موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

هنگ كردن گوشي سامسونگ a5

نویسنده : مهشید | زمان انتشار : 16 آذر 1400 ساعت 08:57

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ و راه حل رفع هنگی آن

آموزش امنیت اینستاگرام

طبق تحقیقات تیم ماکروتل، هنگ کردن گوشی سامسونگ یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که دارندگان گوشی‌های سامسونگ با آن مواجه هستند. با وجود اینکه سامسونگ جز معتبرترین تولیدکنندگان گوشی های اندروید است و توانسته با عرضه ی محصولات متنوع و با کیفیت اعتماد مردم را جلب کند اما این مشکل همیش هگریبان گیر کاربران این شرکت بوده است.

آمار موتورهای جستجو گوگل به ما نشان می دهد که روزانه کاربران زیادی به دنبال رفع هنگ گوشی سامسونگ هستند و موضوعاتی مثل چگونه گوشی هنگ کرده خود را به کار بیندازیم یا برنامه رفع هنگ گوشی سامسونگ را در گوگل جستجو میکنند و به دنبال پاسخی مناسب برای مشکل هنگ کردن سامسونگ خود هستند. این مسئله موجب نارضایتی و سردرگمی کاربران و بروز اختلال در کارهای روزانه آنها شده است. به همین دلیل به دنبال راه حلی فوری برای رفع هنگ سامسونگ خود است.

ما در این مقاله علت هنگ کردن گوشی سامسونگ و راه حل‌های جلوگیری از هنگ سامسونگ را به شما میگوییم و همچنین در ادامه‌ی مقاله نحوه‌ی ریستارت کردن گوشی سامسونگ هنگامی که هنگ کرده و اینکه چگونه گوشی هنگ کرده خود را دوباره به کار بیندازیم آموزش خواهیم داد.

علت هنگ کردن گوشی سامسونگ چیست؟

%D9%87%D9%86%DA%AF%20%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%20%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D8%AD%D9%84%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84.jpg

1. هنگ کردن گوشی سامسونگ بدلیل رابط کاربری TouchWiz

سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ اندروید می‌باشد و شرکت سامسونگ از رابط کاربری اختصاصی TouchWiz برای گوشی‌های خود استفاده می کند .شما هنگام استفاده از گوشی با رابط لمسی TouchWiz  احساس بهتری دارید و از کار کردن با آن لذت می برید.

البته این رابط در نسخه‌های قدیمی‌تر با تاخیر و باگ همراه بود و عملکرد روان و خوبی نداشت اما بعد از رونمایی از گوشی گلکسی S6 این باگ ها برطرف شد و نسخه های جدید عملکرد بهتری دارند. اما کارشناسان ماکروتل یکی از دلایل هنگ گوشی سامسونگ را سنگین شدن RAM به خاطر استفاده از این رابط کاربری می‌دانند و اذعان دارند استفاده از رابط کاربری TouchWiz موجب هنگ کردن سامسونگ می شود .ما می‌توانیم با بهبود بخشیدن نرم افزار TouchWiz، سازگاری آن با دیگر قسمت‌های گوشی را بیشتر کنیم تا این مشکل هم رفع شود.

2. نصب نرم افزارهای سنگین

نرم افزارهای سنگین فشار زیادی بر پردازنده و حافظه ی داخلی گوشی وارد می کنند ضمن اینکه ریسک ویروسی شدن گوشی نیز بیشتر می شود. بهتر است نرم افزارهای سنگین و غیر ضروری را حتی الامکان نصب نکنید تا بار اضافی بر گوشی وارد نشود. نرم افزار هایی که باعث هنگ گوشی سامسونگ میشوند معمولا غیز استاندارد بوده و حجم بالایی دارند که پیشگیری از نصب آنها بهترین روش برای رفع هنگ گوشی سامسونگ‌تان است.

3. هنگ کردن گوشی سامسونگ بخاطر قابلیت ها و ویجت های غیر ضروری

گوشی های سامسونگ دارای ویجت ها و قابلیت هایی مثل Air gestures,Reading Mode و S bike mode است که از قبل روی گوشی نصب هستند اما کارآیی آنها مهم نیست و فقط جنبه ی تبلیغاتی دارند که کاربران جذب آن میشوند. ولی استفاده ی مفیدی از آنها نمی کنند و فقط باعث خالی شدن شارژ باطری آنها و کند شدن عملکرد گوشی می گردد و در نهایت موجب هنگ کردن سامسونگ می شود.

4. هنگ کردن گوشی سامسونگ بدلیل کم بودن RAM

یکی دیگر از دلایلی که باعث هنگ گوشی سامسونگ می شود کم بودن فضای RAM آن است. البته این مشکل در نسخه های قدیمی بیشتر است و شرکت سامسونگ سعی کرده این مشکل را در نسخه های جدید برطرف کند. به علت کوچک و ضعیف بودن واحد پردازش، گوشی های سامسونگ قابلیت اجرای عملیات های پیچیده را ندارند و باعث هنگ کردن سامسونگ میشود و نمی تواند از چندین کار به صورت موازی پشتیبانی کند.به بیان دیگر اگر کاری انجام دهید که باعث بار بیش از حد بر روی RAM گوشی شود موجب هنگ سامسونگ می گردد.

5. هنگ کردن گوشی سامسونگ بدلیل آپدیت نبودن نرم افزار گوشی است

در نسل‌های قدیمی تر گوشی های سامسونگ به سختی می شد OTA یا وایرلس سیستم عامل گوشی را به روز رسانی کرد و این امر موجب هنگ کردن سامسونگ و کند شدن عملکرد آن می شد پس اگر نرم افزار گوشی سامسونگ خود را به صورت پایدار به روزرسانی نکنید باعث هنگ سامسونگ می شود. درکل نرم افزار اندروید بسیار بیشتر از نرم افزار IOS دارای باگ و مشکلات است و خیلی زودتر فرسوده شده و ویروس میگیرد. پس با آپدیت نگاه داشتن نرم افزار اندروید خود درصد هنگ گوشی را پایینتر آورده و به بهتر کار کردن آن کمک کنید.

6. استفاده از سخت افزار قدیمی در گوشی‌های جدید باعث هنگ گوشی میشود

اکثر کاربران از این قضیه آگاهی ندارند ولی مثلا گوشی گلکسی J2 دارای یک پردازنده ی 32 بیتی Spreadtrum SC9830 و واحد پردازش گرافیکی (GPU (Mail 400 MP است. پردازنده ی 32 بیتی فوق دارای 4 هسته ی Cortex A7 است که تولید کنندگان گوشی های هوشمند آخرین بار دو سال قبل از عرضه ی این گوشی از آن استفاده می کرده اند. از نظر گرافیک نیز باید بگوییم که Mail 400 با گلکسی S2 عرضه شده و بسیار قدیمی است. خیلی بد است که سامسونگ از سخت افزارهای قدیمی روی گوشی های جدید استفاده می کند چون روی عملکرد گوشی تاثیر منفی می گذارد و باعث هنگی گوشی می شود. بنابراین هنگام خرید گوشی به مشخصات سخت افزاری آن توجه کنید و مطمئن شوید جدیدترین سخت افزارها بر روی گوشی تان قرار دارند.

7. چطور بلوت ویرها (Bloatware) باعث هنگ گوشی میشود؟

همان طور که می دانید Bloatware ها نرم افزارهایی هستند که حجم زیادی را اشغال می کنند ولی کارآیی و بازدهی اندکی دارند. سامسونگ تعداد زیادی از این نرم افزارها در گوشی های خود قرار داده که بار اضافی به RAM و باتری وارد می کنند. هم چنین معمولا کاربران نمی توانند این اپلیکیشن ها را بصورت دائمی حذف کنند (روت کردن گوشی ممکن است جوابگو باشد). بلوت وایرهایی در گوشی های سامسونگ وجود دارند که خودشان شامل اپلیکیشن های دیگر هستند مثلا Flipboard که شامل Mail، Calendar و غیره است. معمولا اپلیکیشن های این بلوت ویرها در گوگل پلی استور یافت می شوند و شما می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

موارد فوق اصلی‌ترین علت های هنگ کردن گوشی سامسونگ هستند که ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشند که معمولا در یکی از موارد فوق گنجانده می شوند. معمولا اولین راه حلی که به ذهن مان می رسد ریستارت کردن گوشی است که ایده ی خوبی است. در بخش بعد به چگونگی ریستارت کردن گوشی زمانی که هنگ کرد می پردازیم و آموزش رفع هنگ گوشی سامسونگ را باهم مرور میکنیم

چگونه گوشی هنگ کرده خود را دوباره به کار بیندازیم؟

تیم تعمیرات موبایل ماکروتل: ری‌استارت کردن گوشی اولین برنامه رفع هنگ سامسونگ است چراکه کم هزینه‌ترین کار برای راه اندازی دوباره گوشی است که تقریبا به ذهن همه میرسد.ما در ادامه ریستارت کردن و خاموش کردن گوشی هنگ کرده را آموزش می دهیم تا راهکاری برای رفع هنگ گوشی سامسونگ به شما ارائه کرده باشیم.

1. خاموش کردن حالت اضطراری سامسونگ وقتی گوشی هنگ میکند

%D8%B1%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%87%D9%86%DA%AF%20%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C.jpg

ما در مجموعه ماکروتل معمولا با ریستارت کردن گوشی،مشکل هنگی سامسونگ را برطرف می کنیم.شما برای رفع هنگ گوشی سامسونگ باید این راه حل ساده را به درستی انجام دهید تا مشکل برطرف شود.شما باید کلید power و کلید کم کردن صدا را همزمان فشار دهید و منتظر شوید تا آرم سامسونگ ظاهر شود و گوشی به صورت نرمال بوت شود.گاهی اوقات لازم است کلیدها را بیش از 10 ثانیه به صورت همزمان نگه داریم تا گوشی هنگ کرده ی خود را دوباره به کار بیندازیم. این روش یک روش قطعی نیست اما بدلیل سریع بودن آن ما این راهکار را پیشنهاد میکنیم.

همان طور که گفتیم دلایل هنگ کردن سامسونگ زیاد هستند. با این حال امکان جلوگیری از این مشکل به کمک چند ترفند ساده امکان پذیر است که در ادامه به آنها می پردازیم. این ترفندها را به خاطر بسپارید و هر روز از آنها استفاده کنید. این روش ها کاملا تست شده بوده و توسط تعمیرکاران ماکروتل قابل تایید هستند.

رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ با راهکارهای کلیدی

ما در بالا موارد هنگ کردن سامسونگ را برای شما بیان کردیم. درست است که دلایل زیادی برای هنگ کردن سامسونگ وجود دارد اما ما با چند راه کار ساده می توانیم از بروز مشکل جلوگیری کنیم .بهتر است شما هم این راهکارها را یاد بگیرید و با انجام آنها از هنگی گوشی‌های سامسونگ خود جلوگیری کنید و با مشکل روبه رو نشوید.

1- رفع هنگ گوشی سامسونگ با حذف اپلیکیشن‌های سنگین و غیر ضروری

همه ی ما نصب نرم افزارهای جدید را بصورت معمول انجام میدهیم و این یک امر طبیعی‌ست. اما گاهی اوقات از این اپلیکیشن‎ها استفاده نمی کنیم و فقط باعث اشغال حافظه دستگاه و هنگ کردن مکرر دستگاه میشود.ما به شما توصیه میکنیم اپلیکیشن های غیرضروری را پاک کنید تا حافظه ی گوشی‎تان را اشغال نکنند و کارکرد RAM شما بهتر شود و در نتیجه از هنگ کردن سامسونگ جلوگیری کنید.برای پاک کردن اپلیکیشن‎ها مراحل زیر را انجام دهید.

 Apps (Application Manager) > Uninstall

- بعد از وارد شدن به قسمت تنظیمات گوشی تب Application Manager یا Apps را پیدا کنید.

%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%87%D9%86%DA%AF%20%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%AD%D8%B0%D9%81%20%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%BA%DB%8C%D8%B1%20%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%20-%20%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%AA%D9%84.jpg

- در این قسمت اپلیکیشن هایی که می خواهید پاک کنید را انتخاب کنید. سپس روی گزینه ی Uninstall کلیک کنید تا آن اپلیکیشن از گوشی تان حذف شود. 

%D8%AD%D8%B0%D9%81%20%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%BA%DB%8C%D8%B1%20%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%87%D9%86%DA%AF%20%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C.jpg

البته شما می توانید نرم افزار های سنگین را مستقیما از Home Screen یا Google Play Store گوشی حذف کنید اما راه حل بالا بهتر و اصولی تر است.

تجربه تعمیرکاران ماکروتل: سعی کنید اپلیکیشن‌ها را بسته به نیاز خود از گوگل پلی استور دانلود کرده و حتما برای مدیریت آنها وقت بگذارید. هر اپلیکیشنی که نیاز ندارید را پاک کرده و یا غیر فعال کنید. وجود اپلیکیشن‌های غیر ضروری یکی از دلایل اصلی هنگی گوشی‌های سامسونگ است که با مدیریت آنها به راحتی میتوانید از هنگ کردن گوشی سامسونگ خود جلوگیری کنید.

2- برای رفع هنگ گوشی سامسونگ تمامی اپلیکیشن‌های بلا استفاده را از بک‌گراند حذف کنید

این ترفند برای همه‌ی گوشی‌ها مفید است و مختص گوشی های سامسونگ نیست. همان طور که می دانید بازگشتن به صفحه‌ی Home گوشی‌تان باعث بسته شدن اپلیکیشن ها بطور کامل نمی شود و ممکن است این اپلیکیشن ها در پس زمینه‌ی گوشی در حال اجرا باشند. باز بودن اپلیکیشن‌ها در بک‌گراند گوشی نه تنها باعث مشکل کند شدن و هنگ کردن سامسونگ بلکه در مصرف شارژ دستگاه و تخلیه زود هنگام آن تاثیر دارد.

برای بستن این اپلیکیشن ها مراحل زیر را انجام دهید:

- روی گزینه‌ی tabs در پایین صفحه / گوشی بزنید. لیستی از اپلیکیشن‌ها ظاهر می شود. این اپ‌ها را به یک طرف بکشید تا بسته شوند و یا دکمه Close All که در پایین این تب قرار دارد را فشار دهید تا تمامی اپلیکیشن‌ها بصورت خودکار بسته شوند.

%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86%20%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%BA%DB%8C%D8%B1%20%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%87%D9%86%DA%AF%20%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C.jpg

3- حافظه‌ی Cache گوشی سامسونگ را پاک کنید.

پاک کردن حافظه کش Cache گوشی همیشه توصیه می شود چون گوشی‌تان را پاک می‌کند و جا برای حافظه‌ی آن باز می شود. برای پاک کردن Cache گوشی وارد تنظیمات گوشی شوید و قسمت Storage را پیدا کنید.

%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%87%D9%86%DA%AF%20%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%BE%D8%A7%DA%A9%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%20%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87%E2%80%8C%DB%8C%20Cache%20-%20%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%AA%D9%84.jpg

حال روی گزینه‌ی Cached Data کلیک کنید و Ok را بزنید تا همه ی Cache های ناخواسته از روی گوشی تان پاک شوند.

%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%87%D9%86%DA%AF%20%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%AE%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%20CASH-min.jpg

آموزش: حل مشکل هنگ کردن و بیرون افتادن از نرم افزار های اندرویدی

4- دریافت اپلیکیشن از Google Playe Store راهی برای رفع هنگ گوشی سامسونگ

نصب کردن نرم افزارهای اندروید از جاهای دیگر و منابع ناشناس بسیار راحت است ولی به شما پیشنهاد می کنیم این کار را انجام ندهید. لطفا همه ی نرم افزارها را فقط از Google Play Store دانلود کنید تا مطمئن باشند و هیچ گونه ویروسی نداشته باشند. ضمنا آپدیت های این نرم افزار ها خود بخود انجام می شوند که کاملا مطمئن هستند. در Google Play Store نرم افزارهای رایگان زیادی وجود دارند که با دانلود آنها نیازهای گوشی تان برطرف خواهند شد.

%D9%86%D8%B5%D8%A8%20%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86%20%D8%A7%D8%B2%20%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84%20%D9%BE%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1.jpg

5- نصب آنتی ویروس و جلوگیری از هنگ سامسونگ

هر چند نصب آنتی ویروس اختیاری است ولی لازم است همیشه یک آنتی ویروس روی گوشی‌تان نصب باشد تا حین کار با گوشی از باگ‌های داخلی و خارجی که باعث هنگ شدن گوشی سامسونگ می شوند جلوگیری کند. آنتی ویروس‌های زیادی در Play Store وجود دارد که بهترین این آنتی ویروس ها که توسط تیم تعمیرات موبایل ماکروتل تست شده ESET NOD32 است که برای استفاده از این ویروس یاب قوی نیاز به خرید لاینسن آنتی ویروس دارید.

تیم تعمیرات موبایل ماکروتل: در انتخاب آنتی ویروس دقت کنید چراکه آنتی ویروس‌ها اگر تایید شده نباشند خود یک بدافزار به حساب می‌آیند و در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می‌کنند. ( یا کلا این روش رو بیخیال بشید یا آنتی ویروس با لاینسس اصلی بخرید )

6- اپلیکیشن‌ها را در حافظه‌ی داخلی گوشی ذخیره کنید.

اگر از گوشی سامسونگ تان پاسخ مناسبی دریافت نمی کنید و برای جلوگیری از بروز این قضیه همیشه تمامی اپلیکیشن ها را در حافظه‌ی گوشی ذخیره کنید و از کارت حافظه (SD Card) برای این کار استفاده نکنید. انتقال اپلیکیشن ها به حافظه ی داخلی گوشی بسیار راحت است و کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

در تنظیمات گوشی گزینه‌ی Storage را انتخاب کنید. سپس در این قسمت Apps را اتخاب کنید تا اپلیکیشنی که می خواهید جابجا کنید را انتخاب کنید. در مرحله ی آخر Move to internal storage یا انتقال به حافظه ی داخلی را مانند شکل بزنید.

%D8%AD%D8%B0%D9%81%20%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A8%DA%A9%20%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%87%D9%86%DA%AF%20%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF%20-%20%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%AA%D9%84%202.jpg

البته اگر حافظه‌ی داخلی گوشی خیلی پر است نیازی به انجام این کار نیست و حتی بهتر است نرم افزارها را به مموری کارت منتقل کنید. پیشنهاد می کنیم آهنگ‌ها، ویدئو ها و داده های دیگر را روی مموری کارت گوشی ذخیره کنید. استفاده از Cloud Storage برای ذخیره ی فایل هایی که در آینده لازم دارید نیز یکی از گزینه های خوب است. فایل هایی که هر روز نیاز دارید را در مموری کارت ذخیره کنید و فایل هایی که بعدا به آنها نیاز پیدا می کنید و خیلی ضروری نیستند را روی Cloud Storage آپلود کنید.

7- رفع هنگ گوشی سامسونگ با آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها

آپدیت و بروزرسانی اپلیکیشن‌ها در عملکرد بهتر گوشی به شما کمک کرده و با بروز نگه‌داشتن اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه میتوانید از هنگ گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنید. بروز کردن نرم‌افزار‌ها یکی از راه حل های رفع هنگ گوشی سامسونگ است که کمتر کسی به آن اشاره کرده و به این قضیه اهمیت میدهد

8- آیا ریست فکتوری کردن به مشکل هنگ گوشی سامسونگ کمک میکند؟

ریست فکتوری سامسونگ یعنی بازگشت به تنظیمات کارخانه. این عمل باعث میشود تمامی اطلاعات دستگاه شما از جمله اپلیکیشن‌ها، گالری تصاویر و ویدئو‌، موزیک‌ها و تمامی چیزهایی که بعد از خرید گوشی روی آن نصب میشود پاک شده و دستگاه دوباره راه اندازی میشود. انجام عمل Reset Factory ساده‌ست اما اگر با این اصطلاح آشنا نیستید دست نگه دارید و قبل از ریست فکتوری کردن به مقاله آموزش ریست فکتوری کردن سامسونگ مراجعه کنید تا درصد خطا و اشتباه در این کار کم شود.

توجه کنید ریست فکتوری باعث پاک شدن تمامی اطلاعات دستگاه و بازگشت به تنظیمات کارخانه میشود. پس قبل از انجام این کار حتما نسخه پشتیبان یا بک آپ از اطلاعات خود کسب کنید.

عناوین این مقاله، مجموعه مشکلات و سوالاتی‌ست که کاربران شرکت سامسونگ در فضای گوگل به دنبال آن هستند. تیم تحریریه ماکروتل با جمع آوری این عناوین و با به کارگیری تجربه، تخصص و راه حل‌های تست شده توسط تیم تعمیرات موبایل ماکروتل سعی بر پاسخ دادن به تمامی سوالات شما در زمینه هنگ کردن گوشی سامسونگ دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر