موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه گوشی هنگ کرده را خاموش کنیم

چگونه گوشی هنگ کرده را خاموش کنیم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 26 دی 1400 ساعت 00:27

گوشی اندرویدی شما از هر نوعی که باشد احتمالا به چند دلیل عمده ممکن است هنگ کرده و شما با لمس هر دکمه از آن نتوانید اقدامی موثر در جهت راه اندازی مجدد یا رفع مشکل گیر کردن آن انجام دهید. از جمله عمده‌ترین دلایلی که ممکن است گوشی هوشمند شما هنگ کند شامل موارد زیر است: یکی از شایع‌ترین دلایل پر شدن حافظه گوشی و نبودن حافظه جانبی در دسترس، کارکردن با گوشی در حالت شارژ و یا باز بودن تعداد زیادی از برنامه‌های استفاده شده در پس زمینه است، در حالیکه گوشی فشار زیادی را متحمل می‌شود. چند درصد از ما تاکنون در شرایط این چنینی قرار گرفته‌ایم؟ در حالی که هزاران برنامه در پس زمینه در حال اجرا هستند و متاسفانه تلفن به یک باره هنگ کرده و دیگر عمل نمی‌کند و به فشردن دکمه‌ها، کلیدها و یا لمس کردن صفحه نمایش یا سایر محرک‌ها پاسخی نمی‌دهد؟ در اینگونه مواقع چه باید کرد تا آسیب کمتری به هارد اندروید وارد شود؟

آموزش امنیت اینستاگرام

آنچه که اکثر ما انجام می‌دهیم این است که تنها سعی می‌کنیم گوشی را خاموش کنیم و یا اگر باتری آن قابل جدا شدن است آن را جدا کنیم که مورد آخر حتی در مورد گوشی‌های اندرویدی جدید (که باتری آنها جدا شونده نیستند) عمل نمی‌کند و هیچ راهی برای جداسازی باتری برای دارندگان این مدل گوشی‌ها در این مواقع حساس و دلهره آور وجود ندارد.

شاید بهتر باشد که بدانید این تلفن‌ها قبل از در دسترس عموم قرار گرفتن، مراحل تست و ارزیابی کیفی R&D را پشت سر می‌گذارند و معمولاً بیشتر سناریوهای این‌چنینی از قبل برای آن‌ها طراحی شده و راه حل آن نیز تست و ارزیابی شده‌است که در مورد هنگ کردن ناگهانی گوشی و راه حل آن نیز همه مراحل و آزمایشات لازم انجام شده و تدابیری برای حل این مسئله اندیشیده شده است.

تقریباً همه ما از دکمه‌های دستگاه موبایل خود و قابلیت‌های آن اطلاع داریم؛ امروزه بیشتر تلفن‌های اندرویدی دارای دکمه‌های کاربردی Volume up ،Volume down ،power بوده و برای این سه دکمه در موارد ضروری ویژگی‌های کاربردی و منحصر به فرد دیگری علاوه بر قابلیت خاموش و روشن شدن و کم و زیاد کردن نهاده شده که با استفاده از ترکیب این سه دکمه گوشی از یک خرابی پایدار احتمالی نجات داده می‌شود.

mobile-1.jpg

اکثرتلفن‌های اندرویدی از یک کدگذاری ویژه استفاده می‌کنند؛ این بدان معنا است که صرف نظر از نسخه Rom یا OS که با آن کار می‌کنید این ترکیب دکمه‌ها باعث یک واکنش مشابه در دستگاه می‌شوند البته قبل از هر اقدامی باید از دکمه‌های ترکیبی تلفن همراه خود برای راه اندازی مجدد نرم افزار اندرویدی گوشی استفاده کنید و آن را بررسی نمایید. در اکثر تلفن‌های همراه فقط با فشردن دکمه خاموش/ روشن و نگه داشتن آن برای مدت ۱۰ ثانیه تلفن راه اندازی مجدد می‌شود و از حالت هنگی خارج می‌گردد و در سایر مدل‌های تلفن همراه نیز با فشردن دکمه‌های ترکیبی پاور و دکمه‌های کناری کم و زیاد یا تنها دکمه موجود در صفحه نمایش می‌توان عمل راه اندازی مجدد و رفع هنگی را کامل کرد که باید با توجه به نسخه گوشی اندرویدی و مدل آن این عمل را با توجه به دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنمای گوشی و یا سرچ در اینترنت انجام داد.

روش‌های خاموش کردن گوشی هنگ کرده

چگونگی راه اندازی مجدد تلفن همراه هنگ کرده در گوشی‌های با باتری ثابت و غیر جدا شونده

۱- آرام باشید و به طور همزمان ورودی‌های متعدد و زیادی به گوشی ندهید که این مورد می‌تواند گوشی را به شدت داغ کرده و باعث بروز مشکل اصلی‌تری گردد.
۲- چند لحظه کوتاه صبر کنید و اجازه دهید پردازشگر گوشی کمی سیستم را بارگیری کند (بهتر است که همیشه بارگیری گوشی در حالت خاموش و با اتصال به اینترنت یا خودکار فعال باشد).
۳- دکمه‌های ترکیبی مختص مدل گوشی خود را حتما از اینترنت و یا دفترچه راهنمای کاربردی گوشی چک کنید و از دکمه‌های ترکیبی ضروری آن مطمئن شوید برای اکثر تلفن‌های اندرویدی باید ۱۰ تا ۲۰ ثانیه توأمان دکمه‌های Volume down ،Volume Up و power key را فشار دهید (این اطلاعات در وب سایت تخصصی هر نوع مدل گوشی اندرویدی موجود است).
۴- با یک دست دکمه‌های گفته شده را برای چند ثانیه و تا زمان واکنش دادن گوشی به این اقدام فشار دهید.
۵- صبر کنید تا اعداد و داده‌ها بر روی صفحه نمایش ظاهر شوند.
۶- تا لحظه‌ای که تلفن همراه‌تان لرزش کند دکمه‌ها را نگه دارید.
۷- پس از این حالت راه اندازی مجدد نرم افزار در گوشی انجام می‌شود اکنون می‌توانید یک مرحله جلوتر رفته و گوشی را روشن کنید. اگر چه پیشنهاد می‌شود در روشن کردن مجدد گوشی عجله نکنید و اجازه دهید داده‌ها به صورت کامل بارگیری شوند و گوشی نیز از داغی خارج شده و پس از خنک شدن اقدام به روشن سازی گوشی کنید.

mobile-2.jpg

چگونگی خاموش کردن و راه اندازی مجدد گوشی هنگ کرده SAMSUNG بدون قابلیت جدا شوندگی باتری

در وهله اول باید اطمینان حاصل کنید که گوشی‌تان کاملا شارژ شده و شارژ دارد.
۱- دو کلید کاهنده صدا Volume down (-) و خاموش/ روشن Power Button را به صورت همزمان و برای مدت ۷ ثانیه نگه دارید.
۲- دستگاه شما آرم سامسونگ SAMSUNG را مجدداً راه‌اندازی کرده و نمایش می‌دهد.
۳- سعی کنید در اولین فرصت سیستم نرم افزار گوشی خود را به روز کنید تا حدود زیادی پس از به روز رسانی نسخه نرم افزار از بروز مجدد چنین اتفاقی جلوگیری شود با رفتن به setting / software update/ به روز رسانی گوشی را کامل انجام دهید و اگر نسخه‌جدید موجود بود آن را بارگیری نمایید.
۴- توصیه می‌شود قبل از بارگیری نسخه به روز شده نرم افزار حتما به یک اینترنت قدرتمند Wifi متصل باشید تا بارگیری به صورت کامل و سریع‌تر انجام شود و هزینه اضافی برای تلفن همراه‌تان نداشته باشد.
۵- قبل از به روز رسانی نرم افزار حتما از فضای ذخیره سازی کافی در گوشی اطمینان حاصل کنید.

راه حل خاموش کردن گوشی هنگ کرده در BOOT LOOP

این اتفاق اغلب در گوشی‌های سامسونگ و زمانی رخ می‌دهد که دستگاه سامسونگ فعال است اما توان بارگیری سیستم عامل را نداشته و فقط نشانگر سامسونگ مرتباً در آن بوت می‌شود یا به اصطلاح در صفحه نمایش ظاهر می‌گردد، این نشانه یکی از نشانه‌های یک نرم افزار خراب است. برای نصب مجدد نرم افزار بر روی گوشی باید حتماً دستگاه اندرویدی را به یک تعمیرگاه تخصصی گوشی ببرید تا آنها با استفاده از سیستم‌های تخصصی، بهترین نرم افزار خاص گوشی اندرویدی‌تان را با توجه به ورژن گوشی تهیه و نصب نمایند.

اگر مراحل گفته شده در متن بالا کمک کننده نبود به موارد زیر شک کرده و آنها را کنترل نمایید:

mobile-3.jpg

احتمال خرابی برنامه‌های اصلی

اگر یک برنامه کاربردی خاص باعث عدم پاسخگویی مناسب یا هنگ کردن گوشی گلکسی شما شده است ممکن است شما نیاز به پاک کردن حافظه پنهان برنامه و داده‌های موجود در تنظیمات خود داشته باشید همچنین لازم است اطمینان پیدا کنید که آخرین نسخه برنامه را بر روی گوشی خود نصب دارید.
۱- سعی کنید همیشه برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی را به روز رسانی کنید.
۲- حافظه پنهان برنامه و داده‌های آنها را حتماً پس از مدتی استفاده، پاک کنید.
۳- تنظیمات را باز کرده و گزینه app را انتخاب کنید.
۴- بر روی گزینه crashing کلیک کنید.
۵- روی ذخیره سازی کلیک کنید.
۶- پاک کردن حافظه پنهان و داده‌ها را انتخاب کنید.

تهیه نسخه پشتیبان و برگرداندن گوشی به حالت تنظیم مجدد کارخانه

این مورد آخرین چاره و آخرین راه حل برای خاموش کردن گوشی هنگ کرده پس از انجام مراحل بالا است. اگر تصمیم به انجام این مرحله یعنی برگرداندن همه تنظیمات به حالت کارخانه دارید توصیه می‌شود قبل از تنظیم مجدد حتماً از محتوای موجود در گوشی که شامل لیست مخاطبین، اطلاعات شخصی، گالری و همه دیتاهای موجود است در گوشی بک آپ گرفته و یک نسخه پشتیبان داشته باشید و حتماً تمام داده‌های شخصی و برنامه‌های کاربردی که به آنها نیاز دارید در یک فضای دیگر ذخیره کرده یا از آنها بکاپ بگیرید زیرا در این مرحله همه اطلاعات شما حذف می‌شوند. پس از تنظیم مجدد دستگاه می‌توانید این داده‌ها را دوباره بارگیری کرده و در گوشی در دسترس خود قرار دهید.

منبع: hanged phone

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر