موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

نرم افزار اتصال گوشی اندروید به کامپیوتر بدون کابل

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 05 آذر 1399 ساعت 15:55

گاهاً مواردی پیش می آید که ما لازم می بینیم گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر و یا لپ تاپ وصل کنیم و تبادل داده و اطلاعات انجام دهیم. برای انجام این کار نیاز به یک رابط داریم تا عمل اتصال را انجام دهد این رابط می تواند به دو صورت سخت افزاری و یا بی سیم باشد. در ارتباط از نوع سخت افزاری ما برای رابط از کابل های USB استفاده می کنیم و در نوع بی سیم از طریق امواج.

آموزش امنیت اینستاگرام

امروزه بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند از مشکلات اتصال گوشی به کامپیوتر توسط کابل های USB رنج می برند، روش بی سیم هم ساده تر و هم پر سرعت تر است. در این مطلب شما را با روش بی سیم آشنا می کنیم با نکست همراه باشید.

ارتباط بصورت بی سیم:

اتصال بی سیم گوشی به کامپیوتر در اصل توسط ارتباط وای فای انجام می گیرد به طوری که در گوشی نقطه اتصال یا mobile hotspot روشن می شود و در کامپیوتر با وصل کردن وای فای به این شبکه (mobile hotspot) انتقال داده انجام می شود. این کار توسط چند برنامه می تواند انجام گیرد مانند برنامه های shareit، zapya، Airdroid، pushbullet، WeTransfer و…

ساده ترین و آسان ترین برنامه اتصال بی سیم برنامهٔ Airdroid است که اکثراً در تمامی گوشی های بصورت نصب شده وجود دارد و دارای محیطی ساده و کاربری است. نکته حائز اهمیت در مورد این نرم افزار این است که بر خلاف سایر برنامه ها فقط لازم است روی گوشی نصب شود و نیازی به نصب بر روی کامپیوتر ندارد.

اتصال به سیستم با نرم افزار AirDroid:

AirDroid یک اپلیکیشن مخصوص سیستم عامل های اندرویدی است که روی مرورگرها و برای مدیریت فایل ها و تبادل اطلاعات روی کامپیوتر استفاده می شود.

این اپلیکیشن علاوه بر محیط سادهٔ آن بسیار کاربردی و شامل امکانات زیادی است. این امکانات شامل:

  • انتقال فایل قابلیت
  • ارسال پیام
  • امکان مشاهده مخاطبین
  • استفاده از دوربین گوشی
  • اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی و …

نحوه اتصال به کامپیوتر توسط airdroid:

مرحله اول:

ابتدا نقطه اتصال گوشی یا mobile hotspot and tethering را فعال می کنیم. برای امنیت بیشتر بهتر است آن را رمز گذاری کنید.

مرحله دوم:

برای رمزگذاری مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting/connection/mobile hotspot and tethering/mobile hotspot

سپس در گوشه بالای صفحه سمت راست علامت … را بزنید و configure mobile hotspot را انتخاب کنید و در قسمت password رمز خود را وارد و save را بزنید.

 مرحله سوم:

بعد از روشن کردن hotspot در گوشی، در قسمت شبکه های وای فای کامپیوتر خود را به نام hotspot گوشی (Galaxy S7 Edge) که در این پنجره نمایش داده شده وصل کنید تا ارتباط بین کامپیوتر و گوشی برقرار شود.

مرحله چهارم:

زمانی که Hotsopt گوشی تان را روشن می کنید بصورت خودکار یک شناسه IP به آن اختصاص داده می شود که این شناسه درون اپلیکیشن قابل مشاهده است.

وارد اپلیکیشن شده و شناسه خود را روی مرورگر کامپیوترتان در قسمت آدرس بار تایپ کنید.

مرحله پنجم:

بعد از اینکه آدرس را روی کامپیوتر تایپ کردید درخواستی مبنی بر اتصال با گوشی، برای گوشی شما فرستاده می شود شما باید این درخواست را روی گوشی خود تأیید کنید تا ارتباط برقرار شود.

برای تأیید ارتباط در این مرحله گزینه Accept را بزنید.

مرحله ششم:

بعد از تأیید کردن اتصال برقرار شده و امکان انتقال فایل برقرار می شود و روی مرورگر خود پنجره زیر را مشاهده خواهید کرد.

مرحله هفتم:

برای جابه جایی اطلاعات روی Files کلیک کنید.

در پنجره ظاهر شده فایل یا فایل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و Download یا Upload را بزنید. این گزینه ها را در گوشهٔ بالا سمت راست می توانید ببینید.

Download برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر و upload برای انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی به کار می رود.

آیا شما روش بهتری و سریعتری برای اتصال بی سیم گوشی به رایانه شخصی برای انتقال اطلاعات سراغ دارید؟ با کاربران در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر