موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

فرمت fat32 در ویندوز 10

فرمت fat32 در ویندوز 10

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 13 اسفند 1400 ساعت 02:09

آموزش امنیت اینستاگرام

نحوه فرمت هارد SSD به FAT32 در ویندوز ۷/۸/۱۰

یکی از کاربران این سوال را مطرح کرده اند که : ” من یک هارد اس اس دی کینگستون ۲۴۰ گیگابایتی دارم و می خواهم آن را به صورت FAT32 فرمت کنم تا بتوانم از آن به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی برای ذخیره عکس های اسکن شده استفاده کنم. من سعی کردم که این کار را با Disk management ویندوز ۱۰ انجام دهد اما من FAT32 را مشاهده نمی کنم و تنها NTFS  و  exFAT را می بینم. آیا شما می توانید به من بگویید که چگونه هارد SSD خود را به FAT32 فرمت کنم؟

نحوه فرمت هارد SSD به FAT32 در ویندوز ۷/۸/۱۰

برای فرمت هارد SSD به FAT32 در ویندوز ۷/۸/۱۰ به چه چیزی نیاز خواهید داشت

همانطور که می دانید ویندوز پارتیشن های FAT32 را به ۳۲ گیگابایت محدود می کند. ویندوز قابلیت فرمت یک درایور بزرگتر از ۳۲ گیگابایت رابه FAT32 نمی دهد و تنها گزینه های NTFS  یا  exFAT برای انتخاب وجود دارند و این باعث می شود که کاربران نتوانند از طریق Disk Management ویندوز یک پارتیشن دیسک هارد SSD، فلش مموری یا کارت SD بزرگتر از ۳۲ گیگابایت را به FAT32 فرمت کنند. اما گاهی اوقات کاربران به دلایل خاصی مجبورند هارد SSD را به FAT32 فرمت کنند. به عنوان مثال دستگاه های آنها فقط از سیستم فایل FAT32 پشتیبانی می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران در مورد نحوه فرمت هارد اس اس دی به FAT32 از ما کمک می خواهند. راه حل این مسئله بسیار ساده است فقط باید یک برنامه فرمت FAT32 جانبی را پیدا کنید که به شما امکان دور زدن این محدودیت را بدهد و بتوانید بدون زحمت هارد اس اس دی خود را به FAT32 فرمت کنید.

هارد SSD خود را با استفاده از برنامه EaseUS FAT32 به FAT32 فرمت کنید

هنگامی که صحبت از برنامه فرمت بندی FAT32 به میان می آید نام برنامه EaseUS FAT32 به ذهن خطور می کند. EaseUS FAT32 یک برنامه پارتیشن بندی دیسک محبوب است که از قابلیت فرمت بندی پارتیشن هم پشتیبانی می کند. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا هاردهای اس اس دی بزرگتر از ۴ گیگابایت را به FAT32, NTFS یا EXT2/EXT3 و یک هارد اس اس دی کوچکتر از ۴ گیگابایت را به FAT, FAT32, NTFS  یا  EXT2/EXT3فرمت کنید. با این روش می توانید محدودیت ۳۲ گیگابایتی FAT32 ابزار Disk Management ویندوز را کاملا دور بزنید و به راحتی هارد اس اس دی خود را در ویندوز ۷/۸/۱۰ به FAT32 فرمت کنید.

برای فرمت هارد اس اس دی به FAT32 این مراحل را دنبال کنید:

مرحله ۱. برنامه EaseUS Partition Master را اجرا کنید و روی پارتیشن هارددیسک مورد نظر خود کلیک راست کنید و Format را انتخاب کنید.

مرحله ۲. در پنجره جدید Partition label, File system (NTFS/FAT32/EXT2/EXT3),  و  Cluster sizeرا برای پارتیشن تنظیم کنید و بعد روی OK کلیک کنید.

مرحله ۳. حالا پنجره اخطاری به شما نمایش داده می شود برای ادامه دکمه OK را کلیک کنید.

مرحله ۴. برای پیش نمایش تغییرات روی دکمه  Execute Operation که در گوشه بالا و سمت چپ است کلیک کنید و بعد روی Apply کلیک کنید تا فرمت بندی پارتیشن هارد شما شروع شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر