موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

علامت سوال روی باتری موبایل ال جی

علامت سوال روی باتری موبایل ال جی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 00:09

علامت سوال روی باتری موبایل: در این مقاله از سایت رایااستور می خواهیم در مورد یکی از مهم ترین نکات در خصوص باتری گوشی برای شما توضیح دهیم. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین مشکالاتی که این روزها کاربران گوشی های هوشمند را به خود درگیر کرده است، سلامت و طول عمر باتری موبایل است. اگر شما هم با مشکل دیر شارژ شدن گوشی مواجه هستید و با علامت سوال هنگام شارژ گوشی روبه رو هستید، پیشنهاد می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آموزش امنیت اینستاگرام

علامت سوال روی باتری موبایل به خصوص گوشی های ال جی و ایسوس نگرانی هایی را برای کاربران به وجود آورده است. وجود علامت سوال هنگام شارژ گوشی، می تواند خبر ار خراب بودن باتری گوشی شما دهد به همین دلیل شما باز از تست سالم بودن باتری گوشی موبایل خود استفاده کنید. بالا نرفتن درصد شارژ گوشی، به دلیل وجود علامت سوال روی باتری موبایل می باشد. در ادامه می خواهیم به رفع این مشکل بپردازیم.

وجود علامت سوال روی باتری موبایل

حتما شما هم با این مورد برخورد داشته اید، زمانی که گوشی و یا تبلت خود را به شارژ وصل می کنید با علامت سوال یا علامت خطر مواجه خواهید شد. این علامت هایی که در هنگام وصل کردن گوشی به شارژ ظاهر می شود، معمولا می تواند نشان دهنده خراب بودن باتری گوشی و یا مشلات سخت افزاری و نرم افزاری باتری موبایل باشد.

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به ایجاد علامت سوال روی باتری گوشی است، خراب شدن باتری و نداشتن توانایی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی می باشد. همان طور که می دانید باتری های موبایل به دلیل جنس لیتیومی که دارد، می توانند ظرفیت مشخصی داشته باشند و به همین جهت شما نمی توانید برای همیشه از آن ها استفاده کنید و ممکن است روزی نیاز به تعمیر باتری موبایل و جابه جایی داشته باشد.

پس تشخیص خراب بودن باتری گوشی اولین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. مورد بعدی که می توان به آن اشاره کرد، سلامت باتری است. در برخی موارد ممکن است باتری گوشی به دلایلی از سلامت کافی برخوردار نباشد و کیفیت اصلی خود را از دست داده باشد، این مورد می تواند تا حدودی تحت تاثیر ولتاژ باتری موبایل نیز باشد. پس اگر وجود علامت تعجب روی باتری گوشی به شما گوشی شما اجازه بالا نرفتن درصد شارژ را نمی دهد، در ادامه ما را همراهی کنید تا این مشکل را حلی کنیم.

lazy_placeholder.gif

دلایل خراب شدن باتری موبایل

همان طور که گفته شد، علت علامت تعجب روی باتری گوشی و بالا نرفتن درصد شارژ گوشی می تواند به دلیل خراب بودن باتری موبایل باشد. با توجه به اینکه این روزها گوشی های هوشمند به عنوان اصلی ترین وسیله ای هستند که ما در طول روز از آن ها استفاده می کنیم باید به بهترین روش از باتری مراقبت کنیم تا باعث خرابی آن نشود.

دلایل خراب شدن باتری موبایل، متفاوت است. در برخی از موارد به عوامل نرم افزاری و در برخی دیگر به عوامل سخت افزاری گوشی بستگی دارد. اگر بخواهیم در مورد موارد نرم افزاری گوشی بگوییم ، طبیعتا نصب کردن بسیاری از برنامه های بدون استفاده روی گوشی و استفاده بیش از اندازه از آن می تواند منجر به خراب شدن باتری موبایل شود.

سعی کنید گوشی خود را طولانی مدت به شارژ وصل نکنید که این مورد تاثیر بسیار زیادی روی خراب شدن باتری موبایل دارد چرا که منجر به داغ شدن باتری می شود و می تواند به تخریب آن کمک کند.اما مهم ترین دلیل سخت افزاری که می توانیم به آن اشاره کنیم، مربوط به خود باتری است و اینکه باتری عمر مفید خود را کرده باشد.

در این شرایط شما راهی جزء تعویض باتری موبایل خود نخواهید داشت و باید برای استفاده مجدد از گوشی، باتری را عوض کنید تا در هنگام به شارژ زدن گوشی با علامت سوال و یا تعجب روبه رو نشوید. پس از جمله مهم ترین دلایل خراب شدن باتری موبایل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به شارژ زدن طولانی مدت گوشی
  • استفاده از شارژر های تقلبی
  • استفاده بیش از اندازه از گوشی
  • استفاده از باتری تقلبی برای موبایل
  • ضربه دیدن گوشی
  • استفاده از گوشی در زمان اتصال به شارژ

اگر می خواهید از سلامت باتری موبایل خود مطمئن باشید در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تست سلامت باتری گوشی بیشتر برای شما توضیح دهیم.

lazy_placeholder.gif

تست سالم بودن باتری گوشی موبایل

برای اینکه از سالم بودن باتری موبایل خود مطمئن شوید، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که یکی از رایج ترین آن نصب و استفاده از برنامه های تست سلامت باتری می باشد. شما می توانید با نصب این برنامه ها روی گوشی موبایل خود به تمام اشکالات گوشی خود پی ببرید و با راهکارهایی که در اختیار شما قرار داده می شود، آن ها را برطرف کنید.

مورد بعدی که به آن توجه می شود، کد های مخفی مناسب انواع گوشی های هوشمند است، همان طور که می دانید تنظیمات گوشی های هوشمند متفاوت می باشد. پس شما باید از کد های متنوعی استفاده کنید. برای نمونه وقتی شما علامت سوال روی باتری موبایل ال جی را مشاهده می کنید، باید از رمز مخصوص به گوشی های ال جی برای بررسی سلامت و رفع مشکل آن استفاده کنید. که این مورد برای تمام گوشی ها صدق می کند.

در آخرین مرحله شما می توانید ظاهر گوشی خود را بررسی کنید. اگر باتری موبایل شما شکل طبیعی خود را از دست داده باشد و باد کرده باشد، یعنی خراب شده و نیاز به تعویض دارد، همچنین می توانید از دیر شارژ شدن گوشی و یا بالا نرفتن درصد شارژ گوشی نیز متوجه خرابی باتری موبایل شوید.

در این مقاله در مورد علت وجود علامت سوال روی باتری موبایل برای شما توضیح دادیم. شما می توانید با بررسی این موارد از ایجاد علامت سوال هنگام شارژ گوشی جلوگیری کنید. به صورت کلی می توان گفت این علامت خطر نشان دهنده ضعف و پایین آمدن کیفیت باتری گوشی است که با روش هایی ساده قابل برطرف کردن می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر