موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

فعال كردن بلوتوث لپ تاپ دل

فعال كردن بلوتوث لپ تاپ دل

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 16 اسفند 1400 ساعت 16:46

تکنولوژی بلوتوث سبب شده تا ما از دست سیم‌های دستگاه‌ها و به هم پیچیدن آن‌ها راحت شویم. در ادامه با آموزش روشن کردن بلوتوث لپ تاپ و کامپیوتر برای اتصال سایر دستگاه‌ها در ویندوز 10 و 7 با ما همراه باشید.

آموزش امنیت اینستاگرام

بلوتوث یک فناوری بی‌سیم دامنه‌کوتاه است که فرآیند انتقال سریع اطلاعات بین دستگاهی را به سادگی انجام می‌دهد. اغلب کامپیوترها و تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند امروزی، مجهز به فناوری بلوتوث هستند. این تکنولوژی سریع و در دسترس است و انرژی زیادی از باتری نمی‌گیرد. اتصال گوشی به کامپیوتر یا لپ تپ‌های شخصی از طریق بلوتوث اغلب بی‌دردسرتر و راحت‌تر از اتصال آن توسط کابل است. هرچند اتصال با کابل سرراست‌تر به نظر می‌رسد اما گاهی ممکن است بنا به دلایل مختلفی مانند عدم همراه داشتن کابل usb، خالی نبودن پورت usb در لپتاپ یا کامپیوتر و یا اتصالی داشتن این کابل‌ها، اتصال از طریق کابل میسر نباشد. در این حالت بهترین و ساده‌ترین راه اتصال گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ، اتصال از طریق بلوتوث این دستگاه‌ها است.

spacer.png

بلوتوث یکی از ساده‌ترین راه‌ها را برای برقراری ارتباط بین کامپیوترهای شخصی و لوازم جانبی از قبیل ماوس، کیبورد، اسپیکر، هدست و … ایجاد کرده است. حتی اگر برخی کامپیوترها از این فناوری بی‌بهره باشند نیز می‌توان با هزینه نسبتاً کمی دانگل‌های بلوتوث را خریداری و نصب کرد. اما ممکن است استفاده از لوازم جانبی بلوتوثی، تنظیماتی را بطلبد که در ویندوز 7 از طریق Control Panel و در ویندوز 10 از طریق اپلیکیشن Settings قابل انجام. در ادامه نحوه فعال کردن بلوتوث لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاپ را با هم مرور می‌کنیم. برای آشنایی با بهترین هدست های بلوتوث 2018 می‌توانید به این مطلب پلازامگ مراجعه کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:


نحوه فعالسازی بلوتوث در اندروید و ios


ابتدایی‌ترین مرحله، پیش از انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با بلوتوث ، اطمینان یافتن از روشن بودن بلوتوث در گوشی تلفن همراه هوشمند شما است. ابتدا باید بلوتوث گوشی خود را فعال کنید و پس از آن مراحل دیگر را که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت را سپری کنید. بسته به نوع گوشی هوشمند و سیستم عامل استفاده شده در آن‌ها نحوه روشن کردن بلوتوث در این گوشی‌ها نیز متفاوت است.

فعال کردن بلوتوث در اندروید

می‌توان گفت در اغلب دستگاه‌های اندرویدی ، آیکون بلوتوث در بخش تنظیمات سریع (Quick Setting) که در نوار ابزار بالای صفحه نمایش قرار دارد، قابل مشاهده است. برای دسترسی به این آیکون، کافی است نوار کشویی بالای صفحه نمایش را به پایین بکشید. سپس از میان گزینه‌های مختلف آیکون بلوتوث را انتخاب کنید. با این کار بلوتوث گوشی شما روشن خواهد شد.

spacer.png

حال برای اینکه به تنظیمات بلوتوث دسترسی داشته باشید می‌توانید انگشت خود را روی علامت بلوتوث در نوار ابزار بالای صفحه نگه دارید تا به صورت خودکار صفحه تنظیمات بلوتوث برای شما باز شود. همچنین می‌توانید برای دسترسی به تنظیمات بلوتوث به بخش تنظیمات و دستگاه‌های متصل (Settings > Connected devices) بروید.

فعال کردن بلوتوث در ios

دستگاه‌های آیفون که از سیستم عامل ios پشتیبانی می‌کنند نیز راه دسترسی ساده‌ای به بلوتوث خود دارند. در مدل آیفون 8 و مدل‌های قدیمی‌تر از آن ،برای دسترسی به آیکون بلوتوث باید انگشت خود را از قسمت پایین صفحه نمایش گوشی به سمت بالا بکشید و از میان گزینه‌های موجود در این نوار دسترسی سریع، آیکون بلوتوث را انتخاب کنید.

spacer.png

با عرضه آیفون‌های مدل X و بالاتر، نوار دسترسی سریع گوشی‌های آیفون که همیشه در قسمت پایینی صفحه نمایش قرار داشت، به قسمت سمت راست و بالایی صفحه نمایش منتقل شد. بنابراین اگر از گوشی‌های آیفون ایکس یا بالاتر از آن استفاده می‌کنید برای روشن کردن بلوتوث آن‌ها از گوشه‌ی راست بالا به سمت پایین بکشید تا وارد کنترل سنتر (Control Center) یا مرکز تنظیمات شوید. از طرف دیگر، به جای این کار می‌توانید به بخش تنظیمات (setting) بروید و بلوتوث را باز کرده و آن را فعال کنید.

در ادامه این مطلب به سوال « چگونه بلوتوث لب تاب را روشن کنیم » پاسخ خواهیم داد.


آموزش فعال سازی بلوتوث در ویندوز 7


امروزه بیشتر کاربران اینترنتی از سیستم عامل ویندوز در لپ تاپ‌ها یا کامپیوتر خود بهره می‌برند که در تمامی نسخه‌های ویندوز،قابلیت بلوتوث قرار داده شده است. اگر نسخه ویندوز استفاده شده در کامپیوتر یا لپ تاپ شما ویندوز 7 است ، برای فعال‌سازی بلوتوث آن، کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

در ویندوز 7 پس از اتصال و کانفیگ کردن یک آداپتور بلوتوث به کامپیوتر، معمولاً دستگاه به طور خودکار روشن و آماده‌ی استفاده خواهد شد. همچنین در برخی لپ‌تاپ‌هایی که به صورت پیش‌فرض قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را دارند ممکن است کلید میانبری روی کیبورد و یا آیکونی در نوار وظیفه برای خاموش و روشن کردن بلوتوث لپ تاپ وجود داشته باشد. اما در آداپتورها و کامپیوترهایی که چنین امکاناتی وجود ندارد و انجام تنظیمات به صورت دستی را می‌طلبند می‌توان به منوی Start مراجعه کرد. در ادامه با راست کلیک روی Devices and Printers و انتخاب گزینه Add a device، دستگاه بلوتوثی مد نظر را انتخاب و روی Next کلیک کنید.

spacer.png

همچنین انجام این کار از طریق Control Panel نیز امکان‌پذیر است که برای این منظور باید ابتدا وارد منو Start شوید و گزینه Control Panel را انتخاب کنید. سپس، در پنجره باز شده Control Panel گزینه Network and Internet را انتخاب نمایید.پس از آن در صفحه باز شده، روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید.سپس، در منو سمت راست آن گزینه Change adapter settings را انتخاب کنید.اکنون در صفحه بعد بر روی گزینه Bluetooth Network Connection راست کلیک کرده و در صورت غیر فعال بودن بلوتوث شما باید گزینه Enable را انتخاب کنید و در صورت فعال بودن آن باید بر روی Disable کلیک کنید.با این کار می‌توانید به ترتیب بلوتوث خود را فعال یا غیرفعال کنید

با تمام این تفاسیر فناوری بلوتوث عاری از مشکل هم نیست و در صورت عدم دسترسی به منبع انرژی، می‌تواند به سرعت شارژ باتری را تخلیه کند. همچنین مشکلات امنیتی و امکان نفوذ هکرها نیز یکی دیگر از نگرانی‌ها در خصوص استفاده از بلوتوث به شمار می‌رود. به همین دلیل توصیه می‌شود در هنگام عدم نیاز، بلوتوث کامپیوتر را در حالت خاموش قرار دهید. اگر کامپیوتر شما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، به راحتی می‌توانید با خرید دانگل بلوتوث این مشکل را حل کنید.

نحوه اتصال دانگل بلوتوث به کامپیوتر در توضیحات هر محصول قرار داده شده است.


نحوه فعال كردن بلوتوث لپ تاپ در ویندوز 10


برای فعال کردن بلوتوث در ویندوز 10، کافی است این دستورالعمل را اجرا کنید:

spacer.png

  • ابتدا وارد Action Center شده و روی دکمه All settings کلیک کنید. سپس به قسمت Devices مراجعه کرده و در قسمت چپ روی Bluetooth کلیک کنید.
  • در اینجا می‌بایست Bluetooth را در وضعیت روشن (On) قرار دهید. پس از این کار می‌توانید با کلیک روی Add Bluetooth or other devices ویندوز را به جستجوی دستگاه‌های بلوتوثی موجود در محیط پیرامون وادارید.
  • چنانچه لوازم جانبی بلوتوثی شما در وضعیت قابل جفت شدن قرار داشته باشند، نام آن‌ها پدیدار خواهد شد که با انتخاب دستگاه مدنظر خود می‌توانید اتصال آن به کامپیوتر را برقرار کنید.

در ویندوز 10 می‌توان از طریق Action Center هم به سادگی نسبت به روشن یا خاموش کردن بلوتوث اقدام کرد. این دکمه در واقع یک آیکون بلوتوث است که در صورت خاموش بودن دارای رنگ خاکستری خواهد بود. همچنین در صورتی که دستگاهی از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل نباشد، برچسب Not connected روی این آیکون به نمایش در خواهد آمد.

spacer.png


چگونه گوشی خود را با بلوتوث به کامپیوتر وصل کنیم؟


پس از اطمینان از روشن بودن بلوتوث در تلفن همراه و لپ تاپ خود،نوبت اتصال یا pair کردن آنان به یکدیگر است برای این کار کافی است که نام بلوتوث گوشی هوشمند خود را  از میان دستگاه‌های نمایش داده شده در صفحه بلوتوث لپ تاپ، انتخاب کنید و یا برعکس نام دستگاه ویندوزی خود را از لیست بلوتوث‌های روشن نمایش داده شده در گوشی، انتخاب نمایید.

در طول پروسه اتصال، تمامی دستورالعمل‌هایی را که در گوشی یا کامپیوترتان پدیدار می‌شوند، دنبال کنید. در بسیاری از موارد برای pair شدن دو دستگاه با یکدیگر باید یک کد رمز را تایپ یا تایید کنید. در اغلب موارد این کد رمز یک شماره‌ی کاملاً عادی مانند 1234 یا 0000 است. کافی است تنها یک بار این کد را تایید ‌کنید تا گوشی شما به کامپیوتر متصل شود و پس از آن، در آینده گوشی شما به طور اتوماتیک به دستگاه مورد نظر متصل خواهد شد.

spacer.png

اگر نمی‌توانید برای انجام این اتصال دستگاه‌های خود را پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که یکی از آن‌ها قابل رویت (visible) نباشند، چرا که به عنوان یک عامل امنیتی، بیشتر دستگاه‌هایی که دارای فناوری بلوتوث هستند، تنها زمانی قابل رویت می‌شوند که شما گزینه نمایانی بلوتوث آن‌ها را انتخاب کرده باشید. حال، کافی است برای بار دوم فعال بودن گزینه نمایش بلوتوث هر دو دستگاه را کنترل کنید و منوی بلوتوث را تا زمانی که دو دستگاه به یکدیگر متصل‌اند،باز نگاه دارید. اکنون باید پیامی شبیه به این که «در حال حاضر قابل رؤیت به صورت (نام دستگاه)» ([Now Discoverable as [Name) و یا چیزی مانند این را مشاهده کنید.

تا زمانی که بلوتوث دستگاه خود را خاموش کنید، این اتصال پا برجا باقی خواهد ماند. برای قطع این ارتباط، می‌توانید به صورت دستی اتصال دستگاه‌ها را قطع کنید، بلوتوث یکی از آن‌ها را خاموش یا از محدوده‌ی اتصال خارج کنید.محدوده‌ی اتصال بلوتوث ، به دستگاه شما بستگی دارد. دست کم از یک دستگاه مجهز به این تکنولوژی، می‌توان انتظار داشت که تا محدوده‌ی 30 فوتی (حدود 9 متر) خود را پوشش دهد. با این حال اغلب کامپیوترها قادر هستند تا فاصله‌ی 330 فوتی خود (حدود 100 متر) یا حتی بیش از آن را نیز پوشش دهند.


انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با بلوتوث


فرآیند انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث، پس از آن که دستگاه‌ها به یکدیگر متصل شدند، بسیار راحت خواهد بود.

انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر از طریق بلوتوث

spacer.png

برای انتقال اطلاعات از طریق گوشی کافی است، گزینه اشتراک‌گذاری یا share فایل موردنظر را انتخاب و سپس گزینه‌ی بلوتوث را برای انتقال آن انتخاب کنید.اگرچه جزئیات کارکرد هر برنامه با دیگری متفاوت است، اما گزینه‌ی Share یا همان به اشتراک‌گذاری رایج‌ترین گزینه‌ای است که برای این کار می‌توانید به دنبالش باشید.در این بخش، در میان فهرست تمامی گزینه‌های به اشتراک‌گذاری، شما باید گزینه‌ی بلوتوث و پس از آن،نام کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به عنوان دستگاه مقصد انتخاب کنید. بعد از این مرحله، دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز یک درخواست تایید را نمایش می‌دهند که با تایید کاربر، فرآیند دانلود فایل آغاز می‌شود. در انتها ممکن است امکان انتخاب محل ذخیره فایل نیز به شما داده شود یا آن که فایل  موردنظر به طور خودکار در پوشه دانلودها (Downloads) ذخیره گردد.

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی از طریق بلوتوث

برای ارسال فایل یا اطلاعات از لپ تاپ یا کامپیوتر به گوشی از طریق بلوتوث باید ابتدا روی فایلی که می‌خواهید بفرستید، کلیک راست کنید. پس از آن گزینه Send to و سپس Bluetooth device را انتخاب کنید.انتخاب این گزینه موجب باز شدن پنجره‌ای می‌شود که در آن می‌توانید دستگاهی را که قصد انتقال داده به آن را دارید، انتخاب کنید. از آن سو، گوشی شما نیز ممکن است برای دریافت این فایل تایید نهایی شما را بخواهد. پس از تایید دریافت از سوی شما، فایل موردنظر از طریق بلوتوث به گوشی‌ ارسال خواهد شد.

spacer.png

لازم به ذکر است که می‌توانید به همین ترتیب و پس از انجام همین دستورالعمل، چندین فایل را به صورت همزمان به گوشی خود ارسال کنید. برای این منظور، تنها کافی است تمامی فایل‌ها را طی یک مرحله انتخاب و مراحل ذکر شده را دنبال کنید.


نحوه وصل كردن هدفون بلوتوث به لپ تاپ


به تازگی هدفون‌ها و هندرفری‌های بی‌سیمی طراحی شده‌اند که به راحتی و تنها از طریق بلوتوث به  گوشی یا رایانه شخصی شما متصل می‌شوند و می‌توانید موسیقی دلخواه خود را از این طریق پخش کرده یا کار مورد نظر خود را انجام دهید. مزیت این هدست‌‌های بلوتوثی، سهولت کار کردن با آن‌ها و نداشتن محدودیت به دلیل نداشتن سیم‌های دست و پاگیر است. اتصال هندزفری بلوتوثی به تلفن همراه بسیار ساده است کافی است پس از روشن کردن بلوتوث گوشی نام این هندزفری را در میان لیست بلوتوث‌های نمایش داده شده انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم به نحوه وصل كردن هندزفري بلوتوث به كامپيوتر یا لپ تاپ بپردازیم.

نحوه برقراری اتصال بین هدفون های دارای بلوتوث با کامپیوتر در windows 7

spacer.png

ابتدا هدفون بلوتوث خود را با فشار دادن دکمه پاور روشن کنید. فقط دقت کنید که هدفون از کامپیوتر یا لپ تاپ فاصله زیادی نداشته باشد تا برای اتصال به آن قابل ردیابی و دسترسی باشد.برای آغاز فرآیند اتصال هدفون بلوتوث به کامپیوتر ابتدا روی منوی استارت کلیک کرده و Devices and Printers را انتخاب کنید.

سپس گزینه Add a device را انتخاب کنید.با انتخاب این گزینه،ویندوز به دنبال دستگاه‌هایی با بلوتوث روشن می گردد. با شناسایی نام هدفون بلوتوث، روی اسم آن کلیک کرده و سپس گزینه Next را انتخاب کنید. با یکبار اتصال هدست بلوتوث به کامپیوتر ،از این پس، بعد از روشن کردن بلوتوث لپ تاپ و هدفون، آن‌ها به صورت خودکار به یکدیگر متصل می شوند.

وصل كردن هندزفري بلوتوث به كامپيوتر با ویندوز 10

مانند مورد پیشین ابتدایی‌ترین کار برای اتصال هدست بلوتوث به كامپيوتر روشن کردن هدفون بلوتوث و اطمینان از فاصله مناسب این هدست بلوتوث با کامپیوتر یا لپ تاپ است. اتصال هدفون بلوتوث به لپ تاپ، در ویندوز 10 کمی متفاوت است. ابتدا روی منوی استارت کلیک کرده و سپس گزینه Settings را انتخاب کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Devices کلیک کنید.

spacer.png

در نوار نمایش داده شده در سمت چپ روی گزینه Bluetooth & other devices کلیک کنید. در قسمت سمت راست زیر قسمت Bluetooth، حالت آن را از Off به On تغییر داده تا بلوتوث کامپیوتر روشن شود. سپس روی گزینه Add Bluetooth or other devices کلیک کنید. در پنجره باز شده گزینه Bluetooth را انتخاب کنید. ویندوز 10 به دنبال دستگاه‌های بلوتوث روشن می گردد. با شناسایی هدفون بلوتوث شما توسط ویندوز، روی اسم هدفون بلوتوث خود کلیک کنید و آن را انتخاب نمایید.سپس گزینه Connect را انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه Done کلیک کنید. اکنون مراحل وصل شدن هدفون بلوتوث به کامپیوتر به پایان رسیده و هندزفری بلوتوث شما به کامپیوترتان متصل شده است.

spacer.png


چگونه اینترنت گوشی را با بلوتوث به کامپیوتر وصل کنیم


گاهی اتصال به وای‌فای برای کامپیوتر یا لپ تاپ وجود ندارد. در این حالت بهترین گزینه اشتراک اینترنت گوشی با لپ تاپ است. این کار از دو طریق اشتراک از راه تترینگ هاتسپات و اشتراک اینترنت از طریق بلوتوث میسر می‌شود. در ادامه قصد داریم به سوال « چگونه با بلوتوث اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم » پاسخ دهیم.

مرحله اول انجام این کار همانطور که در بخش‌های گذشته نیز ذکر کردیم، روشن کردن بلوتوث لپ تاپ است. بسته به نوع ویندوز لپ تاپ با توجه به آموزش‌هایی که در بخش‌های پیشین دادیم، اقدام به روشن کردن بلوتوث لپ تاپ خود کنید و اتصال گوشی و کامپیوتر را انجام دهید. پس از آن اینترنت سیم کارت را در گوشی خود روشن کنید. سپس گزینه اشتراک گذاری اینترنتی با بلوتوث را فعال کنید. ابتدا گزینه‌ی Wi-Fi را به Bluetooth تغییر داده و سپس آن را روشن کنید.
Settings > Network & wireless > Moblie hotspot

spacer.png

در این مطلب به بررسی روش‌های روشن کردن بلوتوث لپ تاپ برای ویندوزهای 7 و 10 پرداختیم و همچنین نحوه انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با بلوتوث و برعکس انتقال داده از کامپیوتر به گوشی با بلوتوث را آموزش دادیم و همچنین نحوه اتصال هدفون بلوتوث به کامپیوتر ویندوز 7 و 10 را نیز شرح دادیم. همانطور که گفتیم نحوه روشن کردن بلوتوث لپ تاپ تنها به نوع ویندوزی بستگی دارد که آن لپ تاپ یا کامپیوتر از آن بهره‌مند است و ارتباطی به برند لپ تاپ ندارد. بنابراین مطرح کردن سوالاتی مانند « چگونه بلوتوث لپ تاپ hp را روشن کنیم »، « بلوتوث لب تاب دل کجاست » « چگونه بلوتوث لپ تاپ hp را روشن کنیم » یا « روشن كردن بلوتوث لپ تاپ ایسوس ویندوز 7 » و… از پایه اشتباه هستند چرا که برای یافتن نحوه اتصال گوشی به لپ تاپ باید ابتدا بدانید که کامپیوتر شما از چه ویندوزی استفاده می‌کند.

شما از چه روشی برای انتقال داده از گوشی به لپ تاپ استفاده می‌کنید؟ آیا تا کنون اقدام به روشن کردن بلوتوث لپ تاپ خود کرده‌اید؟ تجربیات خود در این زمینه را در کادر پایین با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر