موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

فلش گوشی سامسونگ j7

فلش گوشی سامسونگ j7

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 28 اسفند 1400 ساعت 00:09

آموزش امنیت اینستاگرام

SAMSUNG Galaxy J7 از جمله گوشی های اندرویدی پر تقاضا در بازار این روز هاست که به دلیل کیفیت بالا و سخت افزار مناسب و صفحه نمایش نسبتا بزرگ خود مورد توجه قرار گرفته است ، در این مقاله بر آن شدیم تا روش ریست فکتوری یا همان هارد ریست این گوشی را آموزش دهیم ، بدیهی است این روش برای دیگر گوشی های اندرویدی علی الخصوص گوشی های سامسونگ قابل استفاده و اجراست.

آموزش رفتن به ریکاوری و هارد ریست کردن گوشی سامسونگ SAMSUNG Galaxy J7

توجه :

  • با این کار تمامی اطلاعات موجود در حافظه تلفن شما حذف خواهند شد
  • از تمامی فایل های گوشی بکاپ ( backup ) تهیه فرمایید.

.

مراحل ریست SAMSUNG Galaxy J7 :

۱- گوشی را خاموش کنید

دکمه های Samsung Galaxy J7 برای wipe

۲- کلید های : “ولوم بالا ” و کلید : ” هوم ” را بگیرید و کلید پاور را بفشارید و نگه دارید تا زمانی که لوگوی سامسونگ را ببینید…

بعد از فشردن ولوم بالا و هوم ، پاور را نیز همزمان بفشارید ، یعنی هز سه کلید همزمان فشرده خواهند شد و نگه دارید …

۳- بعد از دیدن لوگوی سامسونگ کلید ها را رها کنید تا به ریکاوری گوشی منتقل شوید.

۴- اکنون با فشردن کلید ” ولوم بالا ” بر روی گزینه wipe data / factory reset رفته و با فشردن کلید ” پاور ” ان را انتخاب و تایید نمایید … ( تصویر زیر ) :

.

۵- در صفحه بعدی گزینه yes را انتخاب و با فشردن کلید ” پاور ” ان را انتخاب و تایید نمایید … ( تصویر زیر ) :

.

ری استارت کردن SAMSUNG Galaxy J7

۶- بعد از اتمام مراحل فوق ، اکنون بر روی گزینه reboot system now رفته و ان را انتخاب و تایید نمایید تا گوشی ریبوت ( reboot ) شود و بالا بیاید . ( تصویر زیر ) :

.

پینوشت :

Hard Reset چیست؟

منظور از Hard Reset بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. اگر گوشی شما مشکلات نرم افزاری پیدا کرده باشد، با این کار مشکلات آن برطرف خواهد شد. این کار چیزی شبیه به فلش کردن در گوشی های قدیمی است. اما توسط خود کاربر به راحتی قابل انجام میباشد.

.

انجام Hard Reset ، در گوشی اندرویدی روشن

اگر سیستم عامل اندروید شما بالا می آید، میتوانید از داخل موبایل آن را ریست کنید. Hard Reset در گوشی های اندرویدی در بخش Setting و Backup and Restore در دسترس است.

(با نام Reset، یا Hard Reset، یا Factory Reset)

بعد از انتخاب این گزینه، باید تعیین کنید که آیا میخواهید حافظه جانبی هم پاکسازی شود یا خیر؟ اگر موبایل شما مشکلات شدید نرم افزاری دارد و یا مشکوک به ویروسی بودن است، توصیه میکنیم حافظه جانبی را هم پاکسازی کنید.

.

انجام Hard Reset، وقتی گوشی اندرویدی روشن نمیشود

اگر مشکلات نرم افزاری گوشی شما به قدری شدید است که اصلا بالا نمی‌آید، میتوانید وقتی خاموش است توسط دکمه های موبایل آن را هارد ریست کنید. روش انجام این کار در موبایل های اندرویدی مختلف کمی با هم فرق میکند. روش مناسب برای گوشی سامسونگ جی ۷ در بالا ذکر شد که در اکثر گوشی های سامسونگ علی الخصوص سری ” جی ” به همین ترتیب است.

.

توجه – نکته مهم :

پس از ریست کردن گوشی ، جهت ورود به اکانت جیمیل نیاز خواهید داشت. بنابراین حتما اطلاعات اکانت جیمیلی که بر روی گوشی شما ذخیره شده است را در جای مطمئنی یادداشت و یا به خاطر بسپارید.

اطلاعات اکانت جیمیل تنظیم شده بر روی گوشی اندرویدی :

تنظیمات > فضا ذخیره سازی و حساب کاربری > حسابها > گوگل

setting > cloud and accounts > accounts > google

لازم به توضیح است که پس از ریست کردن ، میتوانید از اکانت جیمیلی که تا کنون بر روی گوشی شما تنظیم شده بوده است صرف نظر کرده و اکانت جیمیل جدیدی بسازید.

.

اگر ریست فکتوری دستی جواب نداد ، چه باید کرد ؟

اگر مطابق روش بالا ، گوشی اندرویدی خود را ریست فکتوری ( هارد ریست ) دستی کردید ، اما باز هم گوشی لود نشد و روی صفحه سیاه و یا آرم اندروید ماند و مشکلش بر طرف نشد ، ناچار باید رام گوشی را تعویض نمایید.

فلش کردن گوشی اندرویدی

به عمل تعویض و یا نصب رام جدید روی گوشی اندرویندی اصطلاحا فلش کردن ( زدن ) می گویند.

شما می توانید بر طبق آموزش های موجود در اینترنت ، جدیدترین رام گوشی خود را دریافت و یا نرم افزار های مربوطه ، گوشی خود را آپدیت نمایید و یا به مراکز مجاز مراجعه و بخواهید گوشی شما را فلش بزنند.

خاطر نشان می شود ، در صورتی که برای فلش کردن گوشی اندرویدی خود مراجعه کردید ، حتما بخواهید تا جدید ترین ورژن رام مربوط به مدل گوشی شما را آپدیت کنند ، بدین ترتیب از امکانات و تغییرات جدید نیز بهره مند خواهید شد.

.

امیدواریم آموزش بازنشانی به تنظیمات کارخانه برای گوشی SAMSUNG Galaxy J7  مفید قرار گرفته باشد.

با تشکر از وب سایت : ir-mob.ir  و  سرزمین دانلود

جمع آوری ، ویرایش ، اصلاح سازی در گروه ” فناوری ” داده پردازان مردن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر