موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه کنترل گوشی شیائومی را فعال کنیم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 06 فروردین 1401 ساعت 00:50

بندر مادون قرمز جایی در دهه 2000 از بین رفت. با ظهور فناوری بلوتوث در بازارهای جهانی ، نیاز به درگاه مادون قرمز به حداقل رسیده است. هنوز هم برای کنترل از راه دور تجهیزات از طریق ریموت کنترل مورد استفاده قرار می گیرد ، به همین دلیل در برخی از تلفن ها مورد نیاز است.

آموزش امنیت اینستاگرام

شیائومی یکی از معدود مواردی است که هنوز اسباب بازی هایی با این سنسور تولید می کند. قطعاً برای کنترل برخی از اجزای موجود در خانه بسیار راحت است. برای بهره برداری از درگاه مادون قرمز ، یک برنامه Mi Remote منحصر به فرد تهیه شده است. این منحصر به فرد در پوسته MIUI است.

Mi Remote که تقریباً در هر گوشی هوشمند از شیائومی به طور پیش فرض نصب می شود ، برای کنترل از راه دور لوازم خانگی طراحی شده است. با استفاده از این ابزار ، می توانید از تلفن هوشمند خود به عنوان ریموت برای تلویزیون ، تهویه هوا ، دستگاه موسیقی ، یخچال و غیره استفاده کنید.

این برنامه قادر به مدیریت انواع تجهیزات مانند:

Mi Remote چگونه کار می کند؟

با استفاده از درگاه مادون قرمز (IR) کار می کند. حتی ارزان ترین تلفن های هوشمند شیائومی مانند Redmi 4A به این سنسور مجهز هستند ، بنابراین Mi Remote در دسترس همگان است.

چه کسی می تواند به Mi Remote دسترسی پیدا کند؟

برای استفاده از برنامه ، ابتدا باید مطمئن شوید که تلفن هوشمند دارای درگاه مادون قرمز است.

معمولاً در تلفن های هوشمند Xiaomi با مادون قرمز ، نرم افزار از قبل نصب شده است. اگر به طور ناگهانی اینگونه نباشد ، می توانید از طریق Play Market یا منابع دیگر به صورت فایل apk کاملاً بارگیری کنید.

در اینجا لیستی از تمام تلفن های هوشمند Xiaomi مجهز به این سنسور وجود دارد (برای یافتن سریع تلفن های هوشمند خود یا استفاده از عملکرد جستجو در مرورگر ، Ctrl + R را روی رایانه خود فشار دهید):

  • Xiaomi Mi Note 2
  • Xiaomi Mi 5s Plus
  • Xiaomi Mi 5 / Pro
  • شیائومی Mi Max / Prime
  • شیائومی Mi 4S
  • Xiaomi Mi 4c
  • شیائومی Mi 4
  • ردمی طرفدار
  • ردمی نت 4X
  • Redmi Note 4 (MTK & SD)
  • ردمی نوت 3 (MTK & SD)
  • ردمی نت 2
  • Redmi 4 / Prime
  • ردمی 4a
  • Redmi 3S / Prime / 3X
  • Redmi 3 / Prime

شرایط کنترل لوازم خانگی

اگر تلفن هوشمند را مرتب کردیم ، مستقیماً به تجهیزات خواهیم رفت. لطفا توجه داشته باشید که همه دستگاه ها این سیگنال را دریافت نمی کنند.

قبل از استفاده از برنامه ، بررسی كنید كه آیا از ریموت با سیگنال IR در تجهیزات كنترل استفاده شده است یا خیر. بسیاری از تولید کنندگان کنترل از راه دور بی سیم را از طریق بلوتوث یا حتی Wi-Fi انجام می دهند. اگر دستگاه های خانگی به گیرنده مادون قرمز مجهز نیستند ، افسوس ، Mi Remote بی فایده است.

همچنین ، یک مشکل کنترل ممکن است پیکربندی نادرست برنامه باشد. همه موارد را با دقت مرور کرده و مارک صحیح دستگاهی را که می خواهید کنترل کنید انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که گوشی هوشمند مستقیماً به گیرنده نگاه می کند ، زیرا پورت مادون قرمز روی یک پرتوی مسطح کار می کند ، نمی تواند مثل همه وای فای به همه 360 درجه افزایش یابد. اگر هیچ کاری انجام نشد ، تمام دکمه ها را فشار دهید ، گاهی اوقات دستگاه به سادگی نمی تواند دستور را از تلفن هوشمند تشخیص دهد.

چگونه برنامه را پیکربندی کنیم؟

تنظیم برنامه Mi Remote بسیار ساده و سر راست است.

  1. از طریق راه انداز یا مدیر برنامه از راه دور بر روی تلفن هوشمند بیابید و آن را اجرا کنید.
  2. قبل از انتخاب دستگاه ، دسترسی به اینترنت را فعال کنید ، سپس این ابزار در اینترنت مارک های بیشتری را که پشتیبانی می کند پیدا کند. پس از انتخاب اتصال به اینترنت دیگر لازم نیست و برنامه به صورت آفلاین می رود.
  3. پس از شروع ، روی علامت به علاوه در بالا کلیک کنید یا "اضافه کنید ...". قبل از ما لیستی از تجهیزات به زبان انگلیسی ظاهر می شود. برای یک انتخاب قابل درک تر ، از لیست بالا استفاده کنید ، که کل لیست را با توضیحات مختصر لیست می کند. یک نوع را انتخاب کرده و ادامه دهید.
  4. بسته به انتخاب شما ، Remote چند سوال خواهد پرسید. ما به آنها پاسخ می دهیم.
  5. سپس پس از انتخاب دستگاه ، مارک را پیدا می کنیم. این نرم افزار از محبوب ترین و نه چندان برندهای مختلف مانند LG ، Sony ، Samsung ، TCL و غیره پشتیبانی می کند. ما برای بررسی عملکرد و سؤالات ساده به سؤالات ساده پاسخ می دهیم ، تنظیمات کامل است.

چه چیز دیگری می تواند Mi Remote را راضی کند؟

با یک کنترل ساده ، Mi Remote به همین جا ختم نمی شود. در میان ویژگی های آن علاوه بر دسترسی سریع به کنترل از راه دور انتخاب شده از طریق صفحه اصلی نیز وجود دارد. با کلیک بر روی آن ، کنترل بلافاصله خاموش می شود ، بدون تنظیمات و موارد دیگر ، میانبر ایجاد می شود.

پس از برخی تنظیمات ، این ابزار به بررسی صحیح بودن عملکرد کمک می کند. مانند یک نظرسنجی کوچک است. یک سیگنال IR به تجهیزات ارسال می شود ، پس از آن یک پنجره روی تلفن هوشمند ظاهر می شود که در آن از آنها می پرسند که کار کرده است یا نه. بنابراین ، می توانید بررسی کنید که کدام گره ها می تواند Remote را کنترل کند.

Mi Remote می تواند از طریق Wi-Fi کار کند ، اما فقط با فناوری اختصاصی Xiaomi: Mi Box ، Mi TV. اگر تلفن هوشمند فاقد پورت مادون قرمز باشد ، در این برنامه بی وقفه یک وسیله بومی از طریق Wi-Fi جستجو می کند.

برنامه کاربردی ویرایش دارد. نکته این است که استفاده راحت تر انجام شود. در اینجا می توانید کنترل از راه دور را تغییر نام دهید ، مکان (پیش فرض ، اتاق نشیمن ، اتاق خواب ، مطالعه ، اتاق ناهار خوری ، دفتر) را تنظیم کرده و میانبر را روی دسک تاپ ایجاد کنید ، که در بالا مورد بحث قرار گرفت.

Mi Remote اکنون به صورت رایگان و بدون ثبت نام در اختیار همه دارندگان شیائومی است. دیگر نیازی به اتصال به حساب کاربری Mi و ثبت نام در خود برنامه نیست.

دوستان سلام بر همه! من اخیراً خودم یک بودجه اندرویدی هوشمند Xiaomi Redmi 4X خریداری کردم که ، همانطور که معلوم شد ، دارای درگاه مادون قرمز است.

با استفاده از آن می توان تلفن را به عنوان کنترل از راه دور پیکربندی کرد و از آن استفاده کرد.

به عنوان مثال ، من در یکی از موسسات شهرم به تلویزیون وصل شدم و کانال ها ، برنامه ها را تغییر دادم ، افزایش / کاهش صدا و غیره.

خلاصه اینکه ، پیشخدمت ها نمی فهمیدند چه اتفاقی افتاده است ، دویدند اینجا و آنجا ، تنظیم صدا 🙂

لحظات ناخوشایند زندگی را برگردانید ، مانند فیلم با آدام سیللر "کلیک کنید. با کنترل از راه دور برای زندگی "البته این کار نخواهد کرد ، اما هنوز هم به ساده کردن آن کمک می کند

Mi Remote چیست و چگونه می توان از این برنامه استفاده کرد؟

در واقع ، بیایید به تجارت بپردازیم. Mi Remote یک برنامه ویژه برای اندروید (یا بهتر بگوییم یک برنامه) برای تلفن های هوشمند شیائومی است که با استفاده از آن می توانید لوازم خانگی را از طریق تلفن کنترل کنید.

تلویزیون ها ، کنسول های بازی ، سیستم های تهویه مطبوع ، انواع دستگاه پخش - همه این موارد از طریق Mi Remote و تلفن Xiaomi شما کار خواهند کرد. سایر تولید کنندگان تلفن های هوشمند دارای برنامه های مشابه (Meizu ، هواوی و غیره) هستند.

تلفن شیائومی را به تلویزیون وصل کنید

به عنوان نمونه ، من به طور خلاصه داستان خود را در مورد نحوه اتصال وسایلم به تلویزیون هوشمند LG هوشمند برای شما تعریف خواهم کرد. انجام آن بسیار آسان است.

  1. برنامه را راه اندازی کنید از راه دور .
  2. بر روی دکمه سبز کلیک کنید از راه دور اضافه کنید .
  3. نوع تجهیزات (در مورد من ، تلویزیون) و مارک (LG) را انتخاب می کنیم.
  4. برنامه سؤال خواهد کرد: "تلویزیون روشن است؟" - بله / خیر را کلیک کنید
  5. پس از آن ، وی از شما سؤال می کند که آیا دکمه منو کار می کند و آن چیست ، می توانید از تلفن به عنوان کنترل از راه دور استفاده کنید.

آموزش عکس تنظیم کنید

%D0%97%D0%B0%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BC%D1%8B-Mi-Remote.jpg
%D0%94%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BF%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B0.jpg

%D0%92%D1%8B%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8.jpg

TV-%D0%B2%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BE.jpg

%D0%9F%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82.jpg

همانطور که مشاهده می کنید ، هیچ چیز پیچیده ای در این کتابچه راهنمای کاربر وجود ندارد. پس از آن ، میانبر برای اتصال به تجهیزات خود در منوی تلفن ایجاد می شود.

همچنین ویدئویی را تماشا کنید که چگونه هوشمند من را به تلویزیون وصل کردم.

Screenshot_Me_remote.jpg

همانطور که می دانید کاربران گوشی هوشمند Xiaomi Redmi Note 2 این امکان را دارند که از گزینه ای استفاده کنند که در تلفن های هوشمند مدرن نادر است. شیائومی ردمی نوت 2 یک برنامه Mi Remote از پیش نصب شده دارد که با درگاه مادون قرمز روی گوشی کار می کند. این پورت در زمانی که هنوز بلوتوث وجود نداشت ، محبوبیت داشت و انتقال فایل بی سیم از طریق درگاه مادون قرمز انجام شد. بنابراین ، اکنون ، تلفن ها به ندرت از عملکرد پورت مادون قرمز استفاده می کنند ، زیرا آنها با بلوتوث جایگزین شدند. بعلاوه ، اندکی بعد پروتکل Wi-Fi ظاهر شد که به شما امکان می دهد داده ها را خیلی سریعتر از بلوتوث منتقل کنید. با این حال ، تعداد تولید کنندگان لوازم الکترونیکی پشتیبانی شده توسط برنامه در Mi Remote کاملاً محدود است. بنابراین ، اگر شما نیاز به پیکربندی کنترل از راه دور برای کابل TB Volya دارید ، بعید به موفقیت است. در این حالت کافی است به http://pultok.com.ua/pociation-du-volya/ بروید و یکی از راه دورهای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

از آنجایی که Xiaomi Redmi Note 2 مجهز به درگاه مادون قرمز است ، می توان از برنامه هایی استفاده کرد که تمام عملکرد امواج مادون قرمز را پیاده سازی می کند. Mi Remote یک برنامه استاندارد است که می تواند برای کنترل تلویزیون ، سیستم صوتی ، دستگاه پخش دی وی دی و سایر دستگاه های الکترونیکی که از ریموت IR استفاده می کنند استفاده شود. اخیراً ، پشتیبانی اپل تی وی به برنامه اضافه شده است.

شاید شما کاربر جدید Xiaomi Redmi Note 2 باشید و هنوز از ابزار Mi Remote استفاده نکرده اید. برای مبتدیان ، این ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما در نتیجه آزمایش و خطا ، راهی برای استفاده از Mi Remote پیدا خواهند کرد. ما در مورد نحوه استفاده از برنامه کمی دستورالعمل خواهیم داد - برنامه از راه دور در Xiaomi Redmi Note 2. با این حال ، در مورد ما ، این دستورالعمل فقط با تنظیم کنترل از راه دور برای تلویزیون محدود خواهد شد.

برای اینکه بتوانید از این کنترل از راه دور در Xiaomi Redmi Note 2 استفاده کنید ، مطمئن شوید که از طریق داده های تلفن همراه یا Wi-Fi به اینترنت متصل هستید. سپس دستگاه را روشن کنید ، در مورد ما ، تلویزیون را که برای کنترل از راه دور تنظیم می کنید.

در تلفن هوشمند خود ، برنامه را راه اندازی کنید و در گوشه سمت راست بالای صفحه روی نماد "+" کلیک کنید. شما برای اضافه کردن ریموت جدید به منو منتقل خواهید شد ، جایی که باید نوع لوازم خانگی را که برای راه اندازی آن از راه دور انتخاب می کنید انتخاب کنید. بعد ، کادر گفتگوی انتخاب مارک باز می شود. نام دستگاه خود را انتخاب کنید.

Screenshot_Me_remote_1.jpg

پس از آن حالت انتخاب کدها برای کنترل از راه دور را وارد می کنید. از طرف شما ، فقط باید تلفن هوشمند را به سمت تلویزیون نشان دهید و دکمه روی تلفن هوشمند را فشار دهید. پس از دریافت پاسخ از تلویزیون ، باید دکمه را آزاد کرده و عملکرد کاملی را در فهرست برنامه تأیید کنید. بسته به نوع و مارک دستگاه ممکن است چندین مرحله انجام شود. معمولاً ، شما باید این روش را سه بار قبل از برنامه تنظیم کامل کنترل از راه دور برای تجهیزات خود انجام دهید.

نتیجه گیری این روند. اکنون می توانید وسایل منزل خود را از طریق تلفن خود کنترل کنید.

تلفن های هوشمند مدرن شیائومی از درگاه مادون قرمز (irda ، درگاه مادون قرمز) استفاده می کنند. پیش از این ، از این درگاه برای انتقال پرونده ها استفاده می شد ، بسیاری از آنها زیمنس C65 را به یاد می آورند. اکنون از پورت مادون قرمز برای کنترل لوازم خانگی استفاده می شود. در چارچوب مقاله ، ما چگونه می توان پورت مادون قرمز را روی شیائومی فعال کرد و از راه دور پیکربندی کرد.

مدل های شیائومی با مادون قرمز

مدل های قبلی این اسمارت فون مجهز به درگاه مادون قرمز نبوده و امکان استفاده از ریموت کنترل وجود نخواهد داشت. برخی از فناوری های شیائومی شامل کنترل Wi-Fi و برنامه های شخص ثالث است.

لیست مدل های محبوب شیائومی با مادون قرمز در هنگام نوشتن:

Mi4، Mi4C، Mi5، Mi6، Redmi Note 2، Redmi Note 3 (Pro)، Redmi 3 (S)، Redmi 4A، Redmi 4X، Redmi 5 (Pro، Note).

Mi Remote

پوسته MIUI دارای یک برنامه از پیش نصب شده Mi Remote است. این برنامه به شما امکان می دهد تقریباً هر نوع لوازم خانگی را کنترل کنید: تلویزیون ، مراکز موسیقی ، تهویه هوا ، گیرنده های ماهواره ای و موارد دیگر.

اگر نمی توانید برنامه را در پوسته پیدا کنید ، از جستجوی موجود در Google Market استفاده کنید.


mi-remote-v-google-markete.jpg

نحوه اضافه کردن ریموت به Mi Remote

در نمای اصلی پنجره برنامه ، بر روی سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید + »و تکنیکی را انتخاب کنید که از راه دور آن را پیکربندی کنیم.


vibor-tehniki-mi-remote-xiaomi.jpg


vibor-marki-televizora-mi-remote-xiaomi.jpg

شایان ذکر است که برخی از تلویزیون ها را می توان با "تنظیم" کنترل از راه دور یک شرکت دیگر روشن کرد. شرکتی پیدا نکردید؟ یکی از محبوب ترین ها را امتحان کنید.


podbor-pulta-tehniki-mi-remote-xiaomi.jpg

کلید صدا را تا زمانی که تلویزیون پاسخ ندهد نگه دارید. به محض پاسخ به ریموت شیائومی ، کلید را رها کنید و با جمع بندی موافقت کنید. اگر این اتفاق نیفتد ، یک مارک مشابه را امتحان کنید ، اما این احتمال وجود دارد که تجهیزات شما توسط برنامه پشتیبانی نشوند.

مشکلات مربوط به Mi Remote (Mi Remote)

اگر برنامه چیزی نمایش نمی دهد ، باید اینترنت موبایل یا wi-fi را روشن کنید.

برخی از انجمن ها گزارش داده اند که اگر Wi-Fi روشن شود ، درگاه مادون قرمز ممکن است کار نکند.

می توانید از شیائومی به عنوان یک کنترل از راه دور برای لوازم خانگی استفاده کنید. در این صفحه دستورالعمل هایی درباره نحوه پیکربندی کنترل از راه دور در Xiaomi Redmi 4X پیدا خواهید کرد. شاید اطلاعاتی درباره نحوه استفاده از ریموت کنترل از طریق تلفن و سایر تلفن های هوشمند و تبلت های Xiaomi در اندروید ارائه شود. برای اینکه درک شما از نحوه و چگونگی انجام کار برای شما آسانتر شود ، تصاویر را به آنها وصل کردیم که موارد لازم را با یک نشانگر برجسته کردیم.

برنامه Mi Remote را که از قبل نصب شده بر روی گوشی شیائومی است باز می کنیم. در پنجره ای که باز می شود ، باید دستگاهی را که می خواهیم از طریق تلفن آن را کنترل کنیم اضافه کنیم ، برای مثال یک تلویزیون با کلیک روی علامت به علاوه + Mi Remote. بعد ، دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید ، در مثال ما تلویزیون را انتخاب کردیم. شاید یک پنجره نیز ظاهر شود نام اتاق را اضافه کنید، شما می توانید هر اسمی را وارد کنید ، من "هال" را نوشتم و تأیید "ایجاد یک اتاق جدید". به تصاویر ضمیمه زیر نگاه کنید و همه چیز مشخص خواهد شد.

dobavit_noviy_tv_diy_upravleniy_s_pulta.jpgkak_na_xiaomi_dobavit_v_pult_upravleniy_noviy_tv.jpgnastroit_pult_upravlenie_na_telefone.jpg

در مرحله بعدی ، لیستی در جایی که شما می خواهید مارک تلویزیون را انتخاب کنید ، باز خواهد شد ، در نمونه ای که ال جی را انتخاب کردیم. اکنون برنامه از راه دور در Xiaomi موارد زیر را ارائه می دهد - 1. تلفن را به تلویزیون نشان دهید   و 2. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید. تلفن را به سمت تلویزیون هدایت می کنیم که می خواهید از ریموت کنترل کنید و دکمه قرمز را فشار دهید. از کجا کلیک کنید ، من در تصویر پیوست زیر برجسته و با فلش اشاره کردم. اگر همه چیز خوب پیش رفت ، در صورت خاموش بودن ، تلویزیون شما روشن می شود و اگر تلویزیون روشن است ، خاموش می شود. اگر تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ داد ، در پنجره بله تأیید کنید. به عکس های ضمیمه شده در زیر که دکمه ها و موارد لازم برجسته شده است نگاه کنید.

nastroit_pult_na_android_dly_upravleniy_tv_lg.jpgpult_upravleniy_na_android_kak_polzovatsy.jpgpult_upravleniy_na_xiaomi.jpg

انجام شد! اکنون می توانید تلویزیون ال جی را با ریموت کنترل Xiaomi کنترل کنید ، کانال ها را تغییر دهید ، صدا را تنظیم کرده و سایر اقدامات را انجام دهید. می توانید از این طریق ریموت کنترل را روی گوشی هوشمند شیائومی تنظیم کنید تا سایر تجهیزات نیز کنترل شوند. امیدوارم این اطلاعات به شما در تنظیم راه دور روی شیائومی کمک کنند. فراموش نکنید که یک بررسی را پشت سر بگذارید و مدل گوشی هوشمند خود را که به این دستورالعمل به آن نزدیک شده اید یا نه نشان دهید ، به طوری که سایر بازدید کنندگان سایت نیز اطلاعات مفیدی را از شما دریافت می کنند.

  • ما اگر یک بررسی اضافه کنید یا اطلاعات مفیدی را به اشتراک بگذارید خوشحال خواهیم شد.
  • با تشکر از شما برای پاسخگویی ، اطلاعات اضافی و نکات مفید !!!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: montazhtv.ru



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر