موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

تنظیمات فورتنایت موبایل

تنظیمات فورتنایت موبایل

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 21 بهمن 1400 ساعت 11:26

آموزش ترفندهای بازی Fortnite

در نهایت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا یعنی بازی Fortnite به اندروید راه پیدا کرد. در حالی که این بازی یک نسخه بتا است و مشکلات عملکردی زیادی دارد، می‌توان امیدوار بود که با گذشت زمان این مشکلات نیز به تدریج رفع شوند. اگر به تازگی اسم این بازی به گوشتان خورده است باید گفت که بازی Fortnite ابتدا برای کامپیوتر و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در مرداد 96 به صورت رایگان منتشر شد.

آموزش امنیت اینستاگرام

 در شهریور، کمپانیEpic Games یک حالت جدید برای بازی ارائه کرد به نام Battle Royale که در آن 100 بازیکن در یک نقشه فرود آمده و سپس اقدام به تیراندازی به یکدیگر می‌کنند. تنها بازیکنی که زنده بماند برنده بازی است. این حالت بازی به شدت محبوب شده است و بیش از 125 میلیون نفر در سراسر دنیا درگیر آن هستند.

بازی Fortnite در حال حاضر برای اندروید تنها برای گوشی‌های مشخصی در دسترس است ولی در چند هفته آتی قرار است گوشی‌های اندرویدی بیشتری به این لیست اضافه شود. برای دانلود این بازی و تعیین اینکه آیا این بازی بر روی گوشی شما اجرا می‌شود می‌توانید از این لینک استفاده کنید. در ادامه همراه وبسایت اندروید زوم باشید تا در این مقاله نکات مهم بازی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

انتخاب حالت تیراندازی

1-3.jpg

وقتی برای اولین بار بازی Fortnite را شروع می‌کنید، بازی چند حالت تیراندازی مختلف به شما پیشنهاد می‌کند. از آنجایی که تمام دکمه‌های کنترل بازی مجازی هستند، می‌بایست بهترین گزینه را برای سبک بازی خود انتخاب کنید.

مانند بسیاری دیگر از بازی‌های تیراندازی، بازی فورتنایت نیز به بازیکن این انتخاب را می‌دهد که تیرهای خود را یا با استفاده از دکمه‌های روی صفحه یا با ضربه بر روی فضای خالی آن شلیک کنند. اما آنچه که شرکت Epic Games پیشنهاد می‌دهد یک حالت شلیک خودکار است. با فعال بودن این گزینه، هر زمان که دشمنی در تیررس باشد اسلحه شخصیت بازی شروع به شلیک می‌کند.

اما در هر صورت اگر انتخابی کردید و از حالت تیراندازی انتخاب شده راضی نیستید همواره می‌توانید برگردید و آن را عوض کنید. برای انجام این کار، بر روی آیکون منوی تعبیه شده در گوشه بالای سمت راست صفحه اول بازی ضربه بزنید، سپس گزینه HUD Layout Tool را انتخاب کنید (دکمه تنظیمات را انتخاب نکنید).

در اینجا می‌توان جایگاه کنترل‌های روی صفحه را تغییر دهید. قدم بعدی ضربه بر روی پیکان گوشه بالا سمت راست است. نهایتاً، گزینه Change Fire Mode را انتخاب کنید. اینجا می‌توانید گزینه‌های شلیک خودکار، ضربه در هر جای صفحه و دکمه اختصاصی را انتخاب کنید یا یک ترکیبی از هر سه را استفاده کنید.

تغییر وضعیت دکمه‌ها

2-3.jpg

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، بازی Fortnite این امکان را به بازیکن می‌دهد که وضعیت دکمه‌های درون بازی را تغییر دهد. بر روی کامپیوتر و کنسول این به منزله تغییر جایگاه دکمه‌های فیزیکی است، اما در نسخه موبایلی بازی، کاربران به معنای واقعی کلمه می‌توانند دکمه‌های تیراندازی، ساخت یا حرکت را تقریبا در هر جای صفحه جابجا کنند. برای دسترسی به گزینه شخصی‌سازی، با ضربه بر روی آیکون منوی گوشه بالای سمت راست صفحه اصلی بازی شروع کنید. سپس، گزینه HUD Layout Tool را انتخاب کنید.

صفحه باز شده طرح کنونی دکمه‌های بازی شما را نشان می‌دهد. به جز دکمه حرکت کاراکتر، می‌توانید بر روی هر آیتمی ضربه زده و آن را هر جا که می‌خواهید بکشید. به‌علاوه، می‌توانید طرح را به پایین حرکت دهید و دکمه‌های اختیاری‌ای را نیز برای اضافه کردن پیدا کنید.

پس از اتمام، تمام تغییرات را با ضربه بر روی آیکون پیکان در گوشه بالا سمت راست ذخیره کنید و Exit را انتخاب کنید. بهترین نکته درباره این شخصی‌سازی این است که می‌توانید جایگاه‌های متفاوت دکمه‌ها را امتحان کنید. اگر احساس می‌کنید برایتان سخت است که کاراکتر خود را به پرش وادارید، می‌توانید دکمه آن را جابجا کنید. به مرور زمان، بهترین حالت را برای خود و راه‌های برد هر بازی را پیدا خواهید کرد.

غیرفعال کردن قابلیت برداشتن خودکار اسلحه

3-1.jpg

در نسخه موبایل بازی Fortnite ، بازی به نحوی تنظیم شده است که کاراکتر، هر آیتمی که از آن عبور کند را به صورت خودکار برمی‌دارد. با اینکه ممکن است در نگاه اول این امکان مناسب به نظر آید، به مرور زمان آزاردهنده می‌شود. به جای اضافه کردن اسلحه و آیتم‌ها به فهرست موجودی، فقط میان انبوهی از اسلحه‌ی خاکستری بی‌ارزش گرفتار می‌شوید.

شما می‌توانید گزینه برداشتن خودکار اسلحه را با ضربه بر روی آیکون منوی تعبیه شده در گوشه بالا سمت راست صفحه اصلی بازی و انتخاب آیکون چرخ‌دنده خاموش کنید. اکنون که در منوی تنظیمات هستید، آیکون چرخ‌دنده را در بالای صفحه انتخاب کنید و به پایین لیست آیید. در این قسمت می‌توانید این گزینه را خاموش کنید.

پیشنهاد می‌شود که گزینه‌ای که درها را به صورت خودکار باز می‌کند نیز خاموش کنید. با وجود اینکه این گزینه می‌تواند هنگام ورود به یک ساختمان برای شما زمان ذخیره کند، اما می‌تواند به یک مزاحمت نیز تبدیل شود. به طور مثال تصور کنید که می‌خواهید در یک اتاق از دشمن مخفی شوید و بازی به شکل خودکار در را باز می‌کند و جایگاه شما را به آن‌ها نشان می‌دهد.

بهره‌گیری از شاخص صدا

4-1.jpg

در بازی Fortnite بازیکنان می‌توانند از صدا به منظور یافتن جایگاه جعبه‌ها و تشخیص دشمنان اطراف استفاده کنند. از آنجایی که کاربران موبایل نمی‌توانند همواره با هدفون بازی کنند، Epic Games یک شاخص صدا بر روی صفحه را جهت کمک به کاربران برای تشخیص مسیر خود فراهم کرده است.

زمانی که کاراکتر نزدیک هر چیزی باشد که صدایی تولید کند، شاخص جایی اطراف بازیکن ظاهر می‌شود. برای آیتم‌های ساکن مانند قفسه‌ها، شاخص در هنگام حرکت، اطراف کاراکتر می‌چرخد. این به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیتم کجاست.

زمانی که یک دشمن نزدیک شما راه می‌رود یا می‌دود، یا هنگامی که شلیکی انجام شود و یا زمانی که یک قفسه وجود دارد شاخص صدا ظاهر می‌شود. هر کدام از این شاخص‌ها یک آیکون متفاوت را نشان می‌دهد تا کاربر از آنچه اطرافش می‌گذرد باخبر شود.

برداشت منابع

5.jpg

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازی Fortnite که باعث می‌شود این بازی در مقایسه با دیگر بازی‌های battle royale محبوب شود قابلیت ساخت سازه است. ساختن دیوارهای ساده و رمپ‌ها علاوه بر کمک به بازیکنان برای در ارتفاع بودن، به کاراکتر این امکان را می‌دهد که خود را از آتش گلوله دشمن حفظ کند.

اما در آغاز هر بازی، بازیکنان بدون هیچ چیز شروع می‌کنند. برای جبران این مسئله، بازیکنان باید از ابزار برداشت و درو خود جهت جمع کردن چوب، آجر و فلز استفاده کنند.

اما به یاد داشته باشید که، هنگام قطع کردن یک درخت یا درهم شکستن یک ماشین، بازیکن شما میزان صدای قابل توجهی تولید خواهد کرد. این می‌تواند حضور شما را به دشمنانتان هشدار دهد، بنابراین مراقب باشید که کجا و چه زمانی منابع را استخراج می‌کنید.

ساختن منطقی

6.jpg

همان‌طور که گفته شد، ساختن یکی از جنبه‌های حیاتی بازی Fortnite به شمار می‌آید. سازه‌ها به کاربر کمک می‌کند که در ارتفاع باشد و در مقابل دشمن محافظت شود. اما اگر بخواهیم مهم‌ترین اشتباهی که بازیکنان جدید می‌کنند را نام ببریم این است که بازیکنان به جای اینکه تمرکز خود را بر از بین بردن حریفان قرار دهند تمام تلاش خود را بر روی ساخت می‌گذارند.

به‌علاوه، همان‌طور که در مرور کلی این بازی اشاره شد، ساختن روی اندروید به مراتب سخت‌تر از کامپیوتر و کنسول است. با در نظر گرفتن این موضوع، بازیکنان می‌توانند ساختن را فراموش کنند و بر بقیه بازی متمرکز شوند یا اینکه از حالت Playground بازی برای تمرین ساخت سازه‌های مختلف استفاده کنند.

حفظ جان و سپر حفاظتی

7.jpg

بر خلاف بازی‌های دیگر که جان کاربر به مرور زمان دوباره زیاد می‌شود، در بازی Fortnite برای محافظت کامل می‌بایست بانداژ و معجون محافظت پیدا کرد.

به این منظور، بازیکنان باید ساختمان‌ها و قفسه‌های باز را جستجو کنند. در زیر فهرستی از آیتم‌های مختلف محافظت و سلامتی و نحوه بهره‌برداری از آن‌ها آمده است.

بانداژ (Bandages): افزایش جان بین 15 تا 75 واحد

کیت پزشکی (Med kit): افزایش 100 واحد جان

معجون سپر حفاظتی کوچک (Small shield potion): افزایش سپر حفاظتی بین 25 تا 50 واحد

معجون سپر حفاظتی (Shield potion): افزایش 50 واحد سپر حفاظتی

Slurp Juice: افزایش 50 واحدی جان یا سپر؛ اگر جان صد درصد نباشد این مقدار نصف خواهد شد.

Chug jug: افزایش 100 واحد جان و 100 واحد سپر

به علاوه، آیتم‌های کوچکی سراسر نقشه وجود دارد که مقادیر کمی جان یا سپر را افزایش می‌دهد. مواردی مانند سیب 5 HP و هر قارچ آبی 5 واحد سپر را برای بازیکنان فراهم می‌کنند.

جمع‌آوری انواع اسلحه

8.jpg

از آنجایی که هدف ابتدایی در بازی Fortnite این است که آخرین فرد زنده باشید، بازیکنان باید تلاش کنند تا انواع زیادی از اسلحه را که در شرایط مختلف قابل استفاده است جمع‌آوری کنند. وقتی که با یک هفت‌تیر شروع می‌کنید، مهمات ایده‌آل شامل شات‌گان، تفنگ تهاجمی، تفنگ تک تیرانداز یا یکی دو تا نارنجک است.

بازیکنان همچنین باید تفاوت کلاس اسلحه را نیز بدانند. بر اساس رنگ و کمیابی یک آیتم، کاربران می‌توانند عملکرد و میزان خسارت متفاوتی را به دشمن انتظار داشته باشند. کلاس‌های مختلف در زیر آورده شده است:

خاکستری- معمول

سبز- غیر معمول

آبی- کمیاب

بنفش- حماسی

نارنجی- افسانه‌ای

همواره در حرکت بودن

9.jpg

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های مردن در بازی Fortnite ثابت ایستادن است. ممکن است هدف اسلحه یک بازیکن دشمن باشید در حالی که او را نمی‌بینید. با ایستادن طولانی ‌مدت در یک نقطه، حریفان بسیار راحت‌تر می‌توانند شما را از بازی حذف کنند.

پیشنهاد می‌شود که بازیکنان هنگام دویدن بین شهرها گاهی جهت خود را تغییر دهند. در حالی که تک‌تیراندازها کار آسان‌تری برای زدن دشمنان هنگام ثابت ایستادن آن‌ها دارند، اما تخمین یک شلیک برای زدن بازیکنانی که با سرعت ثابتی حرکت می‌کنند نیز کار بسیار آسانی است. با تغییر در مسیر و حتی به صورت دوره‌ای پریدن، احتمال کشته شدن شما کمتر می‌شود.

از بین بردن سازه‌های دشمن

10.jpg

در حالی که داشتن ارتفاع می‌تواند کلید برد در این بازی باشد، گاهی دشمن ممکن است پیش از شما به آن رسیده باشد. به جای ساختن کنار آن‌ها، می‌توانید ساختمان‌های آن‌ها را از بین ببرید. در بازی Fortnite زمانی که بازیکنان از یک ارتفاع مشخصی می‌افتند دچار آسیب قابل توجهی می‌شوند. بنابراین زمانی که دشمنان سازه‌ای ساخته‌اند که بیش از 3 دیوار ارتفاع دارد، یک استراتژی هوشمندانه تخریب آن است.

اگر در ساختمان خود هستید، یک تفنگ خودکار را تجهیز کنید و به قطعات پایینی سازه دشمن هدف‌گیری کنید. با اینکه مقدار قابل توجهی از گلوله‌ها را مصرف می‌کند، اما کل ساختمان را تا سطح زمین تخریب می‌کند. فقط به یاد داشته باشید که باید هر قطعه‌ای از ساختمان را که به زمین متصل شده است از بین ببرید. به علاوه، اگر کنار ساختمان هستید، می‌توانید از ابزار برداشت خود برای تخریب ساختمان استفاده کنید. باید در این مورد سریع باشید تا دشمن از کار شما اطلاع پیدا نکند.

جمع امتیازها: 6 میانگین: 4.2

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر