موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

رفع مشکل گوشی هواوی

رفع مشکل گوشی هواوی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 22 آبان 1399 ساعت 16:53

رایج‌ترین مشکلات گوشی هواوی را بررسی می‌کنیم

به طور کلی هرچیزی که ساخته دست انسان باشد با مشکل روبرو می‌شود. در دنیای گوش‌های موبایل نیز هر سری گوشی موبایلی که توسط شرکت‌های تولید کننده به بازار عرضه می‌شود با مشکلات ریز و درشتی روبرو هستند. بدون شک آگاهی و اشراف کاربران به این مشکلات در برخی اوقات می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند یا به کاربران این امکان را می‌دهد تا در خرید خود دقت بیشتری خرج دهند. امروز سعی می‌کنیم به سراغ یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان گوشی‌های موبایل یعنی شرکت هواوی برویم و رایج‌ترین مشکلات گوشی هواوی  را بررسی کنیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

شرکت هواوی از سال 1997 شروع به تولید گوشی‌های موبایل را در سرتاسر جهان کرده است. در سالیان اخیر، این شرکت چینی فعالیت خود را در این زمینه جدی‌تر کرده و چندین مدل از بهترین گوشی‌های خود را به بازار عرضه کرده است که بازخوردی نسبتا خوبی بین مردم داشته است. در واقع معنی کلمه‌ی هوآوی در زبان چینی "دستاورد با شکوه برای چین" یا اقدام برای چین" است که این شرکت بزرگ اهداف خود را در این راستا قرار داده است.

این شرکت سومین سازنده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان به حساب می‌آید که نه تنها گوشی‌های با کیفیت بالا تولید می‌کند، بلکه قابلیت‌ها و ویژگی‌های خارق العاده‌ای به این گوشی‌ها اضافه کرده که حتی می‌تواند با شرکت‌های رقیب خود یعنی اپل و سامسونگ رقابت کند. این شرکت مطمئنا خود را به عنوان یکی از بهترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در بازار امروز معرفی کرده است که استقبال خوب کاربران از این گوشی‌ها مؤید این امر است. اما محصولات هوآوی نیز همانند محصولات دیگر رقیبان مشکلات و باگ‌هایی دارد که با مرور زمان مشخص می‌شوند.

کاربران هوآوی یقینا با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های هواوی مواجه شده‌اند و حتما زمان زیادی را صرف پیدا کردن راه حل و عیب‌یابی گوشی‌های خود کرده‌اند. البته اگر تجربه‌ی کار با این گوشی‌ها را ندارید و تصمیم دارید یکی از گوشی‌های هوآوی مانند Huawei P10 را بخرید، هرگز تردید نکنید و برای خریدن آن اقدام کنید. در این راهنما قصد داریم مشکلات اصلی گوشی‌های هوآوی را معرفی کرده و بهترین راه حل‌ها را برای رفع آن‌ها بیان کنیم.

9 مشکل رایج گوشی هواوی که دغدغه کاربران این شرکت است

در ابتدا برای کسانی که قصد خرید محصولات هواوی را دارند باید به این نکته اشاره کنیم که این شرکت چینی نیز مانند دیگر شرکت‌های معتبر در هر سری از محصولات خود سعی کرده است ایرادات سری‌ها قبل را برطرف کرده تا اعتماد مشتریان خود را جذب کند. با این وجود در این مقاله به عمده‌ترین و رایج‌ترین مشکلات گوشی‌های موبایل هواوی اشاره خواهیم کرد. این مشکلات در بیشتر گوشی‌ها هواوی مشاهده شده است و دغدغه‌های کاربران این شرکت است. شما نیز اگر از کاربران گوشی‌ها هواوی هستید با شناخت این مشکلات و راه‌های برطرف کردن آن‌‌ها می‌توانید تجربه خوبی را در استفاده از محصولات این شرکت داشته باشید.

1-علت باز نشدن یا از کار افتادن دوربین گوشی هواوی

دوربین‌ها یکی از ضروری‌ترین فاکتورها در گوشی‌های هوشمند هستند. در حقیقت بیشتر مردم حین خریدن گوشی به مشخصات دوربین آن توجه دارند و یکی از فاکتورهای اصلی آن‌ها برای خرید گوشی همراه است. هر چه دوربین یک گوشی مگاپیکسل و آپشن‌های قابل تنظیم بیشتری داشته باشد، آن دوربین بهتر است. ولی مشکلات مربوط به دوربین گوشی‌های هوآوی جزء پر تکرار ترین جستجوهای مردم در اینترنت بوده است و نشان می‌دهد این موضوع تا چه حد اهمیت دارد. البته در بیشتر مواقع مشکل‌های اینچنینی از گوشی موبایل نیست و مشکل از خطاهای انسانی است.

اگر نمی‌توانید با دوربین گوشی‌تان عکس بگیرید یا اگر با هر بار باز کردن آن هنگ می‌کند و متوقف می‌شود، احتمالا ظرفیت حافظه‌ی گوشی‌تان با عکس‌های زیاد پر شده است و جای خالی در آن وجود ندارد. زمانی که این اتفاق رخ داد باید یکی از این دو کار را بکنید: عکس‌ها و فایل‌های دیگر را از حافظه ی گوشی پاک کنید یا عکس‌های جدیدتان را در مموری کارت گوشی ذخیره کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

• دوربین را باز کنید و وارد تنظیمات آن شوید.

• در لیست کشویی بالای صفحه گزینه ی Others را بزنید، سپس به قسمت Preferred save location بروید.• گزینه‌ی SD Card را بزنید، سپس به صفحه‌ی Home گوشی باز گردید. اگر لازم باشد می‌توانید گوشی‌تان را ریبوت کنید. برای این کار کافیست گوشی تان را خاموش کنید، باتری آن را در بیاورید و مجددا سر جایش بگذارید، سپس گوشی را ریستارت کنید.

1.jpg

2- مشکل بلوتوث گوشی هواوی

گوشی‌های اندرویدی بر خلاف محصولات اپل دارای قابلیت دریافت و فرستادن فایل‌ها با استفاده از بلوتوث هستند. از این قابلیت برای اتصال گوشی هواوی به اسپیکر، هدست یا ماشین نیز استفاده می‌شود. قبل از انجام همه‌ی این کارها باید ابتدا مطمئن شوید مراحل زیر را انجام داده‌اید:

• در یک فاصله‌ی نزدیک بین گوشی و وسیله‌ای که می‌خواهید به آن وصل شوید قرار بگیرید. این فاصله معمولا نباید بیشتر از 10 متر باشد.

• بلوتوث وسیله‌ای که می‌خواهید به آن وصل شوید را چک کنید و مطمئن شوید روشن است.• بلوتوث گوشی خود را روشن کنید و قابلیت پیدا بودن آن برای گوشی‌های دیگر را فعال کنید. برای این کار وارد تنظیمات بلوتوث شوید، سپس گزینه ی All را روی گوشی‌تان بزنید. نشانگر بغل گزینه ی Bluetooth را بزنید، سپس روی نام گوشی هوآوی خود بزنید تا قابل رویت بودن بلوتوث آن برای گوشی های دیگر روشن شود.

2.jpg

3- علت کار نکردن یا از کار افتادن تاچ گوشی هواوی

زمانی که تاچ گوشی هواوی بصورت ناگهانی از کار می افتد، مخصوصا زمانی که با گوشی تان کار دارید خیلی آزار دهنده است. این مشکل شروع کننده ی مشکلات بیشتر خواهد شد چون زمان که تاچ گوشی هواوی کار نکند، تمامی قابلیت های آن از کار خواهند افتاد.
زمانی که با مشکل از کار افتادن تاچ گوشی هواوی مواجه شدید، کافیست آن را ریستارت کنید (دکمه ی Power on/off را بمدت حداقل 13 ثانیه نگه دارید). اگر با این کار مشکل گوشی تان حل نشد، باتری آن را در بیاورید و چند ثانیه صبر کنید. سپس باتری را در جایش قرار دهید و گوشی را Hard reset کنید.

3.jpg

4- علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی هواوی

عمر باتری یکی از چالش‌های اصلی گوشی‌های هوشمند است که مختص گوشی‌های هوآوی نیست و همه‌ی گوشی‌های موبایل را شامل می‌شود. اخبار جدید حاکی از این است که این شرکت چینی از باتری‌های با قابلیت شارژ سریع در گوشی‌های خود استفاده می‌کند که بنا به گفته‌ی آن‌ها این جدیدترین تکنولوژی در باتری‌ها است. اگر چه هنوز معلوم نیست باتری گوشی هواوی تا چه حد کارآیی بهتری خواهند داشت ولی کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر این شرکت از مشکلات باتری آن‌ها گله‌مند هستند.
در این جا راه حل ساده علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی هواوی را ارائه میکنیم:

• مطمئن شوید که تمامی گزینه‌های اصلی اتصال شبکه‌ی گوشی‌تان خاموش هستند، مخصوصا اگر در آن لحظه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. برای این کار صفحه‌ی گوشی را به سمت پایین بکشید و روی آیکون Setting کلیک کنید. در قسمت All، اتصالات شبکه که در حال حاضر روشن هستند را خاموش کنید.

4.jpg

• نور صفحه نمایش گوشی هوآوی خود را کم کنید. برای این کار مجددا وارد تنظیمات گوشی شوید و از قسمت General گزینه ی Brightness را بزنید و در آنجا شما می‌توانید نور صفحه‌ی گوشی‌تان را روی حالت اتوماتیک یا دستی تنظیم کنید.

5.jpg

• تمامی اپلیکیشن‌های فعال را ببندید چون این اپلیکیشن ها شارژ باتری را کم می‌کنند. آیکون Application در صفحه‌ی اصلی گوشی خود را انتخاب کنید، سپس یکی از اپلیکیشن‌های فعال را انتخاب کنید و آن را نگه دارید تا لیستی از گزینه‌های مختلف برایتان نمایش داده شود. پس از انتخاب گزینه‌ی App info از این لسیت، گزینه ی Force Stop و نهایتا Ok را بزنید تا آن اپلیکیشن بسته شود.

6.jpg

5- علت نخواندن سیم کارت در گوشی هواوی

شما به راحتی می‌توانید مشکل نخواندن سیم کارت یا آنتن ندادن آن را تقصیر گوشی هواوی خود بیندازید ولی یک حقیقت کوچک وجود دارد که اکثر کاربران گوشی‌های هوآوی آن را نمی‌دانند: شما می‌توانید مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی هواوی خود را داخل تنظیمات گوشی‌تان حل کنید. این حالت معمولا مربوط به آنتن دهی ضعیف یا نبودن آنتن سیم کارت می‌باشد. بنابراین زمانی که دریافت SMS و تماس را متوقف کردید، سعی کنید دنبال یک شبکه‌ی بهتر بگردید یا صبر کنید تا شبکه قبلی برگردد. اگر با این کار آنتن دهی گوشی‌تان درست نشد احتمالا خارج از محدوده‌ی شبکه‌ی انتخاب شده قرار دارید. برای انجام این تنظیمات کافیست چند مرحله‌ی زیر را انجام دهید:

• در تنظیمات گوشی وارد قسمت All شوید و گزینه ی Mobile networks را انتخاب کنید.

• پس از کلیک کردن روی گزینه‌ی Network operators از شما سوال خواهد شد تا روشن بودن Mobile Data را تایید کنید.• شما می‌توانید از قسمت Available networks شبکه‌ی مورد نیاز خود را انتخاب کنید (اولین شبکه در لیست نمایش داده شده) و یا با انتخاب گزینه‌ی Select automatically به گوشی‌تان اجازه دهید بصورت اتوماتیک شبکه‌تان را پیدا کند.

7.jpg

6- مشکلات Dongle گوشی‌ ها‌ی هواوی

در حال حاضر Dongle هوآوی یک سخت افزار کاملا متفاوت است که توسط این شرکت چینی ساخته شده است. این سخت افزار برای مدیریت گوشی‌های هوآوی استفاده و عمدتا به عنوان پهنای باند وایرلس برای اتصال به یک لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده می‌شود. قبل از استفاده از این قابلیت ، ابتدا ترفندهای عیب‌یابی زیر را انجام دهید:

• ابتدا Dongle گوشی را قطع کنید و پس از حدود 10 ثانیه مجددا وصل کنید تا ریستارت شود. اگر یک نور فیروزه‌ای رنگ مشاهده کردید یعنی Dongle روشن شده است.

• بررسی کنید که Dongle شما درست وصل شده است. مطمئن شوید هیچ مزاحمتی بین Dongle شما و پورت USB لپ تاپ / کامپیوتر وجود ندارد.• مطمئن شوید سیم کارت داخل Dongle به درستی در جایش قرار گرفته و قفل است.• تایید کنید که تنظیمات مرورگر شما با تنظیمات Dongle سازگار است. زمانی که Dongle خود را به لپ تاپ / کامپیوتر وصل کردید، به قسمت Tools مرورگر سیستم خود بروید. گزینه ی Internet options را بزنید، سپس وارد قسمت Connections شوید. تیک قسمت Never dial a connection را بزنید، سپس به تنظیمات LAN بروید. در این صفحه مطمئن شوید که همه چیز درست است.

8.jpg

7- مشکل وای فای و دلیل متصل نشدن به وای فای گوشی هواوی

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی‌ هواوی، مشکل متصل نشدن به وای فای یا دیر وصل شدن آن است که این مشکل در اکثر گوشی‌های هوآوی وجود دارد. این ایراد اغلب چندین بار برای گوشی‌های هوآوی رخ می‌دهد. اما راه حل‌هایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها می پردازیم:

• به عنوان اولین قدم برای بررسی این مشکل، مطمئن شوید که حالت هواپیمای گوشی روشن نیست.
• زمانی که پسورد را اشباه وارد کنید با پیام Authentication Failed یا "تایید اعتبار ناموفق بود" مواجه می‌شوید. بنابراین پسورد را مجددا چک کنید. سپس اگر پسورد درست بود، وای فای و Mobile data را خاموش کنید و حالت هواپیما را روشن کنید و زمانی که این حالت فعال بود، وای فای را مجددا روشن کنید و به شبکه‌ی وای فای وصل شوید. حال بررسی کنید که وای فای گوشی تان وصل است یا نه.

9.jpg

• شبکه های در دسترس را برای اتصال بررسی کنید. با یک گوشی یا وسیله ی دیگر سعی کنید به وای فای وصل شوید. اگر گوشی های دیگر نیز به آن وای فای وصل نشدند ایراد از مودم است. ممکن است محدودیتی در تعداد وسایل وصل شده به مودم وجود داشته باشد. مودم را ریستارت کنید.

• اگر با پیام Connected to Wi-Fi network but no internet مواجه شدید، گوشی و مودم را مجدا ریستارت کنید. این کار معمولا مشکل اتصال به اینترنت را درست خواهد کرد.• بعضی مواقع Soft Reset کردن شبکه جوابگو است. برای این کار، کابل مودم را بیرون بیاورید و 30 ثانیه تا یک دقیقه بعد مجددا آن را وصل کنید.• اگر ریست کردن جواب نداد، گوشی هوآوی را Soft reset کنید. سعی کنید گوشی را ریبوت کنید (گزینه ی Restart را انتخاب کنید) و چک کنید آیا گوشی به وای فای وصل شده یا نه.• شبکه ی وای فای روی گوشی را فراموش کنید، گوشی و مودم را ریبوت کنید و مجددا به شبکه وصل شوید.

8- مشکل شارژ نشدن گوشی هواوی در حالت خاموش

یکی دیگر از مشکلات گوشی‌های هوآوی مشکل شارژ نشدن گوشی هواوی در حالت خاموش است. دوستان زیادی سوالاتی مانند:علامت شارژ میاد ولی شارژ نمیشه یا مشکل شارژ نشدن هواوی را از ما پرسیده و راهکار برای رفع این مشکل خواستند. در ادامه به مشکل شارژ نشدن باتری گوشی هواوی میپردازیم.

• خرابی باتری گوشی هواوی
• مشکلات نرم افزاری

• نقص در سوکت شارژ گوشی موبایل هواوی• نقص شارژر یا کابل گوشی

برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

• کابل شارژ خود را تعوض کنید چون اگر کابل شارژتان خراب شده باشد، گوشی شما شارژ نخواهد شد.• گوشی را ریست کنید. برخی مواقع باید نرم افزار گوشی را ریبوت کنید تا درست شارژ شود. برای این کار گوشی را خاموش کنید و دکمه‌های بالا و پایین صدا را به همراه دکمه ی Power فشار دهید تا صفحه ی Test یا ریکاوری سیستم اندروید (شکل زیر) بالا بیاید. در این صفحه گزینه ی Factory reset را انتخاب کنید و سپس Confirm wipe of all user data را بزنید. گزینه ی Yes را به نشانه ی تایید بزنید و نهایتا گزینه ی Yes-delete all user data را بزنید و روی Ok کلیک کنید. با این کار تمامی داده های گوشی تان پاک خواهد شد و گوشی تان مانند یک گوشی جدید کار خواهد کرد.

اگر به کمک مراحلی که در بالا توضیح دادیم موفق نشدید گوشی خود را ریست فکتوری کنید یا به طور کلی با مشکلات نرم افزاری دیگری روبرو بودید می‌توانید به مقاله سه روش اصولی ریست فکتوری گوشی‌های اندرویدی مراجعه کنید.

10.jpg

• پورت USB را تمیز کنید چون بعضی مواقع پرز یا گرد و خاک راه این پورت را مسدود می کند و گوشی شما شارژ نمی شود.

اگر با خالی شدن ناگهانی شارژ گوشی روبرو هستید و مراحل بالا را نیز انجام دادید و باز هم مشکل شما برطرف نشد احتمالا باتری گوشی شما نیاز به تعویض دارد. برای تشخیص خرابی باتری موبایل می‌توانید به مقاله تعویض باتری گوشی موبایل به دلایل گوناگون مراجعه کنید.

9- دریافت نکردن پیام در گوشی های هوآوی

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که گوشی‌تان پیام ها را دریافت نکند که این مساله واقعا آزار دهنده است. این مشکل برای گوشی‌های هوآوی نیز اتفاق می‌افتد که می‌تواند بخاطر چندین دلیل باشد. مثلا شاید حافظه‌ی گوشی پر باشد. برای برطرف کردن این مشکل اقدامات زیر را انجام دهید:
• گوشی را ریبوت کنید.

• اگر با ریبوت کردن گوشی مشکل حل نشد، آن را ریست کنید. برای ریست کردن گوشی مطمئن شوید گوشی تان خاموش است. سپس دکمه ی بالای صدا را با دکمه ی Power برای 10 ثانیه نگه دارید. پس از ظاهر شدن آرم هوآوی دکمه ها را رها کنید. از دکمه ی پایین صدا برای انتخاب گزینه ی Wipe data/factory reset استفاده کنید. از کنید Power نیز برای انتخاب کردن آن استفاده کنید. با این کار داده های گوشی تان پاک خواهند شد و زمانی که Cache Partition گوشی پاک شد، گزینه ی Reboot system now را بزنید. با این کار مشکل عدم دریافت پیام گوشی تان حل خواهد شد.

نتیجه:

همانطور که شاید متوجه شده باشید عمده‌ترین مشکلات گوشی‌های هواوی مربوط به نرم افزار آن‌ها است. بیشتر این مشکلات نرم افزاری با ریست فکتوری کردن برطرف خواهد شد. اما اگر با انجام راه حل‌هایی که در این مقاله بیان شد باز هم ایراد گوشی شما برطرف نشده است بهترین کار این است که به یک مرکز تعمیرات تخصصی مراجعه کنید تا عیب یابی روی دستگاه شما صورت پذیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر