موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

نشانه های سوختن ال سی دی گوشی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 25 بهمن 1400 ساعت 08:58

kij.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹

نشانه سوختن ال سی دی گوشی می تواند مختلف باشد، شما با توجه به این نشانه ها می توانید تشخیص دهید که آیا زمان این رسیده است که اقدام به تعویض تاچ و ال سی دی موبایل خود کنید یا خیر! در ادامه این مقاله از تعمیرات موبایل با ما همراه باشید تا نشانه سوختن ال سی دی گوشی و دلایل آن را به شما بگوییم.

نشانه سوختن ال سی دی گوشی چیست؟

کار نکردن تاچ گوشی

 یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی ال سی دی گوشی های موبایل، کار نکردن تاچ گوشی و یا بروز اختلال و تاخیر در عملکرد تاچ گوشی است. برای اطمینان پیدا کردن از اینکه این مشکل واقعا سخت افزاری است؛ توصیه می‌کنیم یک بار گوشی خود را هارد ریست یا حتی فکتوری ریست کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشت؛ پس باید هرچه زودتر به تعویض تاچ ال سی دی موبایل خود بپردازید.

روشن نشدن صفحه نمایش گوشی موبایل

یکی دیگر از نشانه های خرابی ال سی دی موبایل روشن نشدن صفحه نمایش است. البته دقت داشته باشید که همیشه روشن نشدن صفحه نمایش گوشی دلیل محکمی برای خراب شدن تاچ ال سی دی نمی باشد و در برخی شرایط می‌تواند ناشی از بروز اختلال در عملکرد قطعات برد و مدارهای آن، مدار پاور و شارژ، باتری و ... هم باشد. از طرفی دیگر هم روشن نشدن صفحه نمایش ممکن است به دلیل سوختن ال سی دی هم باشد. پس باید گوشی خود را به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل ببرید تا کارشناسان مشکل اصلی ان را تشخیص دهند. 

سیاه شدن قسمتی از صفحه نمایش موبایل

یکی دیگر از نشانه های خرابی ال سی دی موبایل می توان به سیاه شدن بخشی از صفحه نمایش موبایل اشاره کرد. سیاه شدن بخشی از صفحه نمایش نشان از سوختن قسمتی از ال سی دی موبایل است. پس در این مواقع باید اقدام به تعویض تاچ و ال سی دی موبایل خود کنید. 

سو سو زدن یا پرش صفحه نمایش

از دیگر نشانه های خرابی ال سی دی گوشی، می‌توان به سو سو زدن صفحه نمایش اشاره کرد. سو سو زدن صفحه نمایش ممکن است در عملکرد و استفاده شما از گوشی اختلالی ایجاد نکند اما یکی از اصلی ترین نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی می باشد. دقت داشته باشید هنگامی که صفحه نمایش سوسو میزند، ممکن است ال سی دی به طور کامل بسوزد. پس سریعا به سراغ یک تعمیرکار گوشی در مراکز تعمیرات موبایل بروید.

ترک خوردن صفحه نمایش

در صورتی که ترک ایجاد شده روی نمایش گر مربوط به گلس نیست و نمایش گر خود گوشی ترک خورده است در عمل کرد آن مشکل ایجاد می شود و بسته به شدت آن به تعمیر یا تعویض قطعه نیاز خواهد بود.

به وجود آمدن هاله و یا خطوط رنگی بر روی صفحه نمایش گوشی

متاسفانه این مشکل هم در گوشی های شرکت سامسونگ خیلی رایج است. به دلیل وجود این مشکل روی صفحه نمایش گوشی هاله های رنگی عجیب یا خطوط رنگی ایجاد می‌شود که متاسفانه به هیچ عنوان قابل از بین بردن نیستند! تنها راه حلی که در این شرایط برای از بین بردن هاله یا خطوط رنگی نام برده شده پیش رویتان قرار می‌گیرد مربوط به تعویض کامل تاچ ال سی دی گوشی می‌شود.

بنفش شدن صفحه گوشی بر اثر ضربه

دلیل بنفش شدن صفحه گوشی، به دلیل آسیب دیدگی پیکسل های صفحه از داخل است. این مشکل فقط در اثر ضربه یا فشار بیش از حد به صفحه گوشی اتفاق می‌افتد و به هیچ عنوان بدون آسیب دیدگی فیزیکی دچار این مشکل نمی‌شود.

 1111.jpg

عواملی که باعث خرابی ال سی دی موبایل می شوند

ضربه و فشار شدید به گوشی

 ضربه و فشار اصلی ترین عامل و دلیل خرابی ال سی دی گوشی های موبایل است. تقریبا در 80 درصد مواقعی که ال سی دی گوشی افراد خراب می‌شود، دلیل آن با ضربه یا فشاری که به دستگاه وارد شده ارتباط دارد. دقت کنید که منظور از فشار، نیروی فشاری خارجی است. در این بین افتادن گوشی از دست کاربران نقش بسیار پر رنگی نیز دارد و در خیلی از مواقع دیده شده که این موضوع منجر به خراب شدن ال سی دی و تاچ اسمارتفون ها می‌شود.

آبخوردگی و خیس شدن گوشی موبایل

آب خوردگی و نفوذ مایعات به داخل گوشی هم یکی از اصلی ترین عواملی است که در خراب شدن ال سی دی یا دیگر قطعات گوشی نقش دارد.  برای جلوگیری از بروز این مشکل در گوشی خود هیچوقت با دست خیس از آن استفاده نکنید و دستگاه را در تماس با مایعات قرار ندهید.

خرابی خود به خودی گوشی با گذر زمان

در خیلی از مواقع هم دیده شده که واقعا دلیل و عامل مشخصی برای خرابی ال سی دی گوشی ها وجود ندارد و این قطعه به طور خودکار در گوشی می‌سوزد یا دچار اختلال عملکرد می‌شود. در اینگونه مواقع اگر گوشی شما گارانتی داشته باشد می‌توانید با مراجعه به نمایندگی های رسمی شرکت ارائه دهنده سرویس گارانتی خود، گوشی را بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای تعمیر کنید.

سیاه شدن ال سی دی گوشی بر اثر مشکلات بوردی

احتمال سیاه شدن صفحه نمایش گوشی بر اثر مشکلات بوردی بسیار کمتر از مورد فوق است. اولین نشانه این است که پس از ضربه، بورد گوشی نیز خاموش باشد. البته توجه داشته باشید این نشانه خیلی قابل اعتماد نیست وامکان دارد در این شرایط نیز با تعویض ال سی دی مشکل حل شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم گوشی توسط کارشناسان تعمیرات موبایل بررسی شود.

606932040.jpg

راه حل هایی برای جلوگیری از خرابی ال سی دی موبایل

برای جلوگیری از خراب شدن ال سی دی گوشی و جلوگیری از ضربه و فشار باید از آن مراقبت کنید. برای مراقبت کردن از ال سی دی گوشی روش های مختلف و کارسازی وجود دارند. برخی از اصلی ترین روش هایی که می‌توانند در جلوگیری از خرابی ال سی دی گوشی های موبایل تاثیرگذار باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • استفاده از گلس محافظ ال سی دی
  • استفاده از گارد محافظ گوشی
  • دقت در مراقبت از گوشی
  • عدم استفاده از گوشی با دست خیس
  • استفاده از کاور و قاب مناسب

 برای ثبت سفارش تعویض ال سی دی و تاچ موبایل خود در نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل کافیست با شماره زیر تماس بگیرید:

 ۰۲۶۹۱۰۰۹۰۹۱

و یا به صورت آنلاین سفارش خودتان را ثبت کنید و در اولین فرصت همکاران به درخواست شما رسیدگی میکنند. پارس ارتباط نمایندگی تعمیرات موبایل و فروشگاه انواع قطعات مختلف گوشی موبایل اعم از خرید آی سی صدا ، آی سی pf ،آی سی تغذیه ، آی سی هارد b309 و ... می باشد.  پارس ارتباط لوتوس برگذار کننده دوره های آموزش تعمیرات موبایل در کرج می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر