آموزش امنیت اینستاگرام

ریکاوری گوشی نوکیا ساده

ریکاوری گوشی نوکیا ساده

نویسنده : مهشید | زمان انتشار : 07 بهمن 1400 ساعت 18:33

چگونگی ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) گوشی های نوکیا سوال بسیاری از کابران است. در این آموزش به چگونگی ورود به حالت ریکاوری محصولات نوکیا پرداخته و گزینه های موجود در این بخش را شرح می دهیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

با ورود به بخش ریکاوری می‌توان اقداماتی نظیر بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset)، حذف حافظ کش برنامه ها، انجام به روز رسانی‌ های خاص و… را انجام داد.

در برخی گوشی های اندرویدی می توانیم با استفاده از کلیدهای پاور و کم و زیاد صدا وارد حالت ریکاوری شویم، ولی در گوشی های نوکیا یک مقدار متفاوت است، با این تفاوت که باید گوشی را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنیم.

مراحل ورود به حالت ریکاوری:

  1. گوشی را خاموش می کنیم.
  2. گوشی را با کابل USB به کامپیوتر متصل می کنیم.
  3. صبر می کنیم تا زمانی که لوگوی شارژ روی صفحه نمایش داده شود.
  4. بعد همزمان کلیدهای ولوم بالا و پاور گوشی را فشار داده و نگه می داریم.
  5. روی صفحه یک شمارش معکوس به همراه پیام ”please release key to power of” ظاهر می شود. پیام را نادیده می گیریم و همچنان کلیدها را نگه می داریم تا شمارش معکوس به پایان برسد.
  6. به محض تمام شدن شمارش معکوس، صفحه ریکاوری ظاهر می شود.

Nokia-6-Recovery-Mode-1024x768.jpg

گزینه‌های موجود در حالت ریکاوری

اما با ورود به حالت ریکاوری دستگاه، با چند گزینه مواجه می شویم که لازم است در مورد نحوه عملکرد و کاربرد آنها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. گزینه‌ هایی که در حالت ریکاوری (Recovery Mode) دستگاه‌ های اندرویدی وجود دارند به شرح زیر هستند:

  • Reboot system now: این گزینه دستگاه شما را ری استارت می‌ کند.
  • ADB :Apply update from ADB مخفف عبارت Android Debug Bridge به معنای لفظی پل اشکال‌زدایی اندروید است و این قابلیت به کاربر اجازه می‌ دهد تا دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل کرده و با تایپ دستوراتی مشکلات آن را حل کرده و یا از ویژگی های دیگری استفاده کند. جهت استفاده از این قابلیت باید نرم افزار Android SDK در کامپیوتر نصب شده باشد. با انتخاب گزینه Apply update from ADB در واقع دستور اعمال آپدیت از سوی ADB در دستگاه داده می‌ شود.
  • Apply update from SD card: با انتخاب این گزینه می توانیم به روز رسانی های رسمی را که به صورت فایل OTA  منتشر شده روی گوشی نصب کنیم.
  • Wipe data/factory reset: انتخاب این گزینه تمام اطلاعات موجود در دستگاه را حذف می کند و دستگاه به وضعیت کارخانه بازگردانده می‌ شود.
  • Wipe cache partition: انتخاب این گزینه پارتیشن مربوط به ذخیره‌ سازی اطلاعات کش دستگاه پاکسازی می‌ کند، یعنی تمام اطلاعات کش دستگاه که مربوط به برنامه‌ ها و بازی‌ های مختلف هستند از بین می‌ روند. البته باید بدانیم که استفاده از این گزینه منجر به از بین رفتن دیتا اصلی برنامه و تنظیمات نمی‌ شود.
  • Power off: با انتخاب این گزینه دستگاه خاموش می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون