آموزش امنیت اینستاگرام

تغییر محل ذخیره پیش فرض در گوشی سامسونگ

تغییر محل ذخیره پیش فرض در گوشی سامسونگ

نویسنده : مهشید | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 13:40

هر کسی که از گوشی های شرکت سامسونگ استفاده می کند ، به احتمال زیاد حداقل یکبار با مشکل کاهش سرعت گوشی مواجه شده است . دلیل اصلی این کاهش سرعت پر شدن فضای داخلی گوشی می باشد . هر چقدر که برنامه های بیشتری بر روی موبایل نصب می کنید و یا حجم فیلم و عکس هایتان افزایش می یابد به طبع آن فضای داخلی گوشی پر می شود و این مساله مستقیما بر روی سرعت آن تاثیر می گذارد . یکی از راه هایی که برای مقابله با این مشکل وجود دارد تغییر محل ذخیره سازی برنامه ها می باشد . بدین صورت که به جای آنکه برنامه مستقیما بر روی حافظه داخلی گوشی ذخیره شوند ، بر روی فضای حافظه جانبی یا همان رم موبایل ذخیره شوند .

آموزش امنیت اینستاگرام

شما می توانید با تغییر محل ذخیره گوشی سامسونگ هم عکس و فیلم های خود را در حافظه جانبی ذخیره کنید و هم بسیاری از برنامه های موبایل مانند تلگرام و واتساپ را روی حافظه جانبی نصب کنید.مجله ایده آل تکنولوژی امروز به بررسی این موضوع پرداخته است . در این مطلب به روش تغییر محل ذخیره در گوشی های سامسونگ می پردازیم. با ما همراه باشید .

حافظه گوشی های سامسونگ

یکی از بزرگترین مشکلات گوشی های سامسونگ پایین بودن میزان فضای حافظه داخلی آن هاست . بسته به قیمت و  مدل گوش های سامسونگ ، میزان حافظه داخلی این گوشی ها بین ۴ تا  ۳۲ گیگابایت است. اما مشکل به همین جا ختم نمی شود چون باید در نظر داشته باشید نیمی از این فضا را سیستم عامل و برنامه های اصلی گوشی اشغال می کند. به مرور زمان و با نصب برنامه های کاربردی ، فضای داخلی گوشی پر می شود. به این برنامه های کاربردی باید دانلود عکس و فیلم و ذخیره آن ها در حافظه داخلی گوشی را هم اضافه کنیم . همه این ها با همدیگر باعث کند شدن عملکرد دستگاه می شوند.

راهکاری که در این گونه مواقع پیشنهاد می شود استفاده از حافظه جانبی یا همان ” SD Card ” ها می باشد .اگر یکی از کاربران سیستم عامل اندروید باشید حتما می دانید که گوشی های اندروید علاوه بر حافظه داخلی ، دارای حافظه جانبی یا مموری کارت هم می باشند. حجم حافظه جانبی از ۱ تا ۳۲ گیگابایت متغیر است که به نظر برای کاربران کافی به نظر می رسد.

رفع مشکل عدم شناسایی کارت حافظه SD روی گوشی اندروید

تغییر محل ذخیره در گوشی سامسونگ

بعد از وارد کردن حافظه جانبی به گوشی های سامسونگ ، باید تنظیمات لازم را انجام دهید. زیرا گوشی های سامسونگ به طور پیش فرض اطلاعات را روی حافظه داخلی ذخیره می کنند. این تغییر محل ذخیره سازی در گوشی های سامسونگ سامل دو مرحله می شود . ابتدا باید محل ذخیره شدن فیلم ها و عکس هایی که به وسیله دوربین گوشی خود می گیرید را به حافظه جانبی منتقل کنید و در مرحله باید به موبایل خود اعلام کنید که برنامه ها را به جای حافظه داخلی در رم یا همان حافظه جانبی نصب کند .

انتقال عکس و فیلم دوربین به کارت حافظه

ابتدا Camera یا دوربین را اجرا کنید. سپس روی آیکون تنظیمات(چرخدنده) تپ کنید. معمولا این آیکون در بالا و سمت چپ صفحه قرار دارد.

در صفحه تنظیمات گزینه Storage location‌ را پیدا کنید.

در گوشی های شرکت سامسونگ به طور پیش فرص این گزینه بر روی ” Device ” تنظیم شده است . شما باید آن را به ” Memory Card ” تغییر دهید . در بعضی از گوشی ها باید از گزینه ” SD Card ” استفاده کنید . در نظر داشته باشید این دو گزینه هیچ تفاوتی با هم ندارند . به این ترتیب عکس و فیلم هایی که به وسیله دوربین گوشی می گیرید در حافظه جانبی و در قسمت ” DCIM ” ذخیره می شوند.

انتقال فایل به کارت حافظه

در بعضی از پوشی های اندروید ( نه در همه آن ها ) گزینه ای در اختیار کاربر قرار داده شده تا به کمک آن تمام اطلاعات حافظه داخلی را به ” SD Card ” منتقل کند برای این کار ر وارد تنظیمات گوشی شوید و  سپس گزینه Transfer data to SD card را تپ کنید. تمام اطلاعات گوشی به کارت حافظه منتقل می شود.

انتقال برنامه به کارت حافظه

می توانید برنامه های روی گوشی را هم به کارت حافظه منتقل کنید. برای تغییر محل ذخیره در گوشی وارد Settings شوید. گزینه Applications را انتخاب کنید. application manager را تپ کنید.

لیستی از تمام برنامه هایی که روی گوشی تان نصب است مشاهده می کنید.

پیشنهاد می کینم برنامه های کاربردی  مانند تلگرام ، واتس آپ و اینستاگرام را که فایل های زیادی دارند اول منتقل کنید.

برای مثال روی برنامه اینستاگرام بزنید. دکمه Move to SD card را تپ کنید. کمی صبر کنید تا برنامه به کارت حافظه منتقل شود.

نکته :  برنامه های اصلی گوشی دکمه Move to SD card غیرفعال است. زیرا نمی توان این برنامه ها را منتقل کرد. همچنین توجه کنید که با تغییر محل ذخیره در گوشی برنامه ها بدون کارت حافظه اجرا نمی شوند. بنابراین اگر کارت حافظه را از گوشی خارج کنید این برنامه اجرا نمی شود.

سامسونگ گلکسی S4

برای جابجایی فایل بین حافظه داخلی و کارت حافظه خارجی در دستگاه ذخیره‌سازی دوگانه مانند سامسونگ گلکسی S4 ، لطفاً روی نماد در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید تا از منو خارج شوید. همچنین می‌توانید ضربه بزنید و به راست بکشید تا از فهرست خارج شوید. سپس روی “تنظیمات” ضربه بزنید.

  • سپس روی “Storage” ضربه بزنید.
  • مکان را برای ذخیره انتخاب کنید و سپس برای تأیید روی “Switch” ضربه بزنید.
  • بانک اطلاعاتی کتابخانه library database حذف می‌شود. لطفا چند دقیقه صبر کنید تا دوباره ساخته شود.

اگر کارت حافظه دارید، لطفاً فایل‌های رسانه را در محل ذخیره داخلی ذخیره نکنید ، زیرا این امر باعث ایجاد خطا در روند همگام‌سازی / import می‌شود.

سامسونگ گلکسی S7

به طور پیش‌فرض، عکس‌ها و فیلم‌ها در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می‌شوند. اگر یک کارت microSD را در دستگاه نصب کرده‌اید، دستگاه از شما سؤال می‌کند که آیا می‌خواهید دفعه دیگر که برنامه دوربین را باز می ‌نید عکس را در کارت microSD ذخیره کنید؟

مکان ذخیره پیش‌فرض را تغییر دهید

  • از صفحه اصلی، روی Apps و سپس Camera ضربه بزنید.
  • روی نماد Camera settings ضربه بزنید.
  • روی Storage location کلیک کنید.
  • برای تغییر مکان ذخیره پیش‌فرض، Deviceیا SD card را انتخاب کنید.

سامسونگ گلگسی J5

برای انتفال فایل‌ها از حافظه اصلی گوشی J5 به حافظه جانبی یا همان SD Card باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خوا شوید. برای اینکار نوار اعلان را پایین بکشید و بر روی شکل چرخ دنده ضربه بزنید
  • در بخش Setting بر روی گزینه Apps ضربه بزنید
  • بر روی برنامه مورد نظرتان که می‌خواهید به حافظه جانبی منتقل شود، ضربه بزنید
  • اگنون گزینه Storage را انتخاب کنید
  • در این بخش همانند تصویر زیر، بر روی Change ضربه بزنید
  • همانند تصویر زیر، مشاهده می‌کنید که برنامه بر روی Internal Shared Storage ذخیره شده است
  • شما باید در این بخش تیک گزینه SD Card را بزنید
  • در پنجره جدیدی که باز می‌شود، همانند تصویر زیر بر روی Move ضربه بزنید
  • در انتهای کار، مشاهده می‌کنید که فضای ذخیره سازی به External Storage تغییر یافته است.
  • این پیغام به معنی انتقال موفق برنامه مورد نظر به حافظه جانبی می‌باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون