موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

فرمت رم 64 گیگ

فرمت رم 64 گیگ

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 01 فروردین 1401 ساعت 00:42

آموزش امنیت اینستاگرام

چرا باید مموری کارت ۶۴ گیگ و یا بزرگتر را به FAT32 فرمت کنیم ؟ 

فرمت FAT 32 یکی از فرمت های مرسوم فایل های سیستم می باشد که با بسیاری از دستگاه های بازی مانند XBOX, PS3 ، اندروید و یا دوربین های مداربسته وایرلس چرخشی و دوربین های وایرلس ضدآب و دوربین های عکس برداری سازگار بوده و همچنین سازگاری خوبی با انواع نرم افزار ها دارد. اما فرمت FAT32 دارای محدودیت هایی می باشد از انجمله فرمت FAT32 از خواندن و یا نوشتن فایلی که بزرگتر از ۴ گیگ باشد پشتیبانی نمی کند برای استفاده از مموری کارت هایی بزرگتر از ۳۲ گیگ در دستگاه هایی که فرمت Fat 32 را پشتیبانی می کنند باید فرمت مموری بالاتر از 32 گیگ را به FAT32 تبدیل کنیم. 

از آنجایی که بیشتر دوربین های مدار بسته وای فای و دستگاه های ضبط تصویر از فرمت FAT 32 استفاده می کنند و کارت های میکرو اس دی بیشتر از 32 گیگ را با استفاده از ویندوز به طور معمول نمی توان به FAT 32 تبدیل کرد با استفاده از این روش ها می توانید فرمت کردن مموری 64 گیگ و بالاتر را به FAT32 را انجام دهید. 

فرمت میکرو اس دی برای دوربین برای استفاده از میکرو اس دی با حجم بیشتر از  32 گیگ در دوربین های وای فای ، حتما باید میکرو اس دی را در کامپیوتر فرمت کرده و به فرمت FAT32 تبدیل کنید

چطور مموری 64 گیگ و یا بزرگتر را در ویندوز به FAT32 فرمت کنیم ؟ 

در ویندوز XP به مسیر > Start > Run بروید . در ویندوز ویستا و ویندوز 7 روی دکمه START  کلیک کرده و در مکان جستجو در جای خالی تایپ کنید  cmd  و اینتر را بزنید .

در پنجره باز شده به شکل زیر این دستور  را وارد کنید

  :format /FS:FAT32 X  

نام درایو را اشتباده وارد نکنید دقت کنید بجای x نام درایوی را که می خواهید فرمت کنید وارد کنید (درایور کارت حافظه میکرو sd )  توجه داشته باشید نام درایو را اشتباه وارد نکنید!!

منتظر بمانید تا فرآیند فرمت کردن که بصورت درصد نمایش داده می شود تمام شود.

میکرو اس دی را خارج نکنید نکته : در طی این مدت کارت حافظه میکرو اس دی را خارج نکنید یا عملیات را بصورت نیمه تمام رها نکنید!

برنامه های فرمت کردن مموری 64 گیگ به FAT32 : 

برنامه fat 32 format یک برنامه potable می باشد ( نیاز به نصب ندارد ) و برای فرمت درایو به صورت FAT32 طراحی شده است . شما براحتی از این برنامه جهت فرمت اس دی کارت می توانید استفاده کنید. 

نرم افزار FAT32 FORMAT را از اینجا دریافت کنید

برنامه ی FAT32 Format با ویندوزهای XP و ۷ کار می کند و تا پارتیشن و کارت حافظه میکرو اس دی دو ترابایت را پشتیبانی می کند. 

برنامه به طور اتومات درایو کارت حافظه را شناسایی کرده و در قسمت بالای پنجره برنامه نام درایو در کامپیوتر شما و مشخصات آن را نمایش خواهد داد . بعد از شناسایی کردن درایو توسط نرم افزار کافی است که بر روی دکمه Start کلیک کنید . 

مشاهده پیغام خطا در صورتی که بعد از فشردن start پیغام خطا مشاهده کردید کارت حافظه میکرو اس دی را خارج کرده و دوباره در محل جایگذاری کنید. 

در صورتیکه هر قسمت از این راهنما برای شما گنگ بود و یا سوالی داشتید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر