موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

بالا نیامدن ویندوز 7 بعد از لوگوی ویندوز

بالا نیامدن ویندوز 7 بعد از لوگوی ویندوز

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 27 اسفند 1400 ساعت 15:04

آموزش امنیت اینستاگرام

بوت نشدن سیستم عامل ویندوز بعد از روشن شدن دلایل مختلفی میتواند داشته باشد مثلا ممکن است زمان نصب ویندوز در مادر بورد تنظیمات مربوط به SATA Mode در حالت پیشفرض روی IDE باشد و بعد از نصب شما آنرا روی AHCI قرار دهید که این باعث بالا نیامدن صحیح ویندوزاست و برای اینکه دوباره بتوانید به آن سیستم عامل دسترسی داشته باشید باید دوباره آن تنظیم را در مادر بورد به وضعیت قبلی برگردانید.
  اگر سیستم بوت میشود و لوگوی سازنده هم نمایش داده میشود اما سیستم عامل در دسترس نیست و علامتی مبنی بر راه اندازی سیستم عامل مانند لوگوی ویندوز دیده نمی شود علل فراوانی ممکن است رخ داده باشد. مهم ترین علت آن خراب شدن استارت آپ ویندوز است که در پایین روش رفع آن را توضیح میدهم.

از دیگر دلایل بوت نشدن سیستم عامل ویندوز این است که شما خواسته باشید بایوس مادربورد سیستم را بروز رسانی کنید ولی عملیات به روزرسانی بایوس به دلیل هنگ کردن رایانه یا قطع برق ناقص انجام شود و شما مجبور شده باشید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن/خاموش و یا در آوردن باطری سیستم را خاموش کرده باشید، در این حالت بعد از روشن کردن و یا راه اندازی دوباره سیستم حتی لوگوی سازنده مادربورد هم نمایش داده نخواهد شد!
تنها راه حل رفع این مشکل برنامه ریزی دوباره بایوس در تعمیرگاه ویا نمایندگی گارانتی کننده است که شامل گارانتی هم نمی شود و باید هزینه آن را پرداخت کنید!

رفع خرابی استارت آپ ویندوز

برای حل مشکل خراب شدن استارت آپ ویندوز کافی است دی وی دی نصب ویندوز را درون درایو خود قرار دهید و پس از بوت وارد گزینه تعمیر ویندوز شوید و در آنجا نیز گزینه repair startup را انتخاب کنید. با این کار به صورت اتوماتیک مشکل بررسی و تعمیر میشود و سیستم دوباره راه اندازی می گردد.
اگر با این روش مشکل startup ویندوز حل نشد. با ورود به محیط دستور ویندوز در حین بوت از دی وی دی یا یک مدیای دیگر با فشردن همزمان کلید های ترکیبی shift+F10 و با تایپ دستور زیر و زدن دکمه Enter بوت کاملا” از نو ساخته خواهد شد :

BootRec /FixMBR
یا
BootRec /FixBoot

بعد از نمایش تعمیر موفق سیستم را دوباره راه اندازی کنید.

همچنین میتوانید برای پیکربندی و انجام تنظیمات سیستمها و سرویسهای شبکه های کامپیوتری خود علاوه بر آموزش های موجود در قسمتهای مختلف سایت از خدمات کامپیوتری و خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری که توسط گروه استاد شبکه ارایه میشود استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.lanmaster.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر