موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

روشن نشدن چراغ هارد لپ تاپ

روشن نشدن چراغ هارد لپ تاپ

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 23 دی 1400 ساعت 15:17

در صورتی که از سالم بودن باطری لپ تاپ خود مطمئن هستید ، بهتر است شارژر آن را چک نمایید . در برخی موارد ممکن است که باتری لپ تاپ / باطری نوت بوک شما ، شارژ تمام کرده باشد و شارژر آن به دلیل خرابی قادر به شارژ آن نباشد . در بسیاری از لپ تاپ ها و نوت بوک ها ، بر روی شارژر ال ای دی (LED) کوچکی است که در صورتی که برق به صورت صحیح وارد آنها شود ، ال ای دی روی شارژر لپ تاپ / شارژر نوت بوک به رنگ سبز یا در مواردی قرمز روشن می شود .

آموزش امنیت اینستاگرام

ابتدا باتری لپ تاپ / نوت بوک خود را در بیاورید . شارژر خود را بکشید . شارژر را بررسی کنید تا قطعی و وصلی نداشته باشد . اگر در کابل برق شارژر لپ تاپ خود متوجه عامل خرابی و آسیب دیدگی شدید ، حال دیگر می دانید کدام قطعه را باید عوض کنید . در غیر این صورت ، تمامی اتصالات لپ تاپ خود را چک نمایید تا مطمئن شوید همه چیز به صورت محکم و پایدار به لپ تاپ شما وصل شده است . در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید ، پس از چک کردن کابل برق ، حتما از سالم بودن شارژر دستگاه مطمئن شوید .

همچنین اگر شارژر لپ تاپ یا نوت بوک شما به صورت صحیح کار کند ، حتی اگر باتری هم دچار مشکل باشد بازهم لپ تاپ و نوت بوک شما روشن میشود . تنها مشکل این مورد این است که به محض کشیدن شارژر از برق و یا رفتن ناگهانی برق ، لپ تاپ شما خاموش می شود . پس اگر پس از اتصال شارژر نیز قادر به روشن کردن لپ تاپ یا نوت بوک خود نبودید، یکی از گزینه های احتمالی خراب بودن شارژرلپ تاپ / شارژر نوت بوک است . پس حتما با یک شارژر مشابه که المان های مشابه شارژر شما دارد لپ تاپ خود را تست نمایید یا در صورتی که شارژر مشابه ندارید یا از منطبق بودن آن با دستگاه خود اطمینان ندارید ، به یک مرکز تخصصی لپ تاپ مراجعه نمایید و تست کنیدکه مشکل از شارژر است یا خیر

اطلاعات کاربردی در مورد شارژر لپ تاپ – شارژر نوت بوک

شارژر مرکز اصلی برق رسانی به لپ تاپ و نوت بوک شماست و در صورتی که همین عملیات بسیار به ظاهر ساده به خوبی صورت نگیرد ممکن است که صدمات غیر قابل جبرانی برای قطعات داخلی لپ تاپ / نوت بوک شما به وجود آورد .

به هیچ عنوان از شارژر لپ تاپ یا نوت بوک دیگری برای شارژر کردن لپ تاپ خود استفاده نکنید . ورودی های جریان برق هر لپ تاپ و نوت بوکی ( حتی اگر از یک کمپانی سازنده باشند ) متفاوت است و بر اساس نیاز دستگاه تنظیم می گردد .

اگر از خرابی شارژر لپ تاپ یا نوت بوک خود اطمینان دارید بهتر است که به یک مرکز تخصصی تجهیزات لپ تاپ یا فروشگاهی مناسب که بتواند شما را در این زمینه یاری کنید مراجعه نمایید و شارژر مناسب لپ تاپ یا نوت بوک خود را تهیه نمایید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر