موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

اتصال فلش به گوشی سامسونگ

اتصال فلش به گوشی سامسونگ

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 22 آبان 1399 ساعت 16:53

آموزش امنیت اینستاگرام

اکثر دستگاه ‌های اندرویدی امکان اتصال فلش به گوشی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اگر شما هم از کاربران دستگاه های اندرویدی هستید و قصد اتصال فلش به دستگاه خود را دارید، تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید. در این مقاله به آموزش اتصال فلش به گوشی سامسونگ ، هواوی و غیره خواهیم پرداخت.

مقدمه‌ای در رابطه با اتصال فلش به گوشی سامسونگ ، هواوی و غیره

امروزه اکثر گوشی های هوشمند به صورت پیش فرض با حافظه داخلی بالا در بازار عرضه می‌شوند. این موضوع کاربر را از استفاده از حافظه‌های جانبی بی نیاز می‌کند. با این وجود ممکن است در برخی از مواقع به دلایل مختلف نیاز به اتصال حافظه جانبی به گوشی داشته باشیم. به عنوان مثال شرایطی را در نظر بگیرید که قصد دارید اطلاعات موجود روی فلش را به گوشی خود  منتقل کنید.

در چنین شرایطی می‌توان فلش را از طریق کابل OTG به گوشی متصل نمود. چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “پورت OTG روی گوشی و اسمارت فون ها را بشناسیم!” اطلاعاتی در رابطه با پورت OTG در اختیارتان قرار دادیم. حال در این مقاله قصد داریم با به آموزش اتصال فلش به گوشی سامسونگ و سایر دستگاه های اندرویدی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا دستگاه اندرویدی من از کابل OTG پشتیبانی می‌کند؟

لازم به ذکر است که تمام گوشی های اندرویدی از قابلیت OTG پشتیبانی نمی‌کنند. خوشبختانه شما می‌توانید با دانلود اپلیکیشن OTG? به بررسی این موضوع بپردازید. جهت دانلود این اپلیکیشن روی این لینک کلیک کنید. پس از نصب و دانلود برنامه OTG? قادر به بررسی پشتیبانی دستگاه خود از قابلیت OTG خواهید بود.

اتصال فلش به گوشی سامسونگ و سایر دستگاه های اندرویدی

اتصال فلش به گوشی سامسونگ ، هواوی و سایر دستگاه های اندرویدی بسیار آسان است. بدین منظور شما ابتدا به یک کابل OTG نیاز خواهید داشت. برخی از دستگاه های اندرویدی نظیر گلکسی S7 به صورت پیش فرض به همراه کابل OTG عرضه می‌شوند. همچنین شما می‌توانید به راحتی این کابل را از طریق فروشگاه‌های موبایل تهیه کنید.

پس از اتصال فلش به گوشی سامسونگ یا سایر دستگاه‌های اندرویدی، فلش توسط گوشی شناسایی می‌شود و نوتیفیکیشنی بر روی صفحه نمایش گوشی شما ظاهر خواهد شد. بدین ترتیب قادر به دسترسی به اطلاعات فلش خواهید بود.

placeholder.svg

به منظور جدا کردن فلش از گوشی، ابتدا انگشت خود را روی صفحه نمایش از بالا به پایین بکشید. سپس گزینه USB mass storage connected را لمس کنید. پس از انجام این عمل می‌توانید فلش را از گوشی جدا کنید.

placeholder.svg

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش اتصال فلش به گوشی سامسونگ ، هواوی و غیره پرداختیم. اتصال فلش به گوشی های اندرویدی فرایندی بسیار آسان است. بدین منظور شما تنها به یک کابل OTG و یک گوشی با قابلیت پشتیبانی از OTG نیاز خواهید داشت.

سوالات متداول آموزش اتصال فلش به گوشی سامسونگ ، هواوی و غیره

1- اتصال OTG در گوشی موبایل چیست؟

OTG مخفف USB On-The-Go است. این ویژگی برای اولین بار در اواخر سال 2001 مورد استفاده قرار گرفت و اجازه می دهد تا دستگاه های USB مانند تبلت یا تلفن های هوشمند به عنوان میزبان عمل کنند تا سایر دستگاه های USB مانند دوربین دیجیتال ، ماوس یا صفحه کلید بتوانند به آنها متصل شوند.

2-آیا تلفن من از OTG پشتیبانی می کند؟

برای تعیین اینکه آیا دستگاه شما از قابلیت USB OTG پشتیبانی می کند، می توانید یا روش اتصال یک درایو فلش USB (با استفاده از کابل USB OTG) را امتحان کنید یا به جای آن از برنامهUSB OTG Checker استفاده کنید. این یک برنامه رایگان است که به سرعت تلفن هوشمند یا تبلت اندروید شما را برای پشتیبانی از OTG بررسی می کند.

3- OTG در موبایل چگونه کار می کند؟

USB OTG (USB On The Go) تلفن شما را قادر می سازد که به عنوان یک میزبان USB عمل کند. این اجازه می دهد تا تلفن شما به سخت افزار اضافی مانند ذخیره سازی ، صفحه کلید وصل شود.

4- چگونه می توانم OTG را در اندروید خود فعال کنم؟

به برنامه تنظیمات> تنظیمات بیشتر بروید و به پایین بروید تا به گزینه ای با عنوان “فعال کردن OTG” برسید و گزینه را فعال کنید. این گزینه درایورهای USB OTG سفارشی را بر روی دستگاه اندروید شما برای FAT32، exFAT و NTFS نصب می کند.

5- چگونه اتصال OTG را فعال کنم؟

نصب نرم افزار دستیار OTG باعث می شود که گوشی اندرویدی شما از عملکرد OTG پشتیبانی کند. برنامه دستیار OTG را نصب و باز کنید، فلش و یا هارد را از طریق خط داده OTG متصل کنید. برای استفاده از عملکرد OTG ، روی Mount کلیک کنید تا محتوای فلش را بخوانید.

6- تفاوت USB و OTG در چیست؟

کابل داده  USB برای اتصال تلفن همراه و رایانه استفاده می شود و عکس و موسیقی در تلفن همراه از طریق کامپیوتر قابل دسترسی است و تلفن همراه به عنوان درایو فلش USB استفاده می شود. کابل داده OTG به یک کامپیوتر نیاز ندارد، تلفن همراه را می توان به طور مستقیم به یک دستگاه USB مانند یک درایو فلش USB، یک ماوس، یک صفحه کلید یا سایر دستگاه های USB متصل کرد.

7- آیا USB Type C از OTG پشتیبانی می کند؟

بله یو اس بی نوع C انعطاف پذیر ترین کانکتوری است که تاکنون ساخته شده است تا انواع کانکتورها را یکپارچه سازد و باعث ایجاد یک اتصال تمام منظوره/چند منظوره می شود.

8- چگونه می توانم OTG را جدا کنم؟

در اینجا مراحل جدا کردن OTG از تلفن اندرویدی آورده شده است.

مرحله 1 ====> به تنظیمات بروید، پایین بروید تا Storage را ببینید و روی آن ضربه بزنید.

مرحله 2 ====> روی لغو نصب گزینه ذخیره سازی USB ضربه بزنید.

مرحله 3 ====> پیامی را مشاهده خواهید کرد که می گوید ارتباط USB قطع شده است.

مرحله 4 ====> اکنون کابل OTG را از دستگاه اندروید خود جدا کنید.

9-چرا OTG روی تلفن من کار نمی کند؟

برنامه Easy OTG Checker روشی آسان برای بررسی اینکه آیا دستگاه اندروید شما از USB OTG پشتیبانی می کند یا خیر. در صورت شناسایی دستگاه USB، USB OTG توسط دستگاه شما پشتیبانی می شود. در صورت عدم شناسایی ویژگی OTG توسط برنامه ، به این معنی است که در اتصال یا تشخیص خطایی رخ داده است و دستگاه شما از OTG پشتیبانی نمی کند.

10- آیا می توانم تلفن را با کابل OTG شارژ کنم؟

کابل های USB OTG وجود دارندکه علاوه بر کارایی خاصی که دارند، با آنها می توان تلفن خود را شارژ کرد. بسیاری از دستگاه های جدید اندرویدی که این روزها روانه بازار شده اند با پشتیبانی از USB OTG عرضه می شوند. با استفاده از کابل های USB OTG مخصوص می توانید حین استفاده گوشی خود را شارژ کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر