موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

علت خراب شدن عکس در گوشی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 24 آبان 1399 ساعت 12:37

“مشکل عجیبی برای من بوجود آمده است، من عکس ها و فیلم های خود را از حافظه گوشی  Galaxy S5 خود، به کارت حافظه انتقال داده ام، اما هنگامی که گالری گوشی خود را اجرا میکنم، با پیامی مبنی بر معیوب بودن کارت حافظه مواجه میشوم”

آموزش امنیت اینستاگرام

“عکس های من از کارت حافظه گوشی، خود به خود حذف شده اند، این اتفاق چند روز پس از جابجا کردن عکس ها از گوشی به کارت حافظه رخ داد و پس از آن متوجه ناقص بودن عکس های خود شدم، این مشکل برای فیلم ها، آهنگ ها، اسناد و دیگر فایل های من نیز رخ داده است”

این مشکل تنها مختص برخی از کاربران نبوده و بسیاری از کاربران، خصوصا کاربرانی که از گوشی های S4/S5/Note 3 به همراه کارت های حافظه SanDisk استفاده میکنند، با این مشکل مواجه شده اند. برای این مشکل دلیل خاصی نمیتوان یافت، اما برخی از کاربران روش هایی کاربردی برای حل این مشکل پیدا کرده اند، برخی از آنها عبارت است از:

  • ترمیم کارت حافظه
  • وارد کردن دوباره کارت حافظه
  • حذف فایل nomedia
  • کپی نکردن تعداد زیادی از فایل ها بطور همزمان
  • حذف نرم افزار های مشکل زا.
  • انجام فکتوری ریست

راه حل ۱. ترمیم کارت حافظه معیوب

معیوب بودن کارت حافظ پس از استفاده زیاد و یا کیفیت پایین آن، میتوانند دلایل حذف و یا ناقص شدن فایل های شما پس از تغییر مکان به کارت حافظه باشند. اولین روش برای حل این مشکل، اجرای دستور chdisk و فرمت کردن کارت حافظه بوسیله رایانه است.

در صورتی که کارت حافظه قابل ترمیم نباشد، بهتر است کارت حافظه خود را عوض کنید.

راه حل ۲. بیرون آوردن و دوباره وارد کردن کارت حافظه

در صورتی که عکس ها، آهنگ ها و دیگر فایل ها در گالری یا لیست آهنگ های گوشی قابل مشاهده نیستند، اما هنوز میتوان آنها را در قسمت مرورگر فایل مشاهده کرد، میتوانید با وارد کردن دوباره کارت حافظه این مشکل را حل کنید:

  • به Settings > Storage بروید.
  • در زیر اطلاعات کارت حافظه، گزینه Unmount the SD card را انتخاب کنید.
  • گوشی خود را خاموش کنید، کارت حافظه خود را بیرون آورید.
  • پس از مدتی دوباره کارت حافظه را وارد گوشی کرده و گوشی را روشن کنید.

اکنون از وجود عکس ها، آهنگ ها و دیگر فایل های حذف شده اطمینان حاصل کنید.

راه حل ۳. حذف فایل nomedia

وجود فایل nomedia در حافظه گوشی یا کارت حافظه، به معنی این است که پوشه موردنظر فاقد فایل های چندرسانه میباشد و به همین دلیل، نرم افزار های پخش کننده فایل های چندرسانه ای، پوشه موردنظر را جستجو نمیکنند. در صورتی که در گوشی شما فایل nomedia وجود داشته باشد، اطلاعات گوشی شما حذف نشده اند و تنها قابل مشاهده نیستند. از آنجایی که فایل nomedia بصورت مخفی وجود دارد، در نرم افزار های مرورگر فایل بسیاری از گوشی ها قابل مشاهده نیست و برای حذف این فایل باید از مرورگرهای فایل نصب شده، همانند ES File Explorer استفاده کنید.

  • نرم افزار ES File Explorer را اجرا کنید و بر روی دکمه آبی رنگ موجود در بالا و قسمت چپ صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Tools را انتخاب کرده و Show hidden files را فعال کنید.
  • سپس میتوانید فایل nomedia را مشاهده کرده و آن را حذف کنید.

delete-nomedia-files-on-android.jpg

راه حل ۴. جلوگیری از جابجایی همزمان چندین فایل به کارت حافظه

برخی از کاربران تنها در صورت جابجا کردن تعداد زیادی از فایل ها به کارت حافظه دچار این مشکل میشوند. برای حل این مشکل میتوان تعداد فایل های کمتری را در هر بار کپی کردن جابجا کرد. این راه حل تنها برای برخی از کاربران باعث حل مشکل شده است و ممکن است این روش باعث رفع مشکل نشود.

راه حل ۵. حذف نرم افزار های مشکل زا

برخی از کاربران متوجه وجود این مشکل پس از نصب نرم افزاری خاص شده اند، در این صورت، برنامه اختلالات نرم افزاری را بوجود می آورد. اگر قبلا برنامه ای را خصوصا از خارج play store بر روی گوشی خود نصب کرده اید، آن را حذف کرده و یا اطلاعات آن را پاک کنید.

راه حل ۶. فکتوری ریست گوشی

در صورتی که هیچ یک از راه حل های بالا قادر به حل مشکل نباشد. میتوانید با فکتوری ریست گوشی خود، آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. این کار باعث حذف تمامی اطلاعات گوشی شما خواهد شد. به همین دلیل بهتر است ابتدا از اطلاعات موجود در گوشی خود، فایل پشتیبان تهیه کنید.

کارت حافظه میتواند ابزار خوبی برای افزایش حافظه گوشی باشد، اما نگهداری اطلاعات تنها در کارت حافظه، خصوصا در کارت های حافظه ارزان قیمت به اندازه کافی امن نیست. به همین دلیل بهتر است از روش های امن تر نگهداری اطلاعات همانند روش های زیر استفاده کنید:

  • فایل های خود را در رایانه نگهداری کنید، برای این کار میتوانید با استفاده از نرم افزار FonePaw Android Data Recovery، عکس ها، فیلم ها، آهنگ ها، پیام های کوتاه و پیام های Whatsapp را از گوشی به رایانه انتقال دهید.
  • فایل های خود را در حافظه های ابری همانند DropBox و Google drive ذخیره کنید، البته این گونه حافظه ها، در صورت رایگان بودن از فضای کمی برخوردار اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر