موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

تشخیص اصل بودن گوشی شیائومی نوت 8

تشخیص اصل بودن گوشی شیائومی نوت 8

نویسنده : مهشید | زمان انتشار : 05 خرداد 1400 ساعت 04:18

آموزش امنیت اینستاگرام

محصولاتی که توسط شرکت شیائومی تولید می شوند دارای ویژگی های مثبتی مانند کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشند که این ویژگی ها باعث شده است تا محصولات این شرکت مورد توجه بسیاری قرار بگیرد اما محصولات این شرک و حتی شهرت خوب خود شرکت یک دشمن جدی دارند و آن هم محصولات تقلبی می باشند. گوشی های هوشمند و پاوربانک های شرکت شیائومی بعنوان پرفروشترین محصولات این شرکت دارای بیشترین محصولات تقلبی در بازار می باشد. آقای لی جون بعنوان مؤسس شیائومی محصولات تقلبی را دشمن بزرگ کشور چین نامید و اعلام کرد که محصولات تقلبی علاوه بر از بین بردن اعتماد مشتری به چهره کشور نیز خدشه جدی وارد می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه تشخیص گوشی های اصلی و تقلبی شیائومی بپردازیم.

۱- Mi Verification App

اپلیکیشن Mi Verification یک اپلیکیشن رسمی از طرف شیائومی می باشد که به وسیله آن کاربر می تواند مشخص کند که گوشی شیائومی که در دست دارد اصلی می باشد یا تقلبی. این اپلیکیشن به بررسی سخت افزار گوشی، عملکرد و تاریخچه گوشی را بررسی می کند و گوشی های تقلبی شیائومی در هر ۳ آزمون شکست خواهند خورد. با استفاده از لینک زیر شما می توانید این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کنید.

دانلود

نکته : باید هم گوشی و هم سیستم شما به اینترنت متصل باشد.

132624tq93qb6qefb9knkb.png.thumb_.jpg

بعد از نصب اپلیکیشن آن را باز کنید.

132630gn0uefvuud1avsev.png.thumb_.jpg

سپس از شما خواسته می شود تا حالت عملکرد ( Performance mode ) را فعال کنید بعد از فعال سازی به صفحه بعد منتقل خواهید شد.

132634pog511ukd7yuuykd.png.thumb_.jpg

در این مرحله به شما یک دکمه با عنوان اسکن و تأیید ( Scan and Verify ) نشان داده خواهد شد. بر روی آن کلیک کنید و سپس اسکنر گوشی برای شما باز می شود با استفاده از یک لپ تاپ، کامپیوتر و یا یک گوشی دیگر سایت https://jd.mi.com/ را باز کنید و با گوشی خود کد QR را اسکن کنید. عددی که با رنگ قرمز نوشته شده است را مشاهده کنید این عدد نشان دهنده تعداد دستگاه هایی می باشد که در این آزمون رد شده و به عنوان گوشی تقلبی شناخته می شوند و بطور قطع ما نمی خواهیم که گوشی ما جزء این دسته قرار بگیرد .

134916jwcmnjym11fzwgyu.png.thumb_.jpg134421ra4lvf94vl97pc5o.jpg.thumb_.jpg

این آزمون در مدت زمان کمی انجام می شود و نتایج به سرعت مشخص می شود.

134919gfqpxz1kcfxkttzk.png.thumb_.jpg

پس از انجام تست نتایج در صفحه وب به شما نشان داده می شود.

135419y86jeawmj1y7ei1b.png.thumb_.jpg

۲- نسخه رابط کاربری MIUI

پس از انجام تأیید به وسیله اپلیکیشن Mi Verification نوبت آن است که نسخه نصب شده رابط کاربری MIUI بر روی گوشی خود را با رفتن به مسیر Settings > About Phone بدست بیاورید. نسخه رابط کاربری MIUI نصب شده بر روی گوشی خود را با نسخه رامی که در انجمن رسمی موجود می باشد مقایسه کنید و این ۲ نسخه باید با هم مطابقت داشته باشند و اگر نسخه نصب شده قدیمتر باشد شما باید آپدیت از طریق OTA را دریافت کنید. بعضی از کاربران گزارش کرده اند که تا کنون حتی یک بروزرسانی بر روی گوشی های خود دریافت نکرده اند و رام گوشی آن ها با ویروسها، نرم افزارهای جاسوسی، برنامه هائی که بطور خودکار نصب می شوند و همچنین تبلیغات ناخواسته پر شده است. اگر شما هم با چنین موردی مواجه شدید بدانید که یک tampered ROM بر روی گوشی شما نصب شده است. tampered ROM ( که به عنوان رام غیر رسمی یا رام تقلبی شناخته می شود ) رامی است که به گونه ای دست کاری می شود که ویژگی ها و یا تنظیمات غیرواقعی را به شما نشان دهد.
به عنوان مثال یک رام چینی وجود دارد که بر روی آن نسخه های تقلبی برنامه های google و همچنین برنامه های ضدجاسوسی تقلبی وجود دارد و بعضی از تولیدکنندگان چینی این رام را بر روی گوشی خود نصب می کنند تا بصورت غیرواقعی نشان دهند که گوشی های آنها مجهز به این برنامه ها می باشند و همانطور که می دانید برنامه های گوگل برای فروش گوشی در سطح جهانی لازم می باشد.

155443qcz3s5bfp4gfs11s.jpg.thumb_.jpg

در تصویر بالا مشاهده می کنید که بر روی یک دستگاه شیائومی یک نسخه از رام تقلبی نصب شده است شما با نگاه کردن به نسخه رام به راحتی می توانید به این مسئله پی ببرید و حتی در صفحه دانلود رام در سایت اصلی نمی توانید آن ها را پیدا کنید. اگر شما در این مورد مطمئن نیستید می توانید از این صفحه از گوشی خود یک اسکرینشات تهیه کرده و آن را در انجمن اصلی MIUI قرار داده تا کاربران دیگر به شما کمک کنند.

چگونه می توان از دست یک رام تقلبی راحت شد ؟

شما در انجمن می توانید یک پست قرار داده و سایر کاربران به شما راهنمایی های لازم را خواهند کرد اما اگر بخواهیم بطور خلاصه بگوئیم ابتدا باید بوت لودر گوشی خود را باز کرده و سپس یک رام رسمی و معتبر را با استفاده از فلش کردن بر روی گوشی خود نصب کنید. البته ذکر این نکته ضروری می باشد که برخی از این گوشی ها محدودیت های خاص خود را در زمینه فلش کردن دارند.

چگونه از خرید یک گوشی شیائومی تقلبی پرهیز کنیم ؟

بطور قطع مهمترین مسئله این می باشد که شما از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید. حتماً در هنگام خرید از فروشنده تقاضای گارانتی معتبر و ضمانت بازگشت وجه را بکنید. بسیاری از فروشندگان برای اینکه شما نتوانید از گوشی بدرستی استفاده کنید و یا به اصالت آن پی ببرید اطلاعات خود را وارد می کنند تا دسترسی شما به اطلاعات گوشی محدود شود اگر این اتفاق برای شما افتاد از خرید آن گوشی اجتناب کنید.

همچنین ذکر این نکته ضروری می باشد که برخی از محصولات شرکت شیائومی تنها در کشور چین اجازه فروش دارند و کاربران جهانی ممکن است درهنگام استفاده از آن ها دچار مشکل شوند پس به این کته نیز دقت کنید.

در پایان با توجه به موارد گفته شده امیدواریم از این پس دیگر شاهد فروش محصولات تقلبی در بازار نباشیم. در ضمن شما با رفتن به این لینک می توانید آموزش نحوه تشخیص پاوربانک اصلی شیائومی از تقلبی را یاد بگیرید. امیدواریم با افزایش اینگونه آموزش ها بتوانیم گامی در جهت افزایش اطمینان کاربران خود برداریم.

درباره نویسنده

ab275dcfdcc193e66e0d0fa3f185114d?s=112&d=mm&r=g

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر