موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

فاصله بین حروف در اتوکد

فاصله بین حروف در اتوکد

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 10 دی 1400 ساعت 16:47

یکی از مشکلات مهندسین در حین کار با نرم افزار اتوکد، مشکل فونت فارسی در اتوکد می باشد به این صورت که در زمان دریافت پرینت از خروجی اتوکد به صورت فایل PDF فونت های فارسی دچار بهم ریختگی می شوند. طی این مقاله آموزشی قصد داریم تا روش هایی را جهت رفع مشکل فونت فارسی در […]

آموزش امنیت اینستاگرام

یکی از مشکلات مهندسین در حین کار با نرم افزار اتوکد، مشکل فونت فارسی در اتوکد می باشد به این صورت که در زمان دریافت پرینت از خروجی اتوکد به صورت فایل PDF فونت های فارسی دچار بهم ریختگی می شوند.

طی این مقاله آموزشی قصد داریم تا روش هایی را جهت رفع مشکل فونت فارسی در اتوکد معرفی نماییم پس با ما همراه باشید.

روش اول رفع مشکل فونت فارسی در اتوکد:

وارد منوی مربوط به Print شده و از بخش Properties در بخش Graphic حالتی وجود دارد بنام True type که دو حالت As Text و As graphic دارد.

اگر تنظیمات مربوط به این بخش به درستی انجام شود مشکلات مربوط به فونت فارسی اتوکد حل خواهد شد.

ولی مسئله اینجاست که در در برخی ورژن های اتوکد چنین گزینه ای وجود ندارد، بنابراین مجبور می شویم تا از روش دیگری مشکل فونت فارسی را حل نماییم، پس به سراغ روش دوم می رویم.

بیشتر بخوانید: تفاوت ورژن های مختلف اتوکد (AutoCAD)

روش دوم رفع مشکل فونت فارسی در اتوکد:

همانطور که در تصویر مشاهد می کنید در اتوکد ۲۰۱۷ گزینه های نام برده در روش اول وجود ندارد و با روشی که در این بخش معرفی نموده ایم مشکل بهم ریختگی حروف فارسی در اتوکد برطرف خواهد شد.

در تصویر روبرو متون انگلیسی بدرستی ذخیره شده (بصورت Single Line) ولی متن فارسی دچار بهم ریختگی حروف شده است. گاهی اوقات حروف بصورت مجزا از هم و گاهی از انتها به ابتدا نوشته می شود و از ابتدا مهندسین مشکلات متعددی با فونت فارسی در اتوکد داشته اند.

برای حل مشکل ابتدا باید فارسی ساز کاتب را دانلود و بر روی اتوکد نصب نمایید، همچنین یکسری فونت های فارسی مربوط به نرم افزار اتوکد را نیز به صورت مجزا نصب نمایید.

برای این کار کافی است در گوکل عبارت دانلود کاتب برای اتوکد۲۰۱۷ را سرچ کنید، سایت های متعددی در این زمینه وجود دارد.

پس از دانلود یکسری فونت وجود دارد که می بایست در محل نصب اتوکد در پوشه Fonts کپی نمایید و فایل فارسی ساز کاتب رو نیز کپی کرده و در پوشه support در محل نصب نرم افزار است قرار می دهیم.

پس از انجام این مراحل کار ما در زمینه دانلود و نصب فارسی ساز کاتب و فونت ها تمام شده است و به محیط برنامه اتوکد باز می گردیم.

در محیط نرم افزار باید ابتدا اپلیکیشن فارسی ساز کاتب را Load نماییم، بدین منظور در بخش command line عبارت Appload را تایپ و Enter می کنیم.

در پنجره ای که مشاهده می کنید فونت کاتب را انتخاب و گزینه Load را می زنیم، در بخش پایین پنجره پیغامی مبنی بر بارگذاری موفق فونت ظاهر می شود و در این مرحله می توانیم دکمه Close را بزنیم.

نهایتا برای تکمیل کار در بخش Anotation در بخش font گزینه Manage text style را انتخاب می کنیم.

در این پنجره همانطور که مشاهده می کنید استایلی که تا بحال استفاده می کردیم Standard بود و ما قصد داریم تا استایل جدید تعریف کنیم پس گزینه New را انتخاب و سپس نامی برای آن وارد و ok می کنیم.

در همین جا باید نوع فونت را هم انتخاب کنیم برای مثال فونت Naghsh را انتخاب می کنیم.

در قسمت پایین پنجره برای نمایش صحیح متون فارسی تیک گزینه Backward را فعال نموده و Apply می کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین آموزشگاه اتوکد غرب تهران

حال اگر بخواهیم به صورت فارسی تایپ کنیم در بخش command Line کاتب را فراخوانی کرده و روی صفحه کلیک کرده و عبارت مد نظر را تایپ می کنیم.

در اینجا متن را برعکس تایپ می کند ولی اگر روی صفحه کلیک کنیم در انتهای نگارش متن فارسی به حالت استاندارد باز می گردد

برای مشاهد نتیجه از پروژه خروجی PDF دریافت می کنیم، همانطور که مشاهد می کنید متنی که با فارسی ساز کاتب نوشته شده به شکل صحیح و متنی که بدون فارسی ساز نوشته شده بطور نامناسب نمایش داده شده است.

امیدوارم از این مقاله آموزشی استفاده کافی را برده باشید.

همین حالا در دوره های آموزش اتوکد (AutoCad)ثبت نام کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر