موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

حذف حساب جیمیل از گوشی شیائومی

حذف حساب جیمیل از گوشی شیائومی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 04 فروردین 1401 ساعت 18:52

آموزش امنیت اینستاگرام

اگر می‌خواهید اکانت gmail خود را از روی یک دستگاه اندروید حذف کنید، جای هیچ نگرانی نیست. اکانت گوگل شما همچنان باقی می‌ماند و قادر به استفاده از اکانت خود به وسیله مرورگر وب هستید. حتی اگر نظرتان عوض شود، امکان استفاده دوباره اکانت جیمیل روی سیستم اندروید خود را دارید.

placeholder.svg

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

هنگامی که قصد حذف کردن اکانت جیمیل را دارید باید سه نکته را مد نظر داشته باشید:

  • اکانت جیمیل را از گوگل حذف کنید.
  • گزینه سینک کردن را خاموش کنید تا دیگر ایمیل‌ها روی سیستم اندروید شما بازیابی نشود.
  • اکانت gmail را از یک دستگاه خاص حذف کنید.

قبل از اینکه اکانت gmail را حذف کنید باید توجه داشته باشید در صورتی که با استفاده از گوگل پلی، اپلیکیشن‌های خود را خریداری کرده‌اید، دسترسی به برنامه‌های خریداری شده و همچنین گوگل پلی را از دست خواهید داد. همچنین دسترسی شما به تقویم، ایمیل‌ها و عکس‌هایی که در گوگل درایو ذخیره کرده‌اید قطع می‌شود.

برای حذف اکانت جیمیل مراحل پایه زیر را اجرا کنید:

در بخش تنطیمات به قسمت حساب کاربری خود مراجعه کنید.

گوگل را انتخاب کنید و سپس روی گزینه اکانت گوگل کلیک کنید.

به منوی تنظیمات بروید

placeholder.svg

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

اولین قدم برای حذف کردن اکانت gmail  از روی سیستم عامل اندروید، دسترسی به بخش حساب کاربری گوشی شما است. بسته به اینکه گوشی شما چیست و چه نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید را استفاده می‌کنید، حساب کاربری شما با اکانت جیمیل سینک می‌شود. اما در تمام گوشی‌ها این قسمت با اسامی دیگری وجود دارد.

در قسمت منوی اصلی، در بخش حساب کاربری باید به گزینه سینک حساب کاربری دسترسی پیدا کنید. در این مرحله باید سینک حساب کاربری گوگل را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید.

اگر به بخش اطلاعات گوگل در منوی اصلی رفته‌اید، می‌توانید با حذف اکانت گوگل سینک شدن حساب کاربری خود را حذف کنید و از این به بعد حساب کاربری شما با گوگل سینک نمی‌شود.

یک اکانت gmail را انتخاب کنید

placeholder.svg

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

با باز کردن منوی حساب کاربری، سیستم عامل اندروید شما را به صفحه‌ای ارجاع می‌دهد که تمامی نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.

در این قسمت نیاز است تا به قسمت گوگل بروید. با باز کردن گوگل به اکانت‌های جیمیلی که روی گوشی شما ذخیره شده دسترسی پیدا می‌کنید. با باز کردن اکانت جیمیلی که می‌خواهید حذف کنید به حساب کاربری‌ای دسترسی پیدا می‌کنید که توسط آن اکانت gmail با گوشی شما سینک شده است.

حذف گزینه سینک یا حذف اکانت جی‌میل

placeholder.svg

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

منوی سینک شما را به تمام اطلاعاتی که توسط اکانت جیمیل شما روی گوشی سینک شده هدایت می‌کند. اگر می‌خواهید اکانت gmail  شما همچنان روی این دستگاه باقی بماند اما دیگر هیچ نوتیفیکیشن یا ایمیلی دریافت نکنید، کافی است که امکان سینک کردن اطلاعات را خاموش کنید.

اگر واقعا تصمیم دارید اکانت جی‌میل را از روی گوشی خود حذف کنید نیاز دارید وارد منوی Overflow شوید. برای دسترسی به این بخش باید دنبال آیکونی با شمایل سه نقطه عمودی کنار هم بگردید. این منو شامل یک گزینه برای حذف اکانت جیمیل مورد نظر شما دارد.

اتمام حذف اکانت جیمیل

placeholder.svg

حذف اکانت جیمیل از روی اندروید

بعد از اینکه گزینه حذف اکانت جیمیل را انتخاب کنید، گوشی شما یک صفحه پاپ‌آپ جهت تایید این مسئله باز می‌کند. در این صفحه پاپ‌آپ حذف اکانت را انتخاب کنید.

بعد از تایید حذف اکانت جی‌میل، به منوی قبلی باز می‌گردید و دیگر اکانت جیمیل مورد نظر در لیست وجود نخواهد داشت.

مشکلات حذف اکانت جی‌میل

این مراحل ساده برای حذف اکانت جی‌میل روی سیستم عامل اندروید، در اکثر گوشی‌های متصل به سیستم عامل اندروید یکسان است. به طور معمول مشکل خاصی در حذف اکانت جی‌میل وجود ندارد. اما از مشکلاتی که معمولا کاربران با آن روبرو می‌شوند پیدا نکردن منوی Overflow است.

اگر منوی Overflow را به صورت سه نقطه متوالی پیدا نکردید، به دنبال شمایلی این چنین بگردید، ممکن است این منو در گوشی شما با سه خط موازی وجود داشته باشد.

در بعضی موارد ممکن است با حذف اکانت جی‌میل دسترسی شما به گوگل‌پلی و موارد ضروری حذف شود. اگر گوشی شما برای راه‌اندازی اولیه با یک اکانت جی‌میل بالا آمده باشد، در این صورت با حذف آن اکانت gmail هنگام دسترسی به بعضی موارد مانند خرید نرم‌افزارهای دیگر بعد از این به مشکل خواهید خورد.

اگر چنین موردی برای شما پیش بیاید، احتمالا نیاز دارید یک بار دیگر گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید و مجددا گوشی را با اکانت جی‌میل جدیدی راه‌اندازی کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: kookmobile.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر