موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

ریست تبلت نارتب

ریست تبلت نارتب

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 20 بهمن 1400 ساعت 18:46


آموزش ساده ریست دستی، Wipe Data, فرمت کردن، و حذف قفل پترن تبلت و گوشی های چینی قابل استفاده برای تمامی مدل ها.

آموزش امنیت اینستاگرام

مشکل تبلت : روی لوگو اولیه گیر کرده و دستگاه بالا نمی آید یا هم گوشی هنگ می کند و سرعت آن خیلی کند شده است. در برخی موارد هم ممکن است شما رمز و الگوی دستگاه را فراموش کرده باشید که در این صورت هم می توانید از این روش استفاده کنید.

هشدار : یادتان باشد با این کار تمامی اطلاعات دستگاه شما شامل تصاویر، فیلم ها، مخاطبین، برنامه، پیامکها و … حذف خواهد شد!

و اما آموزش :

ابتدا گوشی یا تبلت را خاموش کنید .

کلید ولوم بالا و کلید power را همزمان با هم نگه دارید ( به مدت ۷ ثانیه) و وارد منوی تنظیمات می شوید (به عبارت بهتر وارد منوی ریکاوری می شوید) سپس از منوی نمایش داده شده با فشردن کلید ولوم به ترتیب روی گزینه wipe data/factory reset و wipe cache رفته و با فشردن کلید پاور OK میکنیم و از گزینه های نمایش داده شده گزینه YES – delete all user data را می زنیم، حدود ۲ دقیقه طول می کشد که گوشی کاملا فرمت و هارد ریست شود .

زمانی که پیغام data wipe complete را دریافت کردید این دفعه در منوی ریکاوری گزینه reboot system now را می زنیم تا گوشی یا تبلت ریستارت شود؛ استارت اولیه دستگاه ممکن است دقایقی طول بکشد که طبیعی است. حالا بعد از لود کامل تبلت خواهید دید که دیگر اثری از قفل الگو نخواهد بود.

نمونه تصویر منوی ریکاوری در دستگاه های مختلف اندرویدی که شما در هریک باید بر روی گزینه مشخص شده با علامت فلش کلیک کنید تا دستگاه شما هارد ریست شود؛ در نهایت هم باید Reboot را انتخاب کنید تا گوشی ریستارت شود :

اگر چنانچه زبان منوی ریکاوری تبلت بصورت چینی بود می توانید از تصویر زیر کمک بگیرید و گزینه مورد نظر را پیدا کنید (Wipe EMMC) :


آموزش ورود به منوی ریکاوری و هارد ریست تبلت پیر گاردین (Pierre Cardin)

ولوم مثبت و منفی را به همراه پاور نگه می داریم؛

بعد از نمایان شدن لوگوی دستگاه، ولوم مثبت و منفی را ۱۰ بار بزنید.

و وارد منوی ریکاوری شوید؛ در ادامه برای هارد ریست کردن تبلت پیرگاردین میتوانید همانند توضیحات بالا عمل کنید…


بطور کلی برای هارد ریست تبلت های چینی باید کلید ولوم بالا یا ولوم پایین + پاور را نگه دارید تا وارد منوی ریکاوری آن شوید؛ در برخی موارد هم لازم است تا بطور همزمان هر ۳کلید ولوم بالا + ولوم پایین + پاور را نگه دارید تا وارد Recovery Menu شوید؛


حذف قفل الگو و هارد ریست تبلت با استفاده از نرم افزار کامپیوتر


روش دیگر برای رفتن به منوی ریکاوری تمامی گوشی و تبلت های اندروید (چینی و غیر چینی!) هم وجود دارد که لازمه آن این است که گزینه USB Debugging دستگاه روشن باشد؛ یعنی اگر قبلاً این گزینه را در تنظیمات گوشی و در بخش Developer Option فعال کرده باشید حالا خیلی راحت می توانید گوشی را با چند کد ساده به حالت Recovery ببرید. برای این کار البته لازم است که تبلت یا گوشی مورد نظر حتماً لود شود و تا قسمت قفل الگو بالا بیاید! در واقع این مورد بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما رمز الگوی دستگاه را فراموش کرده باشید و قصد فکتوری ریست آنرا داشته باشید.

در ابتدا لازم است تا شما نرم افزار Android Multi Tools را دانلود و اکسترکت کنید؛ حالا گوشی یا تبلت را در همان صفحه قفل الگو به رایانه متصل کنید؛ توجه داشته باشید که باید درایور گوشی شما بر روی رایانه نصب باشد؛ در اینجا بعد از اتصال کابل USB به دستگاه اگر رایانه شما به اینترنت متصل باشد معمولاً بصورت خودکار اقدام به دانلود و نصب درایور تبلت خواهد کرد با این حال میتوانید برای اینکار از برنامه ADB Driver Installer نیز استفاده کنید.

برای استفاده از برنامه adb driver installer کافیست بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را برگزینید؛ بعد از اجرا بر روی گزینه Install کلیک کنید تا درایور گوشیتان بر روی کامپیوتر نصب شود.

حالا برنامه Android Multi Tools v1.02b.exe را که قبلاً دانلود کرده اید را اجرا کنید و عدد ۱ را در آن وارد و Enter را بزنید؛

در اینجا اگر گوشی شما توسط برنامه شناسایی شد به این معنی است که تیک USB Debugging فعال است و درایور آن نیز بدرستی نصب شده است؛ همانطور که در تصویر ذیل مشاهده میکنید در زیر عبارت List of devices attached یک دستگاه شناسایی شده است و حالا ما باید مجدد یک کلید را بفشاریم تا به منوی قبلی بازگردیم؛ سپس با وارد کردن عدد ۵ که مربوط به گزینه Wipe Data می باشد و فشردن کلید اینتر میتوانیم فرآیند هارد ریست را آغاز کنیم! البته اگر فقط میخواهید رمز یا الگوی تبلت را بدون پاک شدن اطلاعات حذف کنید باید از گزینه ۲ یا ۳ استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استارت اولیه گوشی ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد؛ امیدواریم این مقاله آموزشی توانسته باشد برایتان گره گشا و مشکلتان را حل کرده باشد. تیم دانلودرام مشتاقانه منتظر دیدگاه های شما است… موفق باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: download-rom.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر