موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

قیمت گوشی a30 رنگ ابی

قیمت گوشی a30 رنگ ابی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 27 اسفند 1400 ساعت 00:39

آموزش امنیت اینستاگرام

Samsung Galaxy A30 32GB Blue

رنگ بندی:

Galaxy_A30_(1)_1351184021.jpgSamsung_Galaxy_A30_(1)_932206871.jpg

{{/items}}

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A30 32GB آبی

گلکسی A30 یک مدل متوسط از خانواده A در سال 2019 است که در مجموع، یک میان رده نسبتاً لوکس به حساب می آید. گلکسی A30 یکی از کم حاشیه ترین گوشی های سامسونگ است که از سبک طراحی ناچ بهره می برد. در همان نگاه اول می شود به خوبی به این موضوع پی برد که سامسونگ تحولی بزرگ را در گوشی های میان رده خود به کار برده است؛ یکی از این تحولات استفاده از بریدگی و 3D Glasstic  است. جنس  گلکسی A30 از پلاستیک پلی کربنات تشکیل شده است که کیفیت مرغوبی داشته و ظاهری شبه شیشه ای دارد. در این گوشی بر خلاف سری M، بریدگی از نوع U شکل بوده(infinity U) و ظاهر زیبایی به این گوشی بخشیده است.

سخت‌افزار این گوشی از  چیپست Exynos 7904 که دارای دو پردازنده ی دو هسته ای و شش هسته ای با فرکانس های 1.8 گیگاهرتز و 1.6 گیکاهرتز است. تراشه Exynos 7904 استفاده شده در این گوشی با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده و از دو از هسته قدرتمند Cortex-A73 و شش هسته کم مصرف Cortex-A53 تشکیل شده است که بسیار بهینه طراحی شده است  و پردازنده گرافیکی Mali G71 MP2 تشکیل شده و در دو نسخه 32/3 و 64/4 روانه بازار شده است که هر دو نسخه قابلیت افزایش ظرفیت حافظه از درگاه مموری را دارند. در ادامه ی نقد و بررسی بیشتر با این گوشی هوسمند آشنا خواهید شد.

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A30

    طی سال های اخیر نام و برند های گوناگونی وارد بازار موبایل ایران شده اند که برخی از آن ها به علت تحریم ها از بازار ایران به تدریج خارج شدند و یا اینکه به عناوین گوناگون نتوانستند رضایت کاربران ایرانی رو جلب کنند در این بین سامسونگ علاوه بر پرچمداران خود که طرفداران بسیاری را  در بین کاربران ایرانی دارد بر روی تولید گوشی های میان رده با قابلیت بالا هم تمرکز داشته  است.

    سامسونگ یکی از جدید ترین اعضای خانواده گلکسی A خود را در کنگره جهانی موبایل بارسلون رونمایی کرد گوشی موبایل گلکسی A30 سامسونگ یکی دیگر از گوشی های میان رده ی سامسونگ است که در سال 2019 توسط این غول گوشی سازی کره ای تولید و به بازار عرضه شد.

    نکته قابل توجه در مورد گوشی های سری  A این است که قیمتی مناسب و مشخصاتی قابل قبول را به کاربران خود ارائه می دهند. سامسونگ از ابتدای سال 2019، تغییری بزرگ در سبک نامگذاری گوشی های خود ایجاد کرد که نتیجه آن، دو رقمی شدن عدد موجود در نام گوشی ها بود. به این ترتیب که دیگر خبری از گوشی ها با نام A3 و A5 و ... نیست و این مدل ها به شکل A30 و A50 و ... تغییر نام دادند.

    شرکت کره ای سامسونگ در این سال بعد از معرفی 4 گوشی سری S خود که از قیمت بالایی هم برخوردار هستند، تمرکز بیشتری را روی میان رده ها گذاشته است، چراکه تقریبا 6 گوشی تا به امروز معرفی کرده و چندین گوشی دیگر در آینده نه چندان روانه بازار خواهد کرد. سری M در واقع جایگزنی برای سری J  است و برای بازار های محدودی در نظر گرفته شده اند ولی سری A بازار گسترده تری دارند و در واقع می توان گفت سری A از لحاظ امکانات بسیار نزدیک به پرچمداران می باشد و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

    طراحی

    گلکسی A30 یک مدل متوسط از خانواده A در سال 2019 است که در مجموع، یک میان رده نسبتاً لوکس به حساب می آید. گلکسی A30 یکی از کم حاشیه ترین گوشی های سامسونگ است که از سبک طراحی ناچ بهره می برد. در همان نگاه اول می شود به خوبی به این موضوع پی برد که سامسونگ تحولی بزرگ را در گوشی های میان رده خود به کار برده است؛ یکی از این تحولات استفاده از بریدگی و 3D Glasstic  است. جنس  گلکسی A30 از پلاستیک پلی کربنات تشکیل شده است که کیفیت مرغوبی داشته و ظاهری شبه شیشه ای دارد. در این گوشی بر خلاف سری M، بریدگی از نوع U شکل بوده(infinity U) و ظاهر زیبایی به این گوشی بخشیده است.

    حاشیه های کناری گلکسی A30 بسیار باریک شده و فقط کمی حاشیه در قسمت پایینی دیده می شود، با این حال صفحه نمایش بزرگ 6.4 اینچی در ابعاد مناسب 7.6*74.7*158.5 میلی متری گنجانده شده و توانسته است 84.9% نسبت مساحت کل گوشی را به خود اختصاص دهد.

    Galaxy_A30_1464525884.jpg

    این گوشی یک گوشی دو سیم کارته است و از دو سیم کارت در قطع نانو پشتیبانی می کند همچنین پشتیبانی از حسگر اثر انگشت که در قاب پشتی گوشی واقع شده است امنیت اطلاعات گوشی شما را بالا می برد .

    گوشی های گلکسی A30 دارای حافظه ی داخلی 32 گیگابایت و حافظه ی رم 3 گیگ می باشد و دیگری دارای حافظه ی داخلی 64 گیگابایت و حافظه ی رم 4 گیگ می باشد. کاربران و خریداران این مدل گوشی می توانند متناسب با نیاز و خواسته ی خود یکی از این دو مدل را انتخاب و خریداری کنند. رنگ بدنه ی گوشی موبایل گلکسی A30 سامسونگ مشکی، آبی و سفید می باشد.

    در سمت راست این گوشی کلید های فیزیکی کنترل صدا و پاور تعبیه شده اند و سمت دیگر میزبان درگاه سیم کارت و مموری می باشد. در بخش پایینی جک 3.5 میلی متری هدفون و اسپیکر تک کاناله به همراه درگاه تایپ سی به چشم می خورد. نا گفته نماند حجم صدای این اسپیکر در حد مناسبی می باشد همچنین از دو سیم کارت و اسلات اختصاصی برای کارت حافظه ی میکرو اس دی micro sd پشتیبانی می کند. گوشی موبایل گلکسی A30 دارای ابعاد 158.5 در 74.5 در 7.7 میلی‌متری است که نشان از باریک بودن و خوش دست بودن گوشی دارد.

    نمایشگر

    سامسونگ در گوشی گلکسی  A30 خود از یک نمایشگر سوپرامولد ۶.۴ اینچی، موسوم به infinity-  U  استفاده کرده که از از نوع لمسی خازنی است. این نام به علت شکاف U شکل در این دستگاه برای دوربین سلفی است. این پنل رزولوشن 1080*2340 و نسبت تصویر 19.5:9 را برای این نمایشگر به نمایش میگذارد.  استفاده از پنل AMOLED در این گوشی یک مزیت محسوب می‌شود، چراکه  صفحه نمایش A30  رنگ‌ها را شاداب نمایش داده و کنتراست خوبی به تصاویر می‌بخشد.

    A30_1740185645.jpg

    تراکم پیکسلی این گوشی 407 پیکسل در اینچ است و در هر اینچ از این نمایگشر 403 پیکسل جاسازی شده است. همچنین قادر به تشخیص 16 میلیون رنگ است و می تواند تصاویری واقعی و با کیفیت را به معرض نمایش بگذارد. زاویه دید نمایشگر گلکسی ای 30 هم در سطح بسیار خوبی قرار می گیرد؛ به طوری که اگر از زوایای مختلف به آن نگاه کنید، رنگ های آن تغییر چندانی نخواهد کرد. حداکثر نور نمایشگر نیز بسیار خوب ارزیابی می شود و از این گوشی می توان به راحتی در محیط های روشن استفاده کرد. این نمایشگر از ویژگی مفید Always On Display  و فیلتر نور آبی نیز پشتیبانی می کند که باعث راحتی استفاده از گلکسی A30 در محیط های کم نور می شود این قابلیت در طبیعی نمایش داد تصاویر نقش اساسی دارد و می تواند تصاویر را نزدیک به واقعیت پخش کند. با این همه می توان ادعا کرد که این نمایشگر عملکردی بی نظیر و دقیق دارد و مطمئنا همه ی کاربران را راضی نگه خواهد داشت.

    دوربین

    در قاب پشتی گوشی شاهد قرار گیری دو دوربین به همراه فلش led هستیم. مجهز بودن به دوربین دوگانه و قیمت مناسب آن باعث شده تا این گوشی برای طرفداران عکاسی  گزینه ای مناسب و کارآمد باشد .

    گلکسی A30 دارای دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با گشودگی (f/1.7) و دوربین فوق عریض سنسور 5 مگاپیکسلی می باشد. لازم است بدانید که سنسور دوربین فوق عریض، فاقد فوکوس خودکار بوده و دارای فوکوس ثابت است.

    قابلیت تشخیص چهره ،فوکوس خودکار ، قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه،  ، قابلیت عکاسی پانوراما ،  قابلیت عکاسی و قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها.همچنین قابلیت HDRدراین گوشی موجب بهبود ثبت تصویر با این گوشی می شود. با این گوشی می توانید تصاویر پرتره با خروجی های مطلوب را بگیرید، یا اینکه تصاویر متحرک را به ثبت برسانید.یا اینکه بر روی سوژه ی مورد نظر فوکوس کنید و باقی قسمت های تصویر را محو نمایید. این دوربین 16 مگاپیکسلی کار یک دوربین عکاسی را برایتان خواهد کرد.

    A30_Camera_220251770.jpg

    A30_Camera2_2146687427.jpg

    در رابط کاربری جدید نیز همچنان مثل گذشته با سوایپ کردن به سمت راست و چپ و یا بالا و پایین می توان بین حالت های مختلف جابه جا شد .

    دوربین گلکسی A30 از قابلیت scene optimizer بهره می‌گیرد که امکان تشخیص صحنه را به کمک هوش مصنوعی در اختیار می‌گذارد. در تست های انجام شده، در حالت روشن بودن این قابلیت برای اشیاء شناخته شده توسط هوش مصنوعی، رنگ‌ها را کمی اشباع‌تر و میزان سفیدی را بیشتر می‌کند. عکس های گرفته شده با دوربین گلکسی A30 از جزئیات مناسبی برخوردار بوده و رنج داینامیکی تصاویر نیز در حد مطلوبی قرار دارد.

    دوربین سلفی گلکسی A30 از سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 تشکیل شده است. عملکرد این دوربین در شرایط نوری کافی، مناسب استو همچنین عکس ها از جزئیات خوبی برخوردار هستند و HDR عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد دوربین سلفی این گوشی نیز قابلیت ثبت تصاویر پرتره دارد و لی به دلیل نداشتن سنسور تشخیص عمق، پرتره کردن تصاویر کاملا بر عهده نرم افزار بوده و نمی توان انتظار خیلی بالایی داشت.

    همچنین این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی و رزولوشن رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی سنسوری 16 مگاپیکسلی با فاصله ی کانونی f/2.0 دارد و از تمامی این قابلیت ها و امکانات پشتیبانی می کند.

    نرم افزار و رابط کاربری

    نرم افزار گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A30 سیستم عامل اندروید نسخه ی 9.0 پای و از جدید‌ترین رابط کاربری سامسونگ با نام One Ui استفاده می‌کند  ، که اتفاقا رابط کاربری راحت و روانی هم دارد و بر روی این سیستم عامل به خوبی کار می کند و عملکردی ساده و راحت و روان را به همراه دارد.

    A30_System_UI_577303080.jpg

    سخت افزار

    سخت‌افزار این گوشی از  چیپست Exynos 7904 که دارای دو پردازنده ی دو هسته ای و شش هسته ای با فرکانس های 1.8 گیگاهرتز و 1.6 گیکاهرتز است. تراشه Exynos 7904 استفاده شده در این گوشی با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده و از دو از هسته قدرتمند Cortex-A73 و شش هسته کم مصرف Cortex-A53 تشکیل شده است که بسیار بهینه طراحی شده است  و پردازنده گرافیکی Mali G71 MP2 تشکیل شده و در دو نسخه 32/3 و 64/4 روانه بازار شده است که هر دو نسخه قابلیت افزایش ظرفیت حافظه از درگاه مموری را دارند.

    باتری

    گلکسی A30 به باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که برای میان رده رقم بالایی به شمار می رود.

    جمع بندی

    در آخر باید بگوییم که، گلکسی A30 با توجه به قابلیت های فراوان از جمله، بهره گیری از پنل امولد، دوربین با کیفیت، صفحه نمایش بزرگ و طراحی امروزی می تواند در رده گوشی های مقرون به صرفه قرار گیرد و همچنین این گوشی با به کار گیری ستخت افزار متوسط و رابط کاربری One Ui که یکی از بهترین رابط کاربری های حال حاضر دنیای اندرویدی است. گلکسی A30 در زمینه دوربین نیز امکانات متنوعی در اختیار می گذارد و باتری آن نیز به راحتی می تواند یک روز کامل کاربر را یاری کند. با توجه به مطالب گفته شده، گلکسی A30 به راحتی می تواند گوی سبقت را از رقبا برباید و جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

  • مشخصات عمومی

    تعداد سیم کارت

    دوگانه سیم کارت

    قطع سیم کارت

    نانو سیم کارت, استندبای دوگانه

    ابعاد

    158.5x74.7x7.7 میلیمتر

    ساختار بدنه

    شیشه و پلاستیک

    پردازنده

    تراشه

    Exynos 7904 (14 nm)

    پردازنده مرکزی

    هشت هسته ای

    نوع پردازنده

    (Octa-core (2x1.8 GHz Cortex-A73 & 6x1.6 GHz Cortex-A53

    پردازنده گرافیکی

    Mali-G71 M‍P2

    حافظه

    پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

    Micro SD

    حداکثر ظرفیت کارت حافظه

    512 گیگابایت

    صفحه نمایش

    نوع

    صفحه نمایش لمسی خازنی

    محافظت

    Corning Gorilla Glass 3

    گارانتی

    گارانتی

    تضمین رجیستری(رایگان)، اصالت و سلامت

    ارتباطات

    شبکه 2G

    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - سیم کارت 1 & سیم کارت 2 (دوگانه-سیم کارت model فقط)

    شبکه 3G

    HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

    شبکه 4G

    LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 38(2600), 40(2300), 41(2500)

    Wi-Fi

    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دوگانه-band, WiFi Direct, hotspot

    فناوری های مکان یابی

    دارد, with A-GPS, GLONASS, BDS

    درگاه ارتباطی

    2.0, نوع-C 1.0 reversible connector

    دوربین

    رزولوشن عکس

    16 مگاپیکسل, f/1.7, PDAF 5 مگاپیکسل, f/2.2, 12mm, (ultrawide)

    فناوری فوکوس

    فوکوس خودکار

    فیلمبرداری

    فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

    سایر قابلیتهای دوربین

    پانوراما, تصویربرداری HDR

    دوربین سلفی

    16 مگاپیکسل, f/2.0 فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

    صدا

    امکانات نرم افزاری

    نسخه سیستم عامل

    9.0 (Pie)

    سایر مشخصات

    حسگرها

    اثر انگشت (تعبیه شده در پشت), شتاب سنج, حسگر مجاورتی, قطب نما

    مشخصات باتری

    Non-removable Li-Po 4000 mAh battery Fast باطری charging 15W


منبع: www.khasbox.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر