موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

حذف کامل برنامه های نصب شده در ویندوز 10

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 24 آذر 1400 ساعت 08:48

Uninstall-Programs-Windows-10-01.gif

آموزش امنیت اینستاگرام

حذف برنامه هایی که دیگر احتیاج نداریم، علاوه بر نصب برنامه یا نرم افزارهای جدید؛ یکی از رایجترین کارهایی است که کاربران کامپیوتر و لپ تاپ انجام می دهند و در اصل یک کار مهم است. هرچند اگر تازه با ویندوز 10 شروع کرده باشید، اینکار کمی پیچیده شده است. همانطور که می دانیم پنجره Programs and Features و کنترل پنل سنتی ویندوز 10 مخفی شده و گاهی اپلیکیشن های جدید را حذف نمی کند و اپلیکیشن جدیدی بنام Settings جایگزین آن شده است.

حذف برنامه ها در ویندوز 10 با استفاده از کنترل پنل

صرفنظر از اینکه برنامه و نرم افزار دسکتاپ نصب کرده باشید، یک اپلیکیشن مدرن ویندوز 10 نصب کرده باشید، یک اپلیکیشن همگانی چند بخشی جدید باشد، یا یک نرم افزار ساده؛ روش استاندارد حذف آنها از کامپیوتر ساده و یکسان است. برای حذف برنامه ها از ویندوز 10 به دو روش می توان عمل کرد: با استفاده از کنترل پنل قدیمی یا با استفاده از برنامه جدید Settings که در ویندوز 10 ارائه شده است. در صورتی که به استفاده از روش سنتی اصرار دارید، کنترل پنل ویندوز 10 را باز کنید و سپس آیکون Programs and Features را کلیک کرده و به حذف برنامه ها بپردازید.

Uninstall-Programs-Windows-10-02.gif

حذف برنامه ها در ویندوز 10 با اپلیکیشن Settings

در این راهنما طریقه حذف برنامه ها در ویندوز 10 آموزش داده می شود. حذف برنامه ها یک فرآیند ساده است. می توان در درایو سیستمی خود (معمولا درایو C) به محل نصب برنامه رفته و فایل اجرایی Uninstall.exe برنامه مورد نظر را دابل کلیک کرد. سپس دستورالعمل نمایش یافته را تبعیت کرده و برنامه را حذف کرد.

Uninstall-Programs-Windows-10-03.gif

روش استاندارد و عملکرد برتر حذف برنامه ها در ویندوز 10 استفاده از اپلیکیشن Settings می باشد. مطابق راهنمای زیر اپلیکیشن Settings را باز کنید و اقدامات زیر را انجام دهید.

1- منوی استارت ویندوز 10 را باز کنید.

Uninstall-Programs-Windows-10-04.gif

2- زیرمنوی Settings را کلیک کنید.

Uninstall-Programs-Windows-10-05.gif

3- در اپلیکیشن Settings آیکون Apps (در نسخه های قدیمی تر ویندوز 10 آیکون System) را باز کنید.

Uninstall-Programs-Windows-10-06.gif

4- گزینه Apps & features را از ستون سمت چپ پنجره انتخاب کنید.

Uninstall-Programs-Windows-10-07.gif

لیستی از برنامه ها و نرم افزارهای نصب شده در کامپیوتر در ستون سمت راست پنجره ظاهر می شود.

5- اپلیکیشن یا برنامه ای که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید.

Uninstall-Programs-Windows-10-08.gif

6- دکمه Uninstall که ظاهر می شود را کلیک کنید. اگر دکمه غیرفعال (خاکستری) است، این برنامه سیستمی بوده و امکان حذف آن را از این طریق ندارید (همانند دکمه Modify در تصویر زیر).

Uninstall-Programs-Windows-10-09.gif

7- دکمه Uninstall را که بصورت حبابی ظاهر می شود را کلیک کنید تا حذف برنامه تایید شود.

Uninstall-Programs-Windows-10-10.gif

بدین ترتیب بعد از کلیک دکمه Uninstall دستورالعمل حذف برنامه روی صفحه ظاهر می شود. دستورات را پیروی کرده و برنامه مورد نظر خود را حذف کنید.

این راهنما برای حذف برنامه هایی است که کاربر در ویندوز 10 نصب کرده است. برنامه ها و امکانات جنبی زیادی به همراه ویندوز 10 نصب می شود که برنامه های سرخود (Built-in) نامیده می شود. مدیریت این برنامه ها متفاوت بوده و روش حذف و نصب آنها با برنامه های کاربر تفاوت دارد.

اگر در اجرای این راهنما به مشکل برخورد کردید و سایر سئوالات و پیشنهادات خود را در بخش سئوالات عمومی انجمن پلکسا مطرح نمایید. گروه توسعه وب پلکسا به سئوالات شما پاسخ خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: crosstec.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر