موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

علائم استاندارد ویراستاری

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 18 دی 1400 ساعت 15:36

آموزش امنیت اینستاگرام

روش‌های غلط‌گیری متن

اعمال اصلاحات ویرایشی در متن کتاب معمولا به سه شیوه انجام می‌شود؛ 1- ویراستار یا نویسنده فایل تایپ شده را در رایانه مورد بررسی قرار داده و همزمان اصلاحات ویرایشی را در آن اعمال می‌کند. 2- از فایل پرینت گرفته شده و با مداد یا خودکار اصلاحات را مشخص کرده و سپس تایپیست آنها را در متن اعمال می‌کند. 3- اصلاحات متن در فایل پی دی اف مشخص شده و سپس توسط  تایپیست در متن اعمال می‌شود.

از روش آخر معمولا برای غلط‌گیری های مختصر و جزئی استفاده می‌شود. در روش دوم، اگر بناست اعمال اصلاحات توسط تایپیست در متن اعمال شود، الزاما باید از علائم استاندارد ویراستاری استفاده کرد. در جدول زیر به برخی از این علائم و کاربرد آنها اشاره شده است:

علائم استاندارد ویراستاری

 edit1-3.png

غلط‌گیری در فایل‌های پی دی اف

مؤلفان و ویراستاران برای غلط گیری های مختصر یک متن می توانند به جای پرینت گرفتن، اصلاحات لازم را به راحتی در فایل پی دی اف کتاب مشخص کرده و سپس آن را تحویل تایپیست یا صفحه آرا داده تا آنها را در فایل اصلی وارد کند. در این صورت از اتلاف بی مورد کاغذ نیز جلوگیری می‌شود. در ابتدا باید برنامه Adobe Reader را در رایانه خود نصب کنید. جدیدترین نسخه این برنامه را می توانید از اینجا دانلود کنید. سپس مراحل زیر را طی کنید:

- در نوار ابزار بالای این برنامه گزینه Highlight Text را انتخاب کرده و کلمه یا عبارت مورد نظرتان را هایلایت کنید.

pdfedit1.jpg

- سپس گزینه Sticky Note را انتخاب کنید و بر روی عبارت هایلایت شده کلیک کنید.

pdfedit2.jpg

- در کادر باز شده متن مورد نظر خود را وارد کنید.

pdfedit3.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: knegar.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر