موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

چگونه اینترنت گوشی شیائومی را به کامپیوتر وصل کنیم

چگونه اینترنت گوشی شیائومی را به کامپیوتر وصل کنیم

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 03 آذر 1399 ساعت 15:56

برای کامپیوتر یا لپ تاپ خود به اتصال اینترنتی نیاز دارید اما نمی خواهید از Wi-Fi عمومی استفاده کنید؟ راه حل ساده است: «اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر» این فرایند تحت عنوان اتصال به اینترنت (tethering) شناخته می شود.

آموزش امنیت اینستاگرام

استفاده از اینترنت از طریق اتصال به لپ تاپ یا تبلت ممکن است سریعتر از “Wi-Fi عمومی” در محل مورد علاقه شما باشد ، اما بدون مشکل نیست. در این اموزش ما به شما میگوییم که گونه اینترنت گوشی را با ویندوز به اشتراک بگذارید.

Tethering تترینگ چیست؟

اگر از کاربران گوشی های هوشمند هستید، احتمالاً درباره تترینگ شنیده اید. این اصطلاح به چه معنی است و چگونه برای شما صدق می کند؟ همچنین چگونه می تواند به شما کمک کند؟ امروز من تمام جزئیات مربوط به اصطلاح فنی تترینگ را در این مقاله با شما  اشتراک می گذارم  و در اخر متوجه میشوید که چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کند و ایا این روش ایده الی برای شما هست یا نه.

Tethering عمل اتصال دو دستگاه به یکدیگر است تا یک وسیله بتواند از داده های دیگری استفاده کند. به عنوان مثال ، اگر تبلتی دارید که نمی تواند به اینترنت بی سیم متصل شود ، می توانید آن را به تلفن همراه خود وصل کرده و با اتصال به گوشی از اینترنت گوشی  برای تبلت خود بهره مند شده و وب گردی کنید.

تلفن به عنوان مودم چیست؟

Tethering به دستگاه اصلی اجازه می دهد تا یک مودم برای همه دستگاه های متصل به آن باشد. به همین دلیل ، تترینگ همچنین با اصطلاح فنی “تلفن به عنوان مودم (PAM)”  شناخته میشود. از لحاظ تئوری هر دستگاهی که می تواند به گوشی شما متصل شود قادر است از طریق تیترینگ از داده های تلفن شما استفاده کند.

پس از انتشار آیفون در سال 2007 ، شبکه های تلفن همراه شروع به ارائه خدمات شارژ برنامه های اتصال به اینترنت کردند. خوشبختانه ، این شیوه جذب پول تقریباً از بین رفته و این روزها ، حق الزحمه اتصال رایگان است.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر چگونه کار میکند؟

دارندگان Android دارای سه گزینه اتصال برای اشتراک اینترنت با رایانه شخصی ، لپ تاپ یا تبلت هستند:

  • از طریق بلوتوث
  • از تلفن خود به عنوان کانون بی سیم (مودم) یا هات اسبات استفاده کنید
  • تلفن خود را از طریق USB به رایانه خود وصل کنید

در زیر به هریک از این موارد خواهیم پرداخت و میگوییم که کدام روش باتری را سریع تر خالی میکند و کدام یک سرعت بیشتری دارد.

قبل از اقدام ، اطمینان حاصل کنید که اینترنت تلفن همراه را در گوشی خود فعال کرده اید. توجه به این نکته مهم است که قدرت سیگنال موبایل سرعت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این امر می تواند باعث شود که شارژ باتری به سرعت کاهش یابد ، زیرا تلفن تلاش می کند داده های کمتری را نسبت به آنچه ممکن است با یک سیگنال کامل بارگیری کند ، دانلود کند.

1. اتصال USB (وصل کردن اینترنت گوشی به ویندوز از طریق یو اس بی )

تلفن های همراه مدتهاست که دارای ویژگی مودم هستند و به شما امکان می دهند دستگاه را از طریق USB به رایانه خود وصل کنید. این قبالیت به شما کمک میکند تا  اینترنت و داده گوشی را از طریق اتصال سیمی به اشتراک بگذارید ، نه اینکه از Wi-Fi استفاده کنید.

چگونه این کار را انجام دهم؟

انجام این کار آسان است کابل USB را که به رایانه خود وصل کنید ، سپس آن را به درگاه USB گوشی وصل کنید.

بعد ، در دستگاه Android خود ، تنظیمات> شبکه و اینترنت> Hotspot & tethering را باز کنید. رو گزینه اتصال USB ضربه بزنید. اخطار Hotspot & tethering ظاهر خواهد شد و به شما اطلاع می دهد که ادامه انتقال داده های موجود بین تلفن و رایانه شخصی شما را متوقف می کند.

برای ادامه روی تأیید کلیک کنید برای تأیید اینکه اکنون تلفن به رایانه شما وصل شده است ، باید یک نماد اعلان ظاهر شود.

چگونه اینترنت گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنیم

در تستی ک من با گوشی mi 8  انجام دادم نتایج زیر در مورد مصرف باطری حاصل شد:

  • تأثیر باتری: تأثیر آن روی باتری شما بستگی دارد که آیا لپ تاپ شما به برق وصل شده است یا نه. اگر اینگونه باشد ، باتری گوشی شما خالی نمیشود و شما چیزی احساس در مورد کم شدن شارژ احساس نمیکنید اما اگر لب تاب به منبع برق متصل نباشد باطری گوشی شما کم میشود.

توجه: اگر لب تاب شما باتری خود را فعال کرده است ، گوشی شما به طور بالقوه باتری رایانه را تخلیه و مصرف می کند.

2. اتصال به بلوتوث (چگونه با اینترنت گوشی به کامپیوتر وصل شویم )

راه دیگر برای به اشتراک گذاشتن اتصال اینترنت تلفن همراه خود به رایانه شخصی ، لپ تاپ یا تبلت استفاده از بلوتوث است. فناوری بی سیم با برد کوتاه ، پهنای باند کافی برای مسیریابی داده ها از طریق گوشی به دستگاه های متصل را در اختیار دارد.

یکی از مزایای تترینگ این است که شما می توانید داده اینترنت خود را از تلفن خود به دستگاه های دیگر از طریق شبکه بی سیم یا usb گسترش دهید. اگر نمی خواهید از بی سیم یا یو اس بی استفاده کنید ، می توانید با بلوتوث ارتباط برقرار کنید. این نوع اتصال با دستگاه هایی که در فاصله نزدیک قرار دارند به خوبی کار می کند. لازم است که هر دو دستگاه روشن باشند ، بلوتوث را فعال کرده و آماده جفت شدن کنید.
یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که بیش از یک دستگاه می تواند تأثیر جدی در سرعت اینترنت برای اشتراک داده داشته باشد. کندتر از جفت شدن بی سیم و USB است.

با جفت کردن تلفن خود با رایانه یا لب تاب خود کار را شروع کنید. ابتدا ، با فشار دادن طولانی روی نماد بلوتوث در قسمت اعلان ، تلفن Android خود را قابل کشف کنید تا تنظیمات بلوتوث را باز کنید.

فرض میکنیم که شما از ویندوز 10 استفاده می کنید ، که یک ابزار جفت سازی (pairing) بلوتوث مستقیم در تنظیمات> دستگاه ها> بلوتوث و سایر دستگاه ها  دارد. این را روشن کرده و منتظر بمانید تا ویندوز تلفن شما را تشخیص دهد.

پس از جفت شدن دو دستگاه ، بر روی تلفن خود ، تنظیمات> شبکه و اینترنت>Hotspot & Tethering را باز کرده و روی اتصال به Bluetooth ضربه بزنید.

در همین حال ، در ویندوز خود از بخش نوتویفیکیشن ها ایکن بولوتوث رو بجورید و بر روی آن راست کلیک کنید. عضویت در یک شبکه شخصی را انتخاب کنید ، نماد تلفن خود را پیدا کنید و روی این راست کلیک کنید. در منوی حاصل ، اتصال با استفاده از> Access point را انتخاب کنید.

سپس گوشی شما باید اعلانی مبنی بر فعال بودن اتصال اینترنت بلوتوث را نشان دهد. در تستی که من با Mi 8 و روی ویندوز ltsc کردم

سرعت دانلود : 2 مگابیت در ثانیه ، بارگذاری 0.78 مگابیت در ثانیه ، با میانگین پینگ 289ms.

تأثیر باتری: استفاده از بلوتوث واقعا به باتری شما فشار می آورد. ده دقیقه استفاده 5 درصد باطری گوشی رو خورد. بنابراین این روش به نظر من بهینه نیست و همینطور امنیت آن هم از کابل یو اس ابی کمتر است.

3.  هات اسپاتينگ Wi-Fi

ترکیب مزایای بی سیم بلوتوث با سرعت USB ، استفاده از ‘,ad شما به عنوان کانون Wi-Fi شاید محبوب ترین گزینه اتصال به اینترنت باشد. همین ابتدا بگویم که من به شخصه توصیه میکنم این روش را استفاده کنید.

با استفاده از اینترنت تلفن همراه و اتصال Wi-Fi ، تلفن شما یک شبکه خصوصی ایجاد می کند تا دستگاه های خود را با یک رمز عبور ایمن متصل کند. راحت ترین و بی دردسر ترین روش.

روش کار چگونه است؟

تنظیمات> شبکه و اینترنت> کانون و اتصال به اینترنت (Hotspot & tethering ) را باز کنید و روی کانون قابل حمل (Wi-Fi hotspot ) ضربه بزنید. در صفحه بعدی روی On ضربه بزنید ، سپس از منوی پیکربندی hotspot استفاده کنید تا یک نام برای اتصال تعیین شود (یا از پیش فرض ، معمولاً AndroidAP استفاده کنید).

اتصال اینترنت لب تاب به گوشی

در کامپیوتر و Windows خود ، Win + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود ، سپس شبکه و اینترنت > Wi-Fi را باز کنید. برای پیدا کردن شبکه ای که تلفن شما ایجاد کرده است ، روی نمایش شبکه های موجود کلیک کنید. «همچنین می توانید با کلیک راست بر روی آیکون اینترنت بی سیم در  System Tray این کار را انجام دهید»

شبکه را انتخاب کنید و روی اتصال کلیک کنید. سپس رمز را مطابق نمایش داده شده در تلفن خود وارد کنید (هرگونه تغییر دیگری را طبق نیاز) وارد کنید و اتصال بعد از لحظه ای برقرار می شود.

نتیجه تستی که من با گوشی می 8 شیائومی انجام دادم :

سرعت دانلود: 3 مگابیت در ثانیه ، بارگذاری 1 مگابیت در ثانیه ، با میانگین پینگ 55ms.

تأثیر باتری: مانند استفاده از بلوتوث ، استفاده سنگین در زمان 10 دقیقه باتری را حدود 5 درصد کاهش می دهد. به نظر می رسد که استفاده استاندارد با اتصال Wi-Fi بهتر است (از نظر باتری) و به طور بالقوه می تواند 5-6 ساعت دوام آورد.

هنگامی که برای اولین بار تنظیم اتصال بی سیم را تنظیم کردید ، دوباره فعال سازی آسان است. قسمت اعلان را باز کنید و روی دکمه Hotspot ضربه بزنید ، سپس منتظر بمانید تا کامپیوتر شما متصل شود.

روی جعبه نمایش گذرواژه ضربه بزنید تا در صورت لزوم رمز عبور را ببینید.

اتصال ترتینگ؟ از USB به عنوان روشی برای مصرف کمتر باطری استفاده کنید

وایرلس ، بلوتوث و اتصال USB همه گزینه هایی برای آنلاین شدن لپ تاپ یا تبلت شما هستند. اما کدام یک بهترین است؟

نتیجه ازمایشات ما نشان می دهد که اتصال به USB گزینه ای است که در کمترین سرعت باتری تلفن شما را تخلیه می کند. در همین حال ، بلوتوث بدترین سرعت را ارائه می دهد البته به لطف پیشرفت های فناوری بلوتوث ، تأثیر آن بر باتری قابل قبول است.

بین hotspot Wi-Fi و اتصال USB مانده اید ؟  USB خیلی عالی نیست، اما اگر Wi-Fi در دسترس نیست ، تکیه بر اتصال به USB بهترین گزینه برای شماست.

آیا باید دستگاه خود را تترینگ کنید؟

اکثر تلفن ها در نرم افزار خود گزینه tethering دارند ، گرچه ممکن است چیزی متفاوت ازmobile hotspot نامیده شود. این مورد را در تنظیمات اتصال پیدا خواهید کرد. ممکن است متوجه شوید که این به طور پیش فرض در تلفن شما غیرفعال است مگر اینکه آن را روشن کرده باشید. اگر شرکت مخابراتی شما از تترینگ به عنوان روشی برای مدیریت داده ها خودداری کند ، نمی توانید فقط آن را روشن کرده و شروع به اشتراک گذاری داده کنید.

برخی از شرکتهای مخابراتی برای به اشتراک گذاشتن داده ها ، شما را ملزم به خرید یک ویژگی اتصال اضافی می کنند. پس از انجام این کار ، عملکرد mobile hotspot باید کار کند. بعضی به هیچ وجه اجازه این کار را نمی دهند ، و برای این کار باید تنظیمات اصلی تلفن خود را انجام دهید.

توجه: در بعضی موارد ، اتصال به اینترنت می تواند شما را مجبور به انجام مراحلی كند كه گارانتی تلفن شما را باطل كند یا شما را با نقض توافق نامه خدمات گوشی مواجه میکند . قبل از شروع کار آنچه در توافق نامه خدمات شما مجاز است را درک کنید.

اگر سوال یا مشکلی در طی کردن هر کدام از مراحل ذکر شده دارید حتما در قسمت نظرات مطرح نمایید تا به شما در حل ان کمک کنیم.

این مطلب رو چه قدر دوست داشتی؟

[تعداد: 0 میانگین رای: 0]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر