزایش فضای آزاد حافظه گوشی بوده و کاربران زیادی به محض برخورد با مشکل کمبود حافظه، به سراغ حذف عکس‌های خود می‌روند. هر عکس بسته به مشخصات دوربین گوشی می‌تواند فضای قابل ملاحظه‌ای را اشغال کند و می‌توان گفت به طور متوسط حجم هر یک از عکس‌ها در حدود 3 مگابایت می‌باشد. تعداد زیادی از سرویس‌های ابری، امکان پشتیبان گیری از کل گالری گوشی را فراهم می‌کنند و با استفاده از این ویژگی، کاربران قادرند تا تمامی عکس‌ها را از گوشی به فضای ابری انتقال دهند. پس از انتقال عکس‌ها اگر به نسخه‌های اصلی آن‌ها در روی گوشی خود نیازی نداشته باشید، می‌توانید با خیالی آسوده‌تر نسبت به حذفشان اقدام کنید. اما اگر به هر دلیلی دوست ندارید تا عکس‌های خود را به فضای ابری انتقال دهید، می‌توانید با اتصال گوشی به رایانه، تمامی تصاویرتان را به رایانه منتقل کنید.

آشفتگی حاصل از اطلاعات اپلیکیشن‌ها

وقتی یک اپلیکیشن را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب می‌کنید، با ساخت یک پوشه در حافظه داخلی گوشی اقدام به ذخیره اطلاعات خود از قبیل تنظیمات، تصاویر و گزارش فعالیت‌ها می‌کند. البته این تمام چیزی نیست که توسط اپلیکیشن‌ها بر روی حافظه گوشی قرار داده می‌شود. به عنوان مثال، هر بار که در اینستاگرام اقدام به نمایش یک ویدیو می‌کنید، اطلاعات آن در بخشی از حافظه موسوم به کش (Cache) ذخیره می‌شود تا بعداً با مراجعه دوباره به آن، به سرعت به نمایش درآید. اما مسئله اینجاست که معمولاً کم پیش می‌آید که کاربران یک ویدیوی یکسان را چند بار نگاه کنند. بنابراین می‌توانید با پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها، این فایل‌های زائد را حذف کرده و مقدار قابل توجهی از فضای داخلی گوشی را آزاد کنید.

در این قسمت بد نیست دو مورد از بهترین اپلیکیشن‌هایی را که به منظور پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها و همچنین سایر فایل‌های زائد موجود در بخش‌های مختلف سیستم عامل، طراحی شده‌اند خدمت شما معرفی کنیم.

1Tap-Cleaner.jpg1Tap Cleane: این اپلیکیشن یک ویجت به صفحه اصلی گوشی شما اضافه می‌کند که با لمس آن می‌توانید کش برنامه‌ها را به سرعت پاک کنید. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید آمار اطلاعات ذخیره شده توسط برنامه‌های مختلف نصب شده بر روی گوشی را مشاهده کرده و به علاوه، تاریخچه تماس‌ها و پیامک‌ها را نیز پاک کنید. امکان حذف مستقیم اپلیکیشن‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های 1Tap Cleane است. برای دانلود این اپلیکیشن از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

Clean-Master.jpgClean Master: این  اپلیکیشن بسیار محبوب و پرطرفدار به سادگی هر چه تمام امکان پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها را فراهم کرده و همچنین فایل‌های بزرگ‌تر از 10 مگابایت را یافته و امکان حذفشان را مهیا می‌کند. ویژگی Memory Boost نیز می‌تواند با بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس زمینه سیستم عامل، بخش قابل توجهی از حافظه رم گوشی را نیز آزاد کند. اپلیکیشن Clean Master را می‌توانید با مراجعه به این لینک از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر