آموزش امنیت اینستاگرام

انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت در ویندوزفون

انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت در ویندوزفون

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 05 آذر 1399 ساعت 15:56

Windows-mobile-contacts-transfers-to-sim.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

یکی از قابلیت هایی که تقریبا تمام گوشی های هوشمند و حتی گوشی های غیر هوشمند از آن پشتیبانی می کنند، امکان ذخیره و پشتیبان گیری شماره ی مخاطبین در سیم کارت می باشد. این قابلیت در بسیاری از موارد می تواند کارساز و کاربردی باشد. متاسفانه پلتفرم ویندوز فون از نسخه های آغازین تا آخرین نسخه که ویندوز ۱۰ موبایل است، فاقد این قابلیت بسیار مهم و اساسی می باشد. اکنون راه حلی برای این موضوع پیدا شده است، بنابراین در ادامه ی مطلب با وینفون همراه باشید.


هر چند در حال حاضر با اضافه شدن ویژگی هایی مانند ذخیره ی خودکار مخاطبین در حساب کاربری، کارت حافظه، فضای ابری و… نیاز به ذخیره ی آن ها در سیم کارت کم تر از گذشته حس می شود ولی همچنان ممکن است این ویژگی گاهی اوقات مورد نیاز برخی از کاربران باشد. به عنوان مثال در هنگام تغییر گوشی و استفاده از گوشی های قدیمی و غیر هوشمند، پس از ریست کلی دستگاه و عدم دسترسی به اینترنت و… این ویژگی می تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

مدتی قبل گروهی از توسعه دهندگان XDA موفق شدند که گوشی های ویندوز ۱۰ موبایل را جیلبریک (اینتروپ آنلاک) کنند و در همین راستا، شاهد اضافه شدن قابلیت های جدیدی به برخی از گوشی ها هستیم. پیش از این ما، مواردی ار جمله غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار، اضافه کردن قابلیت دبل تپ، اضافه کردن کار با دستکش، تغییر فونت و… را به شما آموزش دادیم. حالا به لطف همین جیلبریک، روشی ارائه شده که شما می توانید با انجام چندین تغییر کوچک، قابلیت ذخیره ی مخاطبین بر روی سیم کارت را در ویندوز ۱۰ موبایل فعال نمایید که برای بسیاری از کاربران می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

برای فعال کردن قابلیت پشتیبان گیری از شماره تماس ها در سیم کارت، در ابتدا نیاز دارید که دستگاه خود را طبق این روش، اینتروپ آنلاک (جیلبریک) کنید. همان طور که پیش از این نیز گفته شده است، انجام این کار تنها به کاربران حرفه ای پیشنهاد می شود و اگر شما این فرایند را به درستی دنبال نکنید، ممکن است به دستگاه خود آسیب وارد کنید.

وب سایت وینفون هیچ گونه مسئولیتی را در قبال مشکلات احتمالی بر عهده نمی گیرد و تمامی عواقب احتمالی بر عهده ی خود شخص است.

مراحل انجام کار:

  1. نرم افزار CustomPFD را از این جا دریافت و استخراج کنید و با روشی که در این جا برای نصب VcReg گفته شده، این نرم افزار را نیز نصب کنید.
  2. نرم افزار CustomPFD را باز کنید و به قسمت Registry Tree بروید.
  3. به مسیر HKLM\Software\Microsoft\Contacts\Sim بروید.
  4. کلید EnableSIMAddressBookAndExport را انتخاب کنید.
  5. مقدار این کلید را به ۱ تغییر دهید.
  6. پس از انجام این تغییر، به اپلیکیشن Contacts رفته و وارد بخش تنظیمات آن شوید. اکنون در قسمت SIM اپلیکیشن، گزینه ی Export to sim قابل مشاهده است.

export-sim-338x600.jpg

نکته ۱: توجه داشته باشید که فضای ذخیره سازی سیم کارت محدود است و اگر شماره های زیادی داشته باشید، نمی توانید تمام آن ها را بر روی سیم کارت ذخیره کنید.

نکته ۲: به علت محدودیت در فضای ذخیره سازی سیم کارت، این احتمال وجود دارد که نام مخاطبین شما به صورت ناقص ذخیره گردد و همچنین در صورتی که چندین شماره در یک مخاطب ذخیره شده باشد، هر شماره در یک مخاطب مجزا ذخیره خواهد شد.

آیا شما نیز تا به حال با کمبود این ویژگی در ویندوز فون و ویندوز موبایل مواجه شده بودید؟

611a1869b3a308cb85dac2f051c346e3?s=65&d=mm&r=x

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون