موضوعات وبسایت : فناوری اطلاعات IT
آموزش امنیت اینستاگرام

مشکل فرمت اس دی کارت

مشکل فرمت اس دی کارت

نویسنده : مهشید | زمان انتشار : 03 اسفند 1399 ساعت 11:22

قبل از اینکه به سراغ راه حل های مسئله “فرمت نشدن کارت SD” برویم ، بهتر است که ابتدا اطلاعات بیشتری درمورد این مشکل به شما بدهیم. شما قبل از اینکه به دنبال راه حل بگردید باید دلایل احتمالی مسئله را بررسی کنید. بنابراین ، در این بخش ، برخی از دلایل فرمت نشدن کارت SD را به اشتراک خواهیم گذاشت.

آموزش امنیت اینستاگرام

ما می دانیم که کارت SD شما چقدر برای شما مهم است زیرا به عنوان یک حافظه برای ذخیره سازی داده ها در  دستگاه شما عمل می کند. با این حال ، با توجه به طول عمر آن ، یک کارت SD مستعد خراب شدن است.  اگر مرتباً آن را از دستگاه های مختلف وارد و خارج کنید ، در آینده به مشکلی بر می خورید. همچنین زمانی که مموری کارت شما خراب می شود لازم است که برای تعمیر کارت SD خود آن را فرمت کنید.

اگر در حین انجام این کار، موفق نشدید یکی از دلایل زیر می تواند دلیل فرمت نشدن کارت SD شما باشد.

  • Write protection روی کارت

SD یکی از دلایل عدم توانایی در فرمت کردن کارت SD، write protection است. این خطا ، حالت زمانی رخ می دهد که شما نمی توانید چیزی از داده ها را پاک کنید و یا تغییری در داده ها انجام دهید. به همین دلیل ویندوز قادر به خواندن SD کارت و همچنین ایجاد تغییرات یا تنظیمات بیشتر در آن نیست.


  • بد بخش ها

دلیل دیگر ممکن است بد بخش های موجود در کارت SD باشد. ” بد بخش ها” به قسمت هایی از فضای کارت حافظه شما گفته می شود که معیوب شده اند و اطلاعات نمی توانند روی آن بخش ها ذخیره شوند  و در نتیجه این کارت دیگر فعال نیست. ناگفته نماند ، ویندوز نمی تواند یک کارت SD خراب را فرمت کند.


  • خطاهای فایل سیستم در کارت SD

شاید دلیل فرمت نشدن کارت SD  شما ، خطاهای فایل سیستم باشد.


  • ویروس

یکی از دلایل شایع فرمت نشدن کارت حافظه آلودگی به ویروس است. این امکان وجود دارد که کارت SD خود را با چندین دستگاه یا کارت خوان استفاده کرده باشید. انجام این کار این امکان را فراهم می کند که کارت شما آلوده به ویروس شود. در نتیجه ، شما نمی توانید کارت SD خود را با فرمت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: tamirmobile.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر