موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

رفع لگ گوشی سامسونگ

رفع لگ گوشی سامسونگ

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 26 اسفند 1400 ساعت 23:34

وقتی شما یک گوشی تقریبا گران قیمت میخرید یکی از توقعاتی که در ذهن خود دارید سرعت کارکرد و نرم بودن آن هست اما احتمال کند شدن این سرعت و عملکرد در گوشی های میان قیمت و سطح پایین تر بسیار بالاتر است . اما راه های متفاوتی برای افزایش سرعت و بهبود کارایی دستگاه اندرویدی شما وجود دارد که در این پست تعدادی از آنها را خدمت شما معرفی میکنیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

1.مطمئن شوید که دستگاه شما بروز میباشد

معمولا آپدیت های نرم افزاری که برای دستگاهی می آید باگ هایی را که در ورژن قبل وجود داشته را برطرف میکند و به طور خلاصه یک بهبود کلی به دستگاه شما میبخشد. برای چک کردن آخرین آپدیت اندروید خود میتوانید به مسیر Settings > About device > Software update مراجعه کرده و دستگاه خود را آپدیت کنید. البته این منطق برای اپلیکیشن ها نیز برقرار است سعی کنید برنامه های خود را بروز کنید تا اشکالات آنها برطرف گردد.

android-update.jpgandroid update

2. صفحه خانه خود را پاک سازی کنید

اگر شما از تصاویر زمینه زنده استفاده میکنید و با مشکل کندی روبه رو هستید ابتدا تصویر خود را به یک عکس استاتیک و ثابت تغییر بدید و سپس آیکون هایی را که بلا استفاده هستند پاک کرده و ویجت هایتان را به آنهایی که ضروری هستند کاهش دهید. هرچه صفحه هوم شما کمتر بهم ریخته باشد از لحاظ کارایی وضعیت بهتری را تجربه خواهید کرد.

All-UIs-Android-4.4-Nexus-Stock-Android-Touchwiz-LG-UI-.jpghome screen

3. حذف و یا غیر فعال کردن اپلیکیشن های بلااستفاده

هیچ یک از ما دوست نداریم که برنامه بلااستفاده در سیستم خود داشته باشیم و آن برنامه در حال استفاده از منابع دستگاه ما باشد و حافظه ما را اشغال کرده باشد و حل این مشکل اگر به مسیر setting > apps بروید به تمامی برنامه ها اعم از دانلود شده و در حال اجرا دسترسی خواهید داشت حالا کاری که باید بکنید اینست که بروی هر برنامه ای که نمیخواهید و بلا استفاده است ضربه (tap) بزنید و گزینه uninstall را انتخاب کنید یا اگر همچین گزینه ای وجود ندارد disable را انتخاب کنید تا اگر بعدا نظرتان عوض شد آنرا enable کنید.

همچنین حتما به قسمت setting > apps > running سر بزنید در آنجا میتوانید کلیه برنامه هایی را که در حال اجرا هستند را ببینید. بعضی از برنامه ها هستند که دائما در بکگراند گوشی شما در حال اجرا هستند و از منابع استفاده میکنند و واقعا تاثیر زیادی بروی عملکرد گوشی میگذارند.شما میتوانید هربرنامه ای را که میخواهید انتخاب کرده و گزینه stop را برای توقف آن انتخاب کنید.

Android_Uninstall.pngAndroid Uninstall

4. انیمیشن های دستگاه را خاموش کنید و یا کاهش دهید

شما میتوانید با خاموش کردن و یا کاهش انیمیشن های دستگاه اندرویدی خود سرعت آنرا بسیار بهبود ببخشید. برای اینکار شما میبایست به مسیر setting > developer options بروید در آن قسمت به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه های windows animation scale , transition animation scale برسید با ورود به هرکدام میتوانید میزان انیمیشن دستگاه را از 0.5x تا 10x تغییر دهید و یا آنرا خاموش کنید.

LG-G-Flex-vs-Samsung-Galaxy-Round-Quick-Look-Hands-on-AA-10-of-11.jpgandorid animation

5. دیتای کش شده توسط اپلیکیشن ها را پاک کنید

دیتاهای کش شده توسط برنامه ها به آنها کمک میکند تا سریعتر بتوانند لود شوند اما گاهی این دیتاها که فضایی را در گوشی به خود اختصاص داده اند بسیار سنگین میشود و گاهی دیتاهای برنامه هایی که دیگر از آنها استفاده نمیکنیم نیز در آنجا وجود دارد. گاهی اوقات پاک کردن کش برنامه ها میتواند به رفع لگ زدن دستگاه کمک شایانی کند.

برای پاک کردن دیتای کش شده ی برنامه ای خاص میتوانید به مسیر setting > apps بروید و از تب all همه برنامه ها را ببینید و با لمس هر برنامه گزینه clear cache را انتخاب کنید.

45.pngclear cache data

6.خاموش کردن و یا کاهش اتو-سینک (auto-sync)

خیلی از ماها امروزه اکانت های متفاوتی را در دستگاه اندرویدی خود اعم از شبکه های اجتماعی و مسنجرها داریم . این اپلیکیشن ها بصورت اتوماتیک اجازه دارند که در بکگراند گوشی عملیات سینک یا به هنگام سازی را برای آوردن اطلاعات و دیتا به داخل گوشی انجام دهند وهمین خود تاثیر بسیار زیادی بروی عملکرد گوشی میگذارد.شما میتوانید از طریق setting > accounts & sync به آنها دسترسی داشته باشید و سینک هربرنامه ای را که میخواهید را خاموش کنید.اما این موضوع برای خیلی افراد غیر ممکن است آن دسته افراد نیز میتوانند با انتخاب هر اپلیکیشن در همان مسیر مقدار سینک آن برنامه را با لغو چک باکس های غیرضروری کاهش دهند.

11.pngaccount & sync

7.پاک کردن پارتیشن کش

پارتیشن کش دستگاه شما با کش دیتای اپلیکیشن های شما متفاوت است در آن فایل ها موقت و یا همان temporary files ها وجود دارد که ارزش پاک کردن را دارند منتهی شما برای اینکار نیاز دارید تا در حالت ریکاوری قرار بگیرید برای بالا آوردن دستگاه در حالت ریکاوری متناسب با دستگاه شما راهکارها متفاوت است که میتوانید در گوگل سرچ کنید. در حالت ریکاوری شما از دکمه پاور و دکمه های صدا برای هدایت استفاده میکنید و از آنجا میبایست wipe cache partition را انتخاب کنید.

8.استفاده از لانچرهای جدید برای گوشی

گاهی اوقات نرم افزار های که روی گوشی ها به صورت اورجینال قرار دارند سنگین هستند به عنوان مثال ممکن است لانچری که روی گوشی ما قرار دارد سنگین باشد و عملکرد گوشی مارا پایین آورده باشد در این بین ما میتوانیم از لانچرهای جدید و غیر اورجینال برای گوشی خود جهت هدایت و نویگیشن گوشی خود استفاده کنیم که ممکن است خیلی بهتر از لانچر اورجینال باشد. شما میتوانید از لانچر هایی چون Go Launcher EX و یا Nova یا Apex بروی گوشی خود استفاده کنید وببینید که کدام یک بهتر و سریعترند.

9.گوشی خود را ریست کارخانه کنید

این ترفند یک گام بسیار اساسی و البته خطیر است. بعضی افراد برای اینکه گوشی شما بسیار سریع بماند factory reset به صورت دوره ای توصیه میکنند که در آن تمام اطلاعات و فایل های مختلف از بین میروند و گوشی به حالت روز اول در می آید پس اگر میخواهید ریست کارخانه ای انجام دهید توصیه میشود ابتدا از تمام اطلاعات خود اعم از فایل ها ، کانتکت ها و … با برنامه های بک آپ گیری همانند Snap Pea پشتیبان بگیرید سپس این ریست کلی را انجام دهید. برای انجام ریست کارخانه ای کافیست تا به مسیر Setting > Back up & reset > Factory data reset رفته و ریست خود را انجام دهید.

159.pngandroid factory reset

10.دستگاه خود را اور کلاک کنید

یکی از دلایلی که بعضا دیده میشود که یک دستگاه اندرویدی در مقابل دستگاهی دیگر با یک پردازنده مشابه دارای سرعت و عملکرد بهتری ایست، اینست که کارخانه ها برای بعضی دستگاه های خود محدودیت سرعت قرار میدهند و آن هم برای جلوگیری از داغی بیش از حد باتری و پردازنده میباشد. اگر میخواهید که دستگاه خود را روت کنید بعد از آن میتوانید آن را بوسیله اپلیکیشن هایی مانند  setCPU و Android Overclock اور کلاک کنید البته اینکار بهتر است با رعایت احتیاط و مطالعه بیشتری انجام شود.

11. نصب رام سفارشی (custom)

روت کردن دستگاه اندرویدی شما به تنهایی در بالا بردن عملکرد و کارایی آن موثر نیست اما رام های سفارشی میتواند اینکار را انجام دهد. برای دستگاه هایی که قابلیت آپدیت به ورژن بالاتر اندروید را ندارند نصب رام های کاستوم راه حل خوبی برای آپدیت به ورژن جدید اندروید میباشد. شما همچنین میتوانید از رام هایی استفاده کنید که برنامه های پیش فرض متفاوتی نسبت به ورژن شما دارند و برای شما نکات ریز و جالبی به ارمغان می آورند. البته شما برای پیدا کردن رام مناسب برای دستگاه خود نیاز به سرچ دارید.

جمع امتیازها: 1 میانگین: 5

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر