موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

مشکل تبلت لنوو

مشکل تبلت لنوو

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 01 فروردین 1401 ساعت 22:10

lenovo-tablet-software-problems.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

در این مطلب به صورت مفصل به بررسی مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو می‌پردازیم و با هم چگونگی رفع این مشکلات را مرور خواهیم کرد.

اگر بدانیم که از تبلت خود چه انتظاراتی داریم، انتخاب برند برای یک تبلت کار دشواری نیست. امروزه بیشتر عملکرد تبلت‌ها مانند یکدیگر هستند، به خصوص که تعداد کمی از تبلت‌ها به جای سیستم عامل اندروید از ویندوز استفاده می‌کنند. تنها کافی است با توجه به کارایی و شکل ظاهری و یک سری ویژگی‌های خاصی که هر تبلت دارد آن‌ها را انتخاب کنید.

با وجود اینکه لنوو از برندهای معروف و بسیار رایج در این بازار نیست، اما یکی از برند‌هایی است که در بازار تکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری داشته است. این کمپانی که در پکن راه‌اندازی شده است از سال ۱۹۴۸ تا کنون به فعالیت در زمینه تولید لوازم الکترونیکی و همچنین تبلت مشغول است. نام اولیه این کمپانی در ابتدا لجند بود که در سال ۲۰۰۳ به لنوو تغییر یافت.

تبلت‌های این کمپانی با نام ThinkPad شناخته می‌شوند. با این که شرکت لنوو یک کمپانی امریکایی است اما قطعات آن کشورهای دیگر تولید می‌شوند و در نهایت تبلت لنوو را تشکیل می‌دهند. سیستم عامل بیشتر تبلت‌های لنوو ویندوز ۸ است اما در بین مدل‌های مختلف این برند تبلت‌هایی هستند که اندروید را ارائه می‌دهند.

از مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو می‌توان به سیستم عامل اندروید اشاره داشت که مشکلات بسیاری را برای کاربرانش ایجاد می‌کند. در ادامه این متن به بررسی برخی از مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو می‌پردازیم و راهکارهایی مفید برای رفع آن‌ها را ارائه می‌دهیم.

lenovo-tablet-software-problems03.jpg

راه اندازی اولیه تبلت‌های لنوو

در صورتی که یک تبلت لنوو دارید، برای راه اندازی اولیه آن کارهای بسیاری باید انجام دهید. قبل از این که مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو شما را دچار مشکل کند، طبق سلیقه خود، اندروید دستگاه را تنظیم کنید. در ابتدا باید سیم کارت را به کمک کد PIN راه اندازی کنید. در صورتی که تبلت لنوو شما حافظه SD دارد، کارت حافظه را در جای خود قرار داده تا تبلت بتواند آن را شناسایی کند. تنظیم شبکه اینترنت تبلت نیز مهم است. اگر از مودم در محل استفاده می‌کنید اطلاعات اولیه مودم را شناسایی کرده و اجازه دهید تبلت شما آن را بشناسد.

متصل شدن به حساب کاربری گوگل نیز بسیار مهم است چرا بیشتر مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو مربوط به اندروید و اختلالات ناشی از نرم افزارها است. می‌توانید حساب گوگل خود را فعال کنید تا هنگام نصب بازی‌ها و برخی از نرم افزارها و حتی شبکه‌های اجتماعی به راحتی از آن‌ها پشتیبان تهیه کنید.

برخی از نرم افزارها مانند GOOGLE DRIVE و یا BOX و حتی DROPBOX  از دسته برنامه‌های فضای ابری هستند که باید حساب کاربری برای آن‌ها تعریف کرد. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند که از عکس‌ها و ایمیل‌های خود محافظت به عمل آورید. و در نهایت با شخصی سازی تبلت از جمله عکس پس زمینه و چیدمان نرم افزارها و . . . تبلت  را برای استفاده شخصی آماده کنید.

خالی شدن بی دلیل شارژ باتری تبلت

همان طور که می‌دانید مشکلات مربوط به باتری تبلت می‌تواند به صورت عمده و زیاد بروز کند و باید این مشکلات را قبل از این که سبب خرابی بخشی از دستگاه تبلت شود برطرف کرد. یکی از مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو به خالی شدن شارژ باتری مربوط می‌شود. هر تبلت در اثر استفاده طولانی مدت می‌تواند شارژ باتری خالی کند ولی اگر این اتفاق زمانی رخ دهد که کارکرد زیادی نداشته است می‌تواند یک نوع اختلال نرم افزاری و شاید هم سخت افزاری به شمار آید.

اگر پس از دانلود یک برنامه کاربردی شارژ باتری کاهش پیدا کرده بود برنامه کاربردی را حذف کنید و یا این که به کارت حافظه تبلت خود منتقل کنید. چرا که این امر غیر منطقی و مشکوک به نظر می‌رسد و باید مورد بررسی قرار گیرد. برای تشخیص این که چه اپ‌هایی باتری تبلت شما را به بیشتر مصرف می‌کنند می‌توانید از منوی مصرف باتری آن‌ها را کنترل کنید.

تعمیر تبلت در محل با آچارباز

تعمیر و عیب یابی تبلت در محل، یکی از خدمات ارائه شده، توسط سامانه اعزام تعمیرکار به محل آچارباز است. برای ثبت سفارش در زمینه تعمیر انواع تبلت در برندهای مختلف، کافیست از طریق دکمه زیر، یا از طریق شماره تماس ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ اقدام نمایید.

درخواست تعمیر تبلت

در بخش اطلاعات تبلت قسمت مصرف باتری را پیدا کنید و صفحه مربوطه را باز کنید. در آن صفحه تمامی برنامه‌هایی که در حال مصرف باتری هستند را می‌توانید مشاهده کنید. برخی از برنامه‌ها با این که بسته‌اند، اما درحال استفاده باتری هستند. این برنامه ها را یا متوقف کرده و یا در صورتی که استفاده نمی‌کنید برای همیشه حذف کنید.

تنظیم کردن روشنایی صفحه نمایش هم در خالی کردن باتری تبلت لنوو بسیار موثر است. می‌توانید با کاهش روشنایی به عمر مفید باتری تبلت خود بسیار کمک کنید. شبکه‌های ارتباطی مانند اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه هم از گزینه‌هایی هستند که می‌توانند باتری زیادی مصرف کنند.

چرا دوربین تبلت لنوو از کار می‌افتد؟

یکی از مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو زمانی رخ می‌دهد که شما تبلت را آپدیت و سیستم عامل اندروید را بروزرسانی می‌کنید. درست بعد از آن، به جای این که تمامی برنامه‌ها به روز و صحیح کار کنند دقیقا برعکس می‌شود و متوجه می‌شوید که دوربین از کار افتاده است. این مشکل ناشی از نسخه جدید اندروید نیست بلکه مربوط به مشکلات نرم افزاری است که با نصب فایل‌های جدید اندروید روی عملکرد دوربین تبلت تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید خودتان آن را اصلاح کنید.

برای رفع این مشکل ابتدا نرم افزار CAMERA را به کلی حذف کنید و از طریق GOOGLE PLAY مجدد آن را دریافت کرده و بروزرسانی کنید. سپس از طریق SETTINGS  وارد بخش CAMERA شده و گزینه FORCE STOP  را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید تمامی دیتای اضافی و کش‌های مزاحم را حذف کنید. یعنی گزینه‌های CLEAR DATA و CLEAR CACHE  را انتخاب کنید تا مجدد دوربین تبلت راه اندازی شود.

یک مرتبه تبلت را خاموش و مجدد روشن کرده و در منوی SETTINGS روی گزینه BUILD NUMBER بروید. چک مارک گزینهUSE NUPLAYER  را بردارید و مجدد تبلت را روشن و خاموش کنید. این مرتبه که تبلت روشن شود دوربین فعال شده و مشکل برطرف می‌شود.

lenovo-tablet-software-problems02.jpg

خاموش شدن ناگهانی تبلت لنوو هنگام تماشای فیلم

از دیگر مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو این است که زمان تماشای فیلم در یوتیوب یا هر نرم افزار دیگری تبلت به صورت ناگهانی خاموش شده و یا این که صفحه سیاه می‌شود. به طور معمول این مشکل به RAM تبلت شما برمی‌گردد. این به آن معنا نیست که میزان حافظه RAM کافی نیست بلکه این مشکل می‌تواند از اشغال بیش از حد فضای RAM توسط برنامه‌های دیگر باشد. می‌توانید برنامه‌هایی را کمتر استفاده می‌کنید را حذف کنید و یا این که کارکرد آن‌ها را به طور کلی متوقف کرده تا فضای آزاد برای برنامه‌های در حال اجرا داشته باشید.

فعال سازی حساب کاربری در تبلت‌های لنوو به چه صورت است‌؟

همان طور که می‌دانید حساب کاربری یکی از راه‌هایی است که امکان استفاده چند کاربر از یک وسیله را مهیا می‌سازد. اما یکی از مشکلات نرم افزاری تبلت لنوو همین حساب‌های کاربری است.

در تمامی تبلت‌های لنوو امکان مجزا سازی حساب کاربری وجود دارد و می‌توان چندین حساب کاربری را فعال کرد تا چند نفر در موقعیت‌های مختلف از تبلت استفاده کنند ولی اگر این کار را به نحوه صحیح انجام ندهید تمامی فضای اندروید برای کاربر دچار اختلال و مشکل می‌شود. برای انجام این کار از منوی تنظیمات تبلت خود وارد بخش ابزار شده و گزینه افزودن کاربر را پیدا کنید در این بخش می‌توانید تعداد کاربران را کم و یا زیاد کنید.

در بخش تنظیمات کاربران یک حساب کاربری جدید بسازید و سیستم تبلت خود را یک مرتبه خاموش و روشن کنید. فقط فراموش نکنید کاربری را که با عنوان OWNER معرفی می‌کنید مالک اصلی شناخته می‌شود.

درست همان امکاناتی که در کامپیوترها برای ADMINISTRATOR ایجاد می‌شود برای OWNER روی تبلت لنوو نیز ایجاد می‌گردد یعنی این فرد می‌تواند اطلاعات سایر کاربران را در دست داشته باشد آن ها را کم و زیاد کند و به راحتی هر کدام را حذف کند. در واقع فرد OWNER یک کاربر مالک تبلت شناخته می‌شود. بقیه افراد تنها می‌توانند از اطلاعات موجود بر روی تبلت استفاده کنند و توانایی حذف و اضافه را ندارند. با هر بار قفل کردن تبلت برای ورود نیاز است که با رمز کاربری خود وارد شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر