موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

اصلاح نیم فاصله در ورد

اصلاح نیم فاصله در ورد

نویسنده : مهشید | زمان انتشار : 17 بهمن 1400 ساعت 12:50

آموزش امنیت اینستاگرام

نیم فاصله از مباحثی است که همیشه ابهامات و سوالات مختلفی در مورد آن بوده است. چگونه نیم فاصله تایپ کنیم؟ یا اینکه نیم فاصله چیست و چه کاربردی دارد؟ فقط بخشی از سوالات بسیار زیاد در مورد نیم فاصله است. همچنین با مطالعه‌ی مطالب سایت‌هایی که در مورد نیم فاصله صحبت کرده‌اند و اشتباهاتی که خیلی از آن‌ها انجام داده‌اند، متوجه می‌شویم که هنوز نیم فاصله برای خیلی از افراد موضوعی مبهم و گنگ است.

در این مطلب به طور کامل در مورد فاصله مجازی و نحوه تایپ نیم فاصله در ورد و ویندوز و فتوشاپ صحبت می‌کنیم. و در انتها روشی برای ایجاد نیم فاصله در کل متن تنها با یک کلیک معرفی می‌کنیم. همچنین سایت‌هایی که در مورد نیم اسپیس مطالب خوبی دارند را بررسی خواهیم کرد.

فیلم آموزش ایجاد نیم فاصله در ورد با یک کلیک

برای مشاهده جزئیات بیشتر ماکرو معرفی شده در محصول برای ایجاد نیم فاصله در کل متن، به لینک زیر مراجعه کنید:

دقت کنید که نیم فاصله به اسامی مختفی معروف است و اگر هر کدام از آن‌ها را مشاهده کردید، منظور همان نیم فاصله است. پس به این ترتیب عبارت‌های «فاصله مجازی، فاصله صفر، نیم اسپیس، نیم جدا، فاصله درون کلمه و فاصله جامد» همان مفهوم نیم فاصله را دارند.

فاصله مجازی یا نیم فاصله چیست؟ در زبان فارسی دو نوع فاصله وجود دارد. یکی به نام فاصله حقیقی و فاصله دیگری به اسم فاصله مجازی که به نیم فاصله معروف است. فاصله حقیقی همان فاصله‌ای است که ما بین هر کلمه به طور خودکار رعایت می‌کنیم و در کامپیوتر آن را با استفاده از Space ایجاد می‌کنیم. که به آن فاصله‌ی حقیقی یا برون کلمه نیز می‌گویند.

اما فاصله مجازی یا نیم فاصله به فاصله‌ی بین هر حرف گفته می‌شود. مثلا در فعل «می‌شود» به فاصله‌ی بین حروف «واو» و «دال» توجه کنید. این فاصله از جنس فاصله مجازی است. استفاده از این فاصله هم به طور خودکار در بیشتر موارد انجام می‌شود. به عنوان مثال همه‌ی افراد برای نوشتن کلمه‌ی «موارد» فاصله‌ی بین حروف را رعایت می‌کنند و می‌دانند که نباید آن را «مو ا ر د» بنویسند.

ولی مشکل دقیقا زمانی شروع می‌شود که ما به ترکیب کلمات بر می‌خوریم. مثلا پیشوندهای قبل از کلمات مثل «می در می‌شود» ، «به در به‌زودی» یا دو کلمه با معنی که در کنار هم معنی دیگری می‌دهند مثل «نیم‌فاصله، دانش‌آموز، باستان‌شناس». در این مواقع ابهامات اصلی نیم اسپیس به وجود می‌آید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اما قبل از آن می‌خواهیم بدانیم چرا باید از نیم فاصله در تایپ فارسی استفاده کنیم؟

پیشنهاد ویژه برای ایجاد نیم‌فاصله در کل متن

شما می‌توانید بدون درج نیم‌فاصله متن خود را در نرم‌افزار ورد تایپ کنید و در انتها با یک کلیک، تمام نیم‌فاصله‌های متن خود را در چند ثانیه اصلاح کنید. پیشنهاد می‌کنیم، فیلم رایگان روش اصلاح نیم‌فاصله در ورد را مشاهده نمایید.

استفاده از فاصله مجازی در هنگام تایپ فارسی چه فایده‌ای دارد؟ چرا باید از نیم فاصله استفاده کنیم؟ خب در این جا دو دلیل مهم برای استفاده از نیم فاصله در تایپ فارسی را بررسی می‌کنیم.

1- جلوگیری از ابهام و دیرخوانی

استفاده نکردن از نیم اسپیس باعث اشتباه‌خوانی و همچنین عوض شدن معنی بعضی از جملات می‌شود. برای مثال به جمله زیر دقت کنید.

جهان شاه‌محمدی در پایان‌نامه‌ی خود به کارخانه‌داران خود محور چگونگی انجام‌دادن کار را نشان داد.

در جمله‌ی بالا استفاده نکردن از نیم فاصله می‌تواند معنی جمله را به چند صورت مختلف تغییر دهد که در مثال زیر دو نوع آن را مشاهده می‌کنید: 

جهان شاه‌محمدی، در پایان‌نامه‌ی خود به کارخانه‌داران خود، محور چگونگی انجام‌دادن کار را نشان داد.

جهان‌شاه محمدی، در پایانِ نامه‌ی خود به کارِ خانه‌دارانِ خودمحور، چگونگی انجام دادن کار را نشان داد.

دومین دلیل استفاده از نیم اسپیس به خاطر زیباتر شدن متن است. اگر از فاصله مجازی استفاده نکنید، در انتهای جملات با مشکل جدا افتادن کلمات مواجه می‌شوید. یعنی بخشی از کلمه‌ی شما به خط بعدی منتقل می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید بهتر متوجه این قضیه شوید:

به طور کلی چند قانون برای موارد کاربرد نیم فاصله در تایپ فارسی وجود دارد. در این مقاله ما این قوانین را در چهار گروه فعل، اسم، صفت و قید بیان می‌کنیم. ولی با درک مفهوم نیم فاصله کم کم بدون اینکه این قوانین را به‌ یاد داشته باشید، به طور درست از آن استفاده می‌کنید.

1- فعل‌هایی که نیاز به نیم اسپیس دارند.

فعل‌های ماضی استمراری، مضارع اخباری و ماضی نقلی سه گروه فعلی هستند که نیاز به نیم فاصله دارند. ماضی استمراری و مضارع اخباری همان افعالی هستند که با پیشوند «می» شروع می‌شوند و ماضی نقلی نیاز همان فعلی است که با پسوند «ام، ای، ایم، اید و اند» تمام می‌شود.

فعل

درست

نادرست

ماضی استمراری

می‌رفت

می رفت

مضارع اخباری

می‌آید

می آید

ماضی نقلی

آمده‌ام

آمده ام

توجه کنید که به جز این افعال، فعل‌هایی که دارای پیشوندهای کوچک هستند نیز با نیم اسپیس تایپ می‌شوند. به عنوان مثال «دربرگرفت، فراگرفت»

در زبان فارسی 4 نوع اسم داریم که نیاز به نیم فاصله دارند:

  • اسم‌های دوجزئی
  • اسم‌های چندجزئی
  • ضمایر ملکی متصل
  • نشانه‌های جمع فارسی

در جدول زیر با توجه به کاربردی بودن هر کدام از این اسامی، مثال‌هایی زده شده است و بعد از آن چند نکته در مورد فاصله مجازی در اسم‌ها وجود دارد که حتما مطالعه کنید.

اسم

درست

نادرست

نشانه‌های جمع

آن‌ها

آن ها

ضمایر ملکی متصل

کشتی‌شان

کشتی شان

اسم‌های دوجزئی

برنامه‌نویس

برنامه نویس

اسم‌های چندجزئی

دست‌دوم‌فروشی

دست دوم فروشی

نشانه‌ی جمع «ها» را می‌تواند به دو صورت چسبیده و جدا می‌توان به‌ کار برد. یعنی هم «آنها» درست است و هم «آن‌ها» ولی در حالت جدا باید از نیم فاصله استفاده شود. همچنین این نشانه‌ را هر طور که در متن استفاده کردید تا آخر متن هم به همان شکل استفاده کنید. یعنی یا تا انتهای متن جداگانه و با نیم اسپیس بنویسید و یا به صورت چسبیده تایپ کنید.

مصدر هر فعل جزء اسامی دوجزئی و چندجزئی محسوب می‌شود و باید نیم اسپیس بگیرد. مثلا «نگاه‌کردن، شاخ‌شاخ‌شدن» ولی اگر همین مصدر به صورت فعل نوشته شود نیازی به استفاده از فاصله مجازی نیست. به عنوان مثال «نگاه کرد». همچنین اگر کلمه‌ای بین مصدر قرار بگیرد دیگر نیازی به رعایت نیم فاصله نیست. مثلا «سوار ماشین شدن»

برای درک بهتر اسامی دوجزئی و چندجزئی چند مثال دیگر می‌زنیم، در همه‌ی این نمونه‌ها شما باید از فاصله مجازی استفاده کنید.

اسامی دوجزئی: ایرانی‌اسلامی، حاج‌حسین، سیدعلی، سمعی‌بصری، سه‌هشتم

اسامی چندجزئی، حاج‌محمدحسین، شیخ‌رجب‌علی، حاج‌آقا‌رضا

چهار گروه از صفت‌هایی که به نیم فاصله احتیاج دارند در این قسمت بررسی می‌شوند. گروه اول و دوم صفت‌هایی هستند که با پسوند «تر» و «ترین» ساخته می‌شوند. برای تایپ این نوع از صفت‌ها باید از فاصله مجازی استفاده شود مثل: شاداب‌تر، زیباترین، باادب‌ترین و …

گروه دیگری از صفت‌ها که با نیم اسپیس (فاصله مجازی) تایپ می‌شوند، صفت‌های دوجزئی و چند جزئی هستند. درک این گروه از صفت‌ها مانند اسم‌های دوجزئی و چندجزئی نیاز به تمرین دارد. ولی با درک مفهوم نیم فاصله به راحتی تشخیص داده می‌شوند.

صفت

درست

نادرست

پسوند «تر»

ساده‌تر

ساده تر

پسوند «ترین»

قوی‌ترین

قوی ترین

صفت‌های دوجزئی

خوش‌پوش

خوش پوش

صفت‌های چندجزئی

به‌هم‌ریخته

به هم ریخته

توجه شود که صفت‌های «کمتر/کمترین»، «بیشتر/بیشترین»، «بهتر/بهترین» نیاز به فاصله مجازی ندارند و سرهم نوشته می‌شوند.

قیدهای چندجزئی و دوجزئی نیز از مواردی هستند که نیاز به نیم فاصله دارند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

قید

درست

نادرست

قیدهای دوجزئی

به‌زودی

به زودی

قیدهای چندجزئی

روی‌هم‌رفته

روی هم رفته

تا اینجا درباره‌ی فاصله مجازی و کاربرد آن صحبت کردیم اما چگونه نیم فاصله تایپ کنیم؟ در ادامه این مقاله روش‌های تایپ نیم فاصله در ورد و نرم‌افزارهای دیگر را بررسی می‌کنیم. 

دقت کنید که خود کلمه‌ی «نیم فاصله» یک اسم دو جزئی است که باید به صورت «نیم‌فاصله» تایپ شود. اما در این مقاله به خاطر مسائل مربوط به سئو سایت و موتورهای جستجو این مورد رعایت نشده است.

قالب‌های پاورپوینت جذاب و حرفه‌ای

اگر نیاز به تمپلیت‌های پاورپوینتی دارید که در عین سادگی، یک طراحی حرفه‌ای داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم قالب‌های سایت ما را ببینید.

خیلی از سرچ‌های گوگل در رابطه با نیم اسپیس، مربوط به تایپ نیم فاصله در ورد 2003 تا 2019، تایپ فاصله مجازی در فتوشاپ، ویندوز و… است. در حالی که تایپ فاصله مجازی با توجه به کیبورد تعیین می‌شود. البته با توجه به این که در سیستم‌ عامل‌های مختلف کیبوردها متفاوت است، در ادامه مقاله، همه‌ی آن‌ها را بررسی می‌کنیم و همچنین دو روش مخصوص برای وارد کردن نیم فاصله در ورد آموزش می‌دهیم.

فیلم آموزش نیم فاصله در ورد + روش اصلاح با یک کلیک و در یک دقیقه

روش اول: Ctrl+Shift+2 کلید ترکیبی نیم فاصله در کیبورد

اصلی‌ترین کلید مربوط به نیم اسپیس در کیبورد ویندوز، کلید ترکیبی Ctrl+Shift+2 است. این کلید ترکیبی برای تایپ نیم فاصله در ویندوز کاربرد دارد. یعنی برای درج نیم اسپیس در هر نرم‌افزاری مثل ورد، فتوشاپ، فایرفاکس و … در سیستم عامل ویندوز باید از این کلید ترکیبی استفاده کنید.

توجه کنید که اگر از کلیدهای Ctrl+Shift+2 استفاده می‌کنید، عدد 2 را با استفاده از کلیدهای ردیف بالای صفحه کلید تایپ کنید. چون ممکن است که کلیدهای عددی سمت راست برای این مورد عمل نکند.

روش دوم: درج فاصله مجازی با استفاده از Alt+0157

برای تایپ نیم فاصله در ویندوز به جز روش اول، می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Alt+0157 روی کیبورد استفاده کنید. برای اینکار ابتدا کلید Alt را نگه دارید و در همان حال عدد 0157 را بزنید. کلید Alt+0157 در واقع کد اسکی مربوط به فاصله مجازی است.

روش سوم: استفاده از کلیدهای Shift+Space

سومین روش برای تایپ نیم اسپیس استفاده از Shift+Space است. توجه کنید این کلید ترکیبی برای موارد زیر در سیستم عامل‌های مختلف کاربرد دارد:

کاربرد

کلید ترکیبی

وضعیت

فاصله مجازی در ویندوز

Shift + Space

نیاز به فعالسازی

نیم فاصله در مک

Shift + Space

فعال

نیم اسپیس در لینوکس

Shift + Space

نیاز به فعالسازی

1- فعال کردن Shift+Space در ویندوز

کلیدهای Shift+Space برای تایپ فاصله مجازی یا به طور دقیق‌تر نیم فاصله در کیبورد استاندارد فارسی کاربرد دارد. یعنی در صورتی که کیبورد فعال شما در ویندوز کیبورد استاندارد فارسی باشد، می‌توانید از Shift+Space استفاده کنید.

2- نیم فاصله در مک با Shift + Space

در سیستم عامل مک به طور خودکار باید با استفاده از Shift + Space فاصله مجازی را درج کنید. صفحه کلید فعال در مکینتاش شباهت‌های خیلی زیادی به صفحه کلید استاندارد فارسی دارد.

3- فعالسازی Shift + Space در لینوکس

برای تایپ نیم فاصله در لینوکس توزیع اوبونتو، ابتدا به بخش Preferences وارد شوید و سپس گزینه‌ی Keyboard را انتخاب کنید. سپس از بخش Layout به Options رفته و در قسمت Using space key to insert non-breakable space کلید دلخواهی برای فاصله مجازی در لینوکس انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید گزینه‌ی Zero-width non-joiner character at second level را انتخاب کنید تا کلیدهای Shift+Space به عنوان میانبر درج نیم اسپیس در لینوکس فعال شود. (منبع)

روش چهارم: استفاده از کلیدهای Shift+B

در صفحه کلید استاندارد فارسی کلیدهای Shift+B نیز برای درج نیم فاصله در ورد و دیگر نرم‌افزارها کاربرد دارد. پس در ویندوز، مک و لینوکس از کلید ترکیبی Shift+B برای فاصله مجازی می‌توان استفاده کرد. (در صورت فعال بودن کیبورد استاندارد فارسی)

روش پنجم: استفاده از یونی کدها برای تایپ نیم فاصله در ورد

یکی از روش‌های خاص برای وارد کردن نیم فاصله در ورد، استفاده از یونی‌کدهای موجود در خود نرم‌افزار ورد است. برای استفاده از این روش به صورت زیر عمل کنید:

از سربرگ Insert گزینه‌ی Symbol و بعد از آن گزینه‌ی More Symbols را انتخاب کنید.

سپس در پنجره‌ی باز شده به قسمت General Punctuation رفته و از بین مربع‌های خالی، مربعی به نام Zero Width non-joiner را انتخاب کنید. حالا برای درج نیم فاصله در ورد گزینه‌ی Insert را انتخاب کنید.

البته استفاده از این راه در برای درج نیم فاصله در ورد در متن‌های طولانی زمان‌بر بوده و یک روش ساده‌تر وجود دارد. در تصویر بالا در قسمت Character Code عبارت 200c نوشته شده، برای وارد کردن فاصله مجازی در ورد می‌توانید این عبارت را به زبان انگلیسی تایپ کنید و بعد از آن کلیدهای Alt+X را بزنید.

روش ششم: ساخت میانبر دلخواه برای تایپ نیم فاصله در ورد

یکی از راه‌های عالی برای درج نیم فاصله در ورد این است که یک کلید میانبر دلخواه برای فاصله مجازی بسازیم. برای اینکار به روش زیر عمل کنید:

از منوی Insert گزینه‌ی Symbol و سپس More Symbols را انتخاب کنید.

در مرحله‌ی بعد روی گزینه‌ی Special Characters کلیک کنید و از بین لیست موجود گزینه‌ی No-Width Optional Break را انتخاب کنید و سپس روی Shortcut Key کلیک کنید.

در مرحله‌ی بعد در قسمت Press new shortcut key می‌توانید هر کلید میانبر دلخواهی را برای درج نیم فاصله در ورد انتخاب کنید و سپس Insert را بزنید.

دقت کنید تا زمانی که کلیدمیانبر را انتخاب نکنید هیچ متنی در قسمت Press new shortcut key  نمایش داده نمی‌شود. مثلا اگر کلید Shift را نگه دارید هیچ متنی نمایش داده نمی‌شود ولی اگر کلیدهای Shift+Space را انتخاب کنید متن به شما نمایش داده می‌شود.

تا اینجا با روش‌های ایجاد فاصله مجازی در ورد آشنا شدیم اما خیلی از افراد از کلیدهای اشتباهی برای تایپ نیم اسپیس استفاده می‌کنند که این کلیدهای اشتباه باعث بروز مشکلاتی در فایل ورد می‌شود. در جدول زیر 4 کلید ترکیبی اشتباهی که در تایپ نیم فاصله در ورد به کار می‌رود را  به همراه نام آن‌ها مشاهده می‌کنید:

نام

کلید ترکیبی

درصد کاربرد

Optional Hyphen

– + Ctrl

بسیار زیاد

RTL Mark

Alt + 0254

کم

مربع توخالی

Ctrl+Shift+3

کم

مربع توپر

Ctrl+Shift+4

کم

استفاده از هر کدام از روش‌های بالا برای درج نیم فاصله در ورد اشتباه است. در میان 4 کلید ترکیبی بالا کلیدهای – + Ctrl بیشترین استفاده را دارد و باعث مشکلات زیادی هم می‌شود که در قسمت بعد آن را بررسی می‌کنیم.

کلید - + Ctrl اشتباهی پرتکرار در تایپ نیم فاصله در ورد

خیلی از افراد برای تایپ فاصله مجازی در ورد از کلیدهای – + Ctrl استفاده می‌کنند. این کلید ترکیبی Optional Hyphen یا خط تیره اختیاری نام دارد که بیشتر در زبان انگلیسی به کار می‌رود. استفاده از این کلید ترکیبی باعث دو مشکل بزرگ می‌شود:

1- ایجاد علامت ¬ در بین کلماتی که فاصله مجازی دارند

در هنگام نوشتن متن، اگر متن خود را در نرم‌افزار دیگری مثل فتوشاپ، اکسل یا فایرفاکس کپی کنید، می‌بینید که بین همه‌ی کلماتی که نیم اسپیس داشتند علامت ¬ قرار می‌گیرد. و حتی اگر شما برای تایپ نیم فاصله در پاورپوینت، از کلیدهای – + Ctrl استفاده کنید، به هیچ عنوان فاصله مجازی درج نمی‌شود. برای درک بهتر این بخش به تصویر زیر توجه کنید:

اگر این متن این تصویر را در هر نرم‌افزار دیگری کپی کنید به صورت زیر نمایش داده می‌شود. البته با زدن کلید Show/Hide در ورد نیز نحوه نمایش اصلی متن را مشاهده می‌کنید. (بعد از انتخاب Show/Hide برای بازگشت به حالت اصلی دوباره بر روی آن کلیک کنید.)

2- بهم‌چسبیدن کلمات دارای نیم فاصله در فهرست ورد

مشکل دوم در هنگام فهرست‌بندی در ورد ایجاد می‌شود. در هنگام ایجاد فهرست در ورد، عناوینی که در آن‌ها از کلیدهای – + Ctrl استفاده شده است در فهرست بهم می‌چسبند.

جایگزینی خط تیره اختیاری با نیم اسپیس در ورد

برای اصلاح نیم فاصله در ورد و جایگزینی خط تیره اختیاری با فاصله مجازی در ورد به صورت زیر عمل کنید:

  • در نرم‌افزار Word از قسمت Editing گزینه‌ی Replace را انتخاب کنید. (با استفاده از کلید میانبر Ctrl+H در ورد 2016 و 2019 به این قسمت منتقل می‌شوید.)
  • در قسمت Find What برای پیدا کردن خط تیره‌های اختیاری ابتدا عبارت ^ را با استفاده از Shift+6 درج کنید و سپس یک خط تیره تایپ کنید.
  • در قسمت Replace with برای جایگزینی خط تیره اختیاری با نیم اسپیس ابتدا علامت ^ و سپس کلمه‌ی o را تایپ کنید و سپس دوباره همین دو عبارت را وارد کنید.
  • در مرحله‌ی آخر با کلیک بر روی گزینه‌ی Replace All مشکلات به وجود آمده اصلاح می‌شود.

برای حذف فاصله مجازی در ورد به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا از تب Home و قسمت Editing بر روی Replace کلیک کنید. اگر از ورد 2016 و 2019 استفاده می‌کنید، (کلیدهای Ctrl+H شما را به این قسمت هدایت می‌کند.)
  • حالا در قسمت Find what کلیدهای Ctrl+Shift+2 را تایپ کنید و در قسمت Replace with یک فاصله (Space) بزنید و بعد از آن بر روی Replace all کلیک کنید. 

به این ترتیب تمام نیم فاصله‌های متن شما حذف خواهد شد.

با استفاده از ماکرو اصلاح نیم فاصله و علائم نگارشی در ورد می‌توانید بدون تایپ نیم فاصله در ورد و تنها با یک کلیک، در کل متن خود نیم اسپیس ایجاد کنید. این ماکرو به جز فاصله مجازی، علائم نگارشی ویرگول، نقطه ویرگول، نقطه، دو نقطه و علامت سوال را هم از نظر فاصله چک می‌کند و در صورت اشکال آن‌ها را اصلاح می‌کند.

همه‌ی این ویژگی‌ها فقط با یک کلیک قابل انجام است و در زمان خیلی خیلی کوتاه به شما کمک می‌کند که مشکلات نگارشی متن خود را اصلاح کنید.

پیشنهاد ویژه برای ایجاد نیم‌فاصله در کل متن

شما می‌توانید بدون درج نیم‌فاصله متن خود را در نرم‌افزار ورد تایپ کنید و در انتها با یک کلیک، تمام نیم‌فاصله‌های متن خود را در چند ثانیه اصلاح کنید. پیشنهاد می‌کنیم، فیلم رایگان روش اصلاح نیم‌فاصله در ورد را مشاهده نمایید.

نتیجه‌گیری: در این مطلب به طور کامل به زیر و بم مفهوم فاصله مجازی و جایگاه آن در تایپ فارسی آشنا شدیم، منتها درک این مفهوم نیاز به کمی زمان دارد. همچنین روش‌های تایپ نیم فاصله در ورد را گفتیم. و اما یک سوال: شما از کدام روش برای تایپ نیم اسپیس استفاده می‌کنید؟ کدام بخش این مقاله بیشتر به شما کمک کرد؟

به عنوان سخن پایانی، در ابتدای متن قرار شد در مورد سایت‌هایی که در مورد فاصله مجازی مقاله نوشته‌اند صحبت کنیم. سایت‌های ترجمیک، ترجمانو و ترنسیس وبسایت‌هایی هستند که در مبحث نیم فاصله در ورد رتبه خوبی در گوگل دارند. اما سایت‌های ترفندها، تایپو و فرازسافت مقاله‌های خوبی در مورد این مبحث نوشته‌اند. با این وجود کامل‌ترین مقاله‌های مربوط به فاصله مجازی در سایت تایپ‌افزار وجود دارد که منبع این مقاله نیز از مطالب نیم اسپیس سایت تایپ افزار گرفته شده است.

معمولا مشکل تغییر فونت بعد از ایجاد نیم اسپیس در ورد 2013 به خاطر تعریف یک کلید میانبر برای فاصله مجازی به وجود می‌آید. باید دقت کنید در ورد 2013 وقتی که به قسمت Symbols می‌روید، در همان قسمت باید ابتدا فونت خود را تعیین کنید و بعد از آن به قسمت تعیین کلید میانبر بروید.

بعد از اصلاح فاصله مجازی در ورد با روش گفته شده در این مطلب، به فهرست خودکار در ورد مراجعه کنید و یک مرتبه آن را آپدیت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: jeebstore.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر