موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش کار با نرم افزار hardwipe

آموزش کار با نرم افزار hardwipe

نویسنده : مهشید | زمان انتشار : 22 اسفند 1400 ساعت 09:30

با توجه به نرم افزار های مختلف ریکاوری بسیاری از کاربران همیشه نگران این هستند که اطلاعات شخصی آنها حتی بعد از پاک کردن به صورت دائم پاک نشود. چون فایل ها بعد از پاک شدن حتی از سطل آشغال ویندوز ، بازهم قابل بازیابی هستند.

آموزش امنیت اینستاگرام

در ویندوز اگر فایل مهمی را پاک کنید جای نگرانی نخواهد بود چون فایل ها بعد از پاک شدن حتی از سطل آشغال ویندوز ، بازهم قابل بازیابی هستند البته تا زمانی که در بازه ی بین پاک کردن فایل و ریکاوری آن ، مجددا فایلی را در آن فضا فرار ندهید.

دلیلش این است که هیچ وقت فایل شما به صورت کامل پاک نمی شود در حالی که ویندوز اعلام میکند فضای مربوطه آزاد شده و شما میتوانید فایلی دیگر در این فضا جایگزین کنید.

از این رو جهت بازگرداندن فایل های پاک شده کامپیوترتان می بایست از نرم افزار های ریکاوری استفاده نمایید.

بازیابی فایل های پاک شده ای که بعد از حذف آنها اطلاعات دیگری جایگزین شده است سخت می باشد و نیاز به متدهای پیشرفته ای برای بازگشت اطلاعات است.

پس اگر قصد دارید درایور و یا هارد خود را به فرد دیگری بفروشید و میخواهید از کامل پاک شدن اطلاعات و غیر قابل بازگشت بودن فایل هایتان اطمینان حاصل کنید:

می بایست علاوه بر پاک کردن فایل هایتان ، فضای پنهان اختصاص داده شده به فایل های پاک شده در درایورتان را نیز پاک کنید که اینکار با کمک بازنویسی فایل قدیمی امکان پذیر است.

این برنامه ها به شما برای حذف دائمی فایل ها و جلوگیری از غیرقابل بازگشت بودن اطلاعاتتان کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید قبل از استفاده از این ابزار حتما از پاک کردن اطلاعات مربوطه اطمینان کسب کنید.

زیرا بعد از پاک کردن اطلاعات با استفاده از این برنامه ها اطلاعات شما حتی با استفاده از نرم افزارهای ریکاوری غیرقابل بازگشت خواهد بود. نرم افزاری که به شما در زیر معرفی میکنیم با ویندوز ویستا ، ۷ ، ۸ ، ۸٫۱ و وبندوز ۱۰ سازگاری دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر