موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

مشکلات نرم افزاری گوشی ال جی

مشکلات نرم افزاری گوشی ال جی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 01:13

lg-software-problem02-1.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

در این مطلب به بررسی و ارائه راه حل برای مشکلات نرم افزاری گوشی‌ ال جی می پردازیم. این گوشی‌های پرطرفدار ایراداتی دارند که می‌توان به سادگی آنها را حل و فصل کرد.

کره جنوبی یک از برترین کشورها در بین رقبای تکنولوژیکی است که در این میان کمپانی ال جی دومین شرکت بزرگ در این رده به شمار می‌آید. گرچه شاید در بین برندهای دیگر گوشی‌های تلفن پیشرفته‌تری نیز به چشم می‌خورد ولی این شرکت با وجود تمامی مشکل نرم افزاری گوشی ال جی به تولیدات خود ادامه داده و توانسته است پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

شرکت ال جی در سال ۲۰۰۶ نخستین گوشی تلفن همراه خود با نام LG Prada را وارد بازار کرد. این نخستین گوشی این کمپانی با صفحه نمایش لمسی خازنی بود. طیف رنگی در این مدل محدود بود و حرکات خارق‌العاده فانتزی در این گوشی‌ها آن طور که باید، عمل نمی‌کرد. یکی دیگر از گوشی‌های همان دوره، مدل LG Viewty بود که دوربینی با سنسور ۵ مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و تثبیت کننده تصاویر دیجیتال داشت که فلش زنون در آن تعبیه شده بود.

نخستین تلفن اندرویدی شرکت ال جی در سال ۲۰۰۹ وارد بازار الکترونیک شد. چیزی نگذشت که حتی تلفن‌های ویندوزی این کمپانی نیز در دسترس عموم قرار گرفت. در طی تمامی این سال‌ها با این که شرکت ال جی توانسته است با پیشرفت تکنولوژی جلو رود و بیشتر نیازهای کاربران را برطرف سازد، ولی با تمام این‌ها، مشکل نرم افزاری گوشی ال جی در کنار مزایای آن برای دارندگان این برند گوشی پا برجا باقی مانده است. در ادامه به بررسی این مشکلات و البته چند راه کار مفید می‌پردازیم.

دلیل هنگ کردن برخی از اپ‌ها در گوشی‌های ال جی چیست؟

همان طور که می‌دانید گوشی تلفن‌های ال جی می‌توانند به مشکلات مختلفی دچار شود. مشکل نرم افزاری گوشی ال جی بیشتر مربوط به سیستم عامل اندروید می‌شود. از جمله اختلالات رایج این است که هنگام کار کردن با یکی از اپ‌ها به صورت ناگهانی و اتفاقی برنامه متوقف شده و یا این که قطع می‌شود و شما به صفحه اصلی گوشی خود منتقل می‌شوید. این اتفاق به طور معمول، زمانی رخ می‌دهد که شما اندروید گوشی خود را بروزرسانی نکرده باشید.

فراموش نکنید که بهترین راه حل برای بروزرسانی اندروید، استفاده از برنامه Play Store است. مشکلات مرتبط با اندروید می‌تواند در قطعی اینترنت و عملکرد نادرست بسیاری از اپ‌ها تاثیر داشته باشد. البته عدم فضای کافی برای ذخیره سازی نیز بسیار مهم است و می‌تواند عامل بروز اختلال در این زمینه نیز شود که روی باز کردن اپ‌ها، بازی‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، بسیاری از فایل‌های صوتی، اسناد و بارگیری‌ها از اینترنت تاثیر گذاشته و سبب کند شدن و یا قطع شدن این پارامترها می‌شود.

ری استارت شدن یا bootloop بی‌دلیل در گوشی‌های ال جی چه دلیلی دارد؟

یکی از اختلالاتی که در بیشتر گوشی‌های ال جی به چشم می‌خورد مربوط به راه اندازی مجدد است. گزارشات بسیاری از شکایت کاربران گوشی ال جی در این مورد به دست آمده است که زمانی که گوشی را مجدد راه اندازی می‌کنید این کار تکرار شده و رندر صفحه نمایش به درستی انجام نخواهد شد. البته در بسیاری از گوشی‌ها این خاموش و روشن شدن بی‌دلیل اتفاق می‌افتد که اگر در حال انجام کاری با گوشی خود باشید بسیار مخرب خواهد بود.

برای رفع این حالت می‌توانید گوشی خود را خاموش و کارت SD را از تلفن همراه خارج کنید. مجدد گوشی را روشن کنید تا ببینید آیا این مشکل همچنان وجود دارد یا خیر؟

در صورتی که مشکل مربوط به کارت SD نبود می‌توانید به تنظیمات بروید و داده‌های ذخیره شده را پاک کنید. حذف این مورد می‌تواند در رفع این مشکل تاثیر به سزایی بگذارد. در صورتی که این داده‌ها حذف نشدند مشخص می‌شود که مشکل مربوط به حافظه داخلی گوشی ال جی است. یک مرتبه با کمک دکمه پاور و دکمه ولوم زیاد صدا گوشی را خاموش کنید و مجدد آن را روشن کنید. نهایت کاری که می‌توانید برای مشکل نرم افزاری گوشی ال جی انجام دهید این است که گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه‌ای باز گردانید.

lg-software-problem04-1.jpg

از کار افتادن صفحه کلید در گوشی‌های ال جی

بسیاری از کاربران از مشکل نرم افزاری گوشی ال جی که مربوط به قفل شدن صفحه کلید است شکایت می‌کنند و می‌گویند که این گوشی‌ها در دراز مدت کیفیت صفحه کلید خود را از دست می‌دهند و دچار از کار افتادن صفحه کلید می‌شوند. حتی ممکن است در مواردی این مشکل به کند شدن عملکرد گوشی نیز منجر شود. برای رفع این مشکل راه کارهای بسیاری پیشنهاد می‌شود.

در صورتی که مشکل اصلی مربوط به صفحه کلید باشد می‌توان با استفاده از نرم افزارهای مختلفی مانند SwiftKey و یا بسیاری از نرم افزارها که در گوگل می‌توان یافت، آن را برطرف کرد. راهکارهای دیگر این است که طبق گفته خود کمپانی ال جی، با یک مرتبه بروزرسانی اندروید این گوشی‌ها می‌توان مشکلات بسیاری، از جمله هنگ کردن صفحه کلید را به طور کلی برطرف ساخت.

گزینه Force GPU Rendering که از گزینه‌های این گوشی است، می‌تواند این مشکل را نیز حل و فصل کند. برای رسیدن به این گزینه باید از طریق تنظیمات عمومی، درباره تلفن، اطلاعات نرم افزاری اقدام کنید.

lg-software-problem03-1.jpg

چرا دوربین از کار می‌افتد؟

برای بسیاری از کاربران گوشی ال جی پیش آمده است که دوربین گوشی از کار می‌افتد یا بهتر است بگوییم که به طور اتفاقی پیامی مبنی بر این که دوربین نمی‌تواند عمل کند و یا . . . مشاهده می‌شود. این یک مشکل نرم افزاری گوشی ال جی است که به کارت حافظه برمی‌گردد و می‌توان گفت که هیچ ربطی به دوربین ندارد، باید کارت حافظه را خالی کنید.

عدم فضای کافی در SD می‌تواند منجر به اختلال و در نهایت عدم کارکرد دوربین گوشی ال جی شود. پس از این که فضای کارت SD را خالی کردید دوربین به درستی عمل خواهد کرد. حتی می‌توانید از یک کارت حافظه جدید که فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد نیز استفاده کنید.

GPS  روشن بماند یا خیر؟

یکی از عیوبی که در گوشی‌های ال جی به چشم می‌خورد استفاده از GPS است. همه می‌دانیم که برنامه‌هایی مانند GPS  تا حدی از باتری استفاده می‌کنند و زمانی که روشن باشند کمی از شارژ باتری را خالی می‌کنند. ولی مشکل نرم افزاری گوشی ال جی در مورد GPS این است که زمانی که این قابلیت روشن باشد به شدت از عمر باتری گوشی کاسته می‌شود.

تعمیر موبایل در محل با آچارباز

در صورتی که گوشی موبایل شما، دچار هرگونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری شد، با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید و در محل مشکل موبایل را حل کنید. جهت ثبت درخواست کلیک کنید:

درخواست تعمیر موبایل

به نحوی که در عرض ۱۰ دقیقه روشن ماندن GPS تا میزان ۲۰% از باتری گوشی شما مصرف می‌شود. این یک ضعف در این مدل از گوشی‌ها به شمار می‌رود که بهتر است قبل از استفاده از آن مطلع باشید.

lg-software-problem-1.jpg

مطمئن‌ترین روش پشتیبان گیری

همان طور که می‌دانید قبل از این که سیستم گوشی موبایل خود را بروزرسانی کنید باید به طور کامل از تمامی اطلاعات موجود در گوشی خود یک پشتیبان تهیه کنید. پشتیبان گیری روش‌های مختلف و گوناگونی دارد که باید یک روش مطمئن را برای این کار انتخاب کنید. مشکل نرم افزاری گوشی ال جی در انجام پشتیبان گیری نیز ممکن است سبب از دست دادن بسیاری از اطلاعات شما شود ولی انتخاب یک روش درست و دقیق از تمامی اطلاعات و فایل‌های شما به درستی محافظت خواهد کرد.

نرم افزارها و اپ‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند پشتیبان گیری را برای شما آسان کنند. یکی از این دسته اپ‌ها Backup & Restor  نام دارد. حتی نرم افزار dr.fone نیز برنامه مناسب و مطمئنی است. پس از این که یکی از آن‌ها را از گوگل دانلود کردید می‌توانید تمامی تقویم‌ها، لیست تماس‌ها، تمامی پیام‌های مخاطبین، اطلاعات کامل مخاطبین دفترچه تلفن گوشی شما، فایل‌های رسانه‌ای و . . . را پشتیبان گیری کنید.

نسخه پشتیبان تهیه شده توسط این نرم افزار‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از طریق اندروید و یا IOS از تمامی فایل‌های پشتیبان خود مجدد استفاده کنید. اگر از این اپ‌ها برای پشتیبان گیری استفاده نکردید می‌توانید از طریق کابل USB این کار را انجام دهید. گوشی موبایل خود را به کمک کابل USB به یک سیستم کامپیوتری متصل کرده و تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید را در یک فایل نگه داری کنید.

البته از طریق نرم افزارهایی که از طریق اتصال گوشی به کامپیوتر عمل می‌کنند نیز می‌توانید این کار را انجام دهید که بسته به مدل گوشی ال جی متفاوت است.

با تمام مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در صورتی که گوشی موبایل شما دچار مشکلات نرم افزاری شد که قادر به برطرف کردن آن نبودید، باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات دستگاه خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

منابع:
gsmarena.com
digitaltrends.com
forum.xda-developers.com
tomsguide.com
drfone.wondershare.com


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر