موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

کد فعال سازی رجیستری گوشی

کد فعال سازی رجیستری گوشی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 11 اسفند 1400 ساعت 21:00

در طرح رجیستری گوشی برای هر دستگاه (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید فرآیند فعال‌سازی گوشی (رجیستری گوشی) در سامانه همتا از طریق وارد کردن شماره IMEI، شماره سیم کارت و کد فعال‌سازی، برای سیم کارت مورد نظر انجام شود.

آموزش امنیت اینستاگرام

استعلام همزمان طرح رجیستری و سرقتی بودن موبایل، تبلت و لپ تاپ در سامانه کشوری همیاب ۲۴ 

کد فعال‌سازی گوشی را چگونه به دست آوریم؟

کد فعال‌سازی گوشی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمی شود. بسته به نوع دستگاهی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده) که قصد فعال‌سازی آن را دارید از سه روش زیر می توانید کد فعال‌سازی گوشی را بدست آورید.

۱- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های آکبند قانونی

برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال‌سازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی دستگاه، ثبت شده است. در غیر این ‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت وارد کننده که در استعلام اصالت یا رجیستری گوشی در سامانه همتا یا سامانه همیاب ۲۴ نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کد فعال‌سازی بر روی کارت گارانتی اقدام نمایید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده به صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی بروید.

۲- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم)

کد فعال‌سازی رجیستری گوشی دست دوم پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت، در پیامک با سرشماره HAMTA برای خریدار ارسال می‌شود.

۳- کد فعال‌سازی برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده

کد فعال‌سازی گوشی های مسافری پس از ثبت قانونی شناسه دستگاه در گمرک و ارسال اطلاعات به سامانه همتا، در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر در قسمت “اطلاعات ثبت مسافری” وجود دارد. برای آموزش رجیستر کردن گوشی مسافری در سامانه همتا کلیک کنید.

نکته: دستگاه های مسافری صرفاً برای مصارف غیر تجاری و برای استفاده شخصی مسافر مجاز می باشد لذا، هر زمان که تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود دستگاه از طریق سامانه همتا مسدود خواهد شد.

حتما بخوانید: هشدار در رابطه با خرید گوشی مسافری

جهت استعلام گوشی سرقتی، استعلام رجیستری گوشی، اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ تاپ) می توانید از طریق لینک های زیر به سامانه همیاب ۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن همیاب۲۴ را دانلود نمایید:

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته برای ما بنویسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر