موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

مشکلات لپ تاپ لنوو

مشکلات لپ تاپ لنوو

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 24 آبان 1399 ساعت 12:36

a4baz-lenovo-laptop-problem.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

لنوو یکی از برندهایی است که طی این چند سال اخیر فعالیت‌های مفیدی در زمینه الکترونیک داشته است. در کنار تمامی مزایایی که شرکت لنوو بر روی تولیدات خود ارائه داده‌اند، مشکلات متداول لپ تاپ لنوو همچنان به قوت خود باقی است. در ادامه به بررسی مشکلات متداول لپ تاپ لنوو خواهیم پرداخت.

در حال حاضر بخش عمده‌ای از امور رایانه‌ای روزانه یک شخص به کمک لپ تاپ‌ها صورت می‌گیرد. با استفاده از لپ تاپ قادر هستید بسیاری از امور روزانه را به راحتی در خانه و یا محل کار انجام دهید. در این میان برندهای بسیار متنوعی نیز وجود دارد که می‌توانند برای کاربران ویژگی‌های خاصی را داشته باشند.

در طی سال‌های اخیر، این کمپانی به اعتبارات کم و بیشی دست پیدا کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به خرید مجوز کسب و کار رایانه در شرکت IBM در سال ۲۰۰۵ اشاره کرد. همچنین این که تا سال ۲۰۱۴ نیز لنوو از بزرگترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در چین به شمار می‌رفت و مانند دیگر برند‌ها این وسایل نیز دچار اختلالات و مشکلات خاص خود هستند. این کمپانی توانسته است شهرت خوبی در عمر باتری طولانی مدت و کاربردهای خانگی کسب کند. از بهترین مدل‌های لپ تاپ لنوو می‌توان به TINKPADS اشاره کرد.

در ادامه این متن به بررسی برخی از مشکلات متداول لپ تاپ لنوو می‌پردازیم که همچنان بعد از مدت‌ها، روی این وسایل الکترونیکی پیشرفته جا خوش کرده‌اند.

لنوو و نرم افزارهای ویروسی

یکی از مشکلات متداول لپ تاپ لنوو مقابله لپ تاپ‌های این برند با بد افزارها و یا ویروس‌های کامپیوتری است. در اوایل سال ۲۰۱۵ لپ تاپ‌های لنوو با مشکلاتی وارد بازار شدند. متاسفانه این دستگاه‌ها شامل بد افزارهایی بودند.

Superfish Visual Discovery  که یک برنامه جهت ویروس کشی است و به مرورگرها اضافه می‌شود که از خطرات ویروسی در امان بمانند. تصاویر موجود در مرورگر‌ها را به تجزیه و تحلیل می‌کشاند. این پارامتر در بیشتر نرم افزار‌های وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما متاسفانه از مشکلات متداول لپ تاپ لنوو به شمار می‌رود و روی لپ تاپ‌های این برند به درستی کار نمی‌کند و سبب بروز اختلالات بسیاری می‌گردد.

بنابراین کاربران لپ تاپ‌های لنوو باید دقت بسیاری در عکس‌های لپ تاپ خود در نظر داشته باشند چرا که قدرت عمل این پارامتر در این مورد بسیار ضعیف‌تر از دیگر برندها است و به طور کلی لپ تاپ‌های لنوو بسیار راحت و سریع ویروسی می‌شوند.

a4baz-lenovo-laptop-problem1.jpg

برنامه‌های جاسوسی روی لپ تاپ‌های لنوو

شرکت لنوو یک سری نرم افزارها را روی دستگاه‌های الکترونیکی خود مانند لپ تاپ‌ها ارائه می‌دهد که می‌توان از آن‌ها به عنوان نرم افزارهای جاسوسی یا بهتر بگوییم نرم افزارهایی با عنوان بد افزار اشاره کرد. برنامه Spyware به عنوان یکی از مشکلات متداول لپ تاپ لنوو به شمار می‌رود که بار‌ها روی بسیاری از لپ تاپ‌ها اجرا شده است. این برنامه بخشی از BIOS را برای خود اشغال کرده و به حالت رزرو نگه می‌دارد.

این برنامه می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی و عمیقی به کامپیوتر و لپ تاپ وارد کند و منجر به بروز بسیاری از اختلالات در اجرای برنامه‌های لپ تاپ لنوو شود.

علت روشن نشدن لپ تاپ لنوو چیست؟

از مشکلات متداول لپ تاپ لنوو خاموش شدن ناگهانی و در ادامه روشن نشدن آن است. برای بسیاری از کاربران لپ تاپ لنوو پیش آمده است که هنگام کار با لپ تاپ، دستگاه به طور ناگهانی خاموش شده و با یک صفحه سیاه مواجه می‌شوند. سپس لپ تاپ روشن نمی‌شود. این عملکرد سبب می‌شود که در ابتدا مشکل باتری لپ تاپ به ذهن خطور کند.

برای رفع این اختلال راهکارهایی وجود دارد. نخست این که لپ تاپ را خاموش کرده و دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید. به محض این که از روی چراغ‌های دکمه پاور متوجه شدید که لپ تاپ در حال بار گذاری است دکمه پاور را رها کنید و منتظر تماشای صفحه بایوس لپ تاپ باشید. وقتی لپ تاپ وارد صفحه بایوس شد وارد گزینه‌های پیشرفته شده و گزینه Update your PC را انتخاب کنید. در صورتی که نمی‌خواهید داده‌ها و اطلاعات شما پاک شوند گزینه Reset your PC  را انتخاب کرده و از حذف شدن داده‌هایتان جلوگیری کنید.

بعد از اتمام این کار اجازه دهید بازیابی اطلاعات کامل شود و سپس دکمه Reset را فشار دهید تمامی اطلاعات از نو بازخوانی شده و لپ تاپ مجدد روشن می‌شود.

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز

سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.

درخواست تعمیر لپ تاپ

مشکلات بوت ویندوز در لپ تاپ‌های لنوو را چگونه برطرف کنیم؟

بسیاری از برندهای لپ تاپ ممکن است با فرآیند بوت ویندوز مشکل داشته باشند و هنگام لود شدن ویندوز به مشکلاتی بر خورد کنند. یکی از مشکلات متداول لپ تاپ لنوو مربوط به بوت شدن ویندوز است. هنگامی که ویندوز در حال بالا آمدن و راه اندازی است، زمان زیادی طول می‌کشد، که در نهایت یا ویندوز بالا نمی‌آید و صفحه نمایش سیاه می‌شود، یا این که در صفحه بوت باقی می‌ماند.

در هر صورت برای رفع این حالت باید قبل از انجام هر کاری تمامی دستگاه‌هایی که به لپ تاپ متصل است را جدا کنید. دستگاه‌هایی مانند چاپگر، اسکنر، اسپیکر، میکروفن، کارت‌های حافظه و حتی دستگاه‌های ی مانند MP3 PLAYER و یا دوربین‌های دیجیتال و ضبط ویدئو و دیسک‌هایی مانند CD یا DVD را از لپ تاپ جدا کرده و سپس باتری لپ تاپ لنوو را خارج کنید. پس از چند دقیقه صبر کردن مجدد باتری را در محل خود قرار دهید.

در صورتی که نتوانستید باتری را خارج کنید می‌توانید دکمه پاور لپ تاپ را برای مدت ۱۰ ثانیه فشار داده و هنگامی که دستگاه در حال روشن شدن بود، دکمه SHIFT را نگه دارید تا وارد منوی بوت شوید. این کار ممکن است برخی از اطلاعات شما را مخدوش کند، اما در هر حال وقتی وارد منوی بوت شدید می‌توانید مجدد دستگاه را راه اندازی کرده و بدون مشکل ویندوز سیستم لپ تاپ خود را راه اندازی کنید.

به طور کلی تمامی لپ تاپ‌های لنوو دارای یک مرکز رفع عیب است که این ابزار تست، کمک می‌کند تا شما به راحتی عیب یابی سیستم لپ تاپ خود را انجام دهید. این برنامه در تمامی ویندوز‌های ۷ و ۸ و حتی ۸.۱ و ۱۰ نیز به شما کمک می‌کند تا مشکلات نرم افزاری را برطرف کنید. علاوه بر آن به کمک دکمه‌های F1 و F2 و F10 و F11 و همچنین F12 در هنگام بوت شدن سیستم می‌توانید وارد منوی بوت شده و تمامی تغییرات و همچنین گزینه‌های پیشرفته بوت را مورد تنظیم قرار دهید.

a4baz-lenovo-laptop-problem2.jpg

کارت گرافیک ضعیف چه اختلالاتی ایجاد می‌کند؟

از دیگر مشکلات متداول لپ تاپ لنوو می‌توان به ضعف کارت گرافیک و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد. از علائم پیدایش اختلال در کارت گرافیک به هم ریختگی و خرابی تصاویر است. به این صورت که با روشن شدن لپ تاپ و یا به خصوص هنگامی که از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنید، تصاویر دچار آشفتگی هستند و یا این که رنگ‌ها در یکدیگر ادغام شده و تصویر درستی را نمایش نمی دهند.

در برخی موارد نمایش تصاویر به خصوص فیلم دچار تاخیر زیاد می‌شود و به راحتی نمی‌توانید تصاویر متحرک را ببینید. در بسیاری مواقع امکان آپلود نسخه جدید برای کارت گرافیک امکان پذیر است و با یک آپدیت می‌توان کارت گرافیک را بروزرسانی کرد. شرکت لنوو نیز در سایت رسمی خود این امکان را برای کاربرانش قرار داده است که بتوانند بخش‌های مهم مانند کارت گرافیک لپ تاپ را بروزرسانی کنند. در صورتی که با بروزرسانی مشکل تصاویر بر طرف نشد باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات دستگاه خود را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا پشتیبان با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر