موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

روشن شدن خودکار کامپیوتر در حالت sleep

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 14 اسفند 1400 ساعت 17:12

آموزش امنیت اینستاگرام

یکی از مشکلات رایج در کاربران دسکتاپ ها، خارج شدن خودکار کامپیوتر از حالت Sleep است.

به گزارش صبحانه، یکی از مشکلات رایج در کاربران دسکتاپ ها، خارج شدن خودکار کامپیوتر از حالت Sleep است. (مخصوصا برای کاربرانی که به دلایلی مثل دسترسی از راه دور به PC کامپیوتر را در حالت Sleep می گذارند).

امیدوارم که با استفاده از ترفند این مطلب، به این مشکل خاتمه دهید.

1) قبل از هرگونه اقدام، بهتر است دلیل بوجود آمدن این مشکل را بیابیم.

بدین منظور پس از آخرین باری که کامپیوتر، خود به خود بیدار شد، با تایپ کردن "cmd"در کادر جستجو (ویندوز 7) یا تایپ همین عبارت در صفحه ی استارت (ویندوز 8) و انتخاب "cmd.exe"از میان نتایج جستجو، پنجره ی "Command Prompt"را باز کنید.

2) در "cmd" این عبارت را تایپ کنید و کلید تایید(اینتر) را بزنید:

Powercfg-lastwake

3) حال سخت افزاری که آخرین بار موجب بیدار شدن کامپیوتر شما شده است مشخص خواهد شد. در غیر اینصورت با استفاده از این عبارت می توانید تمام سخت افزار هایی از کامپیوتر که احتمالاً موجب بیدار شدن کامپیوتر شما می شوند را بیابید:

powercfg –devicequery wake_armed

11490_410.jpg

4) یکی از معمول ترین دلایلی که باعث خارج شدن کامپیوتر از حالت sleep می شود، سخت افزار هایی مثل موس هستند که برای غیرفعال کردن این قابلیت موس و دیگر سخت افزار ها ابتدا باید به Device manager بروید. برای اینکار مانند مرحله ی اول، عبارت Device manager را جستجو کنید و پس از پیدا کردن آن را باز کنید.

5) حال برای اینکه قابلیت بیدار کردن کامپیوتر را از یک سخت افزار (مثلاً موس) بگیرید، روی آن دابل کلیک کنید و در پنجره ای که باز می شود به تب آخر یعنی power management بروید.

6) با برداشتن تیک گزینه ی دوم یعنی Allow this device to wake the computer، وسیله ی مورد نظر دیگر نمی تواند باعث خارج شدن کامپیوتر از حالت sleep شود.

11494_566.jpg

7) اگر با غیر فعال کردن این قابلیت برای موس، مشکل برطرف نشد، این روش را برای دیگر سخت افزار ها مثل کیبورد، دسته های بازی و ... امتحان کنید. (البته اگر با استفاده از مراحل 1 تا 3 توانسته باشید سخت افزاری که موجب بروز این مشکل می شود را بیابید، تنها کافیست آن را غیرفعال کنید.) در ضمن اگر شما برای کامپیوتر خود از چند موس استفاده کرده باشید، در Device manager و در قسمت مربوط به موس، چند موس وجود خواهد داشت که باید امکان روشن کردن کامپیوتر را برای همه غیرفعال کنید.

11491_628.jpg

8) گاهی نیز network adapter ممکن است باعث بیدار شدن خودکار کامپیوتر شود. Network adapter یکی از ویژگی های ویندوز است که هر زمان که پیامی از یک شبکه برای شما ارسال شود، با بیدار کردن کامپیوتر سعی در آگاه کردن شما دارد. این ویژگی می تواند برای افرادی که نیاز به کنترل از راه دور کامپیوتر دارند، بسیار کاربردی باشد اما اگر شما به آن نیازی ندارید آن را مانند مرحله 6 غیرفعال کنید.

11492_534.jpg

9) ممکن است مشکل ناشی از سخت افزار نباشد و نرم افزار های سیستم در بوجود آمدن مشکل سهیم باشند. کاری که می توانید برای رفع مشکل نرم افزاری انجام دهید این است که عبارت power options را جستجو کنید.

10) سپس گزینه ی change plan settings را مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

11488_799.jpg

11) روی گزینه ی change advanced power settings کلیک کنید.

11489_898.jpg

12) به قسمت sleep بروید و با انتخاب قسمت allow wake timers و انتخاب گزینه ی disable و سپس انتخاب OK کار را خاتمه دهید.

11493_563.jpg

مطالب مرتبط

152_647.gif




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر