موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

گم شدن اطلاعات در هارد اکسترنال

گم شدن اطلاعات در هارد اکسترنال

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 14 اسفند 1400 ساعت 01:32

اگر شما هم با مشکل گم شدن و یا غیرقابل دسترس یودن فایل‌ها و یا مواجه شده‌اید و فایل‌های خود را به خاطر ویروسی شدن فلش یا هارد از دست داده‌اید نگران نباشید، ما در این مقاله دو روش برای بازیابی فایل‌های گم شده (data recovery) به دلیل ویروسی شدن را به شما معرفی می‌کنیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

این روزها ویروس‌های مختلفی فضای اینترنت، موبایل، کامپیوتر، فایل ها، تصاویر و... را پر کرده‌اند. حتما بارها و بارها برای شما هم پیش آمده است که فلش یا هاردتان ویروسی شده باشد و به دنبال آن برخی از فایل‌ها و یا داده‌هایتان از روی فلش، هارد و یا کارت حافظه به طور ناگهانی و ناخواسته پاک و یا ناپدید و غیر قابل دسترس شده باشد. اگر ندانید که چگونه این فایل‌های گم شده را بازیابی کنید با مشکلی جدی روبه‌رو شده‌اید!

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و فایل‌های خود را به خاطر ویروسی شدن فلش یا هارد از دست داده‌اید نگران نباشید، ما در این مقاله دو روش برای بازیابی فایل‌های گم شده (data recovery) به دلیل ویروسی شدن را به شما معرفی می‌کنیم. با فیسیت همراه باشید.

بازیابی فایل‌های گم شده با CMD

CMD یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که همیشه در اختیار شماست و البته کاملا هم رایگان است. به عنوان اولین راه‌حل برای بازیابی فایل‌های گم شده (data recovery) و یا غیرقابل دسترس به واسطه ویروسی شدن هم می‌توانید از CMD استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1- ابتدا فلش، کارت حافظه و یا هارد خود را به کامپیوتر وصل کنید.

2- در سرچ منو استارت عبارت CMD را تایپ کنید و برنامه CMD را اجرا کنید.

3- حالا عبارت chkdsk E: /f را تایپ کرده و اینتر کنید (به جای حرف E نام درایو را وارد کنید و بعد از آن مسیر دلخواه را مشخص کنید).

4- سپس با وارد کردن نام درایو و علامت ":" (در اینجا :E) وارد فلش یا هارد شوید.

5-اکنون عبارت زیر را تایپ کنید تا فایل‌های گم شده و یا غیر قابل دسترس بازیابی شوند.

attrib -h -r -s /s /d *.*

بعد از انجام این مراحل ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به بازیابی فایل‌های گم شده و یا غیرقابل دسترس هارد، فلش و یا مموری می‌کند.

استفاده از نرم افزارهای بازگردانی فایل

اگر بعد از پایان عملیات بالا فایل‌های گم شده بازیابی نشدند نگران نباشید؛ هنوز هم راه‌حل دیگری وجود دارد، استفاده از نرم افزارهای مختلف بازگردانی داده‌ها (data recovery)!

در این زمینه نرم افزارهای مختلف و قدرتمندی وجود دارد که در ادامه یکی از بهترین این برنامه‌ها را به همراه لینک دانلود در اختیارتان قرار می‌دهیم:

EaseUS Data Recovery Wizard

نرم افزار EaseUS یکی از بهترین نرم افزارهای بازگردانی داده‌های گم شده، حذف شده، فرمت شده از فلش، هارد، مموری و یا حتی لپ تاپ و کامپیوتر و دوربین دیجیتال است. نسخه رایگان این نرم افزار که قادر است تا 2 گیگا بایت داده گم شده را بازگردانی کند، را می‌توانید از لینک ها زیر برای دو سیستم عامل ویندوز و مک دانلود کنید.

دانلود برای ویندوز

دانلود برای مک

البته نسخه‌های پولی این برنامه هم در دسترس هستند که دارای محدودیت 2 گیگابایت نیستند و تا هر میزان می‌توانند فایل‌ها را بازگردانی کنند.

اگر برنامه دیگری در این زمینه می‌شناسید با ما در میان بگذارید.

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.  

منبع خبر: easeus

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر