موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

ایجاد نیم فاصله در کل متن

ایجاد نیم فاصله در کل متن

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 19 آبان 1399 ساعت 23:12

مخاطب این مطلب دو گروه هستند:

آموزش امنیت اینستاگرام

اولا افرادی که قصد دارند بدونند که چطور نیم‌فاصله را در ورد یا هر نرم‌افزار دیگه‌ای درج کنند. (پاورپوینت، اکسل، وردپرس و...)

دوما افرادی که نیم‌فاصله رو درج نکردند یا اشتباه درج کردند (بله اکثر افراد اشتباه درج می‌کنند!!) و به دنبال روشی می‌گردند که با استفاده از اون بتونند کل نیم‌فاصله‌های یک متن رو در عرض چند ثانیه اصلاح کنند.

برای دانلود ماکرو اصلاح سریع تمام نیم‌فاصله‌های موجود در ورد اینجا کلیک کنید.

پس اگر شما جزو یکی از این دو گروه هستید خوندن این مطلب میتونه بهتون کمک کنه، در غیر این صورت می‌تونید ادامه مطلب رو نخونید و از این صفحه خارج شوید.

نکته‌ای که اکثرا اشتباه می‌کنند اینه که فکر می‌کنند روش تایپ نیم اسپیس یا نیم فاصله در ورد با فتوشاپ یا پاورپوینت فرق می‌کنه اما روش تایپ نیم فاصله در ورد 2109، 2016، 2013، 2007، در پاورپوینت، فتوشاپ، ویندوز و تمام نرم افزارها به یک صورت است و بستگی به کیبورد و صفحه کلید داره که در ادامه توضیحش رو گفتم.

همین ابتدای کار بهتره این رو مطرح کنم که اگر از کلیدهای ترکیبی "- + Ctrl" برای درج نیم‌فاصله در ورد استفاده می‌کنید، بدونید که دارید اشتباه می‌کنید و اگر از این کلیدها در نرم‌افزار دیگه‌ای استفاده کنید جواب نمی‌گیرید. برای امتحان فقط کافیه که در نرم‌افزار ورد با استفاده از این کلیدها نیم‌فاصله را درج کنید و آن را در یک فایل تکست یا در مرورگر کپی کنید با تصویر زیر روبرو می‌شوید.

kmi2xpefrhs4.pngنیم فاصله در ورد

برای درج نیم‌فاصله در ورد، پاورپوینت و یا هر نرم‌افزاری باید از کلیدهای ترکیبی "Ctrl+Shift+2" یا "Alt+0157" بکار ببرید.

در صورتی که از صفحه کلید استاندارد فارسی هم استفاده می‌کنید برای درج نیم‌فاصله باید کلیدهای ترکیبی "Shift+Space" یا "Shift+B" را بکار ببرید.

صفحه کلید استاندارد فارسی، صفحه‌کلیدی است که برای زبان فارسی طراحی شده و با استفاده از اون جایگاه کلماتی مثل پ یا ژ تغییر میکنه تا شما بتونید راحت تر این کلمات رو تایپ کنید.

برای اصلاح نیم‌فاصله در نرم‌افزار ورد می‌توانید از بخش Find and Replace استفاده کنید. بگذارید برای یادگیری بهتر، این بخش را با یک مثال توضیح دهم.

فرض کنید که قصد دارید تمام فاصله‌های حرف "ی" را اصلاح و آن‌ها را به نیم‌فاصله تبدیل کنید، مثلا "حرفه‌ ی" یا "خانه‌ ی" را با "حرفه‌ی" یا "خانه‌ی" جایگزین کنید. برای اینکار در سربرگ Home از کادر گروه Editing بر روی Replace کلیک کنید.

حال در قسمت Find What عبارتی که مشکل دارد را وارد کنید در این مثال " ی" (دقت کنید فاصله و بعد حرف ی)" را وارد کنید.

در قسمت Replace with عبارتی که قصد دارید آن را جایگزین قسمت Find What کنید، وارد کنید. در این مثال ما قصد داریم "‌نیم‌فاصله(Ctrl+Shift+2)ی" را جایگزین " ی" کنیم. پس در قسمت Replace with عبارت "Ctrl+Shift+2" را از صفحه کلید انتخاب کنید تا نیم‌فاصله درج شود و پس از آن حرف "ی" را تایپ کنید و پس از آن عبارت Replace All را انتخاب کنید.(به تصویر زیر دقت کنید.)

lioadoqfkddv.pngنیم فاصله در ورد

پس از اینکار تمام " ی"‌ها با عبارت درست آن جایگزین می‌شود. برای بقیه اصلاحات نیز به همین شیوه عمل کنید.
اما آیا نرم افزاری برای اصلاح نیم‎فاصله در ورد وجود دارد؟ یا راهی وجود داره که بتونیم تمام نیم‌فاصله‌های یک متن را یکجا اصلاح کنیم؟

بگذارید خیالتان را راحت کنم:بله، روشی وجود دارد که می‌توانید تمام نیم‌فاصله‌های یک متن رو بصورت اتوماتیک اصلاح کنید. این روش استفاده از ماکروها در ورد است. برای استفاده از این روش بر روی لینک زیر کلیک کنید:

اصلاح تمام نیم‌فاصله‌های یک متن با یک کلیک

تایپ نیم فاصله در گوشی‌های مختلف متفاوته و بستگی به کیبورد گوشی داره. همانطور که میدونید اکثر گوشی‌های جدید از جیبورد به بعنوان کیبورد گوشی استفاده میکنند. شما هم اگر جیبورد را ندارید، دانلودش کنید و مثل تصویر زیر خیلی ساده نیم فاصله رو تایپ کنید.

ai6pqv01tfdj.pngروش تایپ نیم فاصله در گوشی

در صورتی که سوال یا نظری در مورد این مطلب داشتید خیلی خوشحال میشم اون رو با ما در میان بگذارید...همچنین اگر پیشنهادی برای درج نیم‌فاصله در ورد داشتید اون رو مطرح کنید که من و بقیه دوستان بتونیم استفاده کنیم...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر