موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه فولدری که پاک نمی شود را پاک کنیم

نویسنده : مهشید | زمان انتشار : 19 آبان 1399 ساعت 00:40

اگر می‌خواهید برخی از فایل‌ها را در ویندوز حذف کنید که حذف نمی‌شوند، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه موفق به انجام این کار شوید.

آموزش امنیت اینستاگرام

بعضی اوقات ممکن است به فایلی برخورد کنید که حذف نمی‌شود، مهم نیست چند بار کلید Delete را فشار دهید یا آن را به سطل زباله بکشید، حذف نخواهد شد. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما نتیجه نهایی فرقی ندارد: این اتفاق بسیار ناراحت کننده است. بنابراین در اینجا پنج روش مختلف که به شما امکان می‌دهد از شر این فایل‌های مشکل‌ساز خلاص شوید آورده شده است.

این نکته را بخاطر بسپارید که معمولاً از فایل‌های سیستمی ویندوز در برابر پاک شدن محافظت می‌شوند، زیرا این مسئله می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم عامل شود، بنابراین مطمئن شوید قصد پاک کردن آن‌ها را ندارید. البته، همیشه پشتیبان‌گیری عاقلانه‌ترین کار ممکن است تا در صورت بروز هرگونه خطا از آن استفاده نمایید.

روش 1) برنامه‌ها را ببندید

اغلب، حذف نشدن فایل می‌تواند توسط برنامه‌ی در حال اجرا، ایجاد شود. شاید شما ندانید که نرم‌افزار مورد نظر این کار را انجام می‌دهد، اما ساده‌ترین راه برای رفع این مشکل بستن همه برنامه‌های باز برروی رایانه شخصی شما است.

پس از غیرفعال شدن همه چیز، فایل را حذف کنید و امیدواریم اکنون بدون هیچ مشکلی فایل حذف شود.

روش 2) Windows Explorer را ببندید

برای بستن همه برنامه‌ها، شما می‌توانید از این ترفند استفاده کنید، همچنین ممکن است چیزی که مانع از حذف فایل می‌شود ویندوز اکسپلورر باشد - که به آن File Explorer نیز گفته می‌شود.

برای بستن اکسپلورر، باید Task Manager را باز کنید (روی نوار وظیفه راست کلیک و سپس Task Manager را از فهرست نمایش داده شده انتخاب کنید) و Windows Explorer را پیدا کرده وروی آن راست کلیک و سپس End menu را از فهرست انتخاب کنید.

how-to-delete-files2.jpg

روش 3) راه اندازی مجدد ویندوز

نکته دیگری که باید قبل از استفاده از روش‌های پیشرفته‌تر امتحان کنید، راه‌اندازی مجدد رایانه است. این کار به سختی نتیجه می‌دهد، اما هر از گاهی برنامه‌ها یا حتی خود ویندوز می‌توانند به وضعیت برسند که بر نحوه کار هر چیزی تأثیر بگذارند. در بسیاری موارد، یک راه‌اندازی مجدد می‌تواند مشکلات را از بین ببرد.

روش 4) از حالت ایمن استفاده کنید

اگر هیچ یک از روش‌های فوق نتیجه نداد، گزینه بعدی استفاده از Safe Mode در ویندوز است. با این کار خود سیستم عامل و حداقل تعداد کمی از فایل‌ها و درایورها راه‌اندازی می‌شود. بنابراین، اگر فایلی که سعی در حذف آن دارید به نوعی قفل شده باید، حالت ایمن می‌تواند آن را حذف کند.

اگر از Windows 7 استفاده می کنید، به سادگی دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کرده و همزمان، F8 را فشار دهید.

اکنون به سراغ فایل بروید و سعی کنید آن را حذف کنید. اگر اوضاع خوب پیش برود، فایل خذف خواهد شد.

روش 5) از یک نرم‌افزار حذف فایل استفاده کنید

اگر پرونده باقی بماند، وقت آن است از یک برنامه تخصصی که در این زمینه تولید شده استفاده نماید. تعدادی از گزینه ‌File Assassin ، Long Path Tool و Microsoft Explorer Process Explorer هستند.

گزینه دوم رایگان است و عموماً به عنوان ابزاری عالی برای باز کردن قفل فایل‌ها به منظور حذف آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. برنامه را بارگیری کرده و آن را روی رایانه نصب کنید.

برنامه را راه اندازی کنید، پنجره‌ای خواهید دید که بسیار شبیه به Windows Explorer استاندارد است. در گوشه بالا سمت چپ به File بروید، سپس Show Details for All Proces را انتخاب کنید.

how-to-delete-files3.jpg

تا زمانی که فایل را پیدا می‌کنید، در لیست حرکت کنید، اما راه سریع‌تر استفاده از گزینه Find در نوار منو واقع در بالای پنجره است، سپس Find Handle یا DLL را انتخاب کنید.

how-to-delete-files4.jpg
نام فایل را در نوار جستجو وارد کنید، روی Search کلیک کنید و اگر نام فایل نمایش داده شد روی آن کلیک کرده و جزئیات آن را در پنجره دیگر Process Explorer مشاهده کنید.

how-to-delete-files5.jpg
اکنون بر روی فهرست فایل‌ها در پنجره Process Explorer کلیک راست کنید، به شما دو گزینه ارائه داده می‌شود: Close Handle  و Properties.

how-to-delete-files6.jpg

Close Handle را انتخاب کرده و فایل باز خواهد شد. اگر چندین برنامه در حال محافظت از فایل هستند، ممکن است این مرحله را مجدد تکرار کنید.

پس از انجام این کار، می‌توانید فایل را حذف کنید.

مترجم: امیرحسین افکاری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر