موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

روشن نشدن گوشی سامسونگ j5

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 07 فروردین 1401 ساعت 10:53

Samsung-Galaxy-J5.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

به یکی دیگر از مجموعه عیب یابی های سامسونگ یار خوش آمدید  در این جا هدف ما کمک به خوانندگان و صاحبان دستگاه j5 2016  Galaxy است تا مشکلات مربوط به تلفن همراهشان را برطرف کنند . امروز میخواهیم مشکل عدم پاسخ دهی لمس صفحه نمایش و دیگر مشکلات مربوط به Galaxy j5 2016  را  بررسی کنیم . اتفاقی که در اینجا می افتد این که وقتی  برای باز کردن برنامه ای و یا رفتن به منوی تنظیمات، صفحه نمایش را لمس میکنید  صفحه نمایش عمل نمیکنه .امروز نگاهی میندازیم به این مشکل خاص به علاوه ی مشکلات دیگری که کاربران برای ما ارسال کرده اند.

Samsung-Galaxy-J5-550x343.jpgحل مشکلات رایج سامسونگ گلکسی J5

اگر صاحب گلکسی جی ۵ یا هر گوشی اندرویدی دیگری هستید  که با این مورد دست و پنجه نرم میکند   پس با خیالی آسوده از طریق این فرم با ما در ارتباط باشید. بسیار خوشحال خواهیم شد تا شما را در حل مشکلاتتان با تلفن همراه یاری کنیم. خدماتی که در این وب سایت ارائه می شوند رایگان و بدون هیچ هزینه ای هستند. زمانی که شما با ما تماس میگیرید از شما میخواهیم تا ان جا که ممکن است جزئیات را در اختیارمان قرار دهید تا مشکل را به دقت ارزیابی کرده و راه حل درستی را به شما پیشنهاد دهیم.

عدم پاسخ گویی صفحه نمایش در سامسونگ گلکسی J5

 مشکل : صفحه نمایش تلفن من گاه گاه عمل میکند.  . یا به لمس واکنش نشان نمیدهد  یا اگر واکنش نشان دهد انگار جای دیگری ای را لمس کرده ام ] محل یگری بر روی صفحه نمایش عمل میکن[. یا فکر میکند صفحه را لمس کرده ام در صورتیکه اصلا به صفحه دست هم نزدم. معمولا وقتی به صفحه نمایش ضربه میزم مجددا شروع به کار میکند.  وقتی دوباره دچار مشکل می شود اثراتی شبیه به قطرات باران بر روی صفحه نمایش باقی میماند. Soft reset را امتحان کردم ولی هیچ مشکلی حل نشد. همینطور فکر میکردم مشکل سخت افزاری باشد ، چون که مجبورم با زدن ضربه بر روی گوشی ان را به حالت اول برگردانم.  تمام دکمه ها عمل میکنند، فقط صفحه نمایش دچار مشکل شده است.

راه حل: موبایل شما محافظه صفحه دارد؟ اگر محافظ صفحه دارد گاهی اوقات ممکن است محافظ صفحه باعث خودسر شدن  صفحه نمایش شود.

اگر بر روی صفحه محافظ گذاشته اید ان را جدا کنید.

مورد دیگری که ممکن است  باعث به وجود امدن این مشکل شود اشکال نرم افزاری است.برای بررسی این مورد ابتدا از اطلاعات تلفن همراهتان نسخه پشتیبان تهیه کنید.

گوشی را بازنشانی کارخانه کنید.

هنگامی که بازنشانی کارخانه  به اتمام رسید  هیچ برنامه ای  بر روی گوشی نصب نکیند. ابتدا مطمئن شوید  که مشکل هنوز وجود داره یا خیر.

اگر مشکل باقی بود پس به احتمال زیاد ایراد از یکی از قطعات تلفن همراه است. بهترین کار این است که موبایلتان را برای بررسی نزد متخصص ببرید.

خاموش شدن سامسونگ گلکسی J5 در مرز ۴۰ درصد باتری

مشکل: موبایل من اول گاهی هنگ میکرد، باتری  هم  خیلی زود خالی میشد ( فقط ۶ برنامه در حال اجرا در پس زمینه دارم) وقتی که هنوز ۴۰ در صد از شارژ باتری  باقی مانده گوشی خاموش میشود. گوشی را چک کردم ، متوجه شدم باتری ورم کرده است. باتری را چند روز قبل تعویض کردم اما هنوز نزدیک ۴۰ یا ۳۰ درصد  میرسد خاموش میشود. بعد هم متوجه شدم وقتی که داده های موبایل ((mobile dataرا  شب خاموش میکنم صبح روز بعد دوباره فعال میشود.

راه حل: در اولین قدم  ببیند که مشکل نرم افزاری باعث بروز این  مشکل شده یا نه .

از اطلاعات موبایلتان نسخه پشتیبان ((backup تهیه کنید.

سپس بازنشانی کارخانه (reset factory) را انجام دهید.

پس از ان  هیچ برنامه ای بر روی گوشی نصب نکنید. چک کنید ببیند مشکل هنوز هست یا خیر .

اگر هنوز مشکل برطرف نشده بود  پس  مشکل  میتواند از IC پاور باشد. پیشنهاد میکنم موبایل را نزد تخصص ببرید. .

روشن بودن قسمتی از صفحه نمایش در گلکسی جی ۵

مشکل: با سلام. همسرم هنگام کار بر روی پشت بام گوشی خود را در جیب لباسش گذاشته بود و هنگام کار احتمالا فشار زیادی به گوشی وارد شده. حالا تنها قسمت بالای صفحه نمایش روشن است و کامل هم خوانا نیست. گوشی را بازنشانی کارخانه کردیم اما تفاوتی نکرد.  همینطور  گوشی را روی حالت ریکاوری (recovery mode) قرار دادیم ، نور صفحه تغییر کرد اما خوانا نبود. صفحه نمایش به حالت  پیکسل شده درامده بود(pixelate) . عکس صفحه نمایش را اگر لازم باشد دارم. عالی میشد اگر میتوانستیم دوباره از این موبایل استفاده کنیم، درست مثل J5  قبلی همسرم که دقیقا همین اتفاق براش افتاد اما تقریبا ۳-۴ ماه بعد از این که از دستش افتاد. ترک خیلی ریزی روی  صفحه نمایشش داشت ( با ناخن انگشت هم نمیشد احساسش کرد)  تا قبل از این که این  مشکل براش پیش بیاد به خوبی کار میکرد. هر دو گوشی  کیف محافظ ضد ضربه داشتند، اما با مشکل صفحه نمایش یکسان بسیار متشکرم و منتظر پیشنهاداتتون هستم.

راه حل: از ان جایی که حتی در حالت ریکاوری مد هم مشکل برطرف نشده یعنی صفحه نمایش به صورت فیزیکی اسیب دیده.

میتوانید بازنشانی کارخانه را انجام دهید تا ببینید  ایراد نرم افزاری باعث ایجاد مشکل شده یا نه .

مطمئن شوید که قبل از بازنشانی از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه میکنید.

اگر  بعد از بازنشانی کارخانه  مشکل سر جاش بود باید موبایلتان را به یک خدمات سرویس موبایل نشون بدید.

شناسایی نشدن کارت حافظه در گلکسی جی۵

مشکل: گوشی کارت حافظه ۱۶ گیگابایتی ام را شناسایی نمی کند. کارت حافظه را فرمت کردم اما فرقی نکرد.  فقط ۵ عکس روی گوشی دارم نه برنامه ها نه زیادن و نه حجیم. اما  اخطار  فضای کافی  موجود نیست  میدهد. میتونم عکسش را هم  براتون بفرستم.

راه حل: کارت حافظه دیگه ای بر روی گوشی امتحان کنید.

چک کنید ببینید کارت حافظه خوانده میشود.

. اگر کارت حافظه خونده نشد کارت حافظه را بر روی گوشی دیگری امتحان کنید.

اگر کارت حافظه بر روی گوشی دیگری خوانده می شود پس مشکل از خود گوشی است.

باید محل اتصال کارت حافظه را نزد یک خدمات موبایل چک کنید. احتمالا مشکل از محل اتصال کارت حافظه باشد.

برنامه های گوشی J5  باز نمیشوند

مشکل: دیشب گالری گوشی ام باز نمیشد، امروز صبح هم متوجه شدم برنامه Google Play  هم باز نمیشه . حتی پیغام خطایی هم نشان نداد. فقط یک لحظه باز میشود  و بعد برمیگردد به صفحه اصلی.  بروز رسانی نرم افزاری را هم امتحان کردم. گوشی را خاموش و روشن کردم. گوشی را شروع مجدد کردم. حالت پرواز را خاموش و روشن کردم. هر دو  ارتباط Wi-Fi و دیتای موبایل را تست کردم. داده ها و حافظه نهان(cache) را پاک کردم. مطمئن شدم برنامه ها اجازه دسترسی به تقویم و موقعیت را دارند. برای اولین بار با چنین موردی برخورد میکنم. ترجیح میدهم اطلاعات و عکس ها را  با بازنشانی کارخانه از بین نبرم اگر امکان انجام ندادن  این کار وجود داشته باشد.  همینطور امروز صبح متوجه شدم که بروزرسانی برنامه Facebook با مشکل روبرو شده.

راه حل:

برای این مورد خاص  باید از طریق حالت ریکاوری مود بخش حافظه نهان (cache partition) را پاک کنید.

اگر این روش جواب نداد باید از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید و بعد  بازنشانی کارخانه را انجام دهید.

برنامه های J5   مدام رفرش می شوند.( تازه سازی محتوای برنامه ها)

برنامه ها رفرش می شوند !

مشکل: زمانی که از برنامه های Facebook, Tumblr, وgoogle search  استفاده میکنم  برنامه ها به صورت خودکار رفرش می شوند. (Refresh) و به اول صفحه در برنامه برمیگردند. همینطور وقتی که صفحه نمایش را خاموش میکنم صفحه نمایش خودش روشن می شود و به صفحه قفل باز میگردد و مجددا بعد از ۱۰ ثانیه خاموش می شود. بازنشانی تنظیمات و پاک کردن برنامه هایی که تازه نصب شده بودند هم جواب نداد. نظری ندارید؟ متشکرم.

راه حل:

از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید.

سپس بازنشانی کارخانه را انجام دهید.

وقتی که بازنشانی کامل شد هیچ برنامه ای بر روی گوشی نصب نکنید.

همینطور اگر کارت حافظه ای بر روی گوشی دارید ان را خارج کنید.

چک کنید ببینید مشکل هنوز جود دارد یا خیر

.اگر هنوز مشکل وجود  داشت باید گوشتیتان را به یک خدمات سرویس موبایل نشان دهید.

شارژ نشدن سامسونگ گلکسی جی ۵

مشکل: وقتی میخواهم گوشی گلکسی جی ۵ را شارژ کنم یا مشکل رو برو میشوم .اخطار (( شارژ نمی شود، مطمئن شوید از باطری سازگار با محصولات سامسونگ استفاده می کنید.)) نشان می دهد من هم  از همان باطری استفاده می کنم. من این گوشی را ماه ژوئن سال گذشته خریداری کردم که شامل ضمانت نامه نمی شود.

راه حل:

پورت شارژ گوشی را با استفاده از هوای فشرده تمیز کنید. چون که خاک یا اشغال گیر کرده در پورت می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

از کابل شارژ متفاوت و شارژر دیواری برای شارژ کردن گوشیتان استفاده کنید  تا هر مشکلی در زمینه شارژ شدن را از بین ببرد.

اگر مشکل وجود داشت  باید باطری جدیدی تهیه کنید.

مممکن است اقدامات بالا کارساز نباشد پس باید گوشیتان را به مرکز خدمات موبایل برای بررسی ببرید.

ویدئو پلیر J5 ویدئو را پخش نمیکند

مشکل: تعدادی ویدئو mp4 در کارت حافظه SanDisk Ultra Plus 32GB  ذخیره  شده دارم. وقتی میخواهم بعضی از ان ها را پخش کنم ویدئو بعد از مدتی متوقف می شود و با خطای (ناتوانی در پخش ویدئو خطای نامشخصی رخ داد) مواجه می شوم. سعی کردم ویدئو ها را به iMac منتقل کنم که انتقال تا حدود زیادی پیشرفت و سپس متوقف شد. ویدئو های مشکل ساز را در ویدئو پلیر j5  متوقف میکردم و با جلو بردن سریع قسمت خراب را رد میکردم و ویذئو بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا میکرد. آیا این bad block  (قسمت های خراب) است و چگونه می توانم فایل ها را به mac منتقل کنم و شاید قسمت های خراب را ویرایش کنم؟

راه حل:

بسیار احتمال دارد که فایل ویدئویی خراب باشد یا بخشی از فایل بر روی قطاع خراب (bad sector) کارت حافظه ذخیره شده باشد.

ویدئو پلیر دیگری برای گوشیتان دانلود کنید و ببینید که می تواند فایل را به طور کامل پخش کند یا خیر.

اگر نه می توانی فایل را برای خودتان ایمیل کنید و بر روی iMac اجرا کنید.

این کار در صورتی ممکن است که حجم فایل از حد حجم ایمیل تجاوز نکند.

فایل را بر روی فضای ابری ذخیره کنی و بر روی iMac دانلود کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر