موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ a20

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 اسفند 1400 ساعت 00:25

آموزش امنیت اینستاگرام

نسخه‌های جدیدتر اندروید قابلیت‌ها و شاخصه‌های زیادی در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر دارد. اندرویدهای جدید همچنین ثبات بهتری  دارند و برای بسیاری از اشکالات احتمالی راه‌حل‌هایی پیش‌بینی کرده اند. با این حال هنوز ممکن است برخی از موارد در طی به روزرسانی‌ها با اشکال همراه شود و به طور کامل و درست اجرا نشوند. همچنین گزارش‌ها و شکایات زیادی هم در این زمینه وجود دارد که دستگاه اندروید طی به روزرسانی نمی‌تواند اندروید را بارگیری کند. در برخی از موارد اندروید قدیمی‌تر بارگیری می‌شود و یا حتی بارگیری نمی‌شود. در بیشتر مواقع هم خطایی با عنوان ‘[filename] is not correct’ رخ می‌دهد و نصب متوقف می‌شود. در ادامه این مقاله از سامسونگ یار با ما همراه باشید.

چه چیزی باعث آپدیت نشدن سیستم عامل اندروید دستگاه‌های سامسونگ می‌شود؟

بعد از گزارش‌های متعدد کاربران، تصمیم گرفتیم این مسئله را بررسی کرده و لیستی از راه‌حل‌های را برای حل آن‌ها ارائه بدهیم. همچنین دلایلی را که باعث ایجاد خطا شده است، بررسی کردیم. در ادامه لیستی از این موارد را می‌خوانید.

تنظیمات

اگر یک مورد یا موارد بیشتری در تنظیمات گوشی شما اشتباه باشند و دستگاه به درستی پیکربندی نشده باشد، ممکن است در ویژگی‌های مهم که در طی فرایند آپدیت وجود دارند، تداخل پیش بیاید.

نرم‌افزار اشتباه

ممکن است که پرونده‌های مهم از به روزرسانی که بارگیری کرده‌اید، به دلیل اتمام روند آپدیت، گم شوند. تلاش برای به روزرسانی اندروید با نرم‌افزار ناقص می‌تواند ضمن به روزرسانی یا حتی بعد از اتمام مراحل به روزرسانی، عوارض بسیاری را به همراه داشته باشد.

بلوتوث

در برخی از موارد، گزارش شده است که عملکرد بلوتوث در عملکردهای مهم سیستم، تداخل ایجاد می‌کند. به همین دلیل هم روند به روزرسانی سیستم به درستی انجام نمی‌شود.

راهحل‌هایی برای رفع خطا آپدیت نشدن سیستم عامل اندروید

توجه: اگر گوشی بعد از به روزرسانی روشن نشده و کار نمی‌کند و در صفحه آرم یا در صفحه بوت گیر کرده است، باید به راه‌حل سوم از این مقاله مراجعه کنید. اگر گوشی راه اندازی شد اما اندروید قدیمی‌تر آپدیت شده بود و با پیام “Update Failed” مواجه شدید، می‌توانید راه‌حل 2 و 3 را امتحان کنید.

راه‌حل 1: خاموش کردن بلوتوث برای رفع خطا آپدیت نشدن سیستم عامل اندروید

طبق گزارشات ما، ممکن است در برخی از موارد روشن بودن بلوتوث با برخی از عملیات گوشی در دریافت اندروید، اختلال ایجاد کند. بنابراین وقتی به مشکل می‌خورید، در درجه اول بلوتوث را خاموش کنید. برای این کار روند زیر را دنبال کنید.

پنل اعلانات را پایین بکشید و روی نماد بلوتوث ضربه بزنید تا آن را خاموش کنید.

در صورتی که روی پنل اعلانات میانبری برای بلوتوث تعریف نشده است، باید به تنظیمات مراجعه کنید. روی منوی تنظیمات ضربه بزنید و گزینه “Wireless & Network” یا شبکه و نت ورک را انتخاب کنید و بعد روی “Bluetooth Settings“ ضربه بزنید. در تنظیمات بلوتوث روی “Connections”‌کلیک کنید. سپس بلوتوث را خاموش کنید. بعد از این مراحل در صورتی که بلوتوث عامل آپدیت نشدن اندروید باشد، باید مشکل رفع شده باشد.

راه‌حل 2: بازگرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه

ممکن است که یک تنظیم خاص در دستگاه اندروید شما از آپدیت اندروید جلوگیری کند. بنابراین در این مرحله باید همه تنظیمات را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگردانید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

پنل اعلانات را پایین کشیده و روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید.

در انتهای لیست تنظیمات روی گزینه  “About Phone”  یا “About Tablet” کلیک کنید.

روی گزینه “Looking for Something Else” ضربه بزنید سپس گزینه “Reset“ ضربه بزنید.

روی گزینه “Reset“ کلیک کرده و تمام گزینه‌ها را فعال کنید.

روی گزینه  “Reset Settings” کلیک کنید تا تلفن ریست شده و تمام تنظیمات به تنظیمات کارخانه بازگردد.

نکته: اگر مشکل به رایانه یا لپ‌تاب مرتبط است، باید از Reimage Plus استفاده کنید. که سیستم را اسکن کرده و فایل‌های معیوب را جایگزین می‌کند. این کار در بیشتر موارد در جایی صورت می‌گیرد که مسئله به خاطر خراب بودن سیستم ایجاد شود. با کلیک کردن در اینجامی‌توانید این برنامه را دانلود کنید.

راه‌حل سوم: بروزرسانی از طریق Smart Switch

اگر به روزرسانی ناقص انجام شده و تلفن عملا به روزرسانی کاملی ندارد، می‌توانید به کمک Smart Switch آپدیت اندروید گوشی سامسونگ‌تان را انجام دهید.

برای این کار Smart Switch را از اینجابرای ویندوز دانلود کنید.

بعد از اتمام دانلود، این فایل را روی دستگاه خود نصب کنید.

بعد از اینکه مراحل نصب کامل شد، گوشی همراه‌تان را خاموش کرده و به حالت “Landscape” تغییر دهید و “Volume down” ، “Power” و “Home Button” را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه صفحه “Warning” را با پس زمینه آبی نمایش دهد.

دکمه “Home” را در این صفحه فشار دهید و شماره‌های “IMEI” و “S / N” را یادداشت کنید.
یک بار دیگر دکمه هوم را فشار دهید تا تلفن در حالت بارگیری قرار گیرد.

برای آپدیت شدن اندروید دکمه هوم را دوباره فشار دهید.

اکنون برنامه “Smart Switch” را در رایانه‌تان باز کنید و روی دکمه “More” کلیک کنید.

گزینه “Emergency Recovery Mode” را انتخاب کرده و روی برگه “Device Initialization” کلیک کنید.

نام مدل دستگاه‌تان را در کادر مورد نظر نوشته و دکمه “Search” را بزنید.  شماره “S / N” را که قبلاً به آن اشاره کرده اید در قسمت “S / N” که ظاهر می‌شود بنویسید.

روی گزینه “OK” کلیک کرده و دوباره در قسمت هشدار روی گزینه “OK” کلیک کنید.

موبایل خود را از طریق کابل USB به رایانه وصل کنید و سپس بر روی “OK” در رایانه کلیک کنید.

هم اکنون این نرم‌افزار به صورت خودکار در دستگاه شما بارگیری و نصب می‌شود

توجه: این روند ممکن است 1 یا 2 ساعت طول بکشد.

نکته: اگر هیچ کدام از این روش‌ها مشکل‌تان را حل نکردند، توصیه ما این است که از ابزار Reimage Repair استفاده کنید. این ابزار دستگاه را برای جایگزینی پرونده‌های فاسد و گمشده اسکن می‌کنند. این برنامه بیشتر زمانی کاربرد دارد که اندروید به خاطر خرابی سیستم بارگیری نشود. این کار سیستم را برای دانلود اندروید بهینه می‌کند. می‌توانید با کلیک در اینجاReimage Repair را دانلود کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر