موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

خطا هنگام حذف فایل از کارت حافظه

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 28 دی 1400 ساعت 21:08

shutterstock_1052907254-1520x800.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

علت پاک نشدن فایل در اندروید می تواند به خاطر کارت حافظه محافظت شده و یا قفل شده، باز بودن فایل های مورد نظر، اتصالات نادرست بین کارت حافظه و دستگاه یا خراب بودن فایل سیستم کارت باشد. برای رفع پاك كردن فايلي كه پاك نميشود در اندروید راه حل های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. لطفاً پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که این روش ها برای زمانی هستند که فایل های شما از طریق نرم افزار مدیریت فایل حذف نمی شوند.

برنامه هایی که در اندروید غیر قابل حذف هستند

معمولا برنامه های غیر قابل حذف در گوشی اندروید به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ دسته اول برنامه هایی هستند که اصولا به آن ها برنامه های سیستمی می گویند و در تنظیمات این برنامه ها گزینه  Uninstall وجود ندارند و یکی از برنامه های ضروری گوشی هستند و دسته دوم برنامه هایی هستند که به عنوان مدیر دستگاه در گوشی نصب شده اند (Administrator) و اگر بخواهید آن ها را حذف کنید، با پیغام خطا روبرو می شوید.

علت پاک نشدن فایل در اندروید

اگر از گوشی های هوشمند استفاده می کنید قطعا متوجه شده اید که بعضی برنامه ها به آسانی بر روی سیستم نصب می شوند و به صورت کاملا صحیح کار خود را انجام می دهند اما بعضی دیگر برای آنکه بتوانند به درستی کار انجام دهند باید به بخش هایی مثل گالری تصاویر، پیام ها و یا موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند.

این نوع اپلیکیشن ها موقع نصب از شما اجازه می گیرند و تنها در صورتی که شما تایید کنید این اطلاعات در اختیار برنامه نصب شده قرار خواهد گرفت. از طرفی دیگر بعضی  از اپلیکیشن ها هستند که از شما برای دسترسی به مدیریت سیستم اجازه می گیرند و اگر شما تایید  کنید به آن اجازه می دهید که کنترل گوشی را بدست بگیرند.

چنین مسئله ای می تواند علت پاک نشدن فایل در اندروید باشد چرا که در چنین مواردی شما نمی توانید این برنامه ها را از سیستم خودتان حذف کنید . برای حل این مشکل ابتدا باید دسترسی به مدیریت سیستم را لغو کنید. برای این کار باید وارد Setting گوشی خود شوید ، به بخش Security رفته و Device administrator را انتخاب نمایید. در برخی گوشی ها ممکن است گزینه ی Device administrator در قسمت Lock Screen and Security> Other Security Settings قرار داشته باشد.

پس از وارد شدن به این قسمت اگر اپلیکیشن مورد نظر خودتان را در لیست مشاهده کردید آن را غیر فعال کنید. با غیر فعال شدن این گزینه شما می توانید به آسانی برای حذف برنامه های مورد نظر خود اقدام کنید.

Untitled.%5B6%5D.jpg

پاک کردن برنامه های که دسترسی Admin دارند

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، ممکن است خودمان برنامه هایی را روی تلفن همراهمان نصب کرده باشیم که دیگر قادر به پاک کردن آن ها نیستیم. این برنامه ها مثل برنامه های کنترلی، برنامه های ردیاب موبایل و یا برنامه هایی مثل Find my phone هستند.

وقتی که کاربری این برنامه ها را بر روی تلفن همراه خود نصب می کند، دیگر اجازه پاک کردن آن برنامه ها را ندارد و در برخی موارد نیز حتی در لیست برنامه های گوشی نیز نمایش داده نمی شوند. برای پاک کردن برنامه های غیر قابل حذف این چنینی ما راهکارهایی را ارائه می دهیم .

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید.
  2. به بخش امنیت و یا Security دستگاه وارد شوید و گزینه Device Administrators را انتخاب کنید.
  3. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و تیک جلوی آن را غیر فعال نمایید.
  4. دوباره به صفحه اصلی تنظیمات برگردید و این بار به بخش Apps یا اپلیکیشن های نصب شده مراجعه کنید.
  5. برنامه مورد نظر را از لیست نمایش داده شده پیدا کنید و سپس آن را انتخاب نمایید.
  6. بر روی گزینه لغو نصب یا Uninstall ضربه بزنید و برنامه را پاک کنید. اگر قادر به یافتن گزینه مدیر دستگاه در تنظیمات امنیتی تلفن همراه خود نیستید، کافی است بخشی از نام Device Administrator و یا مدیریت دستگاه را در بخش جستجوی تنظیمات تایپ کرده و پس از نمایش آن، انتخابش کنید و بقیه مراحل را پیش بگیرید.

حل مشکل حذف نشدن پوشه در اندروید ۶٫۰ و بالاتر

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات یا Settings را باز کنید و به بخش Storage بروید.
  • Internal Storage را فشار دهید و بر روی Explore ضربه بزنید.
  • پوشه ای که می خواهید را حذف کنید انتخاب کنید و روی More که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد ضربه بزنید.
  • Edit را انتخاب کنید، سپس شما می توانید فایل هایی را که می خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و بر روی Delete ضربه بزنید.

پاک کردن با کمک روت کردن دستگاه

 از دیگر روش ها برای حذف برنامه های سیستمی اندروید و برنامه های پیش فرض  مثل گوگل مپ، گوگل کروم و … روت کردن دستگاه است! البته لازم به ذکر است که روت کردن دستگاه چندان توصیه نمی شود و ریسک های امنیتی برای گوشی را به همراه دارد، همینطور با روت کردن، موبایل از شرایط گارانتی خارج می شود. با این حال اگر میخواهید نحوه حذف برنامه های غیر قابل حذف اندروید را یا بگیرید، بدانید که روت کردن دستگاه یکی از روش های موجود برای این کار است.

پاک کردن برنامه ها با تعویض رام دستگاه

یکی از جالب ترین امکانات سیستم عامل اندروید، این است که می توان تغییراتی را به دلخواه در آن اعمال کرد.این تغییرات را می توان در نسخه های جدیدی از اندروید ارائه کرد. این نسخه های جدید تحت عنوان رام اندروید شناخته می شوند.

بعضی از رام ها وجود دارند که در صورت نیاز سیستم عامل گوشیتان به آن ها، بسیاری از برنامه های غیر ضروری در آن حذف خواهند شد. تعویض رام دستگاه در حقیقت نوعی تعویض سیستم عامل به حساب می آید که در دستگاه های PC با عنوان تعویض ویندوز شناخته می شود.

دررام های مختلف، رام سیانوژن از جمله رام هایی است که دستگاه شما را از وجود تمام برنامه ها و اپلیکیشن های غیر ضروری خالی می کند و پس از آن به دلخواه خود می توانید اپلیکیشن های مورد نیاز خود را در دستگاهتان نصب نمایید. به این ترتیب یک روش موثر برای پاک کردن برنامه های غیر قابل حذف در اندروید، عوض کردن رام دستگاه است.

خطا هنگام حذف فایل از کارت حافظه

مشکل پاک نشدن فایلها از کارت حافظه ممکن است تنها به علت قفل بودن دکمه ی روی آن به وجود آمده باشد. هر یک از کارت های حافظه به یک دکمه لاک مجهز هستند. لاک بودن این دکمه SD Card را به صورت کامل قفل می کند و به کاربر اجازه نمی دهد هیچ تغییری بر روی آن اعمال کند. برای حل این مشکل کافی است حافظه را از گوشی جدا کرده و دکمه ی آن را به وضعیت اولیه برگردانید. در برخی موارد حتی جدا کردن حافظه و قراردادن دوباره ی آن در جایگاهش نیز می تواند مشکل را برطرف کند.

1537520535502094561.jpg

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در سراسر ایران و برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیرات موبایل و مشاوره تعمیرات موبایل با همکاران ما در تماس باشید.

  پانوشت: برای خرید انواع آی سی، هارد b309 ( آی سی هارد b309) به فروشگاه آی سی ما مراجعه نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر