آموزش امنیت اینستاگرام

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی نوکیا

علت خاموش شدن ناگهانی گوشی نوکیا

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 17 دی 1400 ساعت 16:07

برخی از کاربران شکایت دارند که تلفن هوشمند اندرویدی آنها به طور تصادفی خاموش می شود این مسئله می تواند بسیار ناراحت کننده باشد به خصوص هنگامی که در حال مکالمه با تلفن همراه خود هستید. بنابراین در این حالت باید علت خاموش شدن ناگهانی گوشی خود را بدانید و راه حل هایی را برای رفع علت خاموش شدن ناگهانی گوشی اندروید دریافت نمایید در این مقاله روش هایی که می توانند برای رفع علت خاموش شدن ناگهانی گوشی است ، مورد استفاده  شما کاربران قرار گیرد. اگر هم اکنون تلفن شما به طور ناگهانی خاموش می شود و باید تلفن همراه خود را دوباره روشن کنید یا باتری را بردارید و مجدداً وارد کنید تا بتواند دوباره آن را روشن کنید ، این مقاله به شما کمک می کند تا علت خاموش شدن ناگهانی گوشی خود را برطرف کنید.

آموزش امنیت اینستاگرام

بهترین راهکارهای خاموش شدن ناگهانی گوشی

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود تلفن آندروید شما با مشکل خاموش شدن ناگهانی مواجه شود که در اینجا شایع ترین و اصلی ترین علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شما را بیان نموده ایم.

·        برنامه مورد نظر را پیدا کنید

گاهی اوقات یک برنامه می تواند باعث بی ثباتی نرم افزار شود که گوشی شما را به طور تصادفی خاموش می کند بنابراین شما می توانید : –       برنامه مورد نظر خود را حذف کنید-       در هنگام استفاده از یک برنامه خاص یا هنگام انجام یک کار خاص ، تلفن همراه خود را خاموش کنید-       اطمینان حاصل کنید که همه برنامه های شما در برنامه Google Play Store بروزرسانی شده اند –       برنامه هایی را که اندکی قبل از شروع این مسئله نصب شده اند را حذف کنید

  • پوشش محافظ نامناسب

بسیاری از افراد برای محافظت از تلفن همراه خود به منظور جلوگیری از خراب شدن آن از یک کاور استفاده می کنند اما اگر کاور نامناسب یا خیلی محکم باشد ، بر عملکرد دستگاه شما تأثیر منفی می گذارد برخی موارد کاور ها کمی بیش از حد خاص هستند و در واقع می توانند به کلید پاور تلفن همراه فشار بیاورند و باعث خاموش شدن تلفن در زمان های متوالی شوند بنابراین اگر این مسئله بعد از سرمایه گذاری روی یک پوشش محافظ شروع به اختلال در تلفن همراه شما کرد ، ما توصیه می کنیم که موارد  تاثیر گذار بر تلفن همراه خود را بررسی کنید و ببینید که ممکن است باعث علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شما شود . همچنین هنگام خرید کاور اطمینان حاصل کنید که دوربین سنسور نور یا سنسور مجاورت در بالای گوشی را پوشش نمی دهد که ممکن است شروع به گرفتن صفحه سیاه کنید یا در هنگام تماس با مشکل مواجه شوید.

  • باتری خود را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که باتری خاموش است اگر تلفن همراه شما این امکان را  می دهد که باتری را آن را جدا کنید ، درپوش باتری یا صفحه پشتی آن را از تلفن جدا کنید و اطمینان حاصل کنید که باتری در محفظه باتری خوب و محکم است اگر باتری شل باشد ، ممکن است درهای باتری که به گوشی وصل می شوند به درستی متصل نشده باشند هنگامی که باتری ارتباط بدی با تلفن همراه شما دارد ، دستگاه قادر به اجرای یکنواخت نیست و باتری سست نیز علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شما خواهد شد همچنین اگر قلاب های فلزی متوقف نشوند ، گوشی نمی تواند قدرت را از باتری بکشد و تلفن به وضوح خاموش می شود. اگر این اتصال به این دلیل که باتری از بین رفته است اتصال خوبی نیست ، ممکن است سیم باتری و تلفن قطع شود و فقط برای چند ثانیه قطع شود بنابراین مجدداً اتصال را برقرار نماییدو  باتری خود را بررسی کنید.

  • وضعیت باتری را بررسی کنید

همچنین پس از خروج باتری اطمینان حاصل کنید که وضعیت باتری خوب است و با خیال راحت می توانید باتری را از روی گوشی بیرون آوردید و مطمئن شوید که هنوز هم در وضعیت خوبی قرار دارد. اگر باتری به نظر می رسد باتری به صورت صاف بر روی سطح صاف قرار نمی گیرد ، ممکن است باتری تلفن همراه شما نیاز به تعویض داشته باشد بنابراین به دنبال خرید باتری جایگزین باشید که معمولاً جایگزینی آن مقرون به صرفه است اگر تلفن شما کمتر از یک سال عمر می کند ، باتری ها برای همیشه دوام نخواهند داشت ، البته می توانید از گزینه گارانتی تلفن همراه خود نیز استفاده نمایید. معمولاً باتری ها تحت یک سال ضمانت تولید می شوند و ممکن است شما بتوانید یک باتری با نام تجاری جدید را به صورت رایگان دریافت کنید.

98-300x206.png

  • برنامه های خود را بررسی کنید

معمولاً تلفن های همراه اندرویدی نسبت به سایر سیستم عامل ها آسیب ناپذیر هستند و وقتی مشکلی ایجاد می شود بیشتر مواقع مربوط به یک برنامه بد است آیا خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ شما پس از بروزرسانی آن به سیستم عامل جدید رخ داده است؟ اگر چنین است پس احتمالاً علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ یک آپدیت بد نیست بلکه نتیجه مسئله یک برنامه بد است. یک برنامه ناسازگار در تلفن همراه شما به علت خاموش شدن ناگهانی گوشی منجر می شود چه زمانی متوجه شدید که این مسئله در تلفن همراه شما اتفاق می افتد؟ آیا در همین زمان بود که یک برنامه را بارگیری کردید؟ برنامه های کاربردی می توانند بعضی اوقات در تلفن های هوشمند اندرویدی مشکل عجیبی ایجاد کنند و برای ایجاد مشکلات ، لزوماً نیازی به اجرای آن نیست. هنگامی که این مسئله برای اولین بار برای تلفن همراه شما اتفاق افتاد ، سعی کنید برنامه هایی را که احتمالاً بارگیری کرده اید یا بروز رسانی نموده اید را حذف کنید. اگر نمی توانید بفهمید که کدام یک از برنامه ها علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شما است ، می توانید به حالت Safe Mode بروید تا آن را دریافت کنید و سپس آن را از دستگاه خود حذف نمایید

  • دکمه روشن را فشار دهید تا پنجره ای با چندین گزینه در دستگاه شما نمایش داده شود
  • روی گزینه Power off برای مدت زمان 10 ثانیه ضربه بزنید ، یک پنجره ظاهر می شود که از شما سؤال می کند که آیا می خواهید دستگاه را دوباره در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید بنابراین برای ورود به حالت Safe mode فقط بر روی OK کلیک کنید.
  • در حالت ایمن برنامه هایی که با تلفن شما ناسازگار هستند در دسترس نخواهد بود تا مورد استفاده قرار گیرند فقط کافی است آنها را حذف کنید تا تلفن اندروید شما با خطا خاموش شود

چند روز بدون برنامه تلفن همراه خود را امتحان کنید و ببینید که مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی شما را برطرف کرده است. این ایده برای حذف برنامه هایی است علت خاموش شدن ناگهانی گوشی شما می شوند. گوشی های هوشمند اندرویدی به کاربران اجازه می دهند که برنامه های زیادی را در دستگاه خود بارگیری کنند اما برخی از این نرم افزارها ممکن است با سیستم عامل تلفن همراه شما ناسازگار باشند یا میزان برنامه های بارگیری شده بسیار سنگین باشند که به علت خاموش شدن ناگهانی گوشی منجر خواهند شد.

·        به طور غیرمعمول گرم است

اگر به عنوان مثال با لمس تلفن همراه ال جی خود متوجه می شوید که به طور غیر معمولی گرم است ، ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی گوشی ال جی شما باشد .بنابراین پیشنهادات زیر را برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی تلفن همراه خود  به دلیل دمای زیاد بکار گیرید

–       از استفاده از تلفن همراه خود در نور مستقیم خورشید و محیط های بیش از حد گرم برای هر مدت زمان خودداری کنید.-       از استفاده از برنامه هایی که به مدت طولانی به پردازنده یا قدرت فیلم نیاز دارند ، خودداری کنید.-       اگر تلفن همراه شما هنگام شارژ داغ است ، آن را از شارژر جدا کنید و تمام برنامه های در حال اجرا را ببندید ، قبل از شروع دوباره شارژ اجازه دهید تلفن خنک شود.-       از کابل شارژر تلفن همراه خود استفاده کنید زیرا شارژرها و کابل های شخص ثالث ممکن است به درستی کار نکنند و ممکن است باعث شود که گوشی شما هنگام شارژ به سرعت گرم شود.

  • تهیه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد

اغلب تنظیم مجدد تلفن همراه برای اکثر مشکلات آخرین راه حل است ، اما بازنشانی داده های کارخانه در تلفن آندروید ا می تواند اکثر موارد مشکلات مربوط به تلفن همراه شما را برطرف کند ، به خصوص وقتی که از نرم افزار استفاده می شود. قبل از شروع تنظیمات و تنظیم مجدد داده های کارخانه دستگاه خود توصیه می کنیم ابتدا نحوه تهیه نسخه پشتیبان و تنظیم مجدد تلفن Android را برای راهنمای گام به گام در مورد چگونگی تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ذخیره شده در تلفن بخوانید. از آنجا که تنظیم مجدد تلفن تمام داده های دستگاه شما را پاک می کند ، بنابراین بهتر است فایل ها را از قبل در Android نسخه پشتیبان تهیه کنید. –       بر روی آیکون تنظیمات گوشی خود کلیک کنید و گزینه Backup and Reset را در این بخش انتخاب کنید-       در مرحله بعد ، تنظیم مجدد داده های Factory را انتخاب کنید و سپس روی دستگاه تنظیم مجدد ضربه بزنید.-       پس از آن می توانید برای تنظیم مجدد تلفن خود روی ERASE EVERYTHING کلیک کنید.-       پس از اتمام فرآیند تنظیم مجدد ، دستگاه به طور خودکار مجدداً راه اندازی می شود و باید یک بار دیگر آن را تنظیم کنید

سپس تنظیم مجدد کارخانه را از طریق تنظیمات زیر انجام دهید قبل از انجام این کار ، لطفاً از موارد زیر آگاه باشید: –       با تنظیم مجدد کارخانه ، تمام داده ها ، رسانه ها و پرونده ها از ذخیره تلفن همراه شما پاک می شوند اگر قبل از همگام سازی یا پشتیبان گیری از آنها اطلاعات را از دست دهید دیگر قادر به بازیابی آنها نخواهید بودبنابراین حتما اطمینان حاصل کنید که از کلیه اطلاعات و پرونده های مهم قبل از اقدام  یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.-       اطمینان حاصل کنید که قبل از تنظیم مجدد تلفن همراه شما حداقل 35٪ شارژ شده است یا به یک شارژر HTC وصل شده است و به طور فعال شارژ می شود.-       مطمئن شوید که نام و رمزعبور حساب Google خود را می دانید زیرا پس از تنظیم مجدد کارخانه ، به قفل تلفن همراه خود نیاز دارید.-       در تلفن های دارای Android 5 یا بالاتر ، ممکن است Protection فعال شود این بدان معنا است که بعد از تنظیم مجدد کارخانه ، باید با استفاده از همان حساب Google که در تلفن همراه شما وارد شده است ، وارد سیستم خود شوید. اگر رمز ورود حساب Google خود را فراموش کرده اید ، از مرورگر وب رایانه خود استفاده کنید و برای بازنشانی رمز ورود خود ابتدا به آدرس www.google.com/accounts/recovery بروید. برای انجام تنظیم مجدد کارخانه مرا حل زیر را انجام دهید –       به settings بروید-       روی System > Reset options ضربه بزنید-       روی Backup & reset ضربه بزنید-       روی Erase all data (factory reset) و سپس روی Reset phone ضربه بزنید-       ممکن است لازم باشد که تمام راه را به پایین بروید تا همه چیز را روی صفحه بخوانید و دکمه Reset phone تلفن همرا خود را فعال کنید.-       اگر قفل امنیتی در تلفن دارید ، قبل از ادامه کار باید اعتبار امنیتی خود را وارد کنید.-       روی Erase eveything ضربه بزنید یا وقتی از شما خواسته شد روی تأیید ضربه بزنید.-       راه اندازی مجدد و تنظیم مجدد تلفن می شود.

  • ضمانتنامه

اگر Factory Data Reset مشکل خاموش شدن ناگهانی دستگاه هواوی سامسونگ ال جی وحتی نوکیا ساده را برطرف نکرد و تمام پیشنهادات دیگر را نیز در مورد این مقاله امتحان کرده اید ، بنابراین با استفاده از گارانتی گوشی خود را به یکی از مراکز تعمیرات موبایل ببرید تا هرچه سریعتر علت خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی و علت خاموش شدن ناگهانی گوشی نوکیا ساده و علت خاموش شدن سایر گوشی های شما را برطرف نمایند .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: digibaan.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون