موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

بازیابی اطلاعات فضای ابری تلگرام

بازیابی اطلاعات فضای ابری تلگرام

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 26 آذر 1400 ساعت 05:21

553581453.-1395621.jpg?preset=WeblogPostDetail

آموزش امنیت اینستاگرام

تلگرام یکی از بهترین و ساده ترین برنامه های پیغام رسان می باشد که برای سیستم عامل های اندروید، ویندوزفون و آی او اس منتشر شده و اساسا بر روی سرعت در ارسال پیام، امنیت و رایگان بودن تمرکز نموده است؛ اپلیکیشنی که از اهمیت بالایی در بین کاربران برخوردار می باشد و به علت محبوبیت بیش اندازه این برنامه در بین ایران ها تصمیم گرفتم تا به بررسی برخی از ترفندهای برنامه Telegram بپردازیم.


ممکن است شما برخی از چت های خصوص خود را بنا به دلایلی از تلگرام پاک کرده اید اما از آن جایی که ممکن است در پاره ای موارد در بین ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺎﻣﮏ ﻫﺎ اسنادی و تصاویری وجود داشته که اهمیت زیادی برای شما داشته اند، اکنون می خواهید آن ها را بازیابی کنید ولی در تلگرام چنین امکانی وجود ندارد؛ در همین راستا اولین و بهترین ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ روش جهت ریکاوری اسناد حذف شده از روی دستگاه ﺷﻤﺎ بدون هیچ محدودیتی، مراجعه به پوشه مدیریت فایل این اپلیکیشن می باشد.



000000.jpg

قطعا گاهی پیش آمده که با فردی گفتگو کرده اید و دوست دارید قسمتی از چت ها و تصاویری که ارسال کرده اید را حذف نمایید. می دانیم برای این کار تنها کافیست بر روی قسمتی از متن که قصد دارید آن را پاک کنید، انگشت خود را نگه دارید و از میان گزینه های نمایش داده شده گزینه Delete را انتخاب نمایید؛ هم چنین می توانید با استفاده از تیک سبز رنگ متن ها علامت گذاری و تعداد زیادی از آن ها را به صورت یکجا حذف نمایید.


بدون شک یکی از ویژگی های منحصر به فرد تلگرام استفاده از فضای ابری می باشد که خدمات خوب و وسیع این برنامه، آن را نسبت به دیگر برنامه های پیغام رسان کامل تر می نماید؛ از این رو شما می توانید این فایل ها را در صورت پاک شدن و به آسانی بازیابی نمائید اما فراموش نکنید یکی دیگر از قابلیت های جالب پیام رسان تلگرام، امکان دانلود خودکار تصاویر، پیام های صوتی، فیلم ها و دیگر فایل های ارسال شده برای شما می باشد.


در واقع هر گاه کاربری یک عکس، پیام صوتی و … در یک گروه یا پی وی برای شما ارسال می کند، تلگرام به طور اتوماتیک این فایل ها را دانلود می کند و فایل های دریافت شده اعم از صوت و تصویر و … را در پوشه ای با نام Telegram در حافظه دستگاه و به صورت تفکیک شده ذخیره می کند و به همین دلیل یکی از سریع ترین روش های ریکاوری، رفتن به پوشه عکس ها و اسناد ذخیره شده در حافظه گوشی می باشد.



01_2.jpg

علاوه بر این پوشه Cach در گوشی شما نیز تمامی فیلم ها و فایل هایی که ارسال کرده اید را در خود ذخیره می کند و برای پیدا کردن این پوشه کافیست شما در حافظه اصلی گوشی Telegram را انتخاب و نهایتا به پوشه Cache مراجعه نمایید تا بتوانید تمامی عکس هایی که ارسال و یا دریافت نموده اید را بیابید؛ هم چنین می توانید مسیر زیر را طی نمایید:

device storage/android/data/org.telegram.messenger~/cache


03_2.jpg

در واقع اگرچه در صورت تمایل می توانید گفتگویی که با یک فرد انجام داده اید را از سابقه چت ها یا همان History برنامه پاک نمایید (انگشت خود را به مدت طولانی (چند ثانیه) بر روی آن قرار داده و گزینه Clear History را انتخاب نمایید) اما در پوشه Cache تلگرام تمامی عکس ها ، فیلم ها و فایل های دیگری که شما ارسال/دریافت نموده اید در آنجا ذخیره می شوند و به راحتی قابل بازیابی می باشد.



* نکته :

در صورتی که پیش از این برای خالی کردن فضای پرشده در تلگرام از

گزینه Clear Cache

استفاده کرده باشید، دیگر چنین امکانی در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.


در پایان گفتنی است این مراحل برای گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندروید صورت گرفته ولی تا حدودی می تواند برای سیستم عامل های ویندوزفون و آی او اس نیز صدق نماید.

عاشق زیباترین زبان دنیا یعنی فرانسه و در کنارش عشق به دنیای تکنولوژی و موبایل او را به سمت نویسندگی و ترجمه در دنیای گجت‌های هوشمند کشاند چون عاشق جان بخشی به کلمات با استفاده از ترجمه‌ست؛ لیسانس زبان فرانسه، تسلط کامل بر زبان انگلیسی و تجربه 9 سال نویسندگی در دپارتمان محتوای گوشی شاپ.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر